Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Just4Fun

Mixed Emotion

Recommended Posts

18 dagen bloei.

 

De dames zijn nog behoorlijk gegroeid. Ze zullen nu zo'n 50 cm hoog zijn gemiddeld.

 

Ik heb ze een paar daagjes geleden allemaal eruit gehaald, flink gediefd aan de onderkant en voorzien van extra stokjes voor de stevigheid.

 

Geen beestjes meer gespot, toch heb ik voor de zekerheid roofwantsen besteld. Je weet maar nooit he.

 

Verder zijn ze mooi donkergroen allemaal, geen rare blad verschijnselen etc.

Het lijkt er op dat de overstap van voeding in mijn voordeel is geweest tot nu toe.

 

De lampen hing vanmorgen ongeveer 10 cm boven de dames, die hebben dus nog ff een laatste groeispurtje gemaakt vanacht. Gelukkig totaal geen verbrandings verschijnselen. Geweldige kappen die adjusts....

Heb de lamp wel maar weer een klein stukje omhoog gehangen.

 

De zaailingen die er later nog bij gezet zijn geworden zijn ook behoorlijk hun best aan het doen om boven de rest uit te willen komen.

Die gaan we straks dus nog ff een toppie kleiner maken, en laten hun wat meer de breedte ingaan om zo ook de hoogte een beetje te remmen.

 

de 5 zaailingen onder de tl knuffelen schijnbaar ook graag met de tl balken, moet ze er iedere dag uitpeuteren, dus die worden ook getopt, daar heb ik toch optimale ruimte.

Ben er ook over aan het denken om daar te gaan scroggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Just4Fun,

 

We zien het al. Al weer een zaadverslaafde. :)

 

Goh, hoe zou je toch zo besmet kunnen zijn geraakt?

 

De dames hebben in ieder geval weer mooie lange bladeren.

 

Veel succes deze ronde. Die Shack hebben we ook gehad en is echt een geweldig potente plant. :)

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee just4fun

 

Mooi hok en schitterende plantjes,Hier is een pro aan het werk. :)

Ook het dwars plaatsen van de lamp is in mijn ogen een goede zet.

Met de lamp in de lengterichting had ik op mijn opp 1,00x1,75,keer op keer problemen in de uithoeken van mijn hok waar de toppen altijd achterbleven.

Ben ondertussen weer een paar rondes verder en heb het probleem niet meer gehad.

Ook de effectieve belichting aan de fitting kant komt naar mijn ervaring zon 10 cm tekort met het uiteinde van de bulb.(maar idd just4fun,perfecte kappen die ook op kleinere opp zeker een meerwaarde zijn)

 

 

Groetjeszz en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 dagen Bloei.

 

De dames gaan geweldig. Nog steeds geen bladproblemen en geen beestjes.

 

 

De dosis voeding heb ik nu verhoogd na 1,5 ml Bac bloei per liter. Afzuren is nog steeds niet nodig, kom op een Ph van 6,9 uit.

 

De zaailing die het langste onder de hps staan heeft naar mijn idee nog redelijk weinig topopbouw, maar kan natuurlijk zijn dat zij wat langer moet dan de stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er netjes bij Just4Fun, zal voor je duimen dat je een mooi vol veltje krijgt :o

die tip om de lampen anders te hangen, ga ik de volgende ronde opvolgen.

ik zie bij mij inderdaad dat er meer licht in de breedte uitstraalt als in de lengte.

 

succes met de groene vingers :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 dagen bloei.

 

De zaailing heeft behoorlijk zin om te groeien, die stak al een dikke 20 cm boven de rest uit. Heb haar voor straf geknakt.... ;) 2 uurtjes later stond ze alweer met de topjes omhoog :nerd

 

De zaailingen wat later het hok in zijn gegaan hebben nu ook beginnende topvorming.

 

De dames onder de tl zijn ook al goed bezig.

 

De wantsen heb ik afgelopen woensdag ook uitgezet in het hok, dus die mogen de eventuele ongewenste indringers met zachte hand verwijderen :o

 

Verder nog steeds geen bladproblemen, alles is nog mooi donkergroen.

 

De dosis voeding heb ik nu voorzichtig opgevoerd 70 ml per 40 liter water.

hebben nu ook 40 ml yucca sap erbij gekregen.

Afzuren was wederom niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

29 dagen bloei, bijna op de helft dus.

 

De vorige rondes waren er rond deze tijd altijd zeer duidelijke bladproblemen. Nu totaal niet.

 

Mijn idee hoe dit kan is dat bij de vorige voedingen (canna etc), het water afgezuurd moest worden. Door het afzuren word de calsium in het leidingwater afgebroken en die mis je dus rond de 3e a 4e week bloei.

Je zou dat dan kunnen oplossen dan door continue calsium mee te geven in je voeding.

 

Please correct or hit me if i'm wrong :o

 

Bij deze is dus een dankjewel voor het goede advies van sannie op zijn plaats, THANX :nerd

 

Ze hebben vandaag weer 40 liter water met 80 ml Bac bloei gekregen en 2,5 gram bacto's. Geheel niet afgezuurd. Ph lag rond 6,7 en de Ec rond 1,7.

Ik ben nu netjes een schema bij aan het houden die ik ook aan het eind zal posten hier.

 

De dames onder de tl's heb ik geknakt om de hoogte beter te kunnen regelen. Meteen bondage toegepast op ze ;) .

De Tl dames hebben ook nu al topvorming, leuk om te zien.

 

Ben benieuwd naar het verschil tussen de dames onder tl en hps. Niks leukers als het zelf zien allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

36 daagjes bloei.

 

De dames gaan lekker. Veel met 7 en zelf 9 vingerig blad. :spliff:

 

Heb ze maar hun zin gegeven en ze weer terug gezet naar een ec van 1,2 voorlopig.

 

De dames onder de tl lamp zuipen nu ook als gekken. Redelijke topvorming momenteel. Een enkel blaadje wat lichtjes verbrand is om dat ze om de tl heen gegroeid waren. Zelf schuld dikke buld zeg ik maar. ;)

 

De toppen zijn nu ook flink aan het groeien maar ze moeten toch nog zeker een dikke 5 weken schat ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er lekker bij die dames ;)

9 vingerig blad, je verzorgd ze met liefde :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) zo ,die gaan lekker,worden wel toppies

ga zo door j4f :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja j4f, jou topic vind ik ook mooi ;).

 

:spliff: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff: Dit word een horror topic......

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
*mikeh vind Just4Fun ook mooi :D

 

;) Dit word een horror topic......

 

volgens mij ben ik te wakker :P

maar betekend dit of dat J4F zichzelf te lelijk vind en daarom dus een horror topic word of is het een belediging naar mikeh, omdat mikeh er niet uit ziet?

 

even geintje tussendoor :spliff:

weet je wat, ik neem er nog een en ga dan mijn nest in :no :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

43 dagen bloei.

 

De bladproblemen bij 2 van de dames blijven doorzetten helaas. Achter in het hok zijn de randen van de bladeren naar geel aan het verkleuren.

 

Momenteel hebben ze ook al week met hun voeding gedaan en hebben vandaag pas weer water gekregen.

 

Misschien dat ze even een pauze hebben ofzo?

 

Vooraan in het hok is alles nog netjes groen op de zaailing na, die geeft duidelijk te kennen dat ze graag wat meer voeding in haar water wil.

 

Is helaas lastig, aangezien ze gezamelijk hun watertje krijgen.

 

Gezien het grote temperament van de zaailingen en de "traagheid" van de stekken is het naar mijn idee niet aan te raden om beide tegelijk in het hok te zetten. De stekken prefereren een wat rustigere opbouw terwijl de zaailingen graag een ml meer zien.

 

Volgende rondes zal ik het dan ook gewoon bij de stekken houden, totdat ik 2 hokken beschikbaar heb hiervoor.

 

De toppen vind ik momenteel nog wat fluffy aanvoelen, maar kan zijn dat ze nu pas gaan spekken. Ze zullen toch nog zeker een weekje of 3 minimaal moeten volhouden.

 

De dames onder de tl gaan nog enigzins lekker, alhoewel ik van ene mijn twijvels heb wat het nu moet voorstellen. Stiekem toch een mannetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey,

 

Mooi hoor, alleen je plantje onder TL is redelijk vreemd :S en volgens mij een man...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

56 dagen bloei

 

De dames hebben steeds meer gelige bladeren. Lopen wel richting hun einde.

 

Topontwikkeling is redelijk, ze zijn nu steeds harder aan het worden.

 

De zaailing is in ieder geval behoorlijk stevig en groot.

 

Ik probeer ze minimaal tot 1e week van januari te laten staan, alhoewel ik mijn twijfels heb of ze dat zullen gaan halen. Echter ivm met vakantie zullen ze het eigenlijk wel moeten.....

 

Oppas c.q. babysit is wederom geregeld, zij kan dus eventueel in nood al de dames omhakken.

 

Wil zelf de dames morgen nog een normale dosis voeding geven en dan rond de 1ste ze op water gaan zetten om ze af te rijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel & C,

 

Je dames die mogen nog wel een weekje of 2 a 3 :wOOt

 

Wordt weer eens tijd voor een innie mini meeting ;)

Door de drukte is je dat bespaard gebleven ;)

 

Groetjes,

 

Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat weer heel goed Just4fun! Hopelijk ga je deze keer richting de 1g/w gaan we het eindgewicht weer raden? Met een leuke sample als prijs??

 

Keep on the good work!

 

Groeten Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woei, ben vanmiddag even bij Just4Fun op de koffie geweest.

Heb daar ook even m'n nieuwe Canon IXUS 75 staan testen bij z'n dames.

Wat zitten er veel opties op zo'n foto gevalletje zeg..

 

 

Wie o wie kan me foto tips geven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...