Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keeper

Olie Maken

Recommended Posts

weet niet goed of het hier al eens is besproken

maar heb ergens een topic gelezen

over isopropyl alcohol met wiet

dat je daar ook olie uit kun maken

 

nu het recepje heb ik en is vrij "makkelijk"

maar val dit te roken mensen ?

 

ik lees hier over werken met buizen onder druk "ontploffingsgevaar"

ik "denk" dat het andere iets veiliger is (isopropyl alcohol)

 

nen echten leek :D :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met butaan en of isopropyl heb je geen ontploffingsgevaar mits je het buiten doet en zonder ontstekingsbronnen. Isopropyl is een alcohol vergelijkbaar met ethanol kwa brandbaarheid (drinkalcohol) dus dan kan je een inschatting maken.

 

Of je ook hasjolie met isopropyl kan maken kan ik je niet vertellen, maar de oplosbaarheid van THC moet ongetwijfeld te vinden zijn. Het mooie van butaan echter is dat de butaan vrij snel er vanaf dampt omdat het kookpunt van butaan rond de 0 graden zit, dus op kamertemperatuur is het er binnen een paar minuten uit.

 

Isopropylhasjolie (als het kan) is prima te roken, je moet alleen zorgen dat alle isopropyl er uit is, en dat doe je door het te laten verdampen. Eventueel kun je het ook met water extraheren, dwz als je water over je hasjolie doet dan trekt de alcohol in het water (water trekt er meer aan, waterstofbrugvorming) en hou je dus een laag hasjolie en een laag water met alcohol over, dan moet je die scheiden (afgieten etc.) en wat je dan over houdt is redelijk zuivere hasjolie, deze moet je nog even warm zetten voor enkele uren om te zorgen dat al het water er echt uit is en dan ben je klaar.

 

Prima rookbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...