Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietjes

"nederland Gaat Paddo's Verbieden"

Recommended Posts

dan kweken we er naast wiet toch ook paddos bij

scheelt wel veel energie wat lampen betreft :smoke

ik heb nog wel ergens een keldertje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens dat verbod! (niet dus)

Want die paar incidenten.. Ja dat geeft natuurlijk wel een duidelijk beeld hoe gevaarlijk het is.. :D :smoke

Dat er ondertussen iedere dag 'weet ik hoeveel' mensen de tijd van hun leven hebben tijdens de trip.. Ja die berichten komen natuurlijk niet in de krant.. Dus dat telt niet mee..

 

Laat ze nu dan ook maar eens ALLE keren in de krant zetten dan wanneer er geweld/ aanrijdingen / ongelukken of mensen in het ziekenhuis belanden door het gebruik van grote hoeveelheden alcohol.. Eens zien wat er dan uit springt.. die paar paddo gevallen of al dat alcoholgebruik..

 

:) Een kind van 10 (met dan wel een hoger iq als al die 'hoge pieten' daar.. ) kan dit nog bedenken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mogelijk dat de volgende regering het weer toelaat ? Verbieden is makkelijker dan toelaten.

Ik zie dan ook niet in waarom smartshops nog aantrekkelijk zouden zijn zonder hun belangrijkste prodct de paddestoelen. Salvia en ayahuasca misshien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er in ieder geval enkele jaren overheen gaan voordat het terug de legaliteit in gaat. Het moet de politici eerst duidelijk worden dat met het verbieden van de drugs een groot probleem is ontstaan in plaats van een miniscuul probleem opgelost.

 

Zeg dat het een jaar of 10 minimaal wel duurt voor iemand zo intelligent is het terug te draaien. Daarom beter nu voorkomen dat het verboden wordt.

 

Nou vind ik het verbod zelf niet zo erg want zelf kweken is prima te doen, maar het gaat er om dat we met z'n allen volwassen en verstandig genoeg zijn om zelf te beslissen of we paddo's moeten gebruiken zo ja of de nee. En een regering welke democratisch is dient daar niet over te beslissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit man, keek net herhaling van het nieuws en zag dit voorbij komen, dit is echt KLOTE! K*tregerering godverdomme! Op een paar jaar tijd: prijs van wiet verdubbeld (voor sommige soorten), aantal coffeeshops zwaar naar beneden, de oudste shop van NL gewoon gesloten, en nu ook nog alle smartshops dicht! Echt mensen kunnen we in het vervolg mss even nadenken voor we zo'n klojo's in de regering stemmen? Dit is echt dikke shit voor elke psychonaut die zich niet wil bezighouden met kweken maar die eens om de zoveel tijd een keuze wou maken tussen een serieus uitgebreid aanbod aan verse paddestoelen.

 

Kijk dat het beetje geregeld moest worden, tot daar aan toe, ik heb ook mensen er op een domme manier mee zien omgaan, maar dat we volwassenen nu als kinderen gaan behandelen omdat er een paar idioten rondlopen kan er bij mij echt niet in. Ah well misschien pas ik gewoon niet meer in deze maatschappij, dat valt me de laatste tijd wel vaker op.

 

FOK RECHTS en FOK BALKENENDE! Zo effe mn woede geventileerd....

Share this post


Link to post
Share on other sites
FOK RECHTS en FOK BALKENENDE! Zo effe mn woede geventileerd....

 

Nee links is lekker voor je drugsbeleid...

 

(deze regering is linkser dan wat we de afgelopen 5-6 jaar gehad hebben, en we doen nu niets anders dan klagen, conclusie ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK je hebt een punt. Ik vind alleen dat het er momenteel serieus repressief aan toe gaat op drugsgebied en dat repressieve beleid situeer ik eerder bij rechts. Ik denk dat het de tijdsgeest is en kan maar hopen dat die ook snel weer overwaait. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou voor de grap de drugsbeleiden uit de partijpunten eens moeten lezen. Dan gaat je toch wat opvallen. Het enige is dat die mafkezen zich toch niet aan hun partijpunten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee links is lekker voor je drugsbeleid...

 

(deze regering is linkser dan wat we de afgelopen 5-6 jaar gehad hebben, en we doen nu niets anders dan klagen, conclusie ?)

 

 

Linkser dan de afgelopen 5 a 6 jaar.

Ja dit is het 3e kabinet in de gehele periode die jjj aangegeven heb.

Zegt dus geen fuck he.

Ga jij lekker rechts stemmen want die hebben zo een mooi drugs beleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noem één partij die wél een goed drugsbeleid heeft, die zijn er niet, het zijn allemaal irrationeel denkende partijen. En die ene partij die wel goed is voor het drugsbeleid heeft toch maar enkele zetels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister keek ik naar spuiten en slikken en daar werd wel een heel erg leuk verhaal verteld

 

De kerststukjes staan altijd paddestoelen op en die komen in die tijd helemaal niet voor

Dit waren paddestoelen met rood en witte stippen hehe

Deze paddestoelen zijn halisunerend en daar was in die tijd een heel ritueel bij dit is later weg gemoffeld maar kwam in die tijd dus normaal voor

Nu snap ik warom ze de rendieren van de kerstman zagen vliegen

 

Punt van dit verhaal in de bijbel gebruikten ze het ook heheh

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een mailtje sturen naar het CDA/CU ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noem één partij die wél een goed drugsbeleid heeft, die zijn er niet, het zijn allemaal irrationeel denkende partijen. En die ene partij die wel goed is voor het drugsbeleid heeft toch maar enkele zetels.

 

 

Kees SP bijvoorbeeld?

En jij heb het over linkser.

Maar na de vorige twee rechtse kabineten ben al heel erg snel linkser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De SP is voor legalisatie van softdrugs, dat opzich vind ik al een minder goed plan gezien het feit dat het gebruik dan zal stijgen. Omdat mensen het "normaler" gaan vinden en of dat een goed punt is kunnen we waarschijnlijk nog lang over discussieren.

 

Een ander punt dat hier sterk tegenin gaat is dat de prijzen extreem zullen stijgen, overheden willen namelijk overal aan verdienen en gezien het feit dat ze drugsgebruik willen minimaliseren zal er een fikse accijns over geheven worden om zogenaamd te "onmoedigen". Dat wil zeggen dat je grammetje wiet bij de coffeeshop wel eens 2 a 3 keer zo duur kan gaan worden.

 

Legaliseren is misschien niet het beste, en of de SP paddo's onder softdrugs vind vallen weet ik nog niet eens?

 

De discussie over de legalisering van softdrugs (hasj en wiet) wordt al jaren gevoerd. Het wordt steeds duidelijker dat legalisering grote voordelen heeft. Het voorkomt dat de georganiseerde misdaad enorm veel geld verdient met de productie en handel in softdrugs. Bovendien maakt het kwaliteitscontroles van de softdrugs die in coffeeshops wordt aangeboden mogelijk (het THC-gehalte in softdrugs is de laatste jaren sterk gestegen, wat de impact van de drugs versterkt, en bovendien worden er bij de productie allerlei pesticiden en andere troep gebruikt).

 

Handel in harddrugs moet strafbaar blijven. Voorlichting over de schadelijke gevolgen van het gebruik van harddrugs blijft van groot belang. Daarnaast moet veel meer aandacht worden gegeven aan voorlichting aan jongeren over de gevaren van overmatig alcoholgebruik of het gebruik van alcohol op jonge leeftijd.

 

Het is goed dat op de luchthavens gecontroleerd wordt op de invoer van drugs. Deze controles mogen echter niet onnodig belastend, discriminerend of vernederend zijn. De huidige zogenaamde ‘100 procent’-controles, waarbij mensen op grond van (geheime) criteria worden aangemerkt als verdacht van drugssmokkel, zijn dat wel. Ruim 1 op de 3 van de mensen die worden verdacht (bijna altijd mensen met een Surinaamse of Antilliaanse afkomst), blijkt niet schuldig. Zij worden echter behandeld en toegesproken alsof zij dat wél zijn en aan vernederende onderzoeken onderworpen. Dat is onacceptabel. Aan de controles in deze vorm moet onmiddellijk een einde komen.

[bron:www.sp.nl]

 

Hierin staat dat ze de hoeveelheid THC in wiet willen controleren omdat dit te sterk zou zijn, betekend dus dat we met z'n allen meer moeten gaan roken om hetzelfde te bereiken. En dat gaat weer meer geld kosten.

 

Op school ga je nog meer gepest worden met anti-drug campagnes die als effect alleen maar meer gebruik hebben.

Toelichting:

>Paddo's hebben een geestverruimend effect en kunnen gebruikers vreselijk enge dingen laten doen bladiebla leugen leugen leugen het is heel gevaarlijk.

<Zo heb je dat gehoord, paddo's zijn echt vét.

>>Yo, er staat op dat je geen alcohol mag drinkuh, fok it, ik drink die dikke malibu.

<Ja man, dikke shit ouwe...

Gevolg... Meer gebruik omdat je er aandacht op vestigd, en zoals met anti alcohol campagnes blijkt, ze werken niet, jongeren doen toch wel waar ze zelf zin in hebben, ook als daar hoge straffen op staan, dat heet pubertijd en dan zou je een antihormonaal prik moeten invoeren om dit tegen te gaan maar dat gaat je niet lukken.

 

De laatste alinea van het stuk geeft aan dat mensen die verdacht worden van drugshandel in eerste instantie niet als verdachte behandeld zouden moeten worden, het is in het verband van dit topic wellicht niet geheel relevant maar ik wil er even aan toe voegen dat op het moment dat je op een plaats waar veiligheid gewaarborgd moet blijven zoals schiphol aardig gaat doen tegen mensen dat je gezag uitermate daald.

 

Nu vraag ik me af, is SP beleid beter dan? Ik wil er best over discussieren maar kom dan met gedegen argumenten.

 

PS, ik kan op de hele SP site niets vinden over paddo's, gezien het feit dat ze onder de voedsel en warenwet vallen staat het ook niet onder legalisering als het aan de SP ligt. Dus hierover durf ik niet te zeggen wat de SP hier aan wil doen. Al denk ik persoonlijk gezien het "burgers tot in de puntjes begeleiden" beleid van links dat het ook verboden zou worden en als harddrug te boek zou komen staan. (ook als dit de definitie harddrug compleet ontloopt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets meer dan een jaar geleden raakte ik geinteresseerd in drugs en ging surfen op het inet en kwam erachter dat paddo's legaal waren. Ik had er een keer van gehoord maar meer ook niet. Mijn ouders en al mijn vrienden wisten niet dat het legaal was, de meesten hadden er nooit van gehoord. Door dit mediagezeik weet 'iedereen' nu wat een paddo is en dat het legaal is => meer puberjosti's gaan het gebruiken.

 

Klink, bedankt :wave:

 

Vooral mooi van deze maatregel is dat, zeker wanneer het gebruik toeneemt omdat het verboden is, dat jongeren naar de straatdealer gaan die allemaal andere prachtige poedertjes heeft :smoke

Het is niet voor niets dat bij ons wiet totaal geen 'gateway-drug' is, het feit dat het gemiddelde gebruik lager is dan menig land dan ook daargeladen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand enig idee wanneer de paddo's effectief worden verboden/uit de smartshop gehaald worden?

 

Ik zou er namelijk donderdag om gaan, maar als ze tegen dan al weg zijn zou ik op tijd in een andere tryptamine willen voorzien :smoke of alice, wie weet.

 

Maar ik had heel graag nog eens een laatste legaal-gekochte paddo trip meegemaakt. Ik ben zelfs van plan 2 porties te kopen, een als collectors item als het ware :wave: om later aan mijn kleinkinderen te tonen.

 

Groetjes van een Belg die totaal geen zicht heeft op de situatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan weken misschien wel maanden duren voordat ze dat erdoorheen hebben in de tweede kamer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurt idd nog weken voordat de wet er uberhaupt is, en dan nog een tijd voordat de wet van kracht is (als je van het ene uur op het andere paddo's verbied zonder het aan smartshopeigenaren te vertellen kun je ze het moeilijk kwalijk nemen dat ze het nog hebben vlak na het verbod).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom verbieden ze alcohol dan ook niet meteen? Daarmee vallen meer doden en gewonden dan met paddo's hoor, stelletje dwazen in pak daar in Den Haag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mensen het is wel weer flauw om meteen naar drank te wijzen.

Pado's is gewoon harddrugs net zoals coke en heroine etc.

 

En Kees denk je nu dat coffeeshops geen belasting betalen?

Ik vind het helemaal niet raar om onderzoek te doen naar thc en potentie etc.

En van mij mag wiet best wel uit het criminele circuit.

Kan er meteen dope gecontroleerd worden op gif.

Want zelfs hier op het forum zijn er genoeg randdebielen die zooi over hun wiet spuiten.

Onder het mom van het is toch ook voor groenten geschikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou mensen het is wel weer flauw om meteen naar drank te wijzen.

Pado's is gewoon harddrugs net zoals coke en heroine etc.

Hangt ervan af hoe je de verdeling hard/soft-drugs bekijkt natuurlijk. Maar op zich is er nog NOOIT iemand rechtstreeks door paddo's gestorven. Het is ook niet fysiek, noch mentaal verslavend(oa omdat het het zijn werking te rap verliest). En volgens mij zijn dat toch wel de hanteerbare criteria om hard van soft drugs te onderscheiden.

 

774px-Hard_and_soft_drugs.svg.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pado's is gewoon harddrugs net zoals coke en heroine etc.

 

Oesje meen je dat nu ? Ik heb gisteren eens zo een bakje truffels geprobeerd en ik snap echt al die heisa niet.

Ik had een aangenaam psychisch gevoel dat een aantal uren duurde. Vandaag de dag nadien geen vuiltje aan de lucht, ik heb ze zelfs alleen genomen.

Er is hier weinig verzet vind ik, akkoord het is een wietforum en pas als ze de 5 planten niet meer gedogen voor zelfkweek zal je iedereen hier kwaad zien vermits het vooral een forum voor kwekers is :blink:

Echter het is aan aanval op jullie gedoogbeleid waar paddo's bij horen. Het begint met paddo's en eindigt misshien met wiet :smoke

 

Coke en heroïne zijn heel verslavend <> paddo niet

coke en heroïne zijn schadelijk voor de gezondheid <> paddo's voor zover aangetoond niet

Daarom vind ik ze perfect in het hard drugs segment vallen maar toch geen paddo's.

Je kan het maar 1 keer om de zoveel weken gebruiken dus waar is het gevaar. Er flippen er evenveel op weed dan paddo's hoor, neem nu die psychoses. Genoeg minderjarigen die in psychiatrie zitten door wiet.

Eerlijk gezegd wiet is best verslavend hoor zeker dat dagelijks roken bij mij, echt gezond is het ook niet.

Wiet meer overlast en toerisme dan voor de paddo's, wietplanten stelen...

Het kan toch niet anders dat jullie samenleving veel minder last heeft van die paddo's dan van de wiet en alcohol. Ik heb geen zin LSD te nemen om nog eens een psychedelische ervaring te hebben doodweg omdat paddo's verboden zijn.

Wordt miscaline ook verboden dan, neem nu die cactussen. Het gekke is dat Salva zelfs legaal te krijgen is in America en Spanje verkoopt legaal kweek kits voor paddo's maar geen losse consumeerbare paddo's zoals bij jullie. Al waren er ook 500 winkels in Engeland die er verkochten maar nu niet meer (staat op wikipedia)

In dat opzicht zijn jullie het enige land in Europa en zelfs ter wereld denk ik :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie tekst van wolkenwietje.nl :

 

"...Natuurlijk heeft Wolkenwietje.nl wel haar twijfels bij de ophef die ontstaan is over een mogelijk verband tussen het consumeren van paddo's en de dood van een tiener. We leven immers in een samenleving vol gevaren met duizenden doden in het verkeer, door alcohol, tabak, verkeerd eten en waarschijnlijk zelfs een aantal personen die bij het drinken van melk zijn omgekomen doordat de vloeistof in het verkeerde keelgat is geschoten. De samenleving is nu eenmaal vol gevaren en Wolkenwietje.nl is van mening dat het beter is om met deze gevaren te leren omgaan dan simpelweg lijsten aan te leggen van alles wat verboden is. Dit is nog los van wat nu daadwerkelijk het gevaar is van het eten van paddo's, met 1 mogelijk geval van waarbij het mis gegaan zou zijn. Verbied dan het fietsen, hiervan staat het immers vast dat het levensgevaarlijk is! Of misschien kunnen we beter het leven verbieden, want hiervan staat voor 100% vast dat je eraan dood zult gaan."

 

en zo is het :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou mensen het is wel weer flauw om meteen naar drank te wijzen.

Pado's is gewoon harddrugs net zoals coke en heroine etc.

 

wat een stompzinnige vergelijking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...