Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

GEDVER stump. Wat zien ze er lekker uit :wacko:

 

Je krijgt de groenten van Hanna. :specool

 

 

Ze droomt nog steeds van je (nachtmerrie) :smoke

 

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stump

Niks aan het handje zo te zien. Wat word je toch een slimme stumpie

Nu nog een kusje van Hanna en je week ken niet meer stuk.

 

 

Doe je nog bepaalde dingen wel of nog belangrijker niet??

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ert, slimme vogel :wacko:

 

Dat was de vraag waar ik op zat te wachten, dat niemand die eerder heeft gesteld verbaasd me :specool

 

Wat heeft Stump deze ronde anders gedaan dan normaal.

Toen ik nog op steenwol zat heb ik altijd gewerkt volgens de boeken en de adviezen van medekwekers en GS-medewerkers. Steenwol voordat de stekken erop worden gezet volledig inwateren en 24 uur laten staan en vervolgens de pijpjes van de librabakken omdraaien om overtollig water af te voeren. Toen ik over ben gestapt op cocosslabs heb ik de adviezen opgevolgd op de site van canna, cocosslabs inwateren met de pijpjes naar beneden tot er drain komt en dan stoppen. Dit ook weer 24 uur laten staan en dan de doorgewortelde startblokken erop en langzaam (voorzichtig) beginnen met 1 of 2 dagelijkse druppelbeurten.

Deze ronde heb ik de cocosslabs GEHEEL NIET INGEWATERD EN DE EERSTE WEEK TOEN DE DOORGEWORTELDE STEKKEN EROP STONDEN GEEN DRUPPEL WATER GEGEVEN.

De volgende ronde ga ik de eerste week hetzelfde doen en ga ik ze in de verdere weken nog minder water geven als deze ronde.

Nu geef ik ze 5 keer 1 minuut water (al vanaf de 2e week bloei tot heden) en dit geeft een zeer minimale drain.

DUS IK DENK DAT MIJN PROBLEEM ALTIJD HEEFT GEZETEN IN EEN TE NAT MEDIUM IN DE STARTPERIODE, ondanks dat alles en iedereen mij vertelde het goed te doen.

We zullen het de volgende ronde zeker weten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

door schade en schande wordt men wijs.. deze ronde kan iig niet meer stuk :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je hebt de draai gevonden ?

Ze zien er lekkr uit,.. een week of 2 nog ??

Altyd zonde om de schaar erin te zetten als ze op hun mooist zijn... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

opmerkelijk dat jij juist goed resultaat hebt zonder inte wateren.

 

maar heb je dan helemaal geen water gegeven in de eerste week??

dus alleen het startblok was vochtig?

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep pitt, ik heb de startblokken op deze manier ingewaterd; emmer aangemaakt met roots en afgesteld op een PH van 5,2. Vervolgens de startblokken met de bodem in de emmer gehouden tot je vocht in het plantgat zag komen en dit 24 uur omgedraaid laten staan. Dit was sowieso altijd mijn manier van inwateren startblokken, dus niet geheel onder water dompelen. Na 4 dagen kwamen de eerste wortels hier onder uit en heb ik ze op de cocosslabs geplaatst zonder de slabs in te wateren of wat dan ook en een week lang geen druppel water gegeven. Met als resultaat voor het eerst GEEN vergeeld blad en tot op de dag van vandaag alles mooi groen. Tegenstrijdig met alle theorieën maar werkt wel :wacko:

Wel moet ik opmerken dat cocosslabs van zichzelf bij aankoop al enigzins vocht (en voeding) bevatten, volgens B-cuzz voldoende voor de eerste week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...