Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CannaDanny

2 X 400 Watt Hok

Recommended Posts

vandaag was t electrodag. ik heb wat contactdozen gemonteerd en 1 contactdoor beveligd via een ralais. deze gaat de vsa aansturen. zie foto's....

 

het is niet echt een schakelbord, maar het is wel veilig zo, hoog en buiten het hok. alles geaard en een relais gebruikt. lasdoppen en vda draad voor de vsa contactdoos

 

gallery_12381_3645_20677.jpg

 

gallery_12381_3645_769.jpg

 

gallery_12381_3645_58336.jpg

 

gallery_12381_3645_37020.jpg

 

gallery_12381_3645_10157.jpg

 

safe&simplicity....

 

mvg CD

 

owja, t zwartfolie is ni zo mooi, vond ik geen foto waard. ff iets ander proberen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag afzuiger+filter en blazers aangesloten, zie foto

 

gallery_12381_3645_10691.jpg

 

en hier mn potjes onder t net ....

 

gallery_12381_3645_15835.jpg

 

electra aangepast

gallery_12381_3645_138042.jpg

 

temepatuurmeter met sensor in het hok gehangen, pc fan voor koeling van de lamp en de vsa.

dit nog aansluiten en dan gaan de planten erin.

 

greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

top relais trouwens. :)

 

Tip: onderkant of bovenkant van relais maakt niet uit. Je ontlast de contacten van je relais als je enkele contacten parallel zet. Niet echt nodig met 2 x 400 watt overigens, maar als je wat groter wilt is dat de truuk.

 

Je zou nog eventueel effe een extra zekering voor je lampen kunnen zetten (B10A voor 2 x 400 watt).

 

Hoe heb je dat soepele snoer aan het stugge snoer bevestigd? Met soepel snoer kun je geen lasdoppen gebruiken.

 

Ler er op bij het strippen dat je de koperader niet te veel beschadigt, kan lelijke vonken geven als dat afbreekt en je lampen volkomen verkloten (adertje fase onder relais):

 

gallery_12381_3645_58336.jpg

 

Zet hem op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup, tnanks voor de reactie!

 

Ler er op bij het strippen dat je de koperader niet te veel beschadigt, kan lelijke vonken geven als dat afbreekt en je lampen volkomen verkloten (adertje fase onder relais):

 

gallery_12381_3645_58336.jpg

 

is nu

gallery_12381_3645_12077.jpg

:)

ik ga dat bijna breukje wel ff checken

 

- dat relais is idd cool, hadden ze over ergens in t magazijn, zit ook een opkomend vertrager bij

- draden zijn rechtsom dichgedraaid om een soort schroefdraad te vormen voor de lasdop

-de fase draad gaat uit de verdeeldoos via 13-14 naar wcd voor de vsa. timer regelt welke uren daar spanning op staat(zo hoorde t toch?)

 

t hok draaid al 2 weken, redelijk de temp onder controle, met lamp uit 20 en lamp aan 25. zal ff fototje maken en uploaden vandaag.....

 

greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een nieuw schakelbordje gemaakt, alleen nog wat afwerken en het relais op andere WDC aansluiten (de 2 naast elkaar ipv de 3 naast elkaar).

 

gallery_12381_3645_308190.jpg

De ELT's hangen aan haakjes en rubberen plaatjes erachter zorgen ervoor dat ze de ondergrond niet raken.

 

En deze MMC Easy

gallery_12381_3645_64899.jpg

 

Hij kan max 16 A dimmen.....

 

De wanden ga ik gronden ipv folie en er komen gaten in de wanden als passieve inlaat. Schakelbord en MMC aan de muur, en hopelijk een slak ipv een buisventilator.

 

op een goede oogst..... CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya CD,..

 

Het ziet er netjes uit man..!! :punk:

Alleen ben ik benieuwd hoe je je luchtafvoer via je schoorsteen hebt opgelost...

Ik zit met hetzelfde "probleem" en heb ook gedacht aan een bak tegen de schoorsteen aan te monteren, alleen ik ben daar blijven steken... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort weer een paar klusjes... Mijn idee is om de draden weg te werken achter de greenboardplaten en zo op meerde plaatsen inbouw contactdozen te plaatsen. Dan zijn vrijwel alle draden uit het zicht, behalve die op t schakelbord.

 

Plaatjes weer losschroeven, hier dan pvc buizen.

gallery_12381_3645_47237.jpg

 

VD draad en WDC's

gallery_12381_3645_100866.jpg

 

 

 

Gatenzaag voor de WDC's, deze ga ik ook gebruiken om op verschillende plaatsen gaten te maken als inlaat

gallery_12381_3645_60918.jpg

 

De MMC Easy en het schakelbord hang ik achterin aan de wand. Het schakelbord met de vsa's in een afgesloten kastje, de slakbox hang ik erboven met ook een slang naar het kastje zodat de warmte uit het kastje word afgezogen. Later kan hier ook een blusser in. De afvoer slang gaat schuin naar beneden, achter de wand langs.....

gallery_12381_3645_12366.jpg

 

De zijwanden van het hok zijn dubbelzijdig, bracht me weer op ander idee: Aan de binnenzijde gaten boren op 30 cm hoogte. De wanden aan de zijkanten dichten en dan een buisventilator verse lucht naar binne laten blazen.

 

Zoiets

gallery_12381_3645_5334.jpg

 

Eerst zal 't nog passief zijn, maar als het deze zomer warm word, sluit ik er een buis fan op aan.

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sieht gut aus !

 

Zorg je wel dat alles een beetje stevig vast zit, want greenboard is niet zo sterk he!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm jij het een leuke zolder vrij :P zulke ruimte om te werken

Goed klussen, alles lekker keurig en stevig afwerken, die plannen klinken gelikt ;) ben beetje jaloers! Opbouwen, uitdenk/werken is ook echt iets leuk, zeker als je weet dat er later enkel nog mooiere plantjes in kunnen groeien daardoor ;)

 

maak er je meesterwerk van :verrygood

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deel 1

 

gallery_12381_3645_391236.jpg

 

 

 

wandjes losmaken

 

* puinzooi ;)

 

gallery_12381_3645_53253.jpg

fan en filter ophangen

 

gallery_12381_3645_374030.jpg

 

 

1,2 meter diep nu... 1,8 meter breed

 

gallery_12381_3645_229846.jpg

23-24 graden met 1 lamp, nog niet getest met 2 lampen aan.

 

gallery_12381_3645_295275.jpg

 

 

 

Als deze klaar zijn, de contactdoosjes inbouwen+installatie draad, zo veel mogelijk kabels onzichtbaar maken, schakelbord verplaatsen en afschermen.

 

mzzl CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er wel tof uit CD ;) maar je blaast uit via de schoorsteen??

het heeft een voordeel: je bent het warme lucht kwijt

maar in m'n oogjes heeft het meer nadelen :

je blaast je duur betaald warme lucht weg ( je kan je huis er weer iets mee verwarmen)

je creért een warme lucht stroming (zonder rook) uit je schoorsteen

waar haal je je koude zuurstofvolle lucht weg voor je dames?

 

ik leg het wel een beetje vaag uit maar snap je wat ik bedoel? :rofl

 

maar verder is het wel een mooi hokkie :D

 

met vriendelijke groet,

Groene-goud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat gaat de goede kant op ;) wordt een mooie kweekruimte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groene Goud: Ik slaap als mn hokkie aan is, aan de warmte heb ik dus niet veel, en om t nou helemaal van zolder naar de woonkamer te leiden is ook weer zo wat. ;)

Ik blaas eigenlijk nog steeds op zolder af.. :D gaat goed, vandaar.

 

MAAR de aanvoer moet wel worden verbeterd, ik ga het dakraam als inlaat gebruiken. Een labyrint kastje met buisfan had ik in gedachten. Nog ff brainstormen dus...

 

@ BigButtBram: Thanks.. maar er zit nog iets meer werk in als gepland. Daarom probeer ik nu al wat klusjes te doen steeds. Dit is de uiteindelijke opzet qua breedte/diepte, plaats van de lampen enzo. Ook moeten de exacte plaatsen van de inbouwcontact dozen nog worden bepaald (ivm vda draad en buizen) en de plaats van de MMC fancontroller. Nu kan ik de meest ideale opzet bepalen.

 

mzzl CD

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Groene Goud: Ik slaap als mn hokkie aan is, aan de warmte heb ik dus niet veel, en om t nou helemaal van zolder naar de woonkamer te leiden is ook weer zo wat. :D

Ik blaas eigenlijk nog steeds op zolder af.. :D gaat goed, vandaar.

 

MAAR de aanvoer moet wel worden verbeterd, ik ga het dakraam als inlaat gebruiken. Een labyrint kastje met buisfan had ik in gedchten. Nog ff brainstormen dus...

 

het ging meer om de verse lucht maar het gaat wel goed komen ;)

 

(aaaaaaaah ie bint dus oak 'n tukker ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deel 2

 

alle balken opnieuw haaks vastgezet, de wand 15 cm naar de muur toe, zijwanden ook nu geisoleerd en voorzien van 7 inlaatgaten en de in- en uitlaat veranderd.

 

gallery_12381_3645_358607.jpg

 

 

zijwandje

gallery_12381_3645_639641.jpg

rechterwand,bijna af

gallery_12381_3645_210798.jpg

linkerwand, bijna af

 

zometeen een op-maat vorkant maken met 250 mm uitlaat.... en nog wat meer, te veel om op te noemen.

 

vanavond foto update.... ;)

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes er mee Danny, het wordt mooi!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd mooie ruimte, je kan zelf zo ook goed bij de planten komen als dat nodig is..

of wil je m helemaal vol zetten?

 

ga je volgen!! ;)

 

gr afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

is egt wel een tof hokje aan het worden

 

je kan zien dat je goed hebt nagedacht over alles

 

Groeten Danny[Da Dende]

Share this post


Link to post
Share on other sites

zooo, ff pauze

 

tering wat een werk. dacht, is zo gepiept....

 

HO maar! nu wil ik t ook wel wat netter he dan eerst.... en met n jointje op klussen ;)

 

 

@ Kees, Afghaan en DaDende.... Thank's :P

 

T heeft idd een kweekje denken geduurd ja maar dan ben je aan het renoveren en kom je weer van alles tegen he....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo, nog ff wat pica's...

 

gallery_12381_3645_206071.jpg

 

gallery_12381_3645_489631.jpg

 

gallery_12381_3645_301035.jpg

 

gallery_12381_3645_350186.jpg

 

gallery_12381_3645_397993.jpg

 

 

 

De voorkant is af nu, behalve een deurtje, hiet denk ik nog ff over na. T plastic wat er nu voorhangt word bijna naar binnen gezogen... ;)

 

De ventilatoren binnen in moeten nog een plek krijgen aan de wand, de hele buitankant nopg "inpakken", zeg maar beplakken met folie, kieren dicht kitten. Nog wat afwerk klussen....

 

De temp is nu wel hoger met lampen aan, 27-28 graden, beter geisoleerd als eerst. Ben benieuwd wat nu de nacht temp is.

 

Nou, eerst maar weer een ronde, dan zien we wel of er nog wat moet worden aageppast.

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeeej, leuk hokkie ;)

Zie ik daar tapijt op de grond van je hok liggen?

Tapijt blijft veel troep in zitten hoor!!

Een broedplaats voor eventuele schimmels etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yo BBB & Growstudent...

 

dit is de 1e laag plastig, is al iets dikker dan normaal plastic. eronder isolatie tempex en dan idd vijver folie....

 

thanks for the reply's!!!

 

nog 1 a 2 dagen klussen, hoop dat t hotelletje dit weekend kan worden ingewijd...

 

CU later CD

 

ff lezen silver !!!

niet alleen plaatjes kijken.

 

gr afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ silver

 

hmmm, schimmels?kan inderdaad, maar schimmels gedijen toch alleen bijn een hoog vochtgehalte? Tis niet vochtig in mn hok.... denk eerder te droog.

 

@afgaan

 

je herinnerd me eraan dat t oktober was toen ik met mn hok begon, nu februari en 2 kweken later is t af...... ;)

"nog 1 a 2 dagen klussen"

 

 

op de vloer ligt nu piepschuim met folie eromheen en die vloerbedekking. dat gele folie ziet er niet uit namelijk en ben er nog steeds niet uit of ik nu wel of niet een aardebak ga plaatsen. vandaar de sobere vloer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg, erg mooi hokje! Ik volg je zeker! En succes met de kweek.

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...