Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

e$kob@r

Lady Cane

Recommended Posts

Heya allemaal,

 

Als je heden ten dage zeker wil zijn van een witte kerst in ons onzeker klimaat, dan moet er ingegrepen worden.

Ik heb daarom een budbox opgezet, een homebox type.

Helemaal niet slecht, net zo stevig.

 

De opzet algemeen:

Natuurlijk de budbox, met extra geïsoleerde bodem.

1 philips 600 hps son t pia, relais, timer

1 rvk 425 als afzuig, met koolstoffilter, potentiemeter komt er deze week op, ook thermostaat.

1 rvk 125 als aanvoer met thermostaat op 28 graden en gedimd op 60% ongeveer, heel juist zie ik het niet.

Houten kader met plastiek zelf bijgemaakt om een 600 watt hps propagatoreffect te creeeren.

De kettingen zorgen ervoor dat het perfekt in hoogste verstelbaar is.

Het zal meegroeien tot de tweede week van de bloei, of als ze te snel gaan eerder.

1 koude ultrasoone luchtbevochtiger van philips

Een tl lichtje in de tent gemonteerd om picas te maken

2 hygro en temp sensors met alarms in het centrale weerstation. Zo weet ik de temp en luchtvochtigheid boven het dekzeil maar ook eronder.

2 min en max temperatuurmeters, de ingevoerde luchttemperatuur word gemeten alsook de lagere zones van de tent.

1 rookmelder om ergens boven de elektriciteits aansluitingen te hangen, waaronder vsa s.

Er komen dus 6 kratjes in die tent, het zijn eigenlijk gewoon omgebouwde wasmandjes.

Potten kopen in shops is te duur, saai en stom zwart ,je kan lokaal zoveel meer doen voor minder geld.

De echte kweekspullen, daar heb je een shop voor nodig.

 

De aardesamenstelling is als volgt:

6 delen dcm proffessionele aarde (speciale mengeling inclusief perliet,cocos enzoverder)

1 deel stekgrond

1 deel blonde turf

2 delen dcm hobby en tuin aarde. (normale vrij verkrijgbare aarde, 8 euro per zak)

Er is niks anders toegevoegd.

Dit alles netjes gemengd en op een bodemlaag van 2 cm hydrokorrels in de kratjes gegoten.

Ik schat ongeveer een 250 liter voor de 6 kratjes.

 

Het is tijd om eens wat plaatjes te tonen he,

med_gallery_6227_562_96920.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men eigen lady cane dus komt dus al eerste in de tent.

Vorige week heb ik dus 40 zaadjes in stekblokjes geplant, onder tl licht, propagator.

(verwarmde propagator, maar eerste 3 dagen vergeten warmte geven……)

Dag erna waren de eerste werkpaarden toch al uit hun schelpje,

med_gallery_6227_562_93681.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6227_562_69942.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een deel van de zaadjes deed echt zen best

med_gallery_6227_562_36208.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nog eens 5 dagen later was er al veel verandering te zien,

med_gallery_6227_562_1644.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6227_562_10374.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze plantjes wilden echt leven, welkom dus.

Een paar zaailingen heb ik op dit moment zelfs gewoon al kliko binnengesmeten. Zaden zat dus ik kan echt grof gaan selecteren.

Van zodra de kleine plantjes de wortels er netjes door hebben is het belangrijk dat ze op aarde komen te staan, dit is gewone stekaarde in plastic bekertjes met wat gaatjes onderin.

med_gallery_6227_562_27730.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6227_562_11170.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het is belangrijk dat die wortels direkt in een potje aarde terecht kunnen zodat de plant lekker kan doorgroeien zonder ook maar 1 hindernis.

med_gallery_6227_562_45579.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6227_562_20959.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De vele zaailingen werden gecontroleerd een paar keer per dag, als ze doorworteld waren, hopla het bekertje stekgrond binnen en in een andere propagator onder 2 keer 16 watt tl 33.

Hier kregen ze enkel water met rhizotonic.

Tussen de 6 en 11 dagen oude zaailingen, klaar om onder grof geweld te groeien, maar lang zal dat ook niet gaan duren.

Sommige vertonen al wat vlekken van condenswater van de warmte met erg hoge vochtigheid, das nie zo erg, binnen een paar dagen is dit zo weg.

med_gallery_6227_562_110291.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gisteren dus alles verplant, enkel de snelste en beste zaailingen haalden het tweede stadium.

Ik bleef ook telkens de lege plaatsen in de planttray vervangen tot het moment dat ik genoeg goeie werkkrachten had.

med_gallery_6227_562_51476.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_6227_562_18157.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kratjes met 4 stuks en 2 kratjes met 3 stuks.

Gewoon water met max dosis rhizotonic.

med_gallery_6227_562_17127.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het dekzeil dat ik gemaakt hebt werkt echt perfekt.

med_gallery_6227_562_18314.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De luchtbevochtiger onder dat plastiekzeil, met een 600 hps boven is de ideale basis voor een goed klimaat.

De afzuiger draait minimaal elke 2 uur een paar minuten. Het moeilijke aan een tent is toch de vochtigheid op punt krijgen. Als de afzuig ff aanligt, gaat de vochtigheid zo naar 50 a 45%.

med_gallery_6227_562_17898.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De lamp blijft 24/24 aanliggen, wellicht een dag of 5, daarna bloeien die meiden.

De temp is gedurende 21 uur nu bijna constant tussen 27 en 28 graden. Vochtigheid 85% gemiddeld.

De aanvoer draait op +-60% 24/24, word de temp hoger dan 28 gaat ie volluit.

De afzuig doet heel weinig werk tot nu toe.

 

Sow, daar gaan we dus met die lady cane.

Het is al een tijdje geleden dat ik op aarde gekweekt heb, ik ben benieuwd naar alles.

De manier waarop ik mijn eigen meiden kweek, de tent opzet, het klimaat.

Ik sta te springen.

Deze topic blijft up to date, count on me.

Vragen en eender welke opmerkingen zijn welkom, kom maar op.

 

Groets esko, :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow Eskobar...dat ziet er gelikt uit m8 !

 

ik ben benieuwd....veel suc6.

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, eindelijk het verslag van esko... :smoke

 

We gaan ervoor zitten...

 

Succes man...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héy Esko...

Heel duidelijk... maar dat dekzeil... hoe hoog hangt dat boven je zaailingen... verstel je deze hoogte nog, en hoe lang laat je dit hangen ??

 

Nou, ik plof naast Paff neer en pak ff een abonnementje... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de leuke reacties,

 

Het afdekzeil mag eigenlijk nog dichter op de zaailingen, maar aangezien de tent volstaat kan ik niet anders dan de luchtbevochtiger op de kratjes te gaan zetten. Dus moet het afdekzeil hoger komen.

Van buitenaf de tent vochtige lucht naar binnen blazen is geen optie, er zijn geen gaten meer over en die tenten zijn heel gevoelig voor veel condens.

Het plasticzeil houd de direkte hittestralen tegen van de lamp, eronder krijg je het serre effect.

Daar ga ik voor. Simpel en voor een paar euro is het gemaakt.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om een verslag van je zien dude :D

Is het wat dat ontkiemen op steenwol?

Ik vind je zaailingen wel wat aan de gestrekte kant :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sannie,

 

Die steenwolblokjes gingen erg slecht deze keer.Vooral door de koudere start.

Die paar zaadjes in een bekertje met stekgrond als test waren allemaal goed.

 

Die paar die wat te lang waren zijn al netjes weggewerkt in de grote kratjes aarde.

Wat 600 hps geweld erop, wat pletten, en dat komt zeker een leuke bos bloemen.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde! Eindelijk een verslag van lady cane :smoke

Dit soortje ga ik binnekort zeker aanschaffen. Wat een geweldige kruising lijkt me dit.

Zal deze ronde volgen

Greetz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey eskobar,

 

mooi verslag, ga je volgen

 

ik en een maat van me hadden de Lady Cane al op het oog voor buiten volgend jaar.

lijkt me een zeer efficient soortje.

Super Sativa genetica

 

kan ik hier mooi zien hoe de cyclus verloopt, en hoe de peetvader van de lady kane zijn vrouwkes verzorgd.

 

en als ze me bevalt zal ik ook stekken onder de TL afbloeien.

 

Kijken of ze dan nog witter worden.

 

groeten BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow g13 en ssh.heb ze al in m'n koelkast bij de andere zaadjes in de schatkist.ik spaar tegenwoordig zaadjes .ik ga dit verslag volgen succes.Esco ik ben nu bezig met de somango,ze staan al een poosje in veg.,maar nu vertoond er al een chickie voorbloei,terwijl ik op zoek was naar een moedertje.is deze daar nu geschikt voor of kan ik dr beter op 12 12 zetten en een andere plant als moeder selecteren?hopelijk kan je mijn vraag beantwoorden.thanks a lot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk es een verslag van je :smoke

Veel succes met deze mooi ogende soort!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hee Eskobar!! Ik ben net nieuw hier op het forum en dan al zulke mooie genen ontdekken, er verschijnt een grote smile op m'n kop. Waarom die grote luchtbevochtiger? De dames (en heren, gesexed heb je ze nog niet?) moeten zo snel mogelijk zelf reguleren, beter voor het wortelstelsel. Welke RV creeer je met de bevochtiger? 70% is toch wel de max hoor, anders kunnen de ukkies zelf niet meer ademen. Weet je al hoelang je ze laat groeien?

 

cya De Pool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit esko, ik ga dit zeker volgen . :smoke

 

Gr knutsel. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees je poosts nog even grondig door en jawel hoor, ik heb nog een paar vraagjes (if you don't mind):

- Waarom 1x600W ipv 2x400W? Met die grote RVK kun je die warmtelast gemakkelijk wegkoelen en de 400-ers zullen je meer rendement per watt brengen.

- Met welke dimmer werk je, waarom kun je niet zien in welke mate je terug dimt? Staat er geen %-en verdeling op?

- Je had het over pletten. Vind je dat een betere methode om de groei te controleren dan toppen en waarom?

- Waarom ben je uit zaad gestart en niet met stekken? Scheelt je een selectieprocedure en dus...tijd! Eigen moeders zijn goud waard en stekken kunnen net zoveel grammen op de weegschaal brengen als zaailingen.

 

Greetz

 

De Pool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

Update na 2 dagen groei.

med_gallery_6227_562_83288.jpg

 

 

 

Ik merk al verandering.

med_gallery_6227_562_98844.jpg

 

 

 

med_gallery_6227_562_13599.jpg

 

 

 

med_gallery_6227_562_68937.jpg

 

 

 

De kleinste hebben ook al stevige houvast gevonden en hebben zich netjes opgericht naar de lamp toe.

med_gallery_6227_562_57327.jpg

 

 

 

Na de eerste nacht proefdraaien met planten merkte ik op dat de vochtigheid te hoog bleek.

Vaak boven de 70% gaan in dit stadium is nu ook weer niet zo goed. De planten kunnen boven die 70% niet zo goed meer gaan verdampen en je krijgt dezelfde stilstanden alsof je onder 16 graden algehele temp zou gaan. Je merkt het op door de bladeren die te bol komen te staan, ze kunnen het niet meer aan en willen meer oppervlakte om te gaan verdampen zeg maar.

De bevochtiger is op lagere stand ingesteld en alles schommelt tussen 60 en 70% wat goed is.

Qua temperatuur is het gemiddelde tussen 27 an 30 graden, als de temp 30 graden + gaat start de invoer volle bak en zakt het naar 27 ff. Zo beschrijf ik mijn tempcyclus.

De afzuiging ligt nog steeds bijna niet aan.

De lamp hangt op een 70 cm van de zaailingen, met het plastiekzeil in het midden ongeveer.

Vandaag alle plantjes een klein beetje water gegeven met volle dosis rhizotonic. Niks meer.

 

 

Cleef,

Dit is iets wat ik al jaren wou maken, ik heb het gedaan, dus die tent om men eigen soortjes te gaan verbouwen was een must. Wie wil er nu niet zen eigen soortjes gaan roken altijd, ondertussen kan ik draadjes ervan maken en wat actiever worden in toppenkweken ook.

Men ingrediënten is zo groot en de wereld lijkt al zo klein.

 

BeeKaa,

 

Of lady cane echt een buitenras is dat weet ik niet. Het blijft een F1 en dus soms grillig uit de hoek. Je zal zien hoe lang ze bloeien in men topic, en mischien komen er nog een paar bij, zodat je een idee krijgt of het je zou lukken.

 

Plantenfanter,

 

Zaadjes sparen is een leuke hobby.

Bij het selecteren van planten komt het soms voor dat het mislukt omdat de mama spontaan in bloei gaat van je superstek. Pech onderweg en komt bij veel soortjes wel eens voor. Kies gewoon een andere, geelachtige bloeiharen in het begin en aubergine kleur op het einde, die moet je eigenlijk hebben. Mik op 9 weken, en een tiende week als extra toetje voor diegene die het wensen.

 

De pool,

 

De planten moeten natuurlijk zo snel mogelijk zelf reguleren, helaas kunnen deze hele kleine plantjes dit nog niet. De normale vochtigheid van het kweekhok is 50% en dat is te laag voor deze peuters.

Een hittebron verlaagt de rv, de lamp dus ,de invoer is niet genoeg om dit recht te zetten.

Dus ff verhogen met die voor u grote luchtbevochtiger, hehe. Het was ff zoeken toch.

Hoe lang ze gaan groeien weet ik nog niet. Paar dagen nog zeker, we gaan zien he. Het word zeker niet lang.

2 keer 400 watt heeft natuurlijk meer rendement dan 1 keer 600 watt. Het is ook 200 watt meer power waar je over spreekt. 2 keer 400 watt heeft toch meer warmteuitstoot dan 1 600 hps?

Op dit soort dimmers staat geen %, ze zijn dan ook niet zo correct, maar ze werken wel goed op kleine buisventilators. De grote ventilators gaan zoemen indien lager dan 50% gedimd.

Met dit,

http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=9075

ken je de grote ventilatoren perfekt afstellen.30 euro, een koopje. Dat word nog geinstalleert.Weg gezoem.

Je zal moeten afwachten tot het pletten aan bod komt, ik wil voornamelijk hoodbuds met onderliggende zijtakken ertegenaan gegroeid, net daarom top ik niet.

Men moeders top ik wel altijd heel snel.

Ik ben jaren en jaren geleden begonnen, uit zaad. En daar zal het ook eindigen.

Eigen werk eigen eer, ook al is er veel vallen en opstaan.

De comments die je geeft zijn zeker niet van beginner, integendeel, je weet perfekt hoe het moet en je vraagt me wat uit? Hehehehe.

 

Bedankt voor de reacties allemaal,

 

Tot binnenkort,

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker

Een zeiltje over je aarde?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom uberhaupt een luchtbevochtiger gebruiken? Is die anders zo laag? 't zijn tenslotte zaailingen..

ben benieuwd hoe dit gaat verlopen, en hoop op een gunstige man/vrouw verhouding :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjeune update Eskobar, mooie info. Persoonlijk kweek ik liever met de 400-ers, omdat je de bulbs dichter op de planten kan laten zakken (20-25cm is ZEKER mogelijk) zo gaat er minder straling verloren en wordt er gewoonweg meer benut door de planten. Omdat de warmtelast op de plant hoger is gaan de sapstromen sneller, de plant gebruikt deze namelijk ook om te koelen (dus niet alleen via blad) en derhalve gaat de biologische fabriek een standje hoger draaien. Wil je een gram per watt scoren is de eerste stap die maakt de 600-ers inwisselen voor 400-ers, daarna stap je over op mapito.

Maak het je planten niet te makkelijk, vertroetel ze niet! De beste oogsten haal je vaak wanneer de omstandigheden juist NIET optimaal zijn. Net een te hoge pH, net te hoge of te lage temp etc etc. Wanneer je de planten laat werken krijg je de sterkste dames, ventilator er lekker stevig overheen en een goede lage ec maken dat je plant zich stevig worteld en een dikke stam maakt waar flinke toppen mee worden gevormd.

 

Gezien het feit dat je met aarde kweekt is het waarschijnlijk overbodig je erop te attenderen dat je er verstandig aan doet om wat natuurlijke vijanden uit te zetten in de vorm van nemathoden en roofmijt, aarde brengt (meestal) ongedierte mee.

 

Succes en schrijf maar vaker van zulke updates, mijn aandacht heb je!

 

De Pool

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Eskobar,

Hopenlijk gaan ze brengen wat je verwacht .

Vroeg me ook al af ;waarom een hoge lv voor deze zaailingen maar antwoord is duidelijk.

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

6 dagen later in de budbox onder 600 watt hps, 24/24.

med_gallery_6227_562_26399.jpg

 

Ik zie alle planten die ik erin gezet heb groeien, sommige doen zelfs erg hun best.

med_gallery_6227_562_124643.jpg

 

In de hoek zie je ongeveer hoe hoog de kader met het zeil boven de plantjes hangt.

Aangezien de luchtvochtigheid te hoog bleef met de bevochtiger is ie eruit. Dus het zeil kon ook naar omlaag.

med_gallery_6227_562_31790.jpg

 

De luchtvochtigheid schommelt tussen de 50 en 65%, dat is goed te noemen.

De temperaturen zijn gemiddeld 28 graden, af en toe 30 graden. Dat hebben ze graag.

Dit is 1 van de mooiere plantjes die nu al een mooie korte internoden opbouw lijkt te hebben.

med_gallery_6227_562_78440.jpg

 

Ik geef ongeveer nu elke twee dagen een beetje water met rhizotonic, niet te veel want ze zullen moeten werken om iets te krijgen.

 

Tot de volgende update,

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het openen van je topic heb ik laatst ff op Sannie's site gelezen over de Lady Cane,...

Maar deze spreekt me wel erg aan moet ik zeggen... ben zelf niet zo'n roker, maar als het effect is zoals het daar staat beschreven...Krachtige high.lichamelijk/fysiek... doe ik wel mee... dus ben benieuwd Esko...go.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...