Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Welja, nu: Mijn biologieleerkracht zei ooit eens dat je geen vliegenzwammen mag eten, want dan ga je trippen en/of halucineren (lijkt mij ongeveer hetzelfde, maar leerkracht zei het zo..). Nu dat lijkt mij eerder een reden om het wel te doen. De vraag is of dat wel een goed idee is, zitten er ook schadelijke stoffen in een vliegezwam (waar je ziek van word/dood van gaat) of enige andere reden om het niet te doen? heeft iemand hier ervaring mee?

 

waarschijnlijk begin ik met 1 hapje... dat zal tog geen kwaad kunnen?

 

Huh? :P

K'zou het nie doen moest ik van u zijn.

De bedoeling is, als je ervan wil trippen, dat je het vliesje, een deeltje ervan maar, in een kopje warm water legt te weken, en dat dan als een soort thee opdrinkt.

De nadelen zijn wel niet mals, en je kan er zeker van sterven.

En dat je in een tripstaat verblijft die wel 3 dagen kan duren lijkt mij ook wel redelijk nadelig. :P ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel dat paddo-zoek-gedoe geeft men een kerstsfeer gevoel xD :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Een oud ritueel is voor je gaat plukken altijd eerst toestemming vragen aan Kabouter Spillebeen. :P

Hoe zou jij het vinden als iemand ineens je huis ging weghalen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
De nadelen zijn wel niet mals, en je kan er zeker van sterven.

En dat je in een tripstaat verblijft die wel 3 dagen kan duren lijkt mij ook wel redelijk nadelig.

 

Je hebt vast en zeker heel dit topic gelezen voor jeje onzin antwoord erbij kwakte ?? Of ben ik nu weer beetje kort door de bocht, nou me excuus er alvast voor, in het andere geval, lees even eerst pls en onderbouw je antwoord. Dan kom je stuk minder euh ... over.

 

Respect voor de paddo idd, doe spillebeen en pinnemuts de groetjes, want ik laat dit jaar toch weer verstek gaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt vast en zeker heel dit topic gelezen voor jeje onzin antwoord erbij kwakte ??

 

:P

Neuh, nie helemaal gelezen, gewoon Scorp zijn vraag of je zomaar vliegenzwam mag opeten, en daarna dan gewoon mijn onzin erbij gekwakt. :P

 

 

Edit; heb het doorgelezen hoor.

Kwa onderbouwing van m'n antwoord, ik weet van iemand die een paar jaar in een indianen reservaat in America verbleef, dat hij daar getript heeft op Amanita Muscaria voor drie dagen aan een stuk.

Ik ken er in ieder geval lang niet zoveel vanaf als jij, heb het zelf ook nog nooit geprobeerd, en t'staat nie direct in mijn verlanglijstje ook, schijnt nogal een inpact op de maag te hebben. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je zo geen bedje buiten kunnen plaatsen voor amnita's?

Toch beter dan ze te wildplukken he?

De sporen opvangen en op agar gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn heel moeilijk te kweken, onmogelijk durf ik niet te zeggen. Uiteindelijk is het dat niet. Maar net als de semi's (kaalkopjes) die zijn ook moeilijk te kweken....

 

Je maakt er niet even een paar PF-cakes van in ieder geval.. :)

B)

 

Gewoon mooi laten staan, is beter voor iedereen.. B)

 

Gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja ik dacht op houten snippers zoals de andere outdoor paddo's?

Ik weet wel dat amnita's bij bomen moeten staan, maar waarom juist weet ik niet.

Ik heb het ook nooit over mijn hart gekregen zo eentje te plukken, ze zijn gewoon te mooi B)

Maar als je zoiets in je tuin hebt, en haar plukt naar haar einde toe... dat zou ik dan weer wel doen.

 

Maar goed, ik heb me een syringe besteld voor outdoor paddo's op azarius. Ik zal die dan maar gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nouja ik dacht op houten snippers zoals de andere outdoor paddo's?

Ik weet wel dat amnita's bij bomen moeten staan, maar waarom juist weet ik niet.

Ik heb het ook nooit over mijn hart gekregen zo eentje te plukken, ze zijn gewoon te mooi B)

Maar als je zoiets in je tuin hebt, en haar plukt naar haar einde toe... dat zou ik dan weer wel doen.

 

Maar goed, ik heb me een syringe besteld voor outdoor paddo's op azarius. Ik zal die dan maar gebruiken.

 

Vliegenzwam groeit niet op dood hout.... B)

 

Als je nooit paddestoelen hebt gekweekt raad ik je aan om met Ps. Cubensis te beginnen.

 

Groeten

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar cubensis, daar trip ik nu al sinds het begin op.

Nu met het komend verbod heb ik wel wat syringes besteld. En zonder het te proberen doe ik ook geen ervaring op.

Ik denk dat voor een begind teler in de paddo's het gemakkelijkste is

A. Een growkit

B. Truffels, Die mexicana A ofzo. Dat moet je gewoon op steriel graszaad inspuiten en een vijf maandjes in de donkere zetten.

 

 

Met outdoor paddo's heb ik weinig/geen ervaring. Laat staan van paddo's die in de natuur voorkomen B) Daarom blijf ik er ook af. Maar als je weet wat je groeit, ja dan voel ik me er wel safer bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trippen en kweken zijn verschillende zaken he.. B)

 

De actieve stoffen van onze ' woodlovers' zijn hetzelfde als bij de ' cubes' . Dus heel anders wordt je trip niet.

Wat ik in de herfst wel eens doe is de kappen van een vliegenzwam meenemen als ze door paard, hond of onverlaat omver zijn gelopen.

 

Maar de vliegenzwam neem je niet voor de lol. dat is echt shamanisme. Ik heb het nog niet nodig gehad in ieder geval en nooit tot me genomen.

 

Growkit is het allermakkelijkste, maar zelf met een spuitje paddestoelen kweken is ook geen rocket science hoor... B)

 

Geluk,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vliegenzwam leeft in symbiose met de berk.Goede kwaliteit is alleen te krijgen vanuit Siberie. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ze leven ook samen met bijv. beuk en eik hoor.

Zelf mogen aanschouwen. Een enorme joekel bij een oude beuk, geen berken in de buurt...

 

Maar de meningen op google zijn verdeeld.. B)

 

 

Het seizoen in mijn tuin en zo ook het bos is nu wel over, tot volgend jaar vrienden! B)

 

Groet,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien tijd om eens een goed naslagwerk op te zoeken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een oud ritueel is voor je gaat plukken altijd eerst toestemming vragen aan Kabouter Spillebeen. :lol:

Hoe zou jij het vinden als iemand ineens je huis ging weghalen! :lol:

 

'K zal dan ook maar een zak in het duitje doen :P

 

Je refereert hiermee aan een oud (kinder?)liedje...

 

Op een grote paddestoel, rood met witte stippen

Zat kabouter Spillebeen? heen en weer te wippen

Krak zei de paddenstoel met een diepe zucht

allebei z'n beetjes hoepla, in de lucht

 

lekker nadenkertje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je wel kunt doen is de paddestoel laten drogen tot het bovenste velletje loslaat. Als je dan het velletje eraf gepeuterd hebt laat je dit ook nog eens heel goed drogen(geforceerd mag), tot je het kan verkruimelen. Dan pak je een ouwe pijp van je vader en je stopt het verkruimelde spul samen met een beetje tabak in je pijp en roken maar. Je bent zeker een goeie 4 a 5 uur in een diepe slaap waar je echt heel vreemd gaat dromen.

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja experimenteren is menselijk...maar de vliegenzwam stond (helaas, wat een domme move) niet op de opiumlijst voor een reden...het recreatieve effect is nauwelijks prettig en wordt overschaduwd door nare bijwerkingen. Ook het doseren is lastig. Roken is misschien het veiligst zodat je geen extra materiaal in je maag hebt als het onprettig mocht blijken.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze woensdag vliegenzwam geprobeert,

niet echt een aanrader....

gewoonweg niet spectaculair,

 

Mvg shack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt geluk, daar ben ik van op de hoogte.

 

Er zijn veel mythes rond de vliegenzwam, waaronder dat je ze moet drogen voor het eten of dat je maar bepaalde delen mag eten, allemaal vals.

 

TOCH wil ik benadrukken dat dit niets is voor iemand die geen ervaring heeft noch de nodige zelfkennis bezit.

 

Ik kan je het volgende boek aanraden: "Soma"

 

Deze staat ook mij toekomstige lijst, maar ik wacht tot het moment voor mij rijp is.

 

Ook zegt de grote van de zwam niets over zijn potentie, je kan niets van een hele grote hebben en overdonder worden door een kleine.

 

Pluk ook nooit individuen waar de stippen zijn afgeregend, omdat je ze kan verwarren met een andere giftige paddestoel.

 

Er is ook een gele variant, maar het probleem bij deze is dat je 50% kans hebt dat je een gevaarlijke plukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een idee voor een paddo die ik wél kan gebruiken? (als 16jarige belg ligt naar de coffeeshop gaan nogal moeilijk, vandaar)

 

Topic starter was in 2007 nog niet eens oud genoeg om op het forum te komen.

Bannen heeft geen zin meer want hij is tegenwoordig oud genoeg. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga geen dingen uit het bos eten als je twijfelt, koop eens wat truffeltjes in de smartshop.

 

 

hap, kauw en slik.

 

maak er een relaxde avond van, lekkere hapjes gezellig muziekje, en een paar goede vrienden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...