Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
roeieklok

Kleur Van Trichomen

Recommended Posts

Goedenavond,

 

op aanraden van Wietforum deskundigen ben ik op de trichomen van mijn wietplanten gaan letten.

Ik weet nu dat ze amberkleurig moeten zijn alvorens ik ze ga oogsten.

Kan iemand aan mijn foto's zien in welke categorie mijn trichomen vallen, helder of troebel?

 

PA050035.jpg

 

 

PA050034.jpg

 

 

PA050032.jpg

 

 

PA050030.jpg

 

 

PA050025.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol

 

Knappe jongen als je de trichomen kan zien :)

 

Wou dat ik ze zo kon zien, zonder vergrootglas. :lol:

 

Pak een vergrootglas en kijk, zo is niet te zien,

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets misschien?

gallery_5211_1953_52327.jpg

Wat ik er van kan zien zijn ze nog knap helder

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zelfs met een gewoon vergrootglas gaat het maar net. Minimaal 30x staat er volgens mij hier in het forum een paar keer, maar ik had nog zo'n flut microscoop van de speelgoedzaak en die kan op 100x, 250x and 400x en met 100x kun je het gewoon goed zien.

 

Met zo'n 50 GigaPixels camera van whazzup kan het natuurlijk ook :lol: Die kan zo aan de muur!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoiets misschien?

gallery_5211_1953_52327.jpg

hey whazzup

hoe kan ik dit ook doen met mijn digitale camera

is sony super steadyshot dsc-w200 12.1 megapixels is dit mogelijk en hoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. stel je cam in op de hoogste kwaliteit / resolutie

2. neem de macro stand, als het kan een extreme macro stand

3. Zorg voor voldoende licht

4. Neem een niet te hoge iso waarde (gaat ten koste van de kwaliteit)

5. als je veel licht hebt, ga een stap terug (-0,3)

6. Zorg voor een juiste handmatige whie balance (ik doe alles gewoon onder hps)

7. Download picasa (www.picasa.com) - doe ik alles mee. Is ruim voldoende voor de gemiddelde

8. Bepaal je uitsnede

9. Maak je uitsnede (vandaar hoogste resolutie, dan blijft er nog wat over)

10. Vergroot de scherpte een stapje

11. Pas de kleuren eventueel aan (klein beetje donkerder maken na verscherpen vebetert het contrast)

12. Exporteer met de originele compressie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb foto gepost van plantje maar bijna geen trichomen maar was uit vriend zijne tuin zoals hij het zei uit zaad van zijn papegaaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

how is :blink: ik heb altijd aan de regel gedaan is 80% van de haren bruin ???? zo ja oogstne maar.

 

heb ik iets gemist :wave: :smoke ?????

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ok :smoke dat word dan maar is een microscoopje aanschaffen

 

heeft er eiamdn nog meer informatie over of kan die een link vinden waar er iets over trichomen staat???

ik heb gezocht via zoekmachine op trichomen maar kwam uit bij dit topic en andere niet bruikbare topics

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek op tricho, trichome, trichomes, dan vind je wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke verdomme heb tog echt gezorg op de zoekmachine van wf naar trichomen maar vond neits waarom vind jij altijd dat soort dingen whazzup :wave: maar als ik het goed begrijpt kan je zo nog eigenlijk je wiet een beetje sturen na wat je lekekr vind???? want de trichomen volgen toch plaatje tot en met plaatje 4????

 

dan is dat 2 plaatje wel wat voor mij overdag :blink: en dat 4de plaatje voor snachts :wOOt neits lekekrders als half para te zijn voor de tv ;)

 

maar tussen foto 1 en 4 zie ik weinig verschil aaleen zijn ht er bij foto 4 meer of is dat soms juist de cloe ???

hoe meer hoe beter????

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah 4e foto is ook niet zo goed, maar als al je trichomes in ieder geval melkachtig zijn en een aantal amber is het wel rijp hoor, maar je kunt in zekere mate sturen. 5 weken wiet is trippy kan ik je vertellen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

danmm trippy zeg je ??? whazzup je maakt me nieuwgierig :wave: ik heb zat planten staan die in weke 5 van hun bloei zitten:D misschien is een topje ervanaf knippen :smoke maar is de wiet dan niet ontzettend vies of trekt dat bij n maten van het drogen ??? en worden die witte haren dna vanzelf bruin???

 

klinkt dom maar net wat ik al zei ik ben altijd van 80% bruine haren uitgegaan en bloeitijden redelijk aanhouden, maar omdat dit jaar zo vern$%kt is wil ik wel op safe spelen.

 

 

ik weet iig wel dat die wiet die ze bij mij in de shop verkopen goed rijp is daar word je zo lauw van en na het smoke van 4 joints in korte tijd zak je helemaal weg in de grond :blink::D het lekte wat er is vind ik :wOOt

 

greetzzz masteryero

 

ps bedant voor je snelle reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

geintje. Mooie rijpe SSH 14 weken

gallery_5211_1952_4708.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat er andere topics over dit onderwerp zijn, maar ben te lui om te zoeken. Stel hier mijn vraag dus maar.

 

Wanneer ik verschillende bladeren onder mijn 20x loepje bekijk, dan is er nogal wat verschil. De pas gevormde bloemen/blaadjes hebben 100% heldere trichomen, terwijl de oudere bloemen/blaadjes al wat amberkleurige trichomen hebben en veel witte.

 

Nu kan ik me voorstellen dat ik een hele top van onder tot boven ga bekijken en dan een gemiddelde kan bepalen. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer de plant klaar is die verschillen kleiner zijn geworden.

 

Nu is de vraag: Waar moet ik naar de trichomen kijken? Maakt dat niets uit? Ik ben in de war.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu is de vraag: Waar moet ik naar de trichomen kijken? Maakt dat niets uit? Ik ben in de war.

 

jij kweekt, jij beslist

 

je kan ook over een periode oogsten, niet alle fruit is op hezelfde moment rijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies op tijd bogeuh! straks ging zn oogst nog nar de klote! lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...