Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

unwanted

Lv Te Hoog Tijdens Het Drogen

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb m'n toppen nu sinds dinsdag te drogen liggen in m'n kweekhok op van die netten

heb in het hok een kleine zwenkventilator die de lucht in beweging houd (blaast niet op de toppen)

De afzuiger draait op vol vermogen

Maar m'n LV blijft rond de 70 % schommelen……

.en ik krijg die ook niet naar beneden..

Is dit veel te hoog????

Wat kan ik doen om de LV naar beneden te krijgen of zeggen jullie is niet nodig

 

Alvast bedankt

Graag jullie reacties

Heb er ff een fototje bijgeplakt doen ik net klaar was met knippen

op de foto liggen de toppen soms tegen elkaar aan nu ligt alles mooi los ivm met schimmel wat ik dan zou kunnen krijgen

 

med_gallery_182_3068_522043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de temperatuur dan, in je hokkie?

Je zou die kamer, waar je hokkie staat een beetje kunnen bijverwarmen, mits het natuurlijk al warm genoeg is. :lol:

Groetjes,

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel je lamp uit he..

Als je de toppen losknipt van de stelen zal de kans op rot al aanzienlijk kleiner zijn.. Daarnaast is de LV nu nog hoog omdat de wiet nog erg nat is en er dus nog veel vocht verdampt. Dit zal steeds minder worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook gewoon je lamp aandoen tijdens het drogen hoor, als de LV te hoog is.

Droogt prima dan, en als je het na het drogen een maandje laat kuren proef je er niks van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar denken er een hoop anders over.

Ik droog als ik geen plek buiten het hokkie heb dan doe ik het ook met de lamp aan. Ik had het van Tokkie(mis hem wel :lol: ) en toen heb ik het vaker zo gedaan.

 

Droog zelf in de bakken tegenwordig dus is het nog makkelijker, en SNEL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nataraj

 

de temp is ongeveer 16 graden in het hok over dag en s'nachts

 

@tomas

 

dat is een goeie tip om de stelen er vanaf te halen dat ik daar niet eeerder aan heb gedacht

daar zit een hoop vocht in...

ga ik vanavond gelijk doen

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, dan kan je dat kamertje wel een beetje bijverwarmen.

Ik zelf droog zelf altijd in het donker, en met een temperatuur van zo'n 20 graden. :lol:

Groetjes,

 

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik droog ook in het donker

alleen op de foto stond de lamp nog aan.... :)

 

heb alleen niet de mogelijkheid om m'n schuurtje waar het hok staat te verwarmen :) :lol:

ga voor m'n volgende kweek wel m'n CV door trekken tot in de schuur en een mooie radiator neerhangen

alleen heb ik daar nu niks aan....

 

ik ga eerst even de tip van tomas toepassen kijken of de LV afneemt

ik heb me zelf een beetje ingelezen in het drogen van wiet en een temp van 16 graden

is redelijk dan gaat het mischien iets langzamer maar komt wel m'n smaak tengoede

en smaak is toch het belangerijkste......

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ook de steeltjes er al af gaat knippen, kun je net zo goed de lamp aandoen.

Steeltjes knippen gaat zeker ten koste van de smaak.

Als je voor smaak gaat knip je alleen de grote fanleaves eraf, en hangt ze dan ondersteboven, en droogt ze langzaam in 2-3 weken. Dan nog minimaal een maandje kuren. Liefst langer.

 

Je afzuiger vol aan, en nog 70% LV...dan is je aangezogen lucht waarschijnlijk ook zo hoog, en lager dan je aanvoer wordt het nooit. Dus als je aanvoer al 50% is, dan wordt het sowieso nooit perfect als je die lucht niet droogt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert ik wist niet dat tokkie zo droogde, wel dat het in een paar dagen droog was bij hem.

 

Vind het ook wel jammer dat tokkie nooit meer online is, gaf altijd leuke reacties met wat humor :lol:

 

Ik droog op zolder ,waar het een beetje tocht en totaal donker is.

Duurd meestal een week of 2

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeroeeeeeeeeeeeeeeeeeentjeeeeeeeeeeeeeeee

 

Ja hoor die droogde het ook zo.

 

Maarre als je goed kijkt zie je dat tokie wel reageerd hoor, alleen niet meer zo veel. :lol:

 

 

Ik droog binnne 4dgen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Licht breekt THC af.....

 

Word wel lastig kweken zo!

 

Misschien dat je wiet in het donker moet bewaren omdat na verloop van tijd licht idd thc afbreekt, maar ik denk dat dit verhaal een eigen leven is gaan leiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Hoelang je ongeveer mag laten drogen?

2. Mag er een ventilator draaien in de desbetreffende ruimte tijdens het drogen?

3. Hoe kan je je weed het best bewaren?

Ik heb al verschillende meningen gehoord en gelezen daarover, daarom graag jullie mening hierover.

Het " KUREN " van de weed bv.... hoe kan je dat het best doen? Ik las wat over je weed te kuren in glazen bokalen

die luchtledig worden bij het sluiten ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wel een heel oud topic Chucky en er staat heel veel over geschreven , zoekfuntie al gebruikt

Lees dit verslag b.v. eens , heb je al een hoop antwoorden op je vragen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen vochtvreter of kattenbakkorrels ga je proeven.

die 70% RV is niet erg, je bent ze immers aan het drogen. Je zult zien dat die LV langzaam omlaag gaat . Je toppen drogen nl uit. Zolang je ze maar donker, niet te warm hoe warmer hoe meer vocht er in de lucht kan komen. Ventileren is al voldoende als je in een kast bij een donkere ruimte gewoon de deur openzet. Nooit rechtstreeks op je drogende toppen ventileren.

Indirekte luchtverplaatsing zoals tocht is voldoende.

Droog merk je als de stengeltjes knakken. Dan verpakken en vaak openen. Drogen is eigenlijk nog moeilijker als kweken. Je moet het heel langzaam laten gebeuren.

Ik droog mijn topjes in een koelkast die ik verder niet gebruik. Met heel vaak deurtje open deurtje toe haha. Heb ook maar een buitenplantje deze zomer

Kan ik later mijn droge wiet in weckpotten lekker gekoeld bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...