Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

manuel

Lampen Zijn 5 Dagen Niet Aan Geweest !@!

Recommended Posts

hallo medekwekers,

 

ik ben 5 dagen in het buitenland geweest, heb mn hok extra water gegeven want wou niet iemand anders erbij laten. alleen tot mijn schrik toen ik vandaag kwam waren de lampen uit !! waarschijnlijk al 5 dagen dus! (moet iets mis gegaan zijn)

 

toen ik wegging waren ze 2 weken oud....1 week groei en 1 week bloei.

ze leven wel maar zijn niet echt doorgegroeid, wat kan ik het beste doen ?

 

iemand tips ??

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat betekend dat ze dus 1/3e van de tijd geen licht hebben gehad. Gezien het feit dat ze nog maar 2 weken staan zou ik er nieuwe stekken in zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf zou als ze er nog redelijk uit zien gewoon een week terug in de groei zetten

 

meteen nieuwe stekke/zaad erin is niet altijd nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er nog goed uit, alleen zoveel hoogte verschil :) (vanaf week 1 al hoor )

misschien dat ik ze inderdaad weer een week terug zet (als zie je wel begin verschijnselen van de bloei)

 

maarjah de vorige keer werd me ook geadviseert om er nieuwe in te zetten, had ik niet gedaan en het was de beste oogst wat ik ooit behaald had. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja 5 dage zonder licht is wel veel maar se zijn nog jong hé ik denk at het eigelijk ni veel kwaad kan , is zoals men in de vorige topic zegt , et se trug effe in groei , en gewoon god int oog houde , hoe de gezongheid is van de plant! noemaal zal hij izch wel herstelle, succes

voila ge ziet maaar , ma je moe ni drket het ernigste denke want het zijn mss secure plantjes ma toch ze kunne tege een stootje , hihi

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me juist dom om ze nu weer in de groei te zetten. Als ze al een week 12/12 er op hadden zitten is er dus al vanalles gaande in de plant en wordt er bloeihormoon geproduceerd. Als jij ze nu terug gaat zetten in groei en daarna weer bloei levert dat onnodig veel stress op.

 

Hele bloeicyclus moet dan weer afgebroken worden en daarna weer worden opgestart.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mja 5 dage zonder licht is wel veel maar se zijn nog jong hé ik denk at het eigelijk ni veel kwaad kan , is zoals men in de vorige topic zegt , et se trug effe in groei , en gewoon god int oog houde , hoe de gezongheid is van de plant! noemaal zal hij izch wel herstelle, succes

voila ge ziet maaar , ma je moe ni drket het ernigste denke want het zijn mss secure plantjes ma toch ze kunne tege een stootje , hihi

groetjes

 

Wat staat hier nou ?

Begrijp er echt geen reet van .

Geef dan geen antwoord als je het niet naleest of type ABN

 

 

Terug in groei is niet slim ,gewoon doorgaan met je bloeicyclus en maar hopen dat het niet te veel schade oplevert of opniew met nieuwe plantjes.

Succes.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prutser, check je electra !!

 

Blijkbaar klopt daar iets niet aan.

 

suc6 met je zoektocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de weg van de minste weerstand he :lol:

 

 

Bovendien, ik vrees dat ALS ik alle adviezen die hier worden gegeven zou opvolgen zou ik nooit hoger komen dan 7 gram per plantje :)

 

Kwestie van selecteren dus :)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@manuel, koop een relaiskast, en flikker je praxis tijdschakelklokken weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik er ook nog een voor je.

 

Elke x gaat er wat fout in het begin, en dan ga je hier lopen mekkeren.

Dan ga je hier je probleem voor doen en krijg je advies en sla je in de wind.

Je doet verders niks meer met reacties, of dit hele forum. En als je weer begint ga je weer van voor af aan fout.

 

 

SCHAAMTELOOS VIND IK DAT :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) I know!

 

Wat staat hier nou ?

 

 

Terug in groei is niet slim ,gewoon doorgaan met je bloeicyclus en maar hopen dat het niet te veel schade oplevert of opniew met nieuwe plantjes.

Succes.

 

Buble

 

 

:lol:

 

Geef dan geen antwoord als je het niet naleest of type ABN

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ert wow doe eens rustig aan kerel......

 

als ik een probleem heb vraag ik wat rond, en ja ook hier.

als iemand hetzelfde probleem heeft als ik de vorige keer (gelijk in de bloei) dan vind ik dat mijn vorige topic (incl. foto's !!!!!) super leerzaam is !

 

iedereen kan toch zelf dan bepalen welke adviezen hij of zij opvolgt !

 

 

:smoke voor, alle info en zelf een beslissing maken! (we zijn geen kinderen :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug naar onderwerp!!

 

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan gelukkig één dag......hier en daar wat adviezen en gekozen voor gewoon doorgaan met tijdschema.. maar goed dat was een ander verhaal..

Ik ben wel benieuwd of het nou inderddaad door zo'n goedkoop schakelklokje ging en daarbij hoeveel wattage je gebruikt op het moment van inschakeling tijdklok?

Ik gebruik ook een goedkoop kutding omdat ik van mening ben dat 400W (één lamp) geen invloed heeft op het mechanisme. maar goed ben ook geen electricien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 400 Watt opzich is niet het probleem, het gaat om de inschakelpuls van de VSA om de lamp te starten, die kan het 10 voudige zijn van je lamp en dan wil zo'n goedkoop schakelklokje nog weleens kapot gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt..

 

ik heb mij tijdschakelaar van de blokker zel;f in de fik zien gaan op het aanschakelmoment van 1 400 watt lamp.

 

beter koop je dan een met ingebouwde relais.. of een LeGrand. die zijn ook wel wat veiliger.

 

NOOIT geen 2e handse kopen... die zijn niet voor niets verkocht..

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf erbij dat als je met HPS gaat werken een schakelbord met relais en zekering een must is. Als je brand krijgt in je huis door kweekspullen vergoedt de verzekering het ook niet en dan heb ik het nog niet eens over het gevaar voor jezelf, je naasten en eventueel je buren. Een leuk kant en klaar bordje heb je voor een euro of 80, kan je tot 4 lampen mee schakelen en je slaapt een stuk beter.

 

Trouwens, op de ELT vsa's staat het zelfs bij de tekening van de lampaansluiting: 3,5-4 KiloVolt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk met meerdere 600 W, dus nee heb geen simpel klokje...heb zo'n komplete box met alles eraan.

komt waarschijnlijk omdat ik met de lampen bezig was toen heb ik perongeluk de schakelaar op ''off'' gedrukt. maarja het is weer goed in iedergeval.......

 

ik heb alle lampen vandaag uitgedaan... morgen trek ik alles eruit !!!

 

ik heb kut stekken enorme hoogte verschil.....ze zagen er ook als anders uit per doos maar de shop eigenaat verzekerde dat het dezelde waren :D

en dan dit geouwehoer erbij .....pfff

 

eens kijken of ik deze week nieuwe kan eisen :smoke

 

volgt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...