Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Smoking And Driving Works!

Recommended Posts

Wat van Kooten en de Bie al eens probeerden is nu gedocumenteerd op BBC:

Share this post


Link to post
Share on other sites
We are as suprised, as you are.

 

I'm Not :lol:

 

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet verplichten in het verkeer ? :lol:

 

@naturaj, neither am I.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor ons oud nieuws, maar goed dat het meer aandacht krijgt!

Ik beken ik rijdt ook als ik gerookt heb(nooit als ik drink :) )

 

Vooral toen ik nog niet lang mijn rijbewijs had merkte ik dat ik een stuk relaxter reed dan anders, ook minder zin om te jagen/pushen/bumperkleven e.d.(heb nogal kort lontje :lol: )

Inmiddels merk ik weinig verschil, al kan een jointje in de file het verschil tussen wel of niet een stuk uit mijn stuur bijten schelen :)

 

Naar mijn mening moet je niet rijden als je al flink aan de zare wiet bent geweest, op een gegeven moment wordt de invloed op je rijstijl wel degelijk negatief(slingeren,laksigheid in slaap vallen e.d.)

1 of 2 'relaxte'jointjes gaat prima.

 

Ben het niet echt met die testpersoon eens dat je door paranoia meer zou opletten, misschien wel juist door minder stress/paranoia beter opletten en goed overdenken wat je doet

 

Ik denk sowieso dat het heel lastig gaat worden om eventuele maatstaven te hanteren, aangezien de verschillende factoren die mee spelen zo uitgebreid zijn

 

Leuk filmpje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe :lol:

 

Ik moet zeggen dat als ik stoned achter het stuur zit dat ik me aanzienlijk vaker aan de maximumsnelheid houd!

 

Maar zoals hierboven gezegt, te is ook niet goed, ik heb wel eens gehad dat als er aan beide kanten van de weg bomen langsflitsen dat ik na een tijdje denk; 'he waar ben ik?!' Best vreemd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Lachen hoor man, stappen we 1 keer bij je in de auto, plak je er direct een filmpje aan vast en komt het op de BBC. :lol:

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste vrienden ,ook op de site van SWOV staat het aangegeven dat het rijden onder invloed van cannabis geen verhoogd risico met zich meebrengt als je je in het verkeer begeeft.Toch komen de drugscontroles eraan.Het wordt nou toch echt wel eens tijd dat wij wietgebruikers ons eens gaan verzetten tegen de overheid.Ik ben op mijn eigen manier al bezig door dit soort informatie door te geven aan het ministerie van justitie.Verder roep ik u allen op om als u weer eens onzin leest over softdrugs om de journalist aan te spreken op zijn plicht om geen leugens te schrijven.Ik veeg de vloer met ze aan.Doe dat ook eens!

Alleen op deze manier kunnen we terugvechten ,dus alstublieft kom in het verweer en pak het systeem aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat doe ik ook elke keer als ik oom agent tegenkom, hem vertellen dat de regels moeten aangepast worden aan de feiten.

K heb er zelf ook nooit last van gehad, een smokertje en dan me in het verkeer begeven.

Ik doe mee aan het justitie op de hoogte brengen!

Jullie ook? :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het iets anders gedaan,

aangezien ik al een zware roker was voor mijn rijbewijs,

heb ik al mijn lessen stoned gedaan, hey what's new?

en zeer bewust erg stoned geweest tijdens mijn afrijden.

De andersom beredenering dus.

 

Het is niet te vergelijken met drank,

maar toch blijft het een persoonlijke keuze,

waar je je altijd ernstig bewust van moet zijn.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rijden onder invled van wat dan ook keur ik niet goed. Maar als ze controles gaan uitvoeren voor alles dan hebben mensen die aan een medicatie zitten er ook last van en mogen/ moeten die ook op de bon geslingerd worden. Geen uitzonderingen omdat het zielig is of wat voor ***smoes dan ook.

Op een gegeven moment zal die die onder controle staan van een arts helemaal niet meer mogen rijden omdat ze altijd wat op hebben. Zo dun je de automobilist aardig uit. En dat is naar mijn idee ook de bedoeling.

Rijden met een oog wil ookwel eens helpen als je toch zo stom bent om te gaan rijden met een slok op of een flinke blow. Je ben dan je diepte kwijt en haal je geen twee beelden ( van je linker en je rechter oog) meer door elkaar.

Maar safer is BOB of helemaal niet meer rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik stoned ben ga ik vriendelijker rijden zoals mensen voor laten enzo.

En als ik nuchter ben juist niet!

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al mn verkeerboetes en 2 lichte aanrijdingen heb ik nuchter gehad. Ook ik merk indd dat ik een stuk socialer rijdt onder invloed van een jointje. Laatste jaar niet meer nuchter gereden en bevalt me prima!!!

 

Ik vraag me af waar de overheid zijn beslissingen op neemt over de invoering van drugscontrolles in het verkeer. In ieder geval niet op basis van wetenschappelijke onderzoeken, want tot nu toe zijn de uitkomsten allemaal in het "voordeel" van de blower. Ze moeten zo'n beslissing toch kunnen verantwoorden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rijd al onder invloed van cannabis, sinds ik medicaal blowster ben.

Als ik stoned achter het stuur zit, hou ik me precies aan de snelheden.

Bij een aanhouding in Belgie, heb ik alle tests doorstaan die je moest doen, zoals je gedronken hebt, maar omdat ik geblowt had, mocht ik niet meer verder rijden, rijbewijs afgepakt.

Volgende dag naar politieburo in mijn woonplaats gegaan.

Wat werd de politie boos hier in Tilburg op die Belgen, heb gelijk mijn rijbewijs terug gekregen.

Zonder boete.

 

Aangezien er altijd uitgegaan wordt van testen, op niet alle mensen, maar een selecte groep, vind ik dat je niet zomaar conclusies mag trekken.

 

Fuck the system.

 

Groetjes Blowsterke :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Burning Seed,

 

Het rijden onder invloed is gewoon verboden op basis van het wettelijk systeem. Ongeacht de resultaten van het rijden onder invloed. Je hoort nog wel eens de vraag, "hoe kan coke mijn rijstijl nou verslechteren?" Of "Ik ben rustiger met een joint op". Je kan je afvragen of het verstandig is om uberhaupt in de auto te stappen als je van je zelf vindt dat het beter gaat onder invloed.

 

We hebben bij het opstellen van de wettelijke voorschriften aangenomen dat het rijden onder invloed in het verkeer niet gewenst is. Ten aanzien van het rijden onder invloed van alcohol hebben we alle moeite gedaan om het toch mogelijk te maken met een drankje op maatschappelijk en wettelijk geaccepteerd in de auto te stappen. En ten aanzien van de rest ....zoals cannabis dat is het bekende verhaal.

 

Alle mogelijke excuses ten spijt, we kunnen ons toch vinden in dit wettelijk uitgangspunt. We kunnen niet zeggen dat wij zelf dit ook overeenkomstig uitdragen, maar toch, we kunnen ons hier wel in vinden. In de eerste plaats omdat we niet alleen met ons autootje de weg op gaan. De wegenverkeerswet is een uitgangspunt voor de gemiddelde(misschien zelfs minder dan gemiddelde) weggebruiker. En we weten allemaal dat bestuurders zich zelf over het algemeen overschatten.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow nooit in de auto :nerd

 

Laat ik je wel vertellen dat er hoestdrankjes zijn waar ik een stuk minder veilig op rij dan een joint...

 

Ik denk als ze dat allemaal in aanmerking nemen dat 1/5 deel van alle automobilisten hun auto morgen mag laten staan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo !

 

Ik rook bijna op dagelijkse basis en het gebeurt ook dikwijls dat ik onder invloed achter het stuur kruip.

Ik woon in Antwerpen en moet telkens een eindje rijden voor ik een coffeeshop tegenkom. In de shop koop ik mn groentjes en rook er eentje bij een thee of koffie (of whatever ;)) en rijd dan (onder invloed) terug.

Het gebeurt zelfs dat ik rook tijdens het rijden.

 

Ik heb de indruk dat ik veel rustiger ben en minder 'in gevaar' kom als ik gerookt heb dan wanneer ik nuchter ben. Ik moet hierbij wel vermelden dat ik van nature erg nerveus ben (en soms heel ongeduldig) in het verkeer.

 

tot nu toe heb ik 1 klein ongelukje gehad en dat was in een periode wanneer ik niet rookte (potje plassen op het werk een aantal weken nadien :nerd )

 

Ik raad het niet aan van onder invloed te rijden, gewoon dat het in mijn persoonlijk geval beter lijkt.

In alle geval, ik ben het eens met wat die kerel op het eind van het filmpje zegt. Er moet een officieel onderzoek komen naar het rijden onder invloed, zonder de stereotype gedachtengang van 30-40 jaar geleden, zodat het EVENTUEEL in beperkte mate toegelaten kan worden (als de testresultaten de mogelijkheid hiertoe aanduiden uiteraard)

 

groetjes, blanc0 :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey As-grow,

 

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in en daar zal ik je dan ook niet in tegen spreken.

 

Het voorbeeld wat ik noemde over mezelf was meer als reactie op het nieuwsbericht bedoeld en niet om rijden onder invloed 100% goed te spreken. Bovendien is dat niet meer nuchter rijden van me ook overdreven natuurlijk :P m'n eerste joint steek ik meestal op na een productieve dag, rijden doe ik s'ochtends met mn oogjes half dicht al :spliff: . Maar dat neemt niet weg dat ik na m'n eerste joint ook nog regelmatig achter het stuur stap. Een regelmatige roker kan voor zichzelf de keuze maken of hij nog in staat is om te rijden of niet, tenminste dat vindt ik.

 

Verder weet ik natuurlijk dat het rijden onder invloed niet toegestaan is en dat vindt ik goed. Maar nu voeren ze ineens zo een drastische controlle in. Dus ik vroeg me af op basis waarvan ze dat besluit ineens genomen hebben? Zijn er meer drugs gerelateerde ongelukken de laatste tijd of iets in die richting? Het lijkt mij dat je eerst gaat onderzoeken naar de maatschappelijke schade van iets voordat je het gaat aanpakken?

 

Bovendien ben ik ervan overtuigd dat van deze maatregel mensen de dupe worden die 100% in staat waren om een voertuig te besturen. Iemand die s'avonds een jointje rookt is s'morgens nog schuldig? Of zelfs iemand die eens per week een jointje rookt? Laat ze maar eerst een soort van promillage stellen en duidelijk brengen over het maximale gebruik (als dat mogelijk is)

 

mja, tot nu toe heb ik er nog geen hinder van ondervonden :D ;)

 

 

grtz,

 

Burning Seed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Burning Seed,

 

De vraag blijft inderdaad met die huidige kabinet, wat de achtergrond is van het huidige repressieve beleid. Veel meer dan gissen kunnen we niet, gezien het regeerakkoord wat niets laat zien.

Natuurlijk hebben we een sterk gevoel dat de Christelijke achtergrond van dit kabinet daar iets mee te maken heeft, in combinatie met de drang van de PvdA om in ieder geval tot besturen te komen en daarbij haar eigen idealen uit het oog verliest.

 

Het uitgangspunt van rijden onder invloed vinden wij goed. Maar hoe dit daadwerkelijk in wettelijke regels moet worden vormgegeven?

Wij hebben in een ander topic ook al aangehaald dat ten aanzien van alcohol een volledig onderzoek is gedaan, en daaruit een maatschappelijk geaccepteerd systeem is ontstaan. En zelfs hierover bestaat veel discussie.

 

Ten aanzien van andere drugs is dat natuurlijk nog niet gedaan. En of het nu gaat om hoestsiroop of paddestoelen of cannabis. Het stellen van een norm begint met het stellen van een maatstaf. Dus we zien de onderzoeken vanuit de overheid graag tegemoed om de discussie over normstelling aan te kunnen gaan.

 

De politiek gaat een andere kant op.

Het laatste gerucht over mogelijk repressief beleid, het niet mogen roken in je eigen auto, geeft aan dat deze overheid niet op zoek is naar een maatstaf, maar louter gericht is op normstelling.

 

En hiertegen gaan we natuurlijk, desnoods alleen, protesteren en zullen we Den Haag bestormen. Al rokend en met flessen hoestsiroop zullen we duidelijk maken dat ook wij onze grenzen hebben. :spliff:

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe als je veel shopwiet rookt heb je die fles hoestsiroop wel nodig overigens :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dus ook dat al deze maatregelen gebasseerd zijn op rare "onderbuikgevoelens" en dan voornamelijk uit de christelijke hoek.

 

En dat kan en mag natuurlijk niet gebeuren, dus ASGrow, laat maar weten wanneer je in den haag bent aangekomen, ik ben er al :D

 

En Whazzup, je hebt gelijk met die hoestsiroop! M'n laatste oogst is helaas zojuist opgeraakt en ben weer verdoemd tot de "shopwiet" ;) Heb in 2 weken tijd al 3x last van mn keel gekregen :P Gelukkig weer een mooi kweeksetje besteld bij de forumshop welke mooi in mn nieuwe huisje past :D Dus binnenkort weer kweekverslagen van deze kant :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn rij-exaam stoned gedaan, dus eigenlijk mag ik enkel en alleen stoned rijden :spliff: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rij niet met de auto, maar wel met de fiets, en blowe verslechterd het niet, dus denk dat dat met autorijde niet anders zal zijn..

ik zou trouwes wel eens wille zien wanneer ze alcohol eens een keer gaan verbiede ipv paddo's en growshops. oneindig keer zoveel slachtoffers, en oneindig keer minder negatieve kritiek erover! dat ze maar is beginne nadenke daar in den haag, en in brussel net hetzelfde! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...