Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sapperdeflap

Drogen

Recommended Posts

Ik heb een vraagje beste kwekers;

 

Ik ben van plan mijn buitenkweek-toppen te gaan drogen in een garage/schuur. Maar ze is niet geisolleerd en heeft flink wat isolatiegaten, dus ik denk dat er hier een redelijk lage temperatuur kan ontstaan, t? Nu is mijn vraag, of dit een probleem is en hoe ik dit evt. op kan lossen, ik heb vernomen dat kranten vocht opnemen, dus misschien slim om flink wat kranten te gebruiken. Misschien een soort van kachel die enkele uren per dag aan staat? ( lijkt me niet zo'n goed idee om een gaskachel 2 weken aan een stuk aan te hebben staan ). Zijn er misschien meer kwekers die het in een afgesloten, maar redelijk open schuur/garage drogen?

 

Mvg,

 

Sap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het net zo belangrijk is om je druk te maken over de geur die vrijkomt.

Nog een puntje, de luchtvochtigheid. De kans op toprot blijft aanwezig.

Dan zou je toch een kacheltje erbij moeten zetten. 24/7. En iets voor de circulatie.

Als je je wiet op kranten droogt heb je kans dat het een rare smaak krijgt. (inkt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sapperdeflap,

Lage temp is geen probleem, kacheltje maakt volgens mij niets uit (of het moet heel koud zijn) ventilatie daarintegen wel, gewoon een fan 24/7 laten blazen (niet rechtstreeks op de planten), je hok lijkt mij luchtig genoeg.

 

Als het maar met een week of 3 droog is :innocent: ,

Succes, Slotty

 

Ps. een gaskacheltje zonder buitenuitlaat maak je ruimte zelfs vochtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kwekers,

 

bedankt voor jullie reacties! Dit is erg goed om te weten. Nu ben ik de luchtvochtigheid aan het meten in dit schuurtje. Deze is ongeveer 65 a 70... das natuurlijk te veel. keb gelezen dat het tussen de 40 en 60 moet zitten. Nou.. hoe haal ik deze luchtvochtigheid naar beneden? kan dit enkel door middel van een ventilator die zorgt voro wat circulatie, of wat kan ik hier elders tegen doen? Verder heb ik een verwarming gevonden, deze springt aan als temp. onder 15 graden komt en uit als het 20 graden is. Maar nu is mijn vraag; hoe krijg ik deze luchtvochtigheid (goedkoop;)) omlaag?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

Gegroet

Saps

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Sapperdeflap,

Lage temp is geen probleem, kacheltje maakt volgens mij niets uit (of het moet heel koud zijn) ventilatie daarintegen wel, gewoon een fan 24/7 laten blazen (niet rechtstreeks op de planten), je hok lijkt mij luchtig genoeg.

 

Een hogere temperatuur betekent dat de lucht meer vocht kan bevatten, dus zal het eerder drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...