Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Green_Ace

Buiten, De Laatste Loodjes

Recommended Posts

Mede kwekers,

 

Aangezien ik nogal nieuwsgierig van aard ben was ik even benieuwd hoe het over het algemeen ging met die gene die niet hebben verduisterd buiten en nu dus nog “in de bloei” zitten.

 

De weer goden (voor zover die bestaan) laten ons aardig in de steek dus toprot alom. Ten minste dat lees ik in de verschillende buiten kweek topics. Dus kort om: hoe gaan de laatste loodjes.

 

Bij mij (2x PP stek en 2x WW zaailing) is de toprot in bloei week 6 gelukkig nog minimaal. Hoewel ik de schaar met een touwtje aan de plant heb hangen :innocent: en elke dag check en vaak een beetje moet weg knippen valt het me gezien de omstandigheden mee.

Ik heb wel gemerkt dat de topjes lekker stevig zijn en ik heb regelmatig een gezond briesje op mijn planten, dit werkt volgens mij wel in mijn voordeel.

Morgen krijgen ze voor het laatst te eten en dan moeten ze het verder maar laten zien.

 

Even de statistieken:

Gestart met 7x plant, 2x PP stek en 5x WW zaailing waarvan 3 dus man.

Vollegrond, voeding is kippenmest verdund.

In het begin bewaterd uit de vijver, de laatste paar weken uit de hemel.

 

Wat heb ik in ieder geval geleerd van deze kweek:

Volgend jaar binnen voorgroeien, deze zijn buiten onder glas ontkiemd en buiten gebleven.

Volgend jaar buiten ook een scrog en op tijd verduisteren.

Slakken korrels in huis halen ;)

 

Verder ging het wel naar mijn wens.

 

In ieder geval wens ik een ieder veel suc6 met de laatste loodjes die zoals nu weer blijkt altijd het zwaarste wegen.

Groet,

Ace

 

Oh ja ik zal nog even proberen wat fototjes te maken, altijd leuk natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik zit net zoals jou nog te hopen dat mijn plantjes gezond gaan afbloeien.

Ik heb zelf nog 2 Mrs. X roze staan en nog een Hindu Kush #2 en een Afghaantje waarbij de bloei in de afghaan nog ver te zoeken is :innocent: . De Mrs. X gaat lekker (1.90 m.) en de toppen plakken en ruiken als de beste ;). Mijn planten staan in een weiland waar dagelijks veel wind doorheen blaast en gelukkig nog geen toprot ontdekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er nog 3 buiten staan. Tot nu toe geen toprot te zien, maar dat kan met dit weer zo veranderen natuurlijk.

Ze zitten nu op de helft, dus de kans dat ik het einde ga halen van de bloei lijkt me sterk. Gelukkig staat er veel vindt wind, dan drogen zelekker snel tussen de buien door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...