Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
loadrunner

Mijn Klimopje

Recommended Posts

Dit is de volle bos, mega veel bloemknopjes

 

Afbeelding013b.jpg

 

 

 

 

Hier eentje van vorig jaar, met beestje erop

Afbeelding114.jpg

 

 

 

 

 

Ik weet niet wat ze precies doen, kan er nergens wat over vinden. smaken bitter, een beetje een paddo achtig effect, maar niet zo zwaar zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vroeger geleerd dat klimop giftig was...

Maar het heeft dus psychedelische eigenschappen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou best kunnen, ik kan het effect niet zozeer beschrijven... Het is een beetje het gevoel van wiet, een beetje dat "licht" gevoel. maar niet het high erbij. lijkt op een beginnende paddotrip. maar of er nog erg veel giftige stoffen bij inzitten weet ik niet. In je ooghoeken, zie je heel vaag wat glinsteren, net als in het donker in je ogen wrijven. Heb nog geen grotere dosis geprobeerd. dat doe ik nog een keertje onder begeleiding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat anderen als giftig zien zien wij als bruikbaar natuurlijk... "Paddo's" zijn in de ogen van anderen ook "giftig".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb even een vraagje over klimop..

hoe gebruik je het eigenlijk? ik lees wel vaker dat mensen het kweken, maar niet hoe je het gebruikt

 

steev :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze kauw ik op de bloemknopjes... drogen en roken kan ook, maar is wel scherp in de longen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt heel toevallig dit zeg. ik wilde net een topic over deze drug openen. kan iemand vertellen wat het precies met je doet? ik heb er al best veel over gelezen. oa in het boek uit je bol. maar ik heb nog maar heel weinig mensen gesproken die er ook daadwerkelijk ervaring mee hebben.

 

23- Klimmende Blauwe Winde

 

Klimmende blauwe winde kennen wij als klimplant in de tuin. In de jaren zestig werd bekend dat de zaden van deze plant dezelfde werking hebben als de hallucinogene paddestoel ololiuqui, in gebruik bij Zuidamerikaanse shamanen. Als er geen paddestoelen waren, gebruikten de Indianen deze zadenom in een entheogene trance te komen.

 

Toen dat nieuws eenmaal bekend was, gingen de zakjes zaad van de klimmende blauwe winde in plantenzaken opeens als zoete broodjes over de toonbank. Ook wij waren van de partij. Voor een trip heb je vijf tot tien gram zaadjes nodig, dat je in een vijzel moet fijnstampen. Binnen een half uur na het eten ervan begint het effect; helderheid in het hoofd en loomheid in je lichaam. Vaak word je, net als bij peyote, misselijk. Dat is een vervelend bijverschijnsel, waar je je niet bezorgd over hoeft te maken. Het gaat voorbij, terwijl de werking blijft, zelfs als je moet overgeven. Het helpt als je van tevoren niet eet. Het resultaat is een prettige roes, die een uur of vijf duurt.

 

Toen bekend werd dat de zaden gebruikt werden als psychonautisch middel, besloten sommige zaadhandelaren ze met een gifstof te bespuiten. Daarna nam het gebruik af en tegenwoordig hoor je er nog maar zelden over. Maar als je zelf een hemelsblauwe winde laat groeien, is het zaad niet giftig en heb je een befaamd entheogeen middel uit eigen tuin.

 

dit is het stuk uit "uit je bol"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@delasoeur: Dit topic gaat over KLIMOP en niet over klimmende blauwe winde of morning-glory... je moet misschien best eens wat googelen en dan zul je direct zien dat morning glory en klimop niet zoveel gemeen hebben...buiten dat het een klimplant is dan ;)

 

Wel een leuk nieuwsje dat klimop ook bruikbaar is, ik wacht vol spanning op een lijstje met werkzame hoeveelheden, soort trip/ roes, duur en eventuele neveneffecten :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga je naar een ecologische zaadhandel, die gebruikt geen gifstoffen :innocent:

 

Even over de klimop

 

 

deze stofjes komen er voornamelijk in voor

 

Flavonen, looistof, appelzuur, oxaalzuur, cumarine

 

Structuurformule Cumarine

119px-Cumarin.svg.png

 

Molecuulformule C9H6O2

Andere namen Cumarine, 1,2-Benzopyron, 2H-1-Benzopyraan-2-on, Tonkabonenkamfer, Benzo-α-pyron

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgende citaten geven aan dat, naar mijn inzien, klimop geen geschikte plant is om mee te experimenteren. (bedoel ik natuurlijk zeker niks kwaads mee t.o.v. Loadrunner)

 

"Ik wil hier slechts een aantal zeer risicovolle planten noemen die zeer ernstige gevolgen kunnen hebben of zelfs de dood kunnen veroorzaken: Aconitum capellus (Blauwe Monnikskap), Atropa Belladonna (Wolfskers), diverse Solanaceae (Nachtschadenfamilie), Caranthus roseus (Roze maagdenpalm), Conium maculatum (Gevlekte Scheerling), Cytisus scoparius (Brem), Hedera helix (Klimop)."

 

" Wordt door enige auteurs in verband gebracht met Dionysische (oude griekse) culten in verband gebracht. Gebruikt in combinatiepreparaten tegen hoest, kinkhoest en bronchitis. Vermeerdert uitscheiding van de klieren, licht rustgevende werking.

Waarschuwing: dodelijk giftig, vergiftigingen gaan gepaard met duizeligheid, braken, hoofdpijn, versnelde hartslag, uitslag op benen, gezicht en rug, versuftheid, hallucinaties, ademstilstand, shock.

Bij inname van de bessen door kinderen zijn zware, in een deel van de gevallen dodelijke vergiftigingen gedocumenteerd. Waarschuwing (dodelijk) giftig."

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb vroeger geleerd dat klimop giftig was...

Had m'n moeder het toch juist...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...