Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greylighte

Thai

Recommended Posts

Bedankt voor de reacties,

 

Ik moet een beetje gaan bij voeden denk ik want alle planten in de kas beginnen lichter van kleur te worden verder zijn er geen problemen. Aan de ph ( houd het water op ph 6,2 ) en ec ligt het niet die zitten goed, ik geef water via een tensio meter dus dat zit ook wel goed.

 

Als voeding heb ik alleen nog maar no mercy guano extract gegeven. De grond is ook voorbemest.

 

Ik denk dus zelf dat het een voedingstekort is want ik had begrepen dat guano extract ook zeker geen volledige voeding is. Iemand een suggestie wat voor voeding ik nu het best kan meegeven?

 

 

med_gallery_9717_3932_477599.jpg

 

 

 

Links staan de thai ( lange vingers ) ik heb nu 1 mannetje gespot 1 vrouwtje en de rest laat nog niet veel zien.

 

De rest van de planten die je kan zien zijn durban poison 1#.

 

Ik heb van meerdere bronnen gehoord dat de high van de dp veel op de thai lijkt, en omdat de durbanpoison een sativa achtig groeipatroon heeft maar wel vroeg bloeit leek het me wel een goede combo.

 

med_gallery_9717_3932_181942.jpg

 

 

 

Hier een vroeg durban poison mannetje, toonde zijn geslacht een week eerder dan de rest van de dp1# mannetjes en heeft duidelijk veel sativa invloeden. Ik heb een zooi topjes in een bakje water gezet om het stuifmeel op te vangen, het plan is om de mooiste thai hier gedeeltelijk mee te bevruchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote van Mad Scientist

 

Waarom er zoveel herma's tussen zitten is een goede vraag waar ik je geen eenduidig antwoord op durf te geven. De herma-eigenschap is een typisch teken van overlevingsdrang. Op zich betekent dat dus dat de thaise planten sterke genen hebben en zich op deze manier in bijna alle gevallen van nageslacht kunnen verzekeren. Toch schijnt stuifmeel van hermafrodiete planten minder vruchtbaar te zijn dan dat van een 100% mannelijke plant, dus hoe het verhaal nou precies in elkaar zit is voor mij een raadsel. Het zijn sowiezo heel typische planten, die thais. Misschien komt het door de omgeving of de hoge dosis UV-licht, ik heb de missing link nog niet kunnen achterhalen...

 

Ik zat hier nog een over na te denken.

 

De thaise kwekers zetten een veld vol thai neer en halen op een gegeven moment de mannetjes eruit, hoogst waarschijnlijk zullen ze het beste mannetje gebruiken om te kruizen met het beste vrouwtje zodat ze weer genoeg zaad hebben voor het volgende jaar. Ik denk dat het moeielijk is om ook alle herma's uit zo'n groot veld te halen, dus dat verklaard waarom er veel zaad in de weed zit. Naar mijn weten is de kans om herma's te krijgen als je plant is bevrucht door een herma vrij groot.

 

Maar is natuurlijk ook maar een theorie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je organisch wilt bijvoeden kun je een bloedmeelthee maken. Daar zit veel stikstof in.

 

Bizar trouwens dat die bladeren zo breed blijven. Breder dan ik verwacht had bij de thai in elk geval. Ik kan het vanaf een foto niet goed zien, maar het zou iets weg kunnen hebben van een licht verstoord groeipatroon. Inmiddels zie je het al bijna niet meer en de dames zien er mooi bossig uit, dus het is blijkbaar niks problematisch. Het doet er ook niet veel toe, maar het viel me op en ik was benieuwd of je nog eigenaardigheden ontdekt had.

 

Wat betreft dat hermafroditisme, ja, ik denk inderdaad dat de herma's op die manier aanwezig blijven in een veld. Maar wat me meer interesseert is de vraag waarom die planten nou in eerste instantie hermafrodiet zijn geworden. Welke factoren daar invloed op hebben gehad zeg maar. Blijkbaar zijn in Thailand ooit de omstandigheden voor cannabis minder gunstig geweest waardoor sommige planten zich genoodzaakt zagen tot zelfbevruchting om te overleven als soort. In veel planten en ook in sommige dieren is die eigenschap om tweeslachtig te kunnen zijn aanwezig en daarnaast erfelijk. Dat laatste bevestigt jouw vermoeden dat wanneer de herma's eenmaal aanwezig zijn ze bij een sechte selectie door de kweker er bijna niet meer uit te krijgen zijn. De herma-factor krijgt op die manier steeds meer kans om recessief te worden, zoals je dat dan noemt. Steeds dominanter aanwezig in de genen waardoor deze eigenschap bij voortplanting gemakkelijker doorgegeven wordt aan volgende generaties.

 

Maar even terug naar het waarom. Op de Unie van Wageningen hebben ze ontdekt dat bijvoorbeeld temperatuur niet alleen invloed kan hebben op het uiterlijk van een plant, maar ook op het geslacht. Hiermee is de theorie van Dutch Passion ook meteen gedeeltelijk bewezen, een lagere temperatuur tijdens het ontkiemen en de eerste levensfase van de plant zou voor meer vrouwtjes kunnen zorgen. Fenotypische plasticiteit heet dat met een duur woord. UV-licht draagt veel warmte in zich, dus wie weet heeft dit de gevoeligheid voor hermafroditisme bij thais nog verder verhoogd. Misschien is cannabis als soort van oorsprong wel altijd gevoelig geweest voor dit fenomeen en zien we thais als 'bijzonder' omdat de eigenschap er nooit door menselijk ingrijpen uitgehaald is. Een teken dat we met zuivere afstammelingen van een oersoort te maken hebben. Dat zou je kunnen toetsen door een zuiver landras uit een andere omgeving te onderzoeken op aanleg voor hermafroditisme. Als alle landrassen dat als dominante eigenschap blijken te hebben mag je aannemen dat we onszelf als norm enkelslachtige planten hebben aangemeten, maar dat de soort van nature altijd veel hermafrodieten heeft gekend. Maar goed, misschien wordt het tijd dat ik mijn joint even opzij leg. Ik speculeer er aardig op los hier. ;)

 

Succes met de dames en de kruisingbestuivingen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neder-thai, goed idee,

 

guano extract is inderdaad geen volledige voeding maar meer een ''toevoeging'' op je andere voeding. Als andere voeding zou ik Canna, Plagron of Hesi gebruiken, deze 3 zijn allen goed betaalbaar, en prima te gebruiken ;)

 

 

succes met je kweek, t ziet er goed uit,

 

p.s je planten staan wel wat te-nat, minder water! [bladeren hangen slap]

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mad scientist:

 

Dat verstoorde groeipatroon komt waarschijnlijk omdat dit de eerste groei in deze kas is, alles moest nog even worden afgesteld. Ook zijn ze begonnen in maar een heel klein laagje stekgrond, daarna zijn ze meteen doorgegroeid naar de voorbemeste aarde. Misschien een beetje overvoeding gehad?

 

@ bruutrulez:

 

De tensio meter word op 80 gehouden en vaak zelfs nog wat droger. Ik heb ook vaak het idee dat het beneden natter is als boven in de bak. Er word water gegeven via een pvc buizenstelsel dus het water moet zelf helemaal naar boven trekken. De tensio komt ook maar iets van 20 cm diep, de bak is even uit mijn hoofd 45 cm hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super om zon thai verslag te kunnen volgen greylighte. ;)

Plantjes zien er goed uit.

Ik denk dat Bruutrulez gelijk heeft, en na het zien van het brede en wat doorhangend blad dat het te natte voeten zijn.

Op zich is 80 best vochtig(test maar met je vinger),eerder safe rond de 100/120 bevalt mij goed.

 

Groetjes pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...