Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greylighte

Thai

Recommended Posts

Wederom een nieuwe zoektocht naar een landras!,

 

Ik heb nu originele nepal en wellicht binnen kort ook een chinees landras. Maar het soortje wat ik echt graag wil hebben is thai, en dan bedoel ik zo puur mogelijk :innocent: .

 

Met al die zaadbanken tegenwoordig weet je niet meer welke je kunt vertrouwen. Ik weet dat kulu seeds thai heeft en dat ook world of seeds een puur thai soortje verkoopt.

 

Iemand ervaring met thai, info over waar ik thai kan krijgen, foto's, of al het voorstaande over andere pure aziatische rassen?

 

Ik hoor het graag

 

 

Laterr!

 

grey

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar het soortje wat ik echt graag wil hebben is thai, en dan bedoel ik zo puur mogelijk ;) .

Weet je het zeker?

 

De simpelste en goedkoopste manier om aan 'puur' thai zaad te komen is gewoon een zakje brickweed thai halen bij je lokale shop. Zolang het geperst is kun je er redelijk van op aan dat het ook echt om geëxporteerde wiet uit Thailand gaat en vrijwel altijd zitten er zaden in. Er kleven echter ook een paar nadelen aan deze zaden, want tussen de opkomende planten kunnen behoorlijk wat hermafrodieten zitten. Daar kun je rekening mee houden, maar aan de lange bloeitijd valt minder te doen. Sommige van deze planten staan maar liefst 26 weken in bloei of doen er verschrikkelijk lang over om überhaupt in bloei te gaan. Ze krijgen ter plekke (rond de Evenaar) namelijk vrijwel het hele jaar door 12 uur daglicht en groeien eerst een aantal maanden tijdens deze daglengte alvorens in bloei te gaan. Als je binnen kweekt kan dit dus een beetje een dure grap worden, of je moet een apart bloeihok hebben waar de plant gewoon bij kan blijven staan. Maar behalve de bloeiduur hebben de planten ook nog eens intensief licht nodig en worden ze behoorlijk groot. Een hoge ruimte is dus noodzakelijk, of je moet de plant gaan scroggen. Buiten zal deze soort het in ons klimaat zeker niet redden.

 

Ik wil je niet ontmoedigen, maar van alle soorten is deze plant het minst geschikt voort ons klimaat. Vandaar dat vrijwel alle thaise soorten die te koop zijn gekruisd werden met een vroege bloeier. Als je een zuivere wil afbloeien moet je er veel voor over hebben, zoals er een deel van je bloeihok voor opofferen.

 

Wat wel een voordeel is van de thai-genetica is de schimmelbestendigheid. Zodra er ergens een thai doorheen gekruisd is neemt de schimmelbestendigheid vaak toe. En natuurlijk de euforische high die het veroorzaakt, soms op het paranoïde af. Het is jammer dat er in Nederland enkel geplette, half-gefermenteerde thaise wiet te krijgen is, maar zelf opkweken is niet voor iedereen weggelegd. Ik moet je wel bekennen dat ik zelf ook al een tijd met het idee rondloop, maar het is er nog niet van gekomen het zelf te kweken. Als je je plannen toch doorzet heb ik daar heel veel respect voor, maar ik denk dat het praktischer is een kruising te zoeken waar toch die typische thai eigenschappen in bewaard zijn gebleven. HQS heeft er bijvoorbeeld één met Skunk erdoor. Dikke toppen, zoete smaak en redelijk 'high' qua uitwerking en bovendien een acceptabele bloeitijd, maar zuivere thai is het niet.

 

Succes met je plannen en mocht het er van komen, hou ons op de hoogte als je wil... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn de soortjes die ik heb gevonden op growshop alien.

 

Ik ben op zoek naar een pure thai omdat ik haar wil gaan kruizen met een vroeg landras ( of wellicht een geselecteerde durban poison 1 ) en precies wil weten wat er in zit.

 

Kc brains tnr ( thai x kc33 )

Dutch passion Voodoo ( thai x ? ) bloei 7 weken 1e week oktober

Dr. Atomic Thai Lights ( Thailand, Nakan Pranom X Northern Lights )

Flying Dutchmen Thai-Tanic ( Thai X Skunk ) a 12 weken November

Hqs superthai x skunk 9 a 11 weken September oktober

Kulu seeds thai ( thai? ) 10 a 14 november

White widow web thai widow ( superthai x white widow ) 10 weken oktober

World Of Seeds Wild Thailand 11 weken

 

Ik kan er dus eigenlijk wel van uit gaan dat geen een van de zaadbanken pure thai verkoopt zo te horen.

 

Hoe komt het dat er veel herma's in de brickweed zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad allemaal kruisingen, maar dat hoeft niet per sé iets slechts te zijn. Die breeders hebben je al een hoop werk uit handen genomen, alleen is het minder handig wanneer je je eigen kruising uit zuivere soorten wilt maken. Nogmaals, thai is zo ongeveer de lastigste soort om mee te kweken, dus dat betekent offers maken.

 

Waarom er zoveel herma's tussen zitten is een goede vraag waar ik je geen eenduidig antwoord op durf te geven. De herma-eigenschap is een typisch teken van overlevingsdrang. Op zich betekent dat dus dat de thaise planten sterke genen hebben en zich op deze manier in bijna alle gevallen van nageslacht kunnen verzekeren. Toch schijnt stuifmeel van hermafrodiete planten minder vruchtbaar te zijn dan dat van een 100% mannelijke plant, dus hoe het verhaal nou precies in elkaar zit is voor mij een raadsel. Het zijn sowiezo heel typische planten, die thais. Misschien komt het door de omgeving of de hoge dosis UV-licht, ik heb de missing link nog niet kunnen achterhalen... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken iemand die in december naar Thailand gaat. Zal em is vragen of tie daar is wil kijken voor zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zou top zijn :innocent:

 

 

 

Hey Greylight,

 

Weet jij wat top is?

Ik heb voor jou 200% zuiver Thais zaad.

De zaden zijn geselecteerd in Thailand zelf door een goede kennis van mij,die daar woont.

 

Hij heeft uit verschillende thaise sativas de meest potente man en vrouw gezocht en deze gekruisd.

Het jaar daarna heeft hij de zaden die van de mama kwamen gepland en de vrouwen die hieruit voortkwamen weer bestoven met stuifmeel van de papa.

Dit proces heeft hij 5 keer herhaald,zodanig dat je over een soort kan spreken. (is heel wat anders dan een kruising).

In deze zaden zit totaal geen enkele andere soort dan thai.

 

Indien je interesse hebt,hoor ik ut wel.

 

Sativa greetz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb ik ooit nog wel eens zaad uit Xinjiang voor je (west china). Dat zou dichterbij afghaanse soorten moeten zitten. Ook in het zuiden in Yunnan (niet ver van Thailand) groeit marihuana. Ik weet echter niets over deze soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard komt er een verslag als ik de thai ga kweken, waarschijnlijk kruis ik de thai eerst met een vroege pure sativa waar ik aan bezig ben.

 

Misschien dat ik een pure thai direct op 12/12 zet tezamen met vroege soortjes. Zal ik wel flink aan de hoogte moeten klooien maar dat komt wel goed met toppen, binden enz.

 

Ik maak ook nog wat puur thai zaad natuurlijk.

 

 

@ white tooth,

 

Had ik je toch al over ge pm'd :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat een oud soortje van de voormalige S.S.S.C. uit '87, de M8 oftwel Durban-Thai Highflyer. Dit is een 4 keer teruggekruisde thai gekruisd met een Durban sativa. Ik ken iemand die deze strain nog in z'n bezit heeft en wil wel eens een balonnetje oplaten mocht je interesse hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok we zijn weer een aantal weken verder en ik heb nu 3 soorten thai in mijn bezit waarvan het grootste deel vandaag is ontkiemd.

 

Ik heb Thai bagseed uit thaistick van de willie wortel coffeeshop in haarlem, ik had 4 zaadjes uit 2 gram thai gehaald en ze zijn allemaal ontkiemd en nog als eerste van alle thai zaadjes ook :nerd

 

Ik heb thai zaadjes ontvangen van een forum lid ( natass ) hiervan zijn er nu 2 ontkiemd

 

Ik heb ook een kruising van K.C brains, tnr ( thai x kc33 ) hier zijn er ook 2 van ontkiemd.

 

Ze komen samen met zo'n 35 doublefun in mijn aardebak ( bio ) en er hangen 2 400 watt son-t boven.

Ik zal morgen even een link naar het growtopic posten.

 

Laterr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owjah sorry was dit topic even vergeten :bier . Zal snel even foto's maken van de thai.

 

1 van de thai heeft het niet gehaald, in het begin hadden alle thai gele blaadjes en gingen slap hangen. Geen van de andere soortjes die ik heb staan had er last van ( double fun, Durban poison, dame blanche )

 

 

Dag 12:

 

gallery_9717_3932_380654.jpg

 

 

Dag 28: (3 onderaan)

 

gallery_9717_3932_51760.jpg

 

Dag 32:

 

gallery_9717_3932_362505.jpg

 

 

gallery_9717_3932_486571.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De thai gaan nu heel hard, veel stretch ook zoals te verwachten was ;)

 

Ze staan nu enkele dagen op 12/12.

 

Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen.

 

Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je nog andere thai's hebt kunnen bemachtigen, jammer dat er maar 2 van zijn uitgekomen.

Ben benieuwd naar de onderlinge verschillen.

moge het wat moois worden.

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik zie wel wat er van die thai af komt, verwacht er niet teveel opbrengst van. Ik hoop er een mooie kruizing( thai x dame blanche of thai x double fun ) mee te doen en daar een leuk moedertje uit te zoeken.

 

 

Dag 53:

 

med_gallery_9717_3932_101009.jpg

 

 

med_gallery_9717_3932_550305.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je eigen Thai wiet, coolman, normaal koop je die geperste in containers vervoerde wiet, eigenlijk is die onderweg gratis gecured,, Thai wiet kan dus ook een flinke hoeveelheid CBG dragen,, en dat terwijl iedereen altijd zweert bij de High van Thai,,.. nu deze thai ook hier gekweekt kan worden, is er dus thai in omloop waar je wel degelijk superhigh van wordt, enwel ''Neder Thai'' , cool man, je eigen Neder Thai..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst en kwaliteit.

 

ga zo door en houd ons op de hoogte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je eigen Thai wiet, coolman, normaal koop je die geperste in containers vervoerde wiet, eigenlijk is die onderweg gratis gecured,, Thai wiet kan dus ook een flinke hoeveelheid CBG dragen,, en dat terwijl iedereen altijd zweert bij de High van Thai,,.. nu deze thai ook hier gekweekt kan worden, is er dus thai in omloop waar je wel degelijk superhigh van wordt, enwel ''Neder Thai'' , cool man, je eigen Neder Thai..

 

Mooie planten, greylighte... succes met je selectie en volgende generaties!

 

Dokkie, ik snap je opmerking over CBG niet... bedoel je CBD?... dan snap ik het nog niet... met curing verminderd het bladgroen... THC blijft intact... zo stijgt het gewichtsaandeel THC en wordt de wiet super high... met name sativas worden beter van curing... indicas kunnen over het algemeen minder lang bewaard worden... maar eigenlijk zou alle wiet eerst gecured moet worden... oude bruine wiet is beter voor je gezondheid dan verse groene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...