Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

deasone en meuk nog bedankt voor de tips zat zelf aan iets kleiners te denken het is een micro kweek he :D

er is iets kapot gegaan waarschijnlijk sluiting gemaakt is dat dunnen 24v tussen een metale deur afsluiting gekomen einde trafo weet allen niet of de mister zelf ook defect is . :offtopic

zelf zat ik tedenken om een bakje met mister er in in de kast en dan een bak met pomp [mister aan pompje aan] en dan met een overloopje terug naar de bak.... zo ff mijn voedingsbak veversen .sommige wortels worden al lekker lang en liggen al op de bodem van mijn bak ,verder komt er al een lekkere zoete wiet geur uit mijn kast

werkse allemaal van de week de groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de lamp er niet dichter op krijgen? Ze strekken een beetje naar het licht.. ennuh wat voor rare disco kast heb jij foto's van gemaakt of tis een gekke stunt van je foto toestel maar bij mij zijn je laatste foto's paars :offtopic Hoop dat het een beetje wil vlotten en dat ze snel een beetje steviger komen te staan..

Een goed begin, leuk verslag en een mooie kast zowiezo! Succes!

 

Laters, Snowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kun je de lamp er niet dichter op krijgen? Ze strekken een beetje naar het licht.. ennuh wat voor rare disco kast heb jij foto's van gemaakt of tis een gekke stunt van je foto toestel maar bij mij zijn je laatste foto's paars :offtopic Hoop dat het een beetje wil vlotten en dat ze snel een beetje steviger komen te staan..

Een goed begin, leuk verslag en een mooie kast zowiezo! Succes!

 

Laters, Snowy

 

 

ben erg benieuwd wat er vanaf komt

 

denk wel dat led de toekomst is

Share this post


Link to post
Share on other sites
ennuh wat voor rare disco kast heb jij foto's van gemaakt of tis een gekke stunt van je foto toestel maar bij mij zijn je laatste foto's paars :offtopic

 

Laters, Snowy

 

dit komt waarschijnlijk omdat er ledverlichting bovenhangt.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff snel een up date

dit zijn foto,s van drie dagen

we gaan rustig verder kleine aanpassingen maken ..nog niet tevreden over alles :offtopic

med_gallery_7809_3470_78912.jpg

 

med_gallery_7809_3470_121045.jpg

 

med_gallery_7809_3470_62186.jpg

 

 

prettige avond tips zijn altijd welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer een paar foto,s

nou ja eigenlijk 1 foto

denk dat dit de laaste dagen op 18 uur wordt. denk maandag naar 12/12

mijn ph was 6,7 dus moet het zo ff bijstellen en mijn ec is 1,2

ze zijn 20cm sprieten dat wel maar in de bloei worden ze eens zo groot dus een mooi maatje

hoop niet dat het allemaal mannetjes worden ...we zien wel!!!!

gelukkig hebben bijna alle bladeren al 5 vingers dat is toch een goed teken???

med_gallery_7809_3470_6624.jpg

 

 

prettig weekend iederen kometaar is welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :offtopic

groet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

een paar dagen vrij geweest dat doet een mens goed B)

da laaste update is al weer een tijd geleden .het ging niet echt lekker met mijn plantjes

de wortel ontwikkeling stond stil .mijn net potjes zijn gevuld met mapito .de temperatuur is vrij hoog omdat dat moet als je co2 gebruikt .nou vermoed ik dat door de hoge teperatuur het wateruit de mapito omhoog is getrokken en is verdampt .dus dat ook de luchtvochtigheid in mijn bak waar de potjes in hangen telaag is geworden .

ook deden mijn gardena 360 sproeiers het niet goed meer dus niet allen plantjes kregen genoeg

voeding.

dus dit heb ik vandaag proberen aantepassen ik heb een kikker beregenings set gekocht met een stillen pomp en 2 vernevelaars .

ook heb ik de net potjes afgedekt zodat het vocht niet meer weg kan hoop dat de lucht vochtigheid hoog blijft zodat de wortels weer mooi wit en buiten de mapito komen

want de wortels haden al op de bodem van de bak moeten hangen we wachten af of het beter gaat

ook heb ga ik mijn waterbak verwarmer weer eens opzoeken

zal snel wat foto,s plaatsen van mijn watersysteem

prettig weekend laterzzzzz bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch maar dat kikker beregenings setje gekocht? B)

 

als ik me niet vergis is dat setje ultra soon wat betekend dat je wortels beter het water kunnen opnemen.

wel zijn die setjes aan de prijzige kant, als we over de zelfde praten.. , ben de naam van de site vergeten maar er staat me iets bij van ''rainforest''? site met een kikker als symbool..

 

met een speciaal bewaterings systeem en een andere kweeklamp zit een ongeluk in een klein hoekje..

 

succes met je grow, ik blijf volgen.

 

ciao, led-slet-bambino

 

ps binnekort begin ik ook met mijn led kweek in mijn nieuwe kastje :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hogedruksproeiers (min. 50 á 60 psi) geven druppel grootte van 50 á 60 micrometer

Ultrasone vernevelaars met meerdere membramen (deze zijn standaard 20mm doorsnee) geven iets 'kleinere' druppels dan de vernevelaars met een enkel membraam (doorsnee 16mm)

 

Vernevelaars met 20mm membramen werken op 2 Mhz welke een druppelgrootte geeft 1,7 tot 5 micro, en

de vernevelaar met een 16mm membraam werkt op 1,7 Mhz en geeft druppels van 5 tot 10 micrometer dacht ik

 

NASA projecten zouden de ideale druppelgrootte rondom 5 micrometer vinden, daar de 'huidmondjes' op de wortels ongeveer even groot zijn. Maar goed, die werken dan met zeer hoge druk want een mini reservoirtje met een vlottertje gaat niet werken in gewichtsloze toestand.. ;p

 

Aan beide methodes zitten vooren nadelen

 

Hogedruk (vanaf 50 psi dus) wandelt veel minder met je pH onder andere, maakt herrie en je moet je nozzles schoon houden. Plus je moet een goede loodgieter zijn!

 

Ultrasoon vernevelen geeft een reactie met het calciumcarbonaat in je water wat je pH omhoog mept,

wat weer eventuele tekorten kan veroorzaken.

Ook wil je NIET met je vingers, laat staan je horloge of je wortels recht in de straal gaan... dus erg biologisch kan je niet voeden omdat ultrasoon cellen vernietigt. De mist is daarintegen dan wel steriel.

 

Bovendien geeft een ultrasoonvernevelaar per membraam zo'n 100 BTU aan warmte af, en wanneer het water boven de 25 graden komt, is er een gevaar voor legionella.

Dan zit je nog met het feit dat de voedingszouten de keramieke membramen aanvreet, maar daar zijn teflon-coated op berekend. Helaas heb ik deze alleen in Amerikaanse webshops gezien en geen gevonden die internationaal verscheept voor een normale prijs.

 

 

Wel zeer interressant overigens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bamdino/meuk

 

bedankt voor je kommetaar

bambino begin niet voor dat alles goed draaid en bespaar nergens op deze fout heb ik gemaakt kast net niet af enz...... maar ik ga je volgen ben zeker beneiuwd hoe het veloopt tl en led!!!! B)

 

en dan meuk ... mr meuk mijn pomp is 150 psi en zeg maar gerust stil [ben geen loodgieter ]

mijn spoeikoppen 2x o,o5l de uur het lijkt net of je hand niet nat wordt je ziet een nevel van water allen potjes zijn vochtig sommigen wel meer dan anderen .

mocht dit een probleem worden dan kan ik nog eens 22 proeiers aansluiten :rolleyes2:

 

zal morgen/vandaag wat foto,e plaatsen slaapse bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn al aardig gegroeid..

 

is het een overwegend sativa soortje of..?

 

leuk om het te zien dat ze zo groeien onder LED

 

ciao - led-slet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien iets meer planten op de vierkante meter dat het wel een goed systeem is maar volgens mij ben je nu wel heel erg lang aan het voorgroeien of vergis ik me ? Ik zie nu wel duidelijk verschil met de vorige keer...

 

KTM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien iets meer planten op de vierkante meter dat het wel een goed systeem is maar volgens mij ben je nu wel heel erg lang aan het voorgroeien of vergis ik me ? Ik zie nu wel duidelijk verschil met de vorige keer...

 

KTM.

kees /bambino ja ze zijn de laatste dagen een stuk groter geworden het leek wel stil te staan .

kees dat klopt het duurdt mij ook te lang dat heeft zo zijn redenen .het begon met het ontkiemen daarna in de potjes gezet onder de led lamp ze zijn gaan strekken voordat dat hersteld was waren we weer een behoorlijktijd verder daarna sproeide 1voor 1 mijn sproeiers niet goed .tja je raad het al kijk je in je kast 1/2 planten slap verder had ik ook geen water verwarmer dus de wortels kregen het te koud

almet al een hele klus maar ik ga door tot :)

en de kweek er na zal zeker beter gaan [stekken]

prettige avond bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer een kleine update

de wortels gaan steeds beter denk wel dat de planten een grote tik hebben gehad wat ik hiervoor al een keer verteld heb.

ze staan nu 10 dagen in de bloei zie de eerste bloei verschijnsels al nu maar hopen dat het vrouwtjes zijn

 

med_gallery_7809_3470_7685.jpg

 

laters

ps zal ff een foto maken van de wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, is het voor volgende keer niet makkelijker om stekken te nemen en deze alvast te voor te wortelen met een paar TL buizen of een klein hps-je ? Dan heb je die eerste groei ff gecovered, want dat lijkt nu vrij veel tijd in te nemen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hiet zo als beloofd nog wat foto,s

je ziet de wortels ze zijn max 20 cm dit had al veel langer moeten zijn

ook heb ik 1 uitvaller dus nog maar 8 stuks

h

med_gallery_7809_3470_419735.jpg

med_gallery_7809_3470_233841.jpg

med_gallery_7809_3470_383616.jpg

 

he kees ja dat is ook de bedoeling dat het stekken worden .als ik eenmaal weet welke vrouwtjes zijn dan stek ik een paar takjes en zet ze onder een tl/spaarlampje 18/6 uur zodat ik alsvast weet dat het vrouwtjes zijn en kijken of ze beter wortelskrijgen in de eerste 2 weken groei dit was giga misgegaan..

maar hier leer ik allenmaar van ik ondervindt echt ding ,verander het weer en zie ook het verschil erna

 

ik weet zeker dat er meer in zit qua snelheid van de groei dan wat er nu is gebeurd met de ledlamp

zelf ben ik van mening dat het goed is om mischien witte en warmwit leds er bij te doen [volgende keer]

ben wel benieuwd hoe de bloei zich verder ontwikkeld

 

als mede kwekers nog tips hebben hoor ik het graag

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vind ik je wortels wat aan de korte kant, iets wat ik opmerk bij kweken op aarde is dat wat boven de grond groeit, onder de grond net zo groot is.

het is niet om je te triggeren maar zo zie ik het :o

hier een voorbeeldje: (mijn bubbleponics)

 

Foto-BNB6FWJO.jpg

Foto-OCAVD6SE.jpg

 

en toch moet ik zeggen dat die 1 na laatste foto, waar je het potje in je handen hebt, de plant er netjes uitziet, welliswaar wat gestrekt tussen de internodes maar ok :nerd

 

denk zelf dat het bloeien (aantal dagen) langer gaat duren dan onder hps.

 

ik blijf je volgen, revolutionist ;)

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen !!!!

trouwen volgers van deze topic .

helaas moet ik mededelen dat van de 9 planten 1 uitvaller te betreuren is maar als klap op de vuurpijl

heb ik vandaag toch met enige zekerheid 3 mannen gespot in mijn niet al te ongezellige kastje ;) .zeker kan ik ook zeggen dat er 3 dames zijn , :spliff: van 2 weet ik nog niks maar zal wel snel volgen vermoed ik haha

dus houd ik er 5 over van de 10 zaden

we zullen zien hoe de toppen zich ontwikkelen met de led lamp

laters bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog zeker een volger van jou topic :spliff:

 

Vind het te gek, dat er mensen zijn zoals jij, die zo experimenteren. :D

Al hoewel ik denk, dat alleen dat spectrum dat je ze nu geeft, niet helemaal ok is.

Maar als deze ontwikkeling uiteindelijk de HPS. lamp moet vervangen, hebben we zeker mensen zoals jij, die niet voor het geld gaan, maar voor de kennis nodig. :D

Vandaar zeer veel respect van mijn kant. ;)

Dat je er een leker rokertje aan mag overhouden.

Ga zo door, ik volg je :P

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

zoals ik al had verteld had ik 3 mannen heb besloten dat ze er maar uit moesten de dames begonnen te zeuren over het gebrek aan licht omdat ze in de schaduw van de mannan stonden .

dus raus er mee :P

med_gallery_7809_3470_311505.jpg

med_gallery_7809_3470_98690.jpg

med_gallery_7809_3470_370469.jpg

 

hier op deze foto staan nog 5 dames gestrekt maar gezond en mooi groenen bladeren . :spliff: .

ook al zie je dat slecht door dat roze licht ;)

 

med_gallery_7809_3470_82176.jpg

 

ik krijg wel steeds meer vertrouwen in de led lamp als ik zie hoe snel het groeid nu .door stommen foute mijner zijds hebben ze het zwaar gehad /en vertraging opgelopen

hier laat ik het voor nu bij ......

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pionier :spliff:

 

Ze zien er iid gestrekt maar gezond uit..

Ben benieuwd hoe ze het in de bloei doen onder LED licht.

Gr en succes, 8H

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hier een nieuwe update

sorry mijn foto,s zijn ietwat waazig [net als ik ] ;)

zijn nu 2weken bloei achter de rug 3e is begonnen .....voedigsbak ph 6,0 ec 1.7

zit er sterk over te twijfelen om er mee te stoppen en opnieuw te beginnen deze plantjes hebben zoveel voor hun kiezen gekregen dat ik twijfel of ik de led lamp wel eer aan doe

planten hadden veel meer wortels moeten hebben en compacter moeten zijn met gezonde zijtakken

:spliff:

hier toch die foto,s

med_gallery_7809_3470_161542.jpg

med_gallery_7809_3470_274798.jpg

med_gallery_7809_3470_154834.jpg

med_gallery_7809_3470_232770.jpg

 

tips altijd welkom groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...