Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robier

Wanneer Oogsten?

Recommended Posts

beste medekwekers.

 

Nadat mijn plant 3 dagen in de regen heeft gestaan. (Was niet thuis om hem te verzetten)

lijkt het erop dat ze daar een flinke optater van heeft gekregen.

Voordat ze 3 dagen in de regen stond, had ze alleen maar witte haartjes .

Nu na die 3 dagen heeft de plant enkele bruine haartjes.

 

Ik weet niet goed of dit voortekenen van budrot zijn, of omdat de plant aan het einde van zijn bloei gaat komen? Moeti k de plant al oogsten vanwege de miscchien grote kans op budrot? Zo niet wanneer zou ik deze plant dan naar schatting kunnen oogsten? volgende week?

 

graag jullie mening hierover.

 

Voor de regen (4 dagen eerder gemaakt)

gallery_13161_3407_430486.jpg

 

 

gallery_13161_3407_474795.jpg

 

En na de regen

med_gallery_13161_3407_370480.jpg

med_gallery_13161_3407_854854.jpg

med_gallery_13161_3407_593796.jpg

med_gallery_13161_3407_753449.jpg

med_gallery_13161_3407_445201.jpg

med_gallery_13161_3407_622762.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik nu ook, en heb al enkele plekjes met rot kunnen vinden, dus inspecteer goed. Dat ze bruin worden komt door de regen en het vocht wat in de lucht hangt :specool

 

Maar zowiezo zo te zien zijn die nog lang nie klaar(zelfde als biij mij, ik heb kc 33 x masterkush) :smoke 1 Andere soort rot juist niet, alleen die wat bij mij in de 65 liter staan op potgrond. Maar eigenlijk "rotten" de meeldraden weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

bedankt voor je reactie Cannabis20

 

Ik heb ze nu onder een afdak gezet maar staan nog wel buiten. De lucht kan dus goed circuleren door de plant. Heb nog geen echte rot kunnen vinden.

 

Waar moet ik vooral op letten als ik naar rot aan het zoeken ben? bepaalde plekken ofzo?

Misschien is het ook verstandig om ook bladeren van de plant te knippen of iets dergelijks voor (nog) betere circulatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lang mogelijk laten staan, ze zijn er nog lang niet aan toe. elke dag goed controleren op rot.

HIER kan je er het een en ander over lezen.

 

Vind je wat rot er goed tussenuit halen en de rest gewoon laten staan, nu of te vroeg om hakken leverd ook geen zak op.

Zet er desnoods een ventilator op als je de mogelijkheid hebt om een goede luchtstroom langs je topjes te krijgen als die er niet is.

 

En ik zou geen bladeren gaan af knippen :specool

 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo lang mogelijk laten staan, ze zijn er nog lang niet aan toe. elke dag goed controleren op rot.

HIER kan je er het een en ander over lezen.

 

Vind je wat rot er goed tussenuit halen en de rest gewoon laten staan, nu of te vroeg om hakken leverd ook geen zak op.

Zet er desnoods een ventilator op als je de mogelijkheid hebt om een goede luchtstroom langs je topjes te krijgen als die er niet is.

 

En ik zou geen bladeren gaan af knippen :specool

Succes.

 

ze staat buiten waar de lucht goed heen kan circuleren..

Geen bladeren afknippen? ook niet de "fluffy" toppen die toch eigenlijk niks opleveren?

 

Wat vind je eigenlijk voor de rest van mijn plant? aan of opmerkingen misschien?

 

greetzzz,

 

Robier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet er desnoods een ventilator op als je de mogelijkheid hebt om een goede luchtstroom langs je topjes te krijgen als die er niet is.

 

Helpt dit goed dan, ik was hier al eerder aan he denken om dat te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het remt is het goed, uitschudden van de planten smorgensvroeg helpt ook. de dauw eruit schudden.

 

Ik heb vandaag alweer 2 rotte plekjes kunnen ontdekke, maar het is juist niet op de top... maar steeds bij het stengeltje het begin punt ervan waardoor je zowat het takje kan afbreke.. juist niet de top :/ Ik heb heel voorzichtig met een mesje wat weg gehaald en er wat snoeibalsem van ecostyle erop gedaan. Ik heb dit al op meerdere plekke al gedaan en zie geen rot terug waar het was. En het groeit door ook. Het laat geen vocht door maar het ademt wel. Toch ben ik hier pas 4 dagen mee begonnen, dus ik houd het in de gaten. Maar het maakt het niet erger en zie het nog niet terug;)

 

ze staat buiten waar de lucht goed heen kan circuleren..

 

Dan moet er natuurlijk ook Wind zijn en veel wind. Als de plant goed nat is

 

Daarom is dat idee van Spock nog niet zo gek inderdaad. Maarja erg grappig een ventilator buiten zetten, kijken de buren je een beetje raar aan. Althans die buren van mij zeggen niks ervan tot nu toe... Maar als ik toch een waaier ga zetten kijken ze me denk ik wel raar aan + de achterburen. :specool dus denk dat ik een kleinere haal DIe ik ertusen kan plaatse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...