Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dirkie1971

Belgen Vinden Nederwiet Te Chemisch

Recommended Posts

Belgische thuiskweker vindt nederwiet te chemisch

Uitgegeven: 19 september 2007 11:43

Laatst gewijzigd: 19 september 2007 11:45

 

BRUSSEL - In België gaan steeds meer cannabisgebruikers zelf wiet telen omdat ze ontevreden zijn over de kwaliteit in de Nederlandse coffeeshops. Ze vinden de nederwiet te chemisch, blijkt uit onderzoek.

 

In België zijn tussen de 10.000 en 15.000 hobbytelers van cannabis actief, zegt professor Tom Decorte uit Gent woensdag in Het Laatste Nieuws. Volgens deze wetenschapper zijn er in België zo'n 200.000 regelmatige gebruikers van wiet.

 

Decorte pleit ervoor de cannabismarkt in Vlaanderen te regulariseren. Volgens hem zou dat ervoor zorgen dat criminelen minder kans krijgen. In België is de verkoop van softdrugs verboden, maar de politie treedt doorgaans niet op tegen gebruikers.

 

© ANP

 

 

p.s directe text lijkt me beter dan een link, bron vermelden erbij :specool bovenstaande is de text van die link

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vinden jullie twee dan ook dat nederwiet chemisch smaakt?

 

Ze vinden de nederwiet te chemisch, blijkt uit onderzoek.
Huhuh... ik heb grote twijfels over dit onderzoek. Voel me niet aangevallen ofzo, er wordt veel troep verkocht in veel shops, maar als je nou een paar honderd of meer kwekers gaat vragen waarom ze niet in NL kopen, zou er dan werkelijk een meerderheid zijn die zegt dat het te 'chemisch' is? Nah, volgens mij gewoon een georganiseerde smoes om te kunnen kweken in Belgie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

awel er is iets van waar wat he zegt seajay. maar er word veel ge----EDIT----d over dat het percentage thc stijgt in NL endus wij zeker niet mogen kweken/blowen,... dus moeten we het op iets steken en zo kunnen we lekker OOK zelf gaan kweken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor van veel belgische vrienden ook nog een ander verhaal. het is waar de kwaliteit in nl loopt hier en daar wat terug maar de troep die vrienden van mij soms in belgie kope nis ook schandalig. zand en andere rommel in hun wietje.het is een schande maar het gebeurd.gelukkig zijn er niet te veel van die prutsers. als de home grower een passie heeft voor zijn hobby houdt hij het clean en draagt hij kwaliteit hoog in het vaandel.

gr :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk (als belg) dat er idd maar weinig verschil is tussen de kweek in belgie en in nederland. Homegrown zal wel het best en minst chemisch smaken maar de kweek van grotere criminele organistatie smaken wel minder. En vind je dan meer in de shops, of allesinds toch de shops waar ik al geweest ben. Maar die grote kwekers zijn wrs wel actief in beide landen dus het valt gewoon te zien van waar je je wietje haalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch niet een van de belgen die hem te chemisch vind, als je hier op straat wiet met zand erin verkocht ziet worden ben je echt blij als je iets zuiver kunt kopen. Alleen de prijzen zijn hoog daarom kweek ik en homegrown is idd wel altijd het beste!

 

groeten

Chrisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan best zijn dat er in belgie meer grote jongens zitten gezien het nederlendse opsporings beleid.

en bij de belgen is er meer ruimte

gr :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat binnenkweek is graag maar voor buitenwiet (zoals velen doen) pas ik liever. Dat maakt me nooit zo stoned. Coffeeshop prijzen zijn inderdaad erg duur. Ik denk dat vele Belgen gewoon geen goede shop kennen.

Als je ouders het toelaten, je hebt het geld dan kan je het eventueel doen.

200.000 Damn op trekt uw plant sprak men van 500.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja die belgen noemen het chemisch terwijl ze niet eens zeker weten hoe de wiet gekweekt is

 

beetje raar

 

en trouwens dan doe je r wat minder in :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen dan wel belgen zijn maar ze zijn zeker niet dom

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn mening als belg is, de wiet in nederland goed is natuurlijk heb

je er altijd shops die je wat mindere wiet verkopen maar ja ieder

restaurant smaakt het eten ook soms wat minder of beter. En wat

bedoelen ze met chemisch dat het niet met natuurlijke middelen

bemest is . Ik gebruik canna terra florres niets natuurlijks aan en

ik vind mijn wietje nu niet bepaald chemisch .conclusie je vind overal

goede en slechte wiet of dat nu in belgië of nederland is.

 

greetzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo is dat :smoke

 

ik zeg niet dat ze dom zijn hoor

 

:specool

nee dat bedoel ik ook niet zo. bedoel daar mee dat ze best wel weten waar ze mee bezig zijn :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwa, ik heb ook wel eens een paar keer wiet van een shop gerookt waar ik van vond dat ze niet echt een natuurlijke smaak had maar ik denk persoonlijk dat veel belgen zelf beginnen te kweken omwille van de kwaliteitsdaling en de prijsstijging.

Een jaar of 2 terug haalde ik white widow voor 6 euro de gram wat nog goed straf was ook, tegenwoordig betaal ik al 8 euro de gram en vind (persoonlijk dan wel) dat de kwaliteit achteruit gaat.

Ik koop nu bijna niks meer onder de 10 euro de gram. Daarom hoop ik dat snel dat we een maandje verder zijn, dan kan ik eigenlijk van mijn eigen materiaal kopen.

 

En het klopt ook dat er veel rotzooi op straat wordt verkocht, wiet met zand erbij al meegemaakt, keren dat de wiet rook naar haarspray en van die toeren allemaal.

 

Op voeding gebied zal ik zoveel mogelijk biovoeding geven aan mijn plantjes. Keep natures crops natural.

 

gtz chuck

Share this post


Link to post
Share on other sites
bwa, ik heb ook wel eens een paar keer wiet van een shop gerookt waar ik van vond dat ze niet echt een natuurlijke smaak had maar ik denk persoonlijk dat veel belgen zelf beginnen te kweken omwille van de kwaliteitsdaling en de prijsstijging.

Een jaar of 2 terug haalde ik white widow voor 6 euro de gram wat nog goed straf was ook, tegenwoordig betaal ik al 8 euro de gram en vind (persoonlijk dan wel) dat de kwaliteit achteruit gaat.

Ik koop nu bijna niks meer onder de 10 euro de gram. Daarom hoop ik dat snel dat we een maandje verder zijn, dan kan ik eigenlijk van mijn eigen materiaal kopen.

 

En het klopt ook dat er veel rotzooi op straat wordt verkocht, wiet met zand erbij al meegemaakt, keren dat de wiet rook naar haarspray en van die toeren allemaal.

 

Op voeding gebied zal ik zoveel mogelijk biovoeding geven aan mijn plantjes. Keep natures crops natural.

 

gtz chuck

 

dan ben je wel vet genaaid je kijkt / ruikt toch wat je koopt :smoke

 

Tja chemish de wiet is gewoon erg sterk denk eerder dat ze daar op doelen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dan Nr: 14997 van de hobby'isten,

 

Nederlandse weed is zeker niet slecht dat bewijst de 'Sudden Death' & 'Amnesia' die ik

gister nog in checkpoint haalde!

Maar de prijs 10€ en 11.00€ voor de amnesia brachten het wel op 53€ en zoals al eerder gezegt

kon dit voor 30€ zo'n 2j geleden!

 

Niet dat ik gierig ben maar voor 10€ de gram (5gram x2pers.) +enkele comsumpties +140km heen en trug

ben je gauw 125€ kwijt,dit 4x per maand is een mooie streep door de rekening!

 

Lang leve het forum en de homegrow'ers!!!

 

 

Ik ben dan Nr: 14997 van de hobby'isten,

 

Nederlandse weed is zeker niet slecht dat bewijst de 'Sudden Death' & 'Amnesia' die ik

gister nog in checkpoint haalde!

Maar de prijs 10€ en 11.00€ voor de amnesia brachten het wel op 53€ en zoals al eerder gezegt

kon dit voor 30€ zo'n 2j geleden!

 

Niet dat ik gierig ben maar voor 10€ de gram (5gram x2pers.) +enkele comsumpties +140km heen en trug

ben je gauw 125€ kwijt,dit 4x per maand is een mooie streep door de rekening!

 

Lang leve het forum en de homegrow'ers!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik wiet haal in nederland is het zoals (denk ik) de meeste belgen hier in terneuzen of bergen-op-zoom. De wiet is volgens mij te straf geworden in nederland (niet alle shops weliswaar, vooral check-point ook omdat het daar nog toeristischer is *kuch* fransen *kuch*) , de wiet wordt zodanig opgefokt dat je nog veel stoneder zit.

In de Miami smaakt de wiet slecht tegenwoordig, vroeger kon je er heel goede white widow/jack herrer koopte, onlangs kocht ik deze nog en ze smaken echt niet meer als vroeger. Daarom probeer ik er ook geen gewoonte van te maken om naar het noorden te rijden, ik rook liever belgische natuurlijke wiet die soms zeer goed kan zijn.

 

Vroeger kreeg je hier 5 gram voor 25 euro op straat maar de prijs stijgt in nederland dus volgens mij is het logisch dat hij hier ook stijgt. Ik kan elke belg die wiet rookt verzekeren : in Belgie kan je goeie wiet vinden, minder opgefokt dan in nederland en even lekker.

Ben ervan overtuigd dat veel van de wiet in de shops in het zuiden van nederland uit belgie komt, voornamelijk west-vlaanderen waar thuiskweken toch het meest voorkomt.

 

Maar ja, een dikke joint hollandse wiet smaakt mij ook wel!! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wiet in nederland is niet zozeer het probleem tis de wiet in de grensstreek(bergen,roosendaal,.. zelfs tjeckpoint) allemaal rommel gemaakt voor den belg of fransman die niet te ver wilt rijden ...

wanneer je iets verder rijd breda tilburg... dan valt de wiet best mee enkel rete duur.

Wiet van roosendaal is crimineel slecht ... zou die graag eens onderzocht zien worden

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
De wiet in nederland is niet zozeer het probleem tis de wiet in de grensstreek(bergen,roosendaal,.. zelfs tjeckpoint) allemaal rommel gemaakt voor den belg of fransman die niet te ver wilt rijden ...

 

Ik ben het helemaal eens met Smokesalot de Belgen rijden gewoon naar een dichtbijzijnde shop, maar omdat die shop's zo dicht bij de grens zitten is de kans dat de wiet word opgefokt veel groter.

Ik zelf woon in Leiden waar ten 1e de prijzen zeker lager liggen als hier word gezegt en de hoeveelheid gemicaliën zeker mee valt als je naar de "bekende" Coffeeshop gaat is het net zo lekker als van een eigenteelt...

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup ik was er zo eentje om de weken op en af naar checkpoint. en idd niet enkel het aankopen van de weed, maar het heen en weer bollen + nog de risico's van controles, werden allemaal duur grapje. Das de grootste reden waarom ik ging kweken.

 

en ja amnesia is een lekker weedje zat er soms mega stoned toen ik er gerold kocht en dan nog huiswaarts moest lol. maar idd 10.50/gr begint door te wegen.

 

 

grtz

 

bedoelde dus om de 2 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

smokesalot, ze doen inderdaad rond de grensstreek minder goede wiet meegeven. En dat komt denk ik , en weet het bijna zeker omdat het " Toch maar belgen en fransen " zijn.

Jaar geleden werd er een Fransman gepakt op het station in Roosendaal. Hij dacht dat hij wiet had gekocht maar bleek gewoon sla te zijn. Hij werd aangehouden omdat zijn zakje naar wiet rook. Dus dan begin je toch wel te twijfelen of ze de kwaliteit weten :innocent:

 

Verder komen er 25.000 fransen en belgen bij ons ( Roosendaal ) iedere week wiet halen. En omdat de vraag zo hoog is hier en aanbod zeer klein ( omdat er veel gepakt worden ) gaan de prijzen omhoog. Ook zeer logisch gewoon het verhaal van vraag en aanbod.

 

Maar de kwaliteit is inderdaad omlaag gegaan en dat komt weer omdat er weinig aanbod is. En het liefste geven de Coffee Shops ook goede wiet mee voor een te vrede klant ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...