Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Floor&Mir

Afzuiginstallatie

Recommended Posts

Op zolder ga ik vijf plantjes neerzetten, maar niet in een kweekkast. Kan ik dan ook gewoon een afzuiginstallatie neerzetten of is dat totaal zinloos omdat het niet in een kweekkast zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten neer zetten lampje erboven en raam open

 

dat is low budget

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen een masochist kweekt 5 planten binnen onder een lamp zonder afzuiger en koolfilter.

Ook 5 planten kunnen stevig ruiken, stinken doen ze niet...

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee..:specool Maar het heeft dus geen zin om in een (zolder)kamer gewoon los een afzuiger neer te zetten? Helpt niet tegen het 'stevig ruiken'? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

We doen onderzoek voor school, en daar hebben we het budget dus niet voor.. Maar kan het of niet?:s

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat stinkt teveel neem 1 plantje dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Floor en Mir,

 

Je moet niet alleen de lucht afzuigen in verband met het zorgen van verse lucht voor de planten, maar tevens moet je de lucht filteren in verband met de stank.

 

Als het voor school is, (bedenkelijk) zou ik geen planten thuis zetten, maar school de voorzieningen laten treffen. Alternatief is nog het aftrekken van de kosten voor opleiding bij de inkomstenbelasting. De kosten voor onderwijs zijn te verrekenen met de ingehouden loonbelastingen.

 

De stank voorkomen is voornamelijk om overlast te voorkomen. Overlast is één van de belangrijkste redenen dat (gedoogde) kwekerijen worden opgedoekt.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.. we zijn naar de politie geweest, die vond het goed wat we deden maar op school mocht het niet (in verband met angst voor aanklacht). Het probleem is dus alleen dat het maar in de garage of op zolder kan, maar is een open raam dan genoeg voor verse lucht en tegen de stank?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een open raam is niet genoeg. De lampen die we voor de assimilatie gebruiken geven erg veel warmte af. Het is dus noodzaak om die warme lucht af te zuigen. En zoals ASgrow al aangaf, hebben ze ook nieuwe zuurstof en koolstofdioxide nodig.

 

Dus jij hebt door die politieagenten zwart op wit gekregen dat jij thuis onder lampen cannabis mag kweken?

 

Zou je niet zelf wat inelkaar kunnen timmeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Floor en Mir,

 

Als het om de stank gaat is filtering van de lucht echt noodzakelijk.

 

Ik kan me niet voorstellen dat een agent het toestaan om te kweken en eventueel overlast te veroorzaken. Aldus zullen ze wellicht bepaalde voorbehouden hebben gemaakt. Zo zal ook de omvang van het schoolproject toch wel van belang zijn?

 

Als het voor een schoolproject is, komt wellicht in een schriftelijke argumentatie(rapport) ook alle heisa die komt bij het opzetten van een dergelijk project.

 

Als sprake is van een huurwoning, wil bijvoorbeeld toestemming van justitie niet zeggen dat een huurwoningcorporatie ook toestemming moet/wil verlenen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Een riskante, maar ook lowbudget, oplossing zou zijn; het zetten van planten waarvan men niet vindt dat ze stinken. Persoonlijk vinden we bepaalde soorten denken aan citrus vruchten of wierook geuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je als je buiten wietplantjes plant ook last van de stank? Een andere oplossing voor ons is namelijk om het in een bijschuurtje te zetten en dan misschien met een ventilator. Het zal wel koud worden in de winter maar dan zorgt de lamp weer voor warmte toch?

 

We wonen in een koophuis (2 onder 1 dak) dus als het goed is hebben de buren niet heel veel overlast dan toch als we het in een schuurtje zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff damn, als er ook maar iets van goedkeuring van oom agent is. 5 speciekuipen, 5 lampen, 3250m3 afzuiger en filter en een 1500m5 als aanvoer. 3weken voorgroei en gas erop!

Plant ruik evenveel binnen of buiten, wordt alleen iets beter verdeelt. Maar binnen met een goeie filter ruik je minder(niets) dan buiten.

Ook zou ik dat experiment een keer of 4laten mislukken op papier :specool daarna moet je toch andere bulbs halen en een nieuwe filter, rest kan op marktplaats.

 

Waar zit je op school? ga me vandaag inschrijven daaro! wil ook nog wel wat testen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag van school en de politie. Straks ga je mij nog vertellen dat je ouders er ook achter staan.

Ik ga ook weer naar school. Heb nu een aantal projectjes voorbij zien komen die op school mee tellen voor punten. Tsssss, ik moest water kers kweken in een zelf gekleide POT!

 

Kzal wel oud worden of zo.

 

Raamwerkje van panlat. Dubbel plastic er om (binnen en buiten kant. Framepie voor lamp maken (panlat is iets te zwak). Afzuiger en zoals al gezegd "gas der op".

Wat ga je doen trouwens, stek of zaad? En welke soort?

 

Suc6 en doe je leeraar de hartelijke groeten van ons :specool

Ace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...