Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

Stroommeter

Recommended Posts

ik vraag me af of de stroompieken ook doorgeven worden met de tijden enzow.

Ook vraag ik me af of er al inmiddels veel mensen zijn die met een nieuwe slmme meter draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vraag me af of de stroompieken ook doorgeven worden met de tijden enzow.

 

Yep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep.

 

als dat zo is,dan zou je toch bijvoorbeeld je lampen 1 voor 1 kunnen laten aangaan,als je drie of vier lampen hebt.

En ik vraag me af of dat nodig is bij 2 of drie lampen.

Je kan wel van alles aan hebben staan,dan zouden ze bij heel veel mensen meldingen moeten krijgen.

Of ze moeten steekproefsgewijs met een thermische camera gaan kijken denk ik toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap de hele poespas niet. als je voor de meter kan aansluiten(op een veilige manier) dan kunnen ze meters ophangen wat ze willen, maar ze zien niet dat er bij jou stroom word gejat. ze kunnen alleen per flat blok of deel van straat zien of er word gejat ja of de nee. en dat kunnen ze dan alleen als alle meterstanden van dat deel bekent zijn plus het gebruik. het is erg moeilijk voor ze om gestolen stroom te lokaliseren.

ik denk dat ze de nieuwe meters willen hebben zodat ze minder mensen nodig hebben om de standen op te nemen, het scheelt een hoop papier werk voor ze. met andere woorden het is gewoon een bezuiniging op personeel en administratieve zooi. de meters kosten ze voor 2.7 miljoen huishoudens!!! ( daar doen ze jaren over) 500 miljoen, dat geld hebben ze misschien een jaar nadat alle meters hangen al trg verdient. ze proberen tegelijk mensen als ons bang te maken. idd als je betaalt voor je lampie dan kunnen ze inprinciepe zien dat je lampies aangaan om 8 uur. maar of ze daar nou meteen om gaan zeiken, ik denk het niet. je betaald toch? ze kijken wel uit, ze willen geld zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik snap de hele poespas niet. als je voor de meter kan aansluiten(op een veilige manier) dan kunnen ze meters ophangen wat ze willen, maar ze zien niet dat er bij jou stroom word gejat. ze kunnen alleen per flat blok of deel van straat zien of er word gejat ja of de nee. en dat kunnen ze dan alleen als alle meterstanden van dat deel bekent zijn plus het gebruik. het is erg moeilijk voor ze om gestolen stroom te lokaliseren.

ik denk dat ze de nieuwe meters willen hebben zodat ze minder mensen nodig hebben om de standen op te nemen, het scheelt een hoop papier werk voor ze. met andere woorden het is gewoon een bezuiniging op personeel en administratieve zooi. de meters kosten ze voor 2.7 miljoen huishoudens!!! ( daar doen ze jaren over) 500 miljoen, dat geld hebben ze misschien een jaar nadat alle meters hangen al trg verdient. ze proberen tegelijk mensen als ons bang te maken. idd als je betaalt voor je lampie dan kunnen ze inprinciepe zien dat je lampies aangaan om 8 uur. maar of ze daar nou meteen om gaan zeiken, ik denk het niet. je betaald toch? ze kijken wel uit, ze willen geld zien!

 

de slimme meter registreert om het kwartier het verbruik en het gaat ze er VOORNAMELIJK OM illigale stroomaftap tegen te gaan.

Ze kunnen dus METEEN zien op het moment dat er getapt wordt dat ze kwh`s missen,dus voor de meter houd al op,mits heel je straat zo een meter heeft of wat r nog meer aan de kabel vanaf het trafohuisje hangt.

Die dingen hangen aan een netwerk van computers. ik heb ook gelezen dat stroompieken geregistreert worden.

Ik denk ook niet dat ze gaan zeiken,maar toch een hoop mensen beginnen hierdoor geen kweek op zo een meter.

 

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/201014

 

http://www.essentnetwerk.nl/netwerk/netbeh...mme_meters.html

http://www.briskmagazine.nl/00/nieuws/1410...n_elk_huis.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan nog...

als er 10 huizen op een trafo zitten. en 1 huis tapt voor de meter. dan zien ze wel dat er word afgetapt, maar waar......

dat zien ze niet. elk kwartier zien ze dan dat elk huis een gewone afname heeft. de meter of computer registreert dan dat er meer word getrokken dan die 10 meters zeggen. maar ze kunnen nog steeds niet zien welk huis het is. en in de praktijk zitten er meestal meer dan 10 huizen op en trafohuisje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan nog...

als er 10 huizen op een trafo zitten. en 1 huis tapt voor de meter. dan zien ze wel dat er word afgetapt, maar waar......

dat zien ze niet. elk kwartier zien ze dan dat elk huis een gewone afname heeft. de meter of computer registreert dan dat er meer word getrokken dan die 10 meters zeggen. maar ze kunnen nog steeds niet zien welk huis het is. en in de praktijk zitten er meestal meer dan 10 huizen op en trafohuisje.

 

dat is waar ja,maar dan gaan ze toch even zoeken met een thermografiche camera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GroeneGolf

 

@GroeneGolf

edit

Ik denk dat het eerder bedoeld is voor het opsporen voor het stelen van stroom, want er staat bij dat stelen van stroom 10-tallen miljoenen kost op jaarbasis

 

 

En juist dit wordt doorgerekend aan geheel nederland, want verlies willen ze niet maken die multinationals, iemand draait er steeds voor op ,tappen is voor criminelen en laag bij de grond

 

jammer voor de wietlovers al die toestanden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een hok heb draaien met 6a 7 lampen ben je al snel rond de 4000 euro kwijt per jaar. is toch wel een flinke smak geld. dat verdien je wel dubbel en dwars trg. en nuon wil wel incasseren natuurlijk, maar het valt wel op.

ik weet ook niet of de politie, als nuon dat wil, ff gaat rondlopen met zoeen camera. ik heb ieg nog nooit gehoord dat iemand is gepakt door zoeen ding. wel gelezen jah in kranten en dergelijke, maar vergeet niet dat de overheid hele teams met mensen heeft die dingen in de media brengen om ons het volk te sturen. door b.v. angst of massahisterie, etc. in nederland is dat niet bekent maar reken maar dat het gebeurt. in amerika komt de overheid zelfs vooruit dat ze dat doen, de cia namelijk.

om even een voorbeeld te noemen in amerika, in de jaren 80 had je veel cops ensow series. je zag daar eigenlijk alleen maar cops in ghetto's waar veel zwarten wonen en dus de meeste misdaad word gepleegd door zwarten, niet omdat ze meer crimineel zijn maar omdat ze er meer wonen. ze lieten niet de blanken zien die ook dezelfde misdaden begingen simpelweg voor de kijkcijfers. dat alles resulteerde in angst voor de zwarte gemeenschap met als gevolg dat de zwarte gemeenschap dat ook ging voelen als ze b.v. werk gingen zoeken.

in nederland zag je datzelfde op een moment met de marokaanse gemeenschap, de probleemjeugd ( in verhouding een klein deel van de gemeenschap) werd veel in de media gebracht. vervolgens werd die groep groter en groter omdat mensen de marokaanse jeugd ging behandelen als ratjes en de jeugd vond dat soms wel stoer en ging zich gedragen als ratjes. het is een ficieuze circel waar we in terecht komen, en dat komt door de overheid/media( wat vaak 1 pot nat is). ik denk dus ook dat de media geil is op hokjes die affikken etc. want dat brengt angst en angst levert geld op (kijkcijfers verkoop kranten, etc.) je leest eigenlijk nooit "hokkie opgerold, zag er netjes uit en ze betaalde ook nog voor de stroom", nee want dan denken mensen, oh dat valt nog wel mee met die kwekers.

dusss.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links en rechts op de tweede rij van onder (op jouw toetsenbord), bevinden zich ietwat bredere toetsen waarop "Shift" staat.

Ik doe de moeite niet meer door reacties zonder leestekens heen te worstelen, jammer van de misschien interessante post.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je een hok heb draaien met 6a 7 lampen ben je al snel rond de 4000 euro kwijt per jaar. is toch wel een flinke smak geld. dat verdien je wel dubbel en dwars trg. en nuon wil wel incasseren natuurlijk, maar het valt wel op.

ik weet ook niet of de politie, als nuon dat wil, ff gaat rondlopen met zoeen camera. ik heb ieg nog nooit gehoord dat iemand is gepakt door zoeen ding. wel gelezen jah in kranten en dergelijke, maar vergeet niet dat de overheid hele teams met mensen heeft die dingen in de media brengen om ons het volk te sturen. door b.v. angst of massahisterie, etc. in nederland is dat niet bekent maar reken maar dat het gebeurt. in amerika komt de overheid zelfs vooruit dat ze dat doen, de cia namelijk.

om even een voorbeeld te noemen in amerika, in de jaren 80 had je veel cops ensow series. je zag daar eigenlijk alleen maar cops in ghetto's waar veel zwarten wonen en dus de meeste misdaad word gepleegd door zwarten, niet omdat ze meer crimineel zijn maar omdat ze er meer wonen. ze lieten niet de blanken zien die ook dezelfde misdaden begingen simpelweg voor de kijkcijfers. dat alles resulteerde in angst voor de zwarte gemeenschap met als gevolg dat de zwarte gemeenschap dat ook ging voelen als ze b.v. werk gingen zoeken.

in nederland zag je datzelfde op een moment met de marokaanse gemeenschap, de probleemjeugd ( in verhouding een klein deel van de gemeenschap) werd veel in de media gebracht. vervolgens werd die groep groter en groter omdat mensen de marokaanse jeugd ging behandelen als ratjes en de jeugd vond dat soms wel stoer en ging zich gedragen als ratjes. het is een ficieuze circel waar we in terecht komen, en dat komt door de overheid/media( wat vaak 1 pot nat is). ik denk dus ook dat de media geil is op hokjes die affikken etc. want dat brengt angst en angst levert geld op (kijkcijfers verkoop kranten, etc.) je leest eigenlijk nooit "hokkie opgerold, zag er netjes uit en ze betaalde ook nog voor de stroom", nee want dan denken mensen, oh dat valt nog wel mee met die kwekers.

dusss.......

 

zit ook wat in ja....de tijd zal het leren denk ik.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iets digtaal is kan het "gehacked" worden, is in het verleden vaak genoeg gebeurd, wel niet met stroommeters, maar andere toestellen. Bv. Iphone, PS3, PSP.

De hele software bestaat uiteindelijk maar uit encrypted 1- en 0-en

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of gewoon een lamp 24/24 laten branden.

 

twee hokken langs elkaar bouwen.

 

om de 12 uur de lamp van het ene hok naar het andere hok verschuiven!!!

Inderdaad, maar dan wel met 2 lampen... niet zo klooien maar automatisering. ;)

1 schakelklok op 12/12 die naar 2 magneetschakelaars gaat, eentje NO en eentje NC en je kan de lampen om en om schakelen.

 

Dan nog een leuk TL hokje maken voor het voorgroeien van de stekken en je kan zo aan de gang...

en dan om de 4 weken 1 van de 2 kasten legen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad, maar dan wel met 2 lampen... niet zo klooien maar automatisering. ;)

1 schakelklok op 12/12 die naar 2 magneetschakelaars gaat, eentje NO en eentje NC en je kan de lampen om en om schakelen.

 

 

goed idee! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
zwarte markt beverwijk

PS3 is nog niet om te bouwen!!!!!

 

Hier een bericht van Tweakers, wat dateert van 19 mei.

Denk je nou echt dat die kneuzen op Beverwijk in 2 maanden tijd de PS3 verder heeft kunnen kraken om zowaar copy-games te kunnen spelen?

btw; een gekopieerde PS3 game zal op de zwarte markt nog €40,- gaan kosten vanwege het dure Blue-Ray schijfje.

Ken je net zo goed een originele aanschaffen, kun je tenminste nog online ook zonder gebaned te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe meters zijn alleen maar nadelig als:

 

Je gepakt wordt met veel planten, ze kunnen dan precies je stroom verbruik terug kijken.

Ze weten dan wat je gebruikt hebt en voor hoelang (hoogte boete, belasting e.d.)

 

 

Laatst moest ik de Nuon bellen omdat mijn hoofdzekering versleten was (klapte er steeds zomaar uit)

 

Die man van de nuon vertelede mij toe hij hier was ook over de nieuwe slimme meter.

Ze kunnen inderdaad alles zien en er wordt per kwartier een meting gedaan.

Ze gaan die gegevens gebruiken om de stroom toevoer beter te reguleren zodat ze precies weten wanneer een centrale harder/zachter moet werken.

 

Ik vroeg hem daarop hoe het zat met de privacy van die gegevens.

De gegevens vallen onder de wet bescherming persoonsgegevens en zullen alleen afgegeven worden met een bevel aldus hem.

 

 

Zolang je dus aan het volgende voldoet:

(bron: http://www.justitie.nl/onderwerpen/crimina...ugs/softdrugs/)

 

Feit:

5 of minder hennepplanten telen

Straf:

Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis.

Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt.

Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

 

Heb je dus weinig zorgen als het voor eigengebruik is en gewoon alles netjes betaald.

Het ergste wat kan gebeuren is dat je je dames en lampie kwijt bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb sinds 2 weekjes ook 'n nieuwe digitale meter

heeft bijna 5 jaar geduurt voor de administratie bij essent was verwerkt gezien mijn meter al jaren kapot was en niet oversprong op nachtstroom

waarschijnlijk zal die in de toekomst nog vervangen worden door een 'slimme meter' zoals essent medewerker wist te vertellen ;) .

 

op de vraag of ik de 'slimme meter' ook kon resetten gaf de vriendelijke man niet direct antwoord!!!

als iets van buiten af te controleren/wijzigen valt zal er uiteindelijk toch wel weer iemand zo slim zijn uit te vogelen of er daadwerkelijk geen 'foefjes' mee uitgehaald kunnen worden.

 

alleen jammer dat het hok tijdelijk voor onderhoud in huis niet gevuld is met planten.

maar om toch netjes m'n stroom te blijven gebruiken, en komende weken word gekeken naar het verbruik dag/nacht i.v.m. verrekenen teveel betaalde dagstroom, laat ik de lamp maar een tijdje voor niks branden om te voorkomen dat ik straks ineens 'meer' stroom zou afnemen.

 

zo hoop ik netjes door te kunnen blijven hobby-en :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...