Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey,

 

Sinds begin vorig (school)jaar ben ik begonnen met het kweken van salvia. Stek gekocht in de smartshop, in de aarde gezet en op laten groeien, na verloop van tijd werd hij langer dan een meter en besloot ik om hem te halveren. Ik heb er 3 steks van gemaakt waarvan er al 1 is doodgegaan door vermoedelijk spint.

Die andere 2 heb ik nog wel, maar die heb ik misschien iets te veel water gegeven. De bladeren vallen er aan alle kanten vanaf en 1 van de steks heeft nu nog 3 miniscule blaadjes over. Bekijk gerust de foto's even. Ik ben zelf ten einde raad.

 

med_gallery_11971_3442_208928.jpg

 

 

med_gallery_11971_3442_619556.jpg

 

a>

 

med_gallery_11971_3442_536980.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook zo een, voor de lol gekocht maar hij ontwikkelt nu de zelfde

symptomen. Reeds volledig met een loupe op bessten onderzocht maar nix

gevonden. Op zich moet dit toch geen moeilijke plant zijn.

 

Iemand ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een kale plant. zonde :specool

 

Had je hem misschien beter kunnen laten groeien, dan stekken te maken. Plantjes kosten maar 15 euri, dus ik zou voor de zekerheid al wat nieuwe inslaan :smoke

 

Misschien moet je even in nieuwe cocopeat stoppen? Misschien heb je wel een te hoge/lage pH.

 

EDIT

 

Als je alle bladeren er nou (voorzichtig) aftrekt, wat anti-wondmiddel erover heen. dan gaat de energie eerst weer naar de plant en niet naar de stervende bladeren.

Edited by tadnecty

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft met het seizoen te maken, het is een zomergroen plantje. in de herfst vallen de blaadjes er soms af... maar volgend voorjaaar komt ie weer terug. (heb ik gezien, of ze het allemal doen weet ik niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er hier dan niemand met Salvia"s ??

Dit moet toch voorkomen bij meerdere personen ??

 

Je hulp wordt gewaardeerd ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...