Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

~herijuana~ Een Dagboek Van Een Microbreed Poging

Recommended Posts

ha die CS ;)

 

mooie handtekening heb je,thats the spirit!

 

Hoelang heeft ze totaal gestaan dan??

 

ik heb het ook hoor op moeder #2 dat de meeldauw steeds terugkeert op andere plekken.. ik houd gewoon nog ff vol dat aanstippen met exact.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

FF over de Herijuana's

gallery_7458_3435_286380.jpg

 

 

gallery_7458_3435_128689.jpg

 

 

ze hebben vandaag weer wat water gehad met o,2ml bio groei, ook de Black Jack heeft hetzelfde gehad.

 

De weegschaal meethode:

 

ik weet niet meer precies welke ik vorige x had gefotografeerd maar je krijgt wel een aardige indruk

hoeveel water er is opgegaan. (drooggewicht( superdroog) 30-40gr en gevuld (na het wateren) 80-90gr.)

 

gallery_7458_3435_143586.jpg

 

 

ik water ze als ze tusen de 40 en 50 staan want als e aarde te droog is dan knijpt deze de wortels af (krimp)en absorbeert vocht ook slecht.

 

Ik ga de Herijuana's dit weekend overpotten in 9x9 potjes met schimmels en light mix..

de wortels komen al op meerdere plaatsen uit de turfpotjes.

 

 

Black Jack,

sterkt weer goed aan

gaat dit weekend in een scrogje op 12/12.. dan wordt ze ook nog een keer getopt.

gallery_7458_3435_81299.jpg

 

 

gallery_7458_3435_63205.jpg

 

 

tot zover

 

gr BK :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben er inmiddels achter wat het zaadje is wat ik uit de BK heb geoogst..

gallery_7458_3435_167489.jpg

 

dat is bubblicious X bubblicious.

 

ik herinnerde me vanochtend dat ik in week 1 van de bloei wat bewaard stuifmeel van de bubblicious man op een van de voorste toppen wou smeren.. uiteraard had ik maar heel weinig en dacht ik dat het niet was gelukt.

 

maar ik denk dat de pollen al voor dat ik het erop had gesmeerd, het hok ingeblazen waren door de pc fans.. en ergens achterin een top heeft bestoven

dat verklaard in ieder geval dit zaadje.

 

het is wel een stuk groter dan de originele bubblicious zaadjes.

gallery_7458_3435_24831.jpg

 

 

wat heeft dat met dit topic te maken??

Het bewijs voor mij al dat breeden onder TL mogelijk is

 

Met de Heri's gaat het ook wonderwel! ik heb gisteren gezien dat de blaadjes een beetje te zwaar worden voor het stengeltje.

oplossing:

1.Ik heb ze wat dichter bij de fan gezet.. zodat het stengeltje wat dikker word door de luchtbeweging..

 

2. Vandaag gaan ze in een 9x9 potje wat dieper in de grond (+/- 1cm onder de kiemblaadjes) dan staan ze sowieso wat steviger.

 

Vanavond als de lamp aangaat krijgen jullie fotos.

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal goed uit en door die dichte foto shoot van je bij ( wat zijn het ook alweer ?? ) turfpotjes?? leken het net potjes van al 10x10x9 :innocent: ik ben zelf helemaal niet bekend met turf potjes maar nadat je zei dat je ze ging overpotten in 9x9x10 potjes wist ik dat die kregen helmaal neit zo groot waren ;)

 

succes er nog mee en weet je al wat je met je bubble x bubble gaat doen ????

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

he MY

 

ik kan me goed voorstellen dat je dat dacht.. want je hebt zo ook in ongeveer die maat (9x9 alleen dan ronde )

 

maar ik vind kleinere potjes fijner omdat je dan als de kiem-strek eruit is het plantje wat dieper in de aarde kan zetten zonder dat je een asociaal grote pot nodig hebt.

 

snapte :innocent:

 

Wat ik met de bubbleberry F2 ga doen?? geen idee.

deze ligt nu getagd in de koelkast.. ;)

 

da man van welke de pollen afkwamen was wel een SUPER groeier (tegenover de andere mannen toen)

dikke stam, mooie brede bladeren, diepgroen...

 

dus misschien ontkiem ik deze wel weer met wat originele bubbles, ik vind het een lekkere wiet.

en de plant zelf is ook fijn om te kweken..

De vele blaadjes maken het wel een mindere scrogger.. maar goed

 

al doende leert men

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen na het oosgetn moet ik de herijuanas niet vergeten he

 

daarom nu even een officiele update

 

DAG 15 sinds dat ik ze geplant heb (2 weken geleden vrijdagavond :lol:)

gallery_7458_3435_105025.jpg

 

 

gallery_7458_3435_67742.jpg

 

 

gallery_7458_3435_229548.jpg

 

 

Sommigen werden een beetje topzwaar zoals aal eerder vermeld :)

 

ze zijn allen begonnen aan de 3e internode

gallery_7458_3435_180546.jpg

 

 

Omdat de wortels bij allemaal op meerder plaatsen uit de turfpotje komen heb ik besloten ze over te potten in een 9x9 pot met zaai en stekgrond.

gallery_7458_3435_260890.jpg

 

ik heb ze wat dieper proberen over te potten, bij sommige lukte dit niet helemaal.. maar voor mijn gevoel tog nog wel genoeg.

 

gallery_7458_3435_79310.jpg

 

 

Ik heb de grond bevochtigd met water en bacto, zodat ze ff een weekje droog kunne trekken.

ook heb ik een 1/4 theelepeltje mycor schimmels toegevoegd.. just in case :)

 

Tot zover

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo BK, tof topic. Hier kan ik wat van leren :lol: Ga je volgen!

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bk ok dat van die turf potjes is duidelijk maar je bubbleberry ( hoe lekker die ook klinkt :lol: ) kan volgns mij geen f2 creatie zijn omdat het zo betekenen dat je

 

2 soorten lijnen ( dit geval bleuberry tog ??? en bubblegum ) zou moeten kruisen de de moeder zou moeten bewaren en de zaden die van de moederstek komen zou moeten laten bloeien en een man moeten terug kruisen op de oorspronkelijke moeder dan heb je een f1 creatie. dit is nog neit eens gedaan tog bij jou dan kan het al helemaal geen f2 creatie zijn.

 

hoe je een f2 creatie krijgt weet ik neit meer precvies ik dacht dat het was dat je

 

de zaden van ( f1 verkregen met terug kruisen ) moest laten afbloeien en een man weer laten terug kruisen op de oorspronkelijk moeder maar dit weet ik niet zeker.

 

 

greetzzz masteryero

 

ps het zal ongetwijfeld een leker wietje worden hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de verkregen zaden (F1) doorkruisen (dus de beste er uit zoeken) verkrijg je ook (F2).

 

Je begint met de P (patreas) ouderlijke generatie, die brengt F1 voort, F1 gaat onderling voortplanten en krijgt F2. Er zijn ook kweektechnieken waarbij F1 wordt teruggekruist met P. Alleen het HOEFT niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BK: Je zou de stammetjes nu nog wel met een boogje ijzerdraad helemaal horizontaal kunnen zetten. Paar uur later staat hun kopje weer overeind. Dan komen ze nog geen 2 cm boven de aarde uit... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is ook helemaal fout van mij getypt.

 

ten eerste het was een bubblicious en geen bubbleberry,

bubbleberry had ik 2 mannen van.. 1 weggeflikkerd en 1 buitengezet.. maar die buiten dat wordt niet veel meer met dit weer.

 

dat zaadje is de uikomst van een bubblicious man met een bubblicous vrouw.

dus wel een F1 denk ik.

 

De plannen zijn ook wat gewijzigd.. later een update

 

ZOALS IK HET ZIE, ik zeg niet dat het waar is:

 

Volgens mij is dat sowieso F2 omdat je maar 1 man en 1 vrouw hebt gebruikt en dus deze eigenschappen doorgeeft en dit niet mengt met andere verschillende pheno's.

maar of je de phenotpes nou mengt of niet, een kruising met dezelfde soort x dezelfde soort is volgens mij F1 en zo verder

 

hoe hoger de F hoe beter? dat ligt eraan, als je selecteerd (slecht 1 vrouw met 1 man bestuifd) zal dat wel het geval zijn. als het zaad klaar is weet je inmiddels ook hoe de moeder het heeft gedaan dus je weet ongeveer wat voor genen ze mee KAN geven.

en als je bewust gaat bevruchten dan ben je dom als je niet de beste Man voor de bevruchting gebruikt.

dus dan weet je ook ongeveer welke genen de man door KAN geven)

dan zullen de zaden uiteindelijk steeds meer genen bevatten die je uitselecteerd.

Een goed voorbeeld hiervan is de alom bekende Sannie :lol:

 

hij kiest de vrouwen en de man zorgvuldig, ( begint met tientallen zaailingen en houd alleen de beste over.)

 

conclusie:

Elke keer als je een soort met dezelfde soort kruist ga je 1F omhoog, of je selecteerd of niet maakt daarvoor niet uit.

een hogere F wil niet zltijd zeggen dat het beter is omdat je niet weet in welke mate de veredelaar sleecteerd.

hoe strenger deze selecteerd, hoe stabieler en meestal potenter de soort.

 

nogmaals pin me er niet op vast, zo denk ik er alleen over.

 

nog ff dit.. stel je plant 10 zaden

 

je selecteerd op groeisnelheid ontkieming etc. vallen er 2 af

 

dan selecteer je op groeisnelheid, vallen er nog 2 af

 

heb je er nog 6 over, stel 3 mannen 3 vrouwe..

je selecteerd de beste man aangezien deze waarschijnlijk al flink staat te bloeien kun je dat nu wel zien.

de rest flikker je weg.. dus je mannen genen zijn nu zuiver.

 

situatie 3 vrouwen en 1 man.. houd goed in de gaten welke vrouw welk phenotype is.

 

bestuif in week 4 een paar takken van elke plant of elke top lichtjes

 

bloei ze af en houd ze goed in de gaten, selecteer de beste vrouw en droog deze apart zodat de zaden niet met de andere door elkaar gaan.

 

bewaar de zaden apart en label ze

 

nu he je dus zaden van de moeder en vader die je wil. en nog zaden van 2 andere planten die wel potent zijn maar waarschijnlijk minder aan de jouw gewenste eisen voldoen.

 

naar mijn mening heb je dus op deze manier ook F1 zaad weliswaar niet met vele planten, maar wel geselecteerd op een paar cruciale punten.

 

zo zou ik het doen, (heb ik geprobeerd alleen weet nu niet precies hoe de moeder eruit zag, vader was de beste van de 3)

 

helaas is 1 F1 zaadje nooit voldoende om een mooi F2 te maken.. maargoed ik heb nog 5 originele, kan ik daar ooit eens mooi mee overnieuw beginnen.

 

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het even uit proberen te leggen. Ik heb net een lekker kopje thee gedronken van een paar kuttopjes die in een vaasje stonden en ééntje in de oase die wat rot had (zonder rot natuurlijk). Oase is dus blijkbaar niet zo goed...

 

Spoedcursus Genetica:

 

Planten en mensen hebben een genen, deze genen zijn vastgelegd op chromosomen, van ieder chromosoom heb je er 2 (x/y uitgezonderd maar die vergeten we even). Één van de chromosomen komt van de vader, de ander van de moeder. In dit geval dus de ene helft van de man en de andere helft van de vrouw. Je kunt dit als volgt zien.

 

-▶-◁-⦁-✚-........
-▶-◁-⦁-✚-........ (van mama) (1 chromosoom, 2 nucleotiden)

-▶-◀-◦-✖-........
-▶-◀-◦-✖-........ (van papa) (1 chromosoom, 2 nucleotiden)

 

Waarbij de puntjes aangeven dat dat nog even zo door gaat en de rare figuurtjes "genen".

 

De blokjes kun je ook voorstellen als letters waarbij een bepaalde eigenschap dus wordt vastgelegd, neem als voorbeeld de fictieve eigenschap "vroeg bloeien" die we letter A geven, daar tegenover staat de eigenschap laat bloeien die we letter a geven.

 

*In dit geval heb ik bepaald dat vroeg bloeien een dominante eigenschap is, wat dat betekend wordt zo duidelijk.

 

Een plant heeft bijvoorbeeld de volgende genetica: AA, (2x omdat er van elk chromosoom 2 zijn) deze plant heeft de eigenschap vroeg te bloeien, een andere plant heeft de genetica Aa, deze plant is OOK vroegbloeiend omdat A (hoofdletter) voor dominant staat en dat boven a (kleine letter) gaat wat recessief is. Dan is er nog een 3e mogenlijkheid en dat is aa, deze plant is dus een laatbloeier omdat er geen dominant gen is dat het overrulled.

 

Hiervan kun je een kruisingsschema maken:

 

P AA x aa

Mogelijke doorgeef AA ==> A
Mogelijke doorgeef aa ==> a

 | A   |  A  |
--------------
a| Aa |  Aa |
--------------
a| Aa |  Aa |
--------------

Uitkomst kruising 100% Aa
100% vroegbloeiend.

F1 Aa x Aa

Mogelijke doorgeef Aa ==> A; a

 | A   |  a  |
--------------
A| AA |  Aa |
--------------
a| Aa |  aa |
--------------

Uitkomst 25% AA, 50% Aa, 25% aa.
75% vroegbloeiend.

 

Het wordt nu ingewikkelder op het moment dat je meerdere genen gaat gebruiken in plaats van 1 eigenschap. Daarbij is het ook wel nuttig te vermelden dat er ook nog een intermediar is tussen dominant en recessief, dit komt dan neer op gemiddeld bloeiend, dit is niet voor alle eigenschappen aanwezig en kan proefondervindelijk worden uitgevonden.

 

Stel we hebben nu de volgende eigenschappen:

 

A:Vroeg bloeiend

a:Laat bloeiend

b1:Hoog THC percentage (20%)

b2:Laag THC percentage (10%)

 

Noot: THC percentage is dus niet dominant of recessief, alles hier is een voorbeeld en dus niet uit de werkelijkheid...

 

Papa heeft: Aab1b2 (Vroegbloeier met 15%)
Mama heeft: aab2b2 (Laatbloeier met 10%)

P Aab1b2 x aab2b2

Mogelijke doorgeef Papa: Ab1;Ab2,ab1,ab2
Mogelijke doorgeef Mama: ab1;ab2


|  Ab1   |  Ab2   |  ab1   |  ab2   |
-------------------------------------------------
ab1| Aab1b1 | Aab1b2 | aab1b1 | aab1b2 |
-------------------------------------------------
ab2| Aab1b2 | Aab2b2 | aab1b2 | aab2b2 |
-------------------------------------------------

Uitkomst
Aab1b1 (1) = 12,5% (vroegbloeier 20%)
Aab1b2 (2) = 25% (vroegbloeier 15%)
Aab2b2 (1) = 12,5% (vroegbloeier 10%)
aab1b1 (1) = 12,5% (laatbloeier 20%)
aab1b2 (2) = 25% (laatbloeier 15%)
aab2b2 (1) = 12,5% (laatbloeier 10%)

 

Als het goed is kun je nu begrijpen dat wanneer je iets kruist op 1 selectieprincipe slechts 25 of 50 procent van de zaailingen aan de eisen zullen voldoen. Sommige eigenschappen hebben 2 genen nodig, om dat even snel uit te leggen is bij het voorbeeld hierboven de 2 eigenschappen samen bijvoorbeeld de eigenschap voor lengtegroei, dan zijn er dus meer verschillende mogelijkheiden omdat ze gekoppeld zijn. Dit zijn dingen waar de wetenschap nog over in het duister tast dus laat staan dat wij er wat mee kunnen.

 

Om een lang verhaal kort te maken, als je dus aan het kweken bent maakt het eigenlijk niet uit of je nou moeder met kind terug kruist, de eerste nakomeling heet altijd F1 en de nakomeling daarvan F2, natuurlijk wordt hier wel eens mee gesjoemeld en dat maakt ook eigenlijk niet uit. Maar het idee is dat je de twee planten waar je het meeste vertrouwen in hebt met elkaar kruist en daar dan enkele keren over doet tot je de perfecte plant hebt. Na 1x kruisen zul je nog geen stabiel ras hebben. Dat heb je eigenlijk nooit maar de meeste eigenschappen merk je niets van.

 

Ook kunnen er spontaan mutaties in de plant komen, dit is voornamelijk als de genen "oud" zijn, dat wil zeggen dat je een zaadje lang hebt laten liggen of een plant die heel oud is nog in de bloei gaat zetten om er wat zaad af te trekken. Dit soort mutaties kunnen bijvoorbeeld een heel andere kleur geven, maar ook een lethale factor inbouwen waardoor de plant bijvoorbeeld niet ontkiemd. Je kunt hier allemaal mee experimenteren.

 

Als er nog vragen zijn of ik heb iets overgeslagen, laat het maar weten.

 

Groeten, Speeskees.

 

Additie 1: Als je dus effectief wilt breeden dan zul je eigenlijk enkele tientalle mannen en enkele tientalle vrouwen neer moeten laten zetten en zo ongeveer 10 van beiden overhouden in de bloei fase, wat je dan kunt doen is van iedere vrouw 1 tak bevruchten met het stuifmeel van een verschillende man. Dan kun je helemaal aan het einde kijken welke vrouw en welke man het beste was. Op die manier kun je achter af dus bepalen. Je kunt ondermeer achteraf bij iedere vrouw (Hoofdtop niet bevruchten) een onbevruchte top op THC CBN etc. meten en daar je keuze uit maken, en bij iedere man de compactheid en THC percentage in de stam, dit correleert door in de THC percentage van de jongelingen.

 

Additie 2: Je hebt met het voorbeeld hier boven in de F1 waarschijnlijk nog geen enkele plant die aan de specificaties voldoet, daar zul je een F2 voor moeten maken met 1 of 2 van de geselecteerde "zaadtoppen", dus 1 of 2 vrouwen met 1 of 2 mannen, dit moet je klein houden om de variatie in pheno klein te houde. Hierna kun je of nog een veiligheidsronde inlassen, wat dus wil zeggen dat je het nog éénmaal stabiliseerd, dus nog een keer de beste pheno's zoeken, omdat je zo uitselecterend bezig bent lijken ze nu heel sterk op elkaar. Dan heb je dus of een F2 die sterk op elkaar lijkt of een F3 die hele sterk op elkaar lijkt, en dan zet je gewoon een heleboel van deze F2/F3 planten neer en die bevrucht je met zo min mogelijk mannen, en tadaa, daar heb je dan soortje. Deze noem je dan: F1 en als je daar dan weer nieuwe zaden mee maakt is het F2, dit omdat het pas je soortje is op het moment dat je zaden gaat verkopen of gebruiken op andere wijze dan breeden, daarom zet je nu de F op 1. In werkelijkheid zou je best een aantal rondes moeten hebben voor je het perfecte plantje gemaakt hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx voor de heldere uitleg.. dan weet ik ook weer hoed at in mekaar steekt

 

breeden vind ik echt wel tof.. en zal het zeker wel blijven doen denk ik.

 

ik weet er alleen n og niet zoveel van..

 

tot nu toe heb ik nog geen plaats voor honderden zaailingen, maar omdat ik toch wel een b eetje wil breeden enz. ik kan ik niet anders als wat ik eerder heb getypt. en daarmee ben ik nu nog wel tevree

 

 

lekker aanmodderen in het klein, dan weet ik strax precies wat ik wil als het allemaal wat groter wordt.

 

ik zal binnekort maar weer eens updaten over de herijuana's

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tnxx kees the mad das dan ook weer duidelijk ( :lol: :) ???) gheghe iets te veel info voor mij is het system overloaded :smoke

 

@ bk ja tuurlijk zelf kruisen is iets wat zeker gaaf is :smoke maar om een goede kruisng te krijgen en die met stappen voorruit gaat in wat jij graag ziet in je soort zou je wel met een 100 zaden moeten selecteren maar das mij mening omdat van 100 zaden 50 planten ongeveer overblijven die vrouwen zijn ( ik weet dat kan ook hoger zijn maar dit is een idicatie ) en met die 50 vrouwen kun je opzoek gaan naar de volgens jou beste plant je hebtm eer keuzes en dus meer kans op 1 of meerdere goede planten, dit dus los staand van de f1 kruisingen enzow maar gewoon voor een goede selectie voor goed zaad ( als je het goed doet eigenlijk verbeterd zaad ).

 

 

het is namelijk erg irritant als je zelf zaden gaat breden en je hebt maar maximaal 10 vrowuen waar je uit kan kiezen en er zit eigenlijk neits tussen wat er super uitblinkt.

 

verder veel succes met het breden ik blijft het zeker volgen

 

greetzzz masteryero

 

ps: kees the mad ???? je sloot af met speec cees :) je bent tog neit spaccie van nomercy heah :smoke of wel ???

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ master

 

ja idd het is echt irritant als dat gebeurt.. maar wanneer komt het nou voor dat je al weet welke pheno je wil van je bestelde zaad??

 

dat zie je laters toch pas?

 

als het je 1e poging met de betreffende soort is zul je dat nooit weten.. en zul je in 90% van de gevallen toch wel tevreden zijn. omdat het al de soort is die je wou.

 

voorbeeld mijn blackjack:

echt een beauty!, maarja misschien is het wel de slechtste pheno!? ni ieder geval niet de pheno met de

zwarte bladeren

en toch ben ik er superblij mee.

 

conclusie van deze warboel.. als je gaat selecteren zul je altijd wel een topper vergeleken met de andere overhouden..

misschien niet het beste, maar wel het best mogelijke.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nee ik ben gewoon keesthemad, alleen sommige mensen noemen me wel s gekke kees. Dus dan kan ik er net zo goed speeskees onder zetten, who cares...

 

Het stuk dat ik schrijf vorderd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kees:ok weet ik dat ook weer denk dat je de vraag of je spees cees van nomercy bent nog vaak zult gaan horen als je er space cees neer zet :) wat niet erg is hoor je hebt wel veel kennis over het f1 verhaal en zo dat had cees van no mercy ook slimme man :smoke

 

 

@ bk: ik zal het je zo vertellen ik denk dat als je zaad koop bij de meeste dat er in een zakje van 10 al zo makkelijk 3 fheno's aanwezig zijn de een zal in het geval van blackjack of black domenia zwarte blaadjes geven de andere grooeit weer breed en weer een ander zal weer wat hoger gaan groeien uit die fheno's kun je natuurlijk wel selecteren welke jij net prettig vind, als ik dat zo dan bekijk zal de plant die het meeste breed wil groeien en veel internodes korte op elkaar maakt uitermate geschikt zijn vor jou vanwege het feit dat jij scrogt heb je nog minder planten nodig op de m2.

 

en tuurlijk zit er altijd een plantje bij tussen de vrouwen die eruit springt daar heb je helemaal gelijk in maar om echt een moeder te kunne selecteren waar mee je een jaar vooruit mee wilt zou je duzz mijn voorafgaande verhaal wel toe moeten passen ( hoeft neit natuurlijk maar is qua tijd en opbrengst zeker beter )

 

 

maar wat je nu doet doe je geweldig hoor ik laat alleen mijn visie zien, ik ga dit vanf volgend jaar ook doen bij mijn buiten planten ik zorg dat ik alle zaden heb opgegroeien , zoals het er nu naar uit ziet in een homebox xl onder 2 x 600 watt als de planten volgeworteld zijn in 2 liter potten plant ik ze buiten dit is rond eind april en trek ik overal 2 stekken van en laat ik aanslaan ( 2 stekken zodat er altijd wel 1 van aanslaat )

na het aanslaan ( wat gebreurd in een aantal propagators ) zet ik ze direct op 12/12. wat dan bij mij een belangrijke rol ga spele is welke planten het eesrte bloeien daar selecteerd ik eerst op naturulijk zal de helft van mijn genomen stek man zijn en zo kan ik ook al vast alle mannen uit mijn grond halen de vrouwen laat ik wel allemaal staan. nadat ik weet welke planten duzz man of vrouw zijn en welke het snelste haar vrouwelijke bloei laat zien, kijk ik na welke het snelst rijp is maar tegelijker tijd goed op brengt LET OP: ik kijk meer naar de snelheid van het afbloeien dan opbrengst dit puur omdat ik van dit jaar wel geleerd heb dat je je buiten planten zo snel mogelijk moet afbloeien in de natuur anders word de kans op ROT groter :lol:

de stekken die ik heb getrokken zal ik afbloeien onder hps zo heb ik al wat te smoke en weet ik wat voor kwaliteti ongeveer mijn wietjes buiten kunne wordn :smoke

 

als de super vrouwen misschin wel vrouwen bekend zijn kan ik op mijn plekkie zelf aan de slag om de gaten die gevallen zijn te vullen met de stekken die ik trek van mijn moeder ter plaatsen ( die ik naturlijk eerst na huis heb genomen om ze te laten aanslaan in de propagatortje ) dit is wat omslachtig allemaal en gaat wat meer tijd in zitten dan hoe ik het normaal deed

 

maar het:

 

vangt mijn gaten op.

hoef niet bang te wezen dat er mannen tussen staan

weet dat de helft snel zal afbloeien ( door de stekken die geselcteerd zijn )

weet door de stekken die ik laat afbloeien onder hps wat voor wiet het zal zijn :smoke

 

 

uhmmzz het laaste gedeelte ben ik denk ik een beetje in doo geschoten :) maar vnd het wel zo leuk je te laten weten wat mijn manier van aanpak is :rofl

 

 

dat je plantjes nog leker mogen groeien en er dikek toppen van komen

 

greetzzz masteryero

 

ps danm ik ben stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx 4 de reply,

 

ik heb ook zon drang om mijn knowhow te laten zien.. haha dat noem je passie

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

OI kijkerkes

 

even weer een kleine update van de herijuana's.

 

gallery_7458_3435_177732.jpg

 

 

ze zijn allemaal ongeveer evenver in lengte en ontwikkeling..

 

er zijn er 2 die meer naar de sativa kant trekken. smalle puntige blaadjes

gallery_7458_3435_189894.jpg

 

 

en 2 meer indica. wat bollere bredere blaadjes

gallery_7458_3435_223387.jpg

 

 

Ik ben nog steeds aan het schuiven met de plannen enzo...

dit weekend ga ik wat knopen doorhakken en dat zal ik dan ook ff melden.

- in wat voor potten gaan ze

- in scrog of veelvuldig toppen

- kleur buizen

- wanneer ik ze verpot (dit weekend of na geslachtsbepaling.)

- tijdschema

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bk ja zeker passie :smoke die planten laten je maar neit met rust je blijft maar erover denken,dromen en fantaseren dat vind ik ook zo leuk aan het kweker

 

verder nog 1 ding ??? je zei in je vorige post dat je de herijuana wilde verpotten na het weekend of na het bepalen van het geslacht ik zou de planten nu over potten ( in devinitieve pot ) nog een week laten staan zodat ze weer zijn bijgetrokken en wat groter zijn ( want ze zijn nu nog wel wat klein ) en dan in de bloei knallen waarna ze als een speer nog zullen groeien ( hoe lang weet ik niet ken het soortje niet maar denk zeker nog wel 2 weken ) dan zijn je planten groot genoeg om er genoeg zaad vanaf te kunnen halen.

 

ik gaat het zien

 

 

greetzzz masteryero :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

he vriend

 

ja het is wel waar wat je zegt...

 

maar ik doe de vrouwen samen in 1 libra, en de mannen los in een pot.

dit werkt makkelijker, zo kan ik de mannen in de 4e week nog een keer uitschudden boven de ladys

 

dus ik zal het geslacht wel moeten weten..

 

het gaat me ook niet om 100en zaden te kweken.. als ik er maar een stuk of 50 heb.

 

groeten

 

BK

 

ps: Vandeweek komen de definitieve plannen

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx puerperium :D

 

hier ff een snapshot van de BK.. info volgt.. (links de herijuana's (geslacht onbepaald) en rechtsboven de moeder Black Jack.)

gallery_7458_3435_732096.jpg

 

 

heb nu ff weinig tijd.

 

Groeten

 

BK :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

bk :smoke jij en weinig tijd :D wie had dat gedacht ik dacht dat je sliep achter het wietforum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

 

ik krijg net te horen: Zie je wel dat je er veel achter zit.. :smoke

 

weet ik wel :D

maar kvind et zo leuk

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

He beekaa ziet er heel erg lekker uit met mooie korte internodes

 

Ik zie dat je geen reflektie boven je tls hebt

Ik heb er zelf wel is over de bovenste helft van de buis goede aluminiumfolie gedaan zodat het licht wat naar boven schijnt terug word gekaatst

Dit is een beetje het zelfde iede als een t5 lamp

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...