Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

~herijuana~ Een Dagboek Van Een Microbreed Poging

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Bij deze dus mijn eerste poging te breeden onder TL.

er zijn een paar dingen waar ik op ga letten, waar ik bij mijn eerste breed-poging mee in de fout ben gegaan.

 

1. Ik ga de man veel meer bloemen laten produceren

 

2. Ik ga de vrouwkes pas in week 4 bestuiven, voor meer zaaddozen=dus meer zaad

 

3. Ik neem geen risico en scrog de dames en heren om optimaal licht te vangen

 

De fotos komen nog.. dit is alleen het begin.

 

Verder wil ik er even bijzeggen dat deze poging gebruik is gemaakt van bac schimmels, Sannies Bacto, en Organische voeding van Bac.

De zaden zijn ook van Sannie.

nl Herijuana..

 

 

volgende update volgt snel, Ik heb der zin an!

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes BK, ik heb exact dezelfde voeding en zaden liggen dus hier kan ik mooi van leren :specool :smoke :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

...mooi pakketje is het he :smoke

 

Ik heb trouwens hopelij iets slims gedaan:

 

ik heb 1 man weggegooid en de aarde met schimmels en bacto en seramis heb ik ergens middenin mijn zak aarde gedaan.

 

Zou dit goed zijn?? volgens mij wel want de zak droogt niet echt uit, dus zal de schimmel zich wel vermenigvuldigen toch??

 

Komt er dan niet een te hoge EC waarde in de Zak of heb ik dan ongelijk..

 

nouja als dit werkt dan bespaart het een hoop schimmels.. dan hoef ik alleen nog maar in de plantgaatjes te strooien...

 

dan behandel ik elke aarde zak met de schimmels als ik hem net heb gekocht..

 

creating my own mycor-mix

 

misschien een tip om langer met je schimmels te doen :specool

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je voor die schimmelvragen bij Sannie moet zijn, mij lijkt het geen kwaad te kunnen maar ik ben maar een leek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed idee, ik geloof niet dat de schimmels zorgen voor een verhoogde EC..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinige opzet beekaa :specool

schimmels vermenigvuldigen zich op levend wortelmateriaal.Tevens zul je bodem weer om moeten roeren wanneer het in je potten gaat,en dit is nu net wat er niet mag gebeuren.

Dit is dan ook de reden dat ik adviseer om de wortelkluit met rust te laten om zo de schimmel kolonie ook in leven te houden.

Dus gewoon goed kweken en je kan een flink aantal draaien doen op 1 aarde.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi people :engel

 

@ thomas en sannie

O oh bedankt... dus ik moet een plantje in leven zien te houden op die aardezak???

dan moet ik snel ff die man van me composthoopje gaan vissen..

 

dus dat betekend dat ik die ook water/voeding moet geven>? of is alleen water met af en toe bacto genoeg?

ja ik weet ook niet alles :smoke

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Verder nog ff de plannen:

 

De Black jack en de BB #1 zijn naar buiten om daar verder te groeien voorlopig (de black Jack komt om 8 uur weer naar binnen zodat ze toch aan haar 24/0 komt)

ik hoop dat ze zo nog wat extra groeipower krijgt om voldoende stekken te produceren voor de BK.

 

De BB#1 laat ik lekker buiten verder mannenbloemen maken.. zodat ik er strax wat bubbles mee kan bestuiven.. verder gen andere soort..

want ik wil de genetica graag beetje stabiel houden voor zover dat kan.

ik hoop op dat ze zaden produceert die de bouw hebben van bubbles en de smaak van SMM.

 

Dus de GK is volledig beschikbaar voor de productie van zaden..

Ik heb nog geen paint of zoiets dus kan het schetsje nog niet namaken..

hier wordt aan gewerkt en wordt ook nog gepost.

daarbij wordt ook verder uitleg gegeven omdat het anders weer zon lap tekst wordt.

 

hieronder ff de vorderingen.

 

De Herijuana's gaan hard, ze kiemen vele malen sneller dan welk zaad ik ooit gehad heb..

of het nou aan de methode ligt of aan het zaad (en de breeder) wie zal het zeggen?

ik weet in ieder geval wel dat ik gauw een stuk of 50 van die pitpotjes ga bestellen eerstvolgende x als ik online iets MOET kopen. meesterlijke dingen :specool

 

Ze zijn Vrijdag geplant, en ingewaterd met bacto cocktail (1L Water, 5 druppels ph-, en 1 gram bacto)

gallery_7458_2649_191830.jpg

 

dan komt de ph op 6,3.

 

daarna het overtollige vocht eruitgeduwd.. als een sponsje.

ik had ze best diep (1,5 cm) in de potjes gestoken.

 

Na 2 dagen, ~vandaag dus~ waren ze al bijna boven en allemaal halfopen..

gallery_7458_2649_252632.jpg

 

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pitpots zijn geweldig, jiffy's gaan een stuk trager heb ik ervaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitpots zijn werkelijk geweldig

binner 24 uur zie je al wat gebeuren :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heel fijn zijn die dingen.. je kunt er gewoon inkijken

en idd veel sneller dan jiffy's.. die worden al gauw te nat.

 

en als je een jiffy uit wil knijpen scheurt het gaasje..

 

dus pitpots rule

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 Goedemorgen,

 

Vanmorgen even bij de Heri's gekeken en wat denk je :smoke 2 hebben hun helmpje al afgeworpen, en de wortels komen bij allemaal +/- 1cm onderuit.

gallery_7458_3435_57675.jpg

 

 

Dit was voor mij het teken dat ik ze ff snel over moest potten in een iets groter potje met zaai/stekgrond..

uiteraard met een klein beetje schimmels en ingewaterd met Bacto.

gallery_7458_3435_290348.jpg

 

 

en dit is alvast 1 in zijn nieuwe bedje :specool

gallery_7458_3435_212363.jpg

 

 

Tot zover

 

Beekaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog eens zitten denken...

ik ga de plannen van de GK en het breeden nog wat aanpassen..

 

Want:

 

1 ik zal de GK niet kunnen gebruiken om de Black Jack dametjes strax voor te groeien.

Want deze staat op 12/12 voor de Herijuanas

 

- ik moet er ook rekening mee houden dat ze allen even oud zijn dus bestuiven in week 4 zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn aangezien ik de man nergens kwijt kan.

 

- ik zal ook rekening mee moeten houden dat ik het allemaal nog kan scroggen zonder mezelf of de planten in ondenkbare bochten te hoeven wringen en misschien wel beschadig.

 

- ik moet ook ff kijken hoe ik met mijn buizen uitkom... ik wil het liefst geen nieuwe halen omdat ik ze waarschijnlijk 2 rondes verder toch niet meer gebruik.

 

 

De oplossingen die ik heb bedacht:

 

1 Ik zal de Black Jacks voorgroeien in de BK, wel wat tijdsverlies maarja. het zij zo

waarschijnlijk februari verhuizen.. dus ik heb nog wat speling :specool

 

2 Dit is een belangrijk punt:

Ik zal ze gewoon hun gang laten gaan qua bestuiven, dat wil zeggen:

 

ze blijven gewoon op 12/12... ik zet de mannen voor de pc fans, zodat hun pollen automatisch verstoven worden over de achterliggende vrouwen. (mocht dit weinig effect hebben, dan bloeien de dames gewoon lekker door, geen probleem dus!)

 

Dan in week 3 van de bloei zal ik de mannen nog eens uitschudden boven de dames en dan verwijderen.

Zodat in 8-9 weken weken ALLE zaden zeker rijp zijn.

ik geef dus 4 a 5 weken tijd aan de zaden om te rijpen

 

Dus zo ben ik verzekerd van wat zaad, en ook wat thc-rijke meuk waar ik altijd wel wat leuks mee weet te doen.

 

3 Ik geef ze allen zo'n miniscrogje

gallery_7458_2649_112594.jpg

 

zo kan ik ze verplaatsen, en eruit halen om te scroggen. makkelijk werken.

 

4. ik ga zoals ik al zei voorgroeien in de bk dus dn gaan de blauwe buizen daarheen.. dus dan kan ik de rode buizen mooi ff een tijdje gebruiken in de GK... tegen die tijd haal ik er nog wel 2 warm white buizen bij.

dan krijgt de GK gemixt licht (863/827 om en om).

 

nou da was weer ff "probleem en oplossing met BK.. de nieuwe rubriek in dit topic.

 

groeten

 

BK

 

//edit whazzup: geen thumbnails plaatsen maar de link van de foto zelf pakken, zie help. Gecorrigeerd (tn_ uit de link verwijderd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie topic BeeKaa,

 

Heeft mijn volledige belangstelling, leuke soortjes, levende aarde, SGRoG en TL :specool

Wel een heel gedoe hoor dat breeden ik hou het voorlopig maar bij een poging tot kweken.

 

De miniSGRoGjes lijken een nieuwe trent, het is volgens mij ook stukken eenvoudiger werken en corrigeren.

 

Hou je in de gaten, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx slotty :specool

Dag 4

gallery_7458_3435_67889.jpg

 

 

gallery_7458_3435_282228.jpg

 

 

Gisteren toen de lampen aangingen waren de turfpotjes compleet uitgedroogd... niet zo best dus aangezien ik ze best wat heb gegeven.

 

een nieuw probleem dient zich aan..:

 

hoe kan ik voor weinig geld en weinig lichthoogte verlies (dus geen propagatorr enz.)

de turfpotjes toch vochtig houden.

 

Oplossing: wikkel wat vershoudfolie om de turfpotjes, niet te strak zdat de wortels niet afgekneld worden als ze eruit groeien.

hoed de bovenkant open ivm wateren, en de onderkant ivm drainage.

 

Ok nog ff snel een shotje van de Black Jack.. aangezien zij strax ook bestoven wordt hieronder.

gallery_7458_3435_234519.jpg

 

begint weer aardig op gang te komen, na het toppen en overpotten.

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk initiatief dit topic gaan we ook in de gaten houden.

Mischien ook nog een idee om die turf potjes nat te houden door een sponsje bovenop of onder het potje te leggen en zo nodig deze weer nat maken na iedere cyclus.

Ik zou alleen de bb ook een uurtje duister gunnen voor de dissamilatie (omzetten van opgenomen stoffen in energie en suikers e.d.)

Eventueel kan je nog proberen om van de BB#1 man buiten stuifmeel op te vangen (die ging toch niet voor de pc fan ?) door een zakje om een paar takjes met ballen te binden, als dat zou lukken kan je het best lang goed houden en toekomstige vrouwtjes bestuiven wanneer jij er zin in hebt zonder weer een man extera te moeten laten groeien.

 

Die Herijuna's gaan inderdaad best hard, staan al goed boven de grond na slechts een paar dagen, goede reclame voor sannie lijkt me :specool

 

Die blackjack ziet er ook goed uit heb je meer dan 1x getopt soms ? hij is best kort maar staan toch al 4 relatief grote bladeren naar de tl te rijken met redelijk wat groen rondom de stam.

 

Verder geen enkel commentaar op je werkwijze ziet er weer goed verzorgd en volledig uit naar mijn mening :smoke

 

De groene groenten,

 

aap, Circusaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee aapie .. bedant he :smoke

 

ik heb de blackjack 1x getopt, en daarb ij ook de bovenste 2 fanleaves weggehaald (naar mijn mening een must bij TL)

 

zo creeer je takken met gelijke hoogte, omdat de ondersten ook nog redelijk veel licht krijgen.

 

Sponsje is ook een puik idee... beetje zelfde als seramis he :engel.

maar ik ben tevree met de plasticfolie.. die doet zijn werk perfect...

 

.. strakjes weer ff checken in de GK 19:30 gaatie aan

 

( en over BB #1.. ik weet niet of ik het hier al had gezegd.. maar idd deze gaat op zonnekracht verder!

om later wat bubblicious te bestuiven :specool

 

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5

 

Staan er goed bij.. potjes nog vochtig.

In de hoop de wortels op zoek te laten gaan naar water laat ik ze vandaag weer een beetje uitdrogen.

vanavond als de lamp weer aangaat zal ik weer checken of wateren nodg is

 

gallery_7458_3435_128619.jpg

 

gallery_7458_3435_107470.jpg

 

 

Groeten BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 6

 

Er is wat groei te zien, en ze hebben de o,5 ml groeivoeding zonder enig probleem verdragen.

misschien duurt het ff voor de schimmels het omgezet hebben in de benodigde stoffen.

maar tot nu toe geen problemen..

 

Bij 1 heb ik al een worteltje gespot onderuit het turfpotje.. strax fotos hiervan.

 

Ook komt er aan mooie foto met de Black Jack.. die gaat echt retesnel in 1x... zou het dan toch door de schimmels en de groeivoeding van bac komen??

 

de wortels die er onder uit komen zijn vele malen dikker dan ik gewend ben...

dus dat voorspeld al veel goeds

 

gr

 

BK :specool

 

fotos straxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt veelbelovend..

Het is wel een leuk initiatief (ofzoiets) om eens een breed-verslag te maken, niet veel mensen doen dat.

Ben benieuwd naar de foto's van de Black Jack. Ga zo door :specool

 

Gr Achterhoeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan ff de fotos

 

Herijuana's:::

gallery_7458_3435_103109.jpg

Wortels onder uit de turfpotjes (uit france :smoke ) ::::

gallery_7458_3435_13552.jpg

 

 

 

 

Op veel verzoek hier dan wat pics van mijn kleine bodybuildertje.. Mijn BlackJack.

gallery_7458_3435_88514.jpg

 

 

 

Ze heeft eindelijk die mooie glans die ik ook altijd bij Sannies dames zien :specool

ook heeft ze de organische voeding goed genomen.. ondanks dat er zeker nog voor een week voeding in de grond zit.. dus inderdaad geen wortelpuntverbranding door de BIO voeding

 

GLANS

gallery_7458_3435_25816.jpg

 

gallery_7458_3435_214422.jpg

 

 

 

Dikke Stam ofniet :specool het beginsteeltje kan het bovenstuk niet eens bijbenen...

gallery_7458_3435_38082.jpg

 

 

 

En de dikke wortelpunten na 6 dagen al op verschillende plaatsen onderuit de pot :engel.

gallery_7458_3435_183855.jpg

 

 

 

hopelijk zijn jullie nu weer ff tevreden.

 

Groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles lijkt onder conrole BeeKaa :specool

Die BJ ziet er idd uit als een klein driftkikkertje, pure POWER.

Wat de grond betreft denk ik dat het kweken met schimmels en bacterien een stuk eenvoudiger is, minder Ph kritisch, minder last van onder of overvoeding en naar het lijkt, meer groeikracht. :smoke

 

Misschien goed onderwerp voor een test (of is dat al gedaan?).

 

Nu een paar daagjes wachten voor je jonge spruiten, de Herijuana's, hun groeispurt gaan maken en wat voller en mooier worden.

 

Hou vol zo, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja slotty,

 

alles lijkt onder controle..

ik doe mijn best..

 

Idd de heijuana's gaan zoals elk ander zaadje in de 1e week:: TRAAG

Maarja zoe moeten ook eerst even flink wat worteltjes aanmaken. ik kan ze geen ongelijk geven

 

het komt allemaal goed, volgende week ga ik de stekken snijden van de BJ...

die wordt sowieso anders te groot..

dit zalze wel niet leuk vinden maar hey.. er zal toch gewerkt moeten worden :specool

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bk danm kom naar een paar dagen weer is op het wf en wat zie ik weer een heel gebeuren om je heen mooi man. en de set up is 100% op orde een goed begin is het halve werk en zo te zien heb jij je altijd goed ingelezen wat man je maakt er een werk van, als je dit altijd zo doet heb je een vaste volger erbij je vorig topic houdvan de bubbles houd ik ook goed bij en vind het de mooiste topic in de micro die er nu speelt :smoke

 

ik heb wel een vraag wat zijn die rode/orange blokjes ??? misschien een noob vraga maar kan ze neit plaatsen :specool

 

ook dit ga ik volgen ( niet te veel topic openen anders schieten werk en slapen erbij mij in )

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

He vriend,

 

ja ik vind het gewoon echt leuk om wiet te kweken.. en het draait bij mij helemaal niet om de oogst.

Maar om het perfectioneren van deze vooralsnog nog heel ondekende manier van kweken

 

punt 2 wat hele erg BK eigen is:

Ik vind het echt SUPER om mensen mijn kennis door te geven.

als ik iemand help en ik zie daarna de weer blije gezichten/reacties dan ben ik allang tevree.

 

In de anderhalf jaar dat ik kweek heb ik ook echt een passie ontwikkeld..

ik begon het te merken na mijn eerste oogst..

ik miste ze gewoon, ik kan niet tegen een leeg hok :smoke

 

ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit stop met kweken, als is het maar 1 plant..

kweken zal ik :specool

 

Het is ook een heel gedoe met al de topicjes bijhouden.. + de planten er zelf nog eens bij haha.

 

maarja dit jaar is ook een beetje een chaos (allemaal verschillende planten van verschillende grootes in verdschillende stadia's, 1e keer dat ik een GroeiKamer run, Moeders maak en onderhoud, en stekken snijd)

Ook de eerste echte keer buitenkweken..)

dus ik ben dit jaar ook heel veel wijzer geworden van alle verschillende dames dat is dan wel weer positief.

maar eerlijk gezegd zal ik blij zijn als het outdoor over is..

dat scheelt een hoop werk en gestress..

Dan zal ik dus wel weer meer topics aan gaan maken :engel

en ik had er al best wat

 

Wat een gezever allemaal he vinden julie ook niet??? weer een dik pak onzin in mijn educatief topicje.

 

groeten

 

BK

 

nou hier dan ff wat educatiefs speciaal voor MasterYero:L

PS DIE ORANJE BLOKKIES... DAT IS SERAMIS

 

Dit zit +/-30% door mijn aarde gemixt.

 

reden dat her er in zit:

 

De grond houd veel meer vocht vast, het vocht loopt er minder snel onderuit.

 

Het werkt ook als een soort snelweg voor Mycor-schimmels en andere bodembacterien.

 

Het zorgt ook voor wat lucht bij de wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnxx bk dat is duzzz seramis ja een hoop over gehoord maar nog niet gezien zo te zien is het in kweek opstelling niet meer weg te denken :specool ik denk dat ik het ook maar is ga proberen samen met hydrodensa of soiet een nieuw product van nomercy dit schijnt het ook bijzonder goed tedoen volgens spees cees ( de man rondom nomercy )

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...