Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Van Bouwverslag Naar Kweekverslag

Recommended Posts

Dag 8

 

Hij gaat lekker, ze beginnen nu pas echt te groeien.

med_gallery_9381_3428_1463493.jpg

 

 

 

med_gallery_9381_3428_2569299.jpg

 

 

 

Maandag gaat de klok om naar 12/12 :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de klok op 12/12 gezet, verder weinig te melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn idderdaad goed gegroeid

 

ik denk dat je je lampen wel wat lager mag zetten, hoe hoog hangen ze nu?

 

ze lijken wel een (klein)beetje gestrekt

 

hopen dat er dikke toppen komen.

 

rook je zelf ook?

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BBB,

 

 

het gaat lekker in je nieuwe hokje, jammer dat je zo weinig ruimte hebt, ander kon je ze laten groeien tot flinke bomen:D...

 

ga dit cker volgen(Y)

 

Greetzzz Grow Student

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1, lampjes hangen op 55 a 60cm. De plantjes worden nu echt per dag voller, het strekken valt we mee, er komt nu uit iedere oksel nieuwe vertakkingen (middelste foto).

 

@Grow Student, het hokkie is puur om wat ervaring te krijgen in het kweken, voordat het grotere werk begint. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blijf het verbazing wekkend vinden dat je zegt dat je er zo goed als geen verstand van hebt,Hmmmm stange maar wel super om te lezen :innocent:

 

veel succes BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb echt nog nooit gekweekt, sterker nog ik heb voor het eerst van mijn leven planten water gegeven. :innocent:

 

Al mijn info komt hier van het forum, zit hier bijna elke avond te lezen over alle verschillende onderwerpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel lezen ja :) ;)

 

Je zal net als ik ook heel wat slapeloze nachten hebben gehad van alle info te analyseren :innocent: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha...klinkt bekend... :innocent:

 

Maar ze gaan goed BBB... ;)

denk geen afvallers meer, hoeveel extra dames heb je nu nog over ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tara, Je begint als noob, eerst moet je leren hoe een forum werkt?? en vervolgens wordt je overspoeld met info, en als je dan zegt dat je er 200 wilt gaan houden dan heb je de poppetjes aan het dansen :)

 

@No-zem, ik had 5 dames over, ik heb vandaag de achterblijvers gewisseld met de dames die over waren, en heb ze toen onthoofd. ;)

 

@Pitt, hoor ik nu ook bij de "gang"? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ie je wel, hebben ze gewoon een cluppie onder elkaar gemaakt. Zal wel een minimum aan planten zijn wat je moet hebben zeker.

Nou stuur me ff zo,n formulier en ik zet er hgewoon meer :innocent:

 

 

Gaat lekker zoals verwacht BBB

 

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert dan mag jij de "wijze opperhoofd" spelen :innocent:

 

Dag 11,

 

Het met de hand (gietertje) water geven kwam me strot al uit. Heb dus (paste maar net) een watervat geplaatst, verwarmings element, dompelpomp, en een mooie gardena sproeier erop. Meteen maar wat foto's van de dames gemaakt.

 

Sommige beginnen 7 vingerige bladeren aan te maken.

med_gallery_9381_3428_64715.jpg

 

 

 

De lampen hangen nu op 60cm, lijkt hoger op de foto maar is toch echt zo

med_gallery_9381_3428_1927512.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

7 vingers?

dan hebben de dames het bij jou zekers naar hun zin :innocent:

 

BBB

Het ziet er prima uit, mooi nette veld ;)

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB, is goed opweg zie ik. Denk dat BBB zich niet heeft laten overspoelen met informatie maar rustig alles heeft zitten doornemen. Aan het forum is ook fijn dat mensen die het vaker hebben gedaan je info kunnen geven. Denk niet dat er een betere feed-back bestaat dat dit forum :)

 

BBB, ik houd je in de gate ;) :innocent:

 

Wietsurfer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietsurfer, ik wil gewoon een basis kweek doen, dus geen overdaad aan voedingen/boosters/enz. wil gewoon wat praktijk ervaring opdoen. Het op kweken van stekken is dus gelukt :lol:

 

@Butcher & Babaniel, bedankt voor het meekijken & wakend oog.

 

Dag 17

 

Was een lang weekend weggeweest,...... wat een bos :) Wat een verschil als je je plantjes 3 dagen niet hebt gezien!!

 

Heb de planten visueel geinspecteerd, maar heb geen vreemde dingen of beestjes kunnen ontdekken. Volgens mij zie ik wel de eerste bloeiverschijnselen?????

med_gallery_9381_3428_467609.jpg

 

 

med_gallery_9381_3428_716881.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bbb hoe geef je eigenlijk water ?

 

en het gaat goed zo te zien

 

grtzzz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1, zitten de oogjes nog dicht ?? :)

 

zoals ik al had vermeld: bericht 63

 

Het met de hand (gietertje) water geven kwam me strot al uit. Heb dus (paste maar net) een watervat geplaatst, verwarmings element, dompelpomp, en een mooie gardena sproeier erop. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pfff oogjes weer dicht bedoel je :) :lol:

 

jah

 

nou succes dan maar is wel lekker vol geworden

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BBB top hokkie man, ziet er strak uit.

Ik neem aan dat je de eerste 3 a 4 weken sproeit, maar wat doe je als er een redelijk bladerdak is?

Zie ik dat nu goed dat de bakken op een mdf plaat staan met vijverfolie eroverheen, hoe geef je voeding in een later stadium?

Heb je een nu een kleine opstaande rand gemaakt? , zodat je in een later stadium (vanaf week 4-5) de plantjes van onderaf water geeft d.m.v de bak 1 a 2cm vol te laten lopen met voedingswater??

Als dat zo is, zijn er hier meer mensen die dat ook zo doen op het forum?. Ik vroeg me af of dat voedings-water dan niet van kwaliteit verandert aangezien als je het laat vol lopen het water 1-3 dagen stilstaat in de folie ( zonder verwarmings-element en zuurstof pompje, zoals in het vat) en langzaam door de planten wordt opgezogen. Een algemene vraag voor mede-lezers, welke methodes gebruiken jullie om water te geven?

Veel succes BBB, nogmaals Top-hokkie, maar dat heb je vast al vaker gehoord :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo BBB

Ga je ze zo laten groeien of ga je ze Dieven. Ik zou het doen als ik jou was want anders krijg je een ourwoud en die kleine rot popcorn heb je echt niks aan en is vreselijk iritant om te knippen(wat ik niet doe die pelur ik onder in de thumble trimmer bij de knip afval en daar maken we cake van).

 

 

Het is ook beter voor je ventilatie later en nu dus :lol: Dieven geblazen.

 

 

Verers is het wer zeer zeer Scheuuuuuuun.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als dat zo is, zijn er hier meer mensen die dat ook zo doen op het forum?. Ik vroeg me af of dat voedings-water dan niet van kwaliteit verandert aangezien als je het laat vol lopen het water 1-3 dagen stilstaat in de folie ( zonder verwarmings-element en zuurstof pompje, zoals in het vat) en langzaam door de planten wordt opgezogen

 

Als je van onder water geeft moet het water binnen enkele uren opgezogen zijn, anders geef je te veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Growgrow, ik kan nu nog gewoon met mijn gardena sproeier tussen de planten door water geven. Voeding krijgen ze nog niet, en ik zuur ook niet af. Ik zou inderdaad in een later stadium van onderaf water kunnen geven, ik heb daar wel rekening mee gehouden.

 

@Ertie, Ik zal morgen een mooi schaartje gaan kopen, en dan gaan de dames naar de kapper. (zal even wat info over dieven opzoeken :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke anders Billen koek :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...