Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

Bouwverslag Bloei/groeihok...

Recommended Posts

@Miss_Stoned

 

Missy daar heb ik maar 1 antwoord op.. :smoke Hij hangt in die rubbers omdat hij NIET op het casco staat :engel

De foto vertekend een beetje maar hij hangt er een cm of 3 vanaf...

 

@San

Tnx man.. :specool

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn weer een stapje verder...

 

Om te beginnen een foto om te laten zien dat de afzuiger niet op het casco staat :smoke

gallery_5711_3419_19052.jpg

 

 

Vandaag heb ik me bezig gehouden met het elektra. Alles zit erin, nu nog met whazzy bekijken hoe we een tempzekering kunnen inbouwen...

 

Hier kom de voeding binnen, zoals ik al in het vorige bericht zei, is hij afgetapt van de wasmachinegroep..

gallery_5711_3419_159570.jpg

 

 

Het stopcontact naast de multifan is de voeding.

gallery_5711_3419_117359.jpg

 

gallery_5711_3419_196270.jpg

 

gallery_5711_3419_41022.jpg

 

De vsa staat op een stukje gipsplaat dat ik op rubbers heb gelegd...

gallery_5711_3419_199513.jpg

 

 

Het voorgroeihok, met de stopcontacten voor de lamp via het realais, en de ander is contineu voor een ventilatortje..

gallery_5711_3419_98046.jpg

 

Idem in het bloeihok....

gallery_5711_3419_136182.jpg

 

 

Morgen gaat het vloertje erin.. :specool

 

Word vervolgd...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ertje is jaloers , maar gund het je van harte, :specool

 

 

Super gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

super hokje

 

gaat helemaal goed komen .

 

zon bouwverslag brengt iedereen hier op ideen . mij iig wel haha :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het word steeds mooier, ben benieuwd naar het eerste kweekverslag.

Als dat gaat komen dan... Hij gaat lekker :specool

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm kvind hem wel een betje klein...(nee hoor geintje goed van je om kleiner te gaan, de meeste willen alleen maar groter)

 

Maar wel erg mooi :specool En benieuwd naar het eerste verslag... :smoke

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert

Niet nodig om jaloers te zijn ertje, moeten nog maar zien dat de dames het ook leuk vinden straks... :specool

 

@BBB

Sta jij paf???, ik sta paf van jou hokjes... :bier

 

@Dobbele, Achterhoeker, Spock

Tnx luitjes... :smoke

 

@Da Dende

Erg leuk om te horen dat je er wat aan hebt, daar doen we het voor... :specool

 

Dan de bodem, hij zit erin morgen nog een likje witte verf aan de bovenkant, en de deuren kunnen erin... Pffff het einde is in zicht... :engel

 

Moeilijk te zien, maar dit is dus het labyrinth... ;)

Verder ligt er vijverfolie op de grond, en is de rest zwart geverfd om het licht dat erin valt te absorberen...

 

gallery_5711_3419_15376.jpg

 

gallery_5711_3419_76569.jpg

 

gallery_5711_3419_21746.jpg

 

 

De vloerdelen, ook zwart natuurlijk... :smoke

gallery_5711_3419_132949.jpg

 

gallery_5711_3419_100131.jpg

 

 

En zo liggen ze erin...

gallery_5711_3419_44027.jpg

 

gallery_5711_3419_158690.jpg

 

 

Word vervolgd....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor :specool .. zou alleen IP54 stopcontacten nemen, je zit tenslotte in een vochtige ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup

Hier had ik al aan gedacht, en misschien doe ik het nog wel. Maar deze had ik nog liggen en hebben altijd gediend in de kamer, daar hingen ze ook in het hok, inc de VSA's en schakelbord en dat terwijl de mistmaker aan stond en het heeft nooit problemen opgeleverd. Ik betwijfel of het wel nodig is, het is tenslotte allemaal geaard en in een badkamer is ook enkel de aarde van toepassing. Neem het lichtpunt bv...

 

@Biokweekleek

Tnx man... :specool

 

Vandaag een rustdag, vrouwtje is jarig :smoke . Morgen gaan we weer verder...

 

Grt paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met je vrouwtje Paffie :smoke

 

Hok begint al aardig op te schieten, ziet er goed uit :specool

 

Gr.

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook van harte gefeliciteerd! :specool Hokje word mooier en mooier.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, het is met name voor de stopcontacten die jke niet gebruikt. Gebruikte stopcontacten worden door de rubber stekker wel redelijk dichtgehouden. Zal niet zo nel wat gebeuren maar je moet rekening houden met condens in je hok. Better safe than sorry, die dingen kosten een paar euro. Tip: je hebt ze ook me aangebouwde schakelaar, handig voor fan of werkverlichting in je kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor de felicitaties luitjes.... :smoke

 

@Whazzup

Ja dat is waar beter safe then sorry..., het gaat me ook niet om die paar rot euries hoor lol, maar was blij dat ik van dat gepriegel af was met me grote klauwen... :specool Maargoed zal ze wel veranderen van de week... :smoke

 

Goed, vandaag de deurtjes gehangen :bier , morgen gaan ze er weer uit. Er word nog een schuin kantje aan gefreest en ze gaan in de grondverf. Verder moeten er nog roostertjes in gezaagd worden en dan begint het op te schieten... :engel

 

Aan het werk met de bovenfrees...

 

gallery_5711_3419_149408.jpg

gallery_5711_3419_76527.jpg

gallery_5711_3419_17638.jpg

 

en dan erin hangen.. :specool

gallery_5711_3419_156959.jpg

gallery_5711_3419_117741.jpg

gallery_5711_3419_136248.jpg

gallery_5711_3419_4643.jpg

gallery_5711_3419_78542.jpg

gallery_5711_3419_89549.jpg

 

Word vervolgd...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keurig Paffie , prachtig ontwerp en nou net z,on mooie opbrengst is het helemaal af .. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het echt een heel mooi ontworpen en uitgedachte kweekkast. Strak een mooi verfje aan de buitenkant, handgreepjes erop en het is net of er een kledingkast staat. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je planten er straks net zo mooi uit zien als je kast kan er weinig meer mis gaan :specool

Erg strak hoor

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Azarias

Tnx.. Op die opbrengst moeten we nog even wachten.. :smoke Eerst het hokkie maar eens leren kennen, de eerste kweek zal het toch fine tunen worden...

 

@BBB

Idd BBB, de bedoeling was om het op een linnenkast te laten lijken. Dit lukt natuurlijk niet helemaal. Er moet nu eenmaal wat dingen aangebracht worden waardoor het een beetje afwijkt. Hij is o.a. veel te diep, en omdat hij in een vrij kleine kamer staat valt het 2 x zoveel op dat hij zo grof is. Maar al met al moet er een net kastje komen te staan.. daarbij moet hij veilig zijn en niet meteen opvallen...

 

@Sannie

Dat zou idd mooi zijn :specool , maar dat is gewoon afwachten. Zoals jij weet ben ik al een tijdje bezig en elke keer kwam er weer wat tussen, dus ik heb erg veel tijd gehad om erover na te denken en beslissingen te nemen. Ik heb in elk geval geprobeerd het juiste concept neer te zetten om een zo goed mogelijk draaiend kastje te fabriceren, maar dat blijft afwachten.

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

paffie for president! :specool

 

Super paf! Wat betreft je temperatuurcontrole: Kijk eens naar http://www.business.conrad.nl/goto/?artikel=505738 - De temperatuursensoren slim kiezen en afstellen. Bekijk het datablad even. Zo kun je alles uitschakelen (of alles behalve de cooltubefans bijvoorbeeld) als de temperatuur op één van meerdere gemeten plaatsen te hoog wordt met één apparaat.

 

Eenvoudiger nog is om een thermostaat te nemen en een relais en een drukknop. De thermostaat moet wel in het het juiste meetbereik zijn uiteraard en afslaan als de (te) hoge temperatuur bereikt is. In serie daarmee zet je een drukknop. Door in normale toestand de drukknop in te drukken trekt het relais aan en blijft contact maken totdat:

 

1) een te hoge temperatuur bereikt is

2) de stroom uitvalt

 

Met een druk op de knop trekt het relais weer aan.

 

Heb het maar effe getekend. Voor de tweede toepassing heb je maar een klein relais nodig, je onderbreekt tenslotte dan alleen de stroom van je klok naar je relais. Beide varianten hebben het nadeel dat ze bij stroomonderbreking niet meer zelfstandig terug komen. Dat kun je echter oplossen door ipv de tweede drukknop een tweede thermostaat op te nemen (NO) die open gaat als de lage veilige temperatuur weer bereikt is en daardoor de kring reset. Kosten bij elkaar: een paar tientjes.

gallery_5211_1953_58909.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasse whazzy dat je dit voor me doet, maaaaaaaaaaaaaar dit is echt abacadabra voor me :specool Daarom lijkt het me beter dat je me dit uitleg in persoon, anders blaas ik me huis straks op :smoke

 

tegen de tijd dat het grove werk er allemaal op zit, kom ik lekker een bakkie doen, en dan mag je het me haarfijn vertellen en uitleggen, dan weet ik zeker dat me kastje gaat draaien ipv vliegen....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He paffie netjes

 

De schemaas zien er moeilijker uit dan dat ze zijn

Koop dus voor dat je langs hem gaat even een plankje en een relais en wat draden dan is dat daarna in 10 min gepiept

 

Succes met het verloop

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe als jij me nou uitlegt wat je precies wilt beveiligen, zeg ik wel wat je nodig hebt en kom ik het er voor je opzetten, maar dan moet je wel een beetje geduld hebben :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee dat is helemaal geweldig :specool

 

Mijn gedachte was om de controlruimte te beveiligen, dat wanneer er b.v. brand ontstaat, er dmv een tempzekering de complete voeding naar de kast uit te schakelen... Ikzelf speelde met de gedachten om iets van een extern kastje te maken voorzien van een tempzekering die tussen de voeding word gezet, waardoor hij bij te hoge temp zou *breken* waardoor alles afslaat, maar het was maar een idee, ik ben een leek op dat gebied. Het gewone huis tuin en keuken elektra is geen punt, maar hier heb ik me nooit mee bezig gehouden.

 

Alle gedachten erom heen zijn ook welkom , maar ik heb helaas slechte ervaring met brand, dus dat moet goed in orde zijn. zo ga ik ook nog alle bedrading van het schakelbord van adereindhulzen voorzien, want er zitten een aantal kabels bij die dit nog niet hebben, en de automatische brandblusser is inmiddels ook al binnen en ook die plaats ik in de control room.

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...