Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterP

Bladproblemen Eerste Kweek

Recommended Posts

Sorry dat ik hier deze vraag zo stel, ik heb gekeken naar de sticky voor bladproblemen, amar durf het gewoon niet te zeggen!

 

Ik heb geen PH meter, geen EC meter, ik geef de planten om de dag voeding op voorgeschreven concentratie van het merk 'Bio Nova'. Zowel groei als bloeivoeding nu. Ze hebben een anti-meeldauw behandeling gehad.

 

Symptonen, onderin vergeelt en verdort blad. Bladeren voelen over het algemeen best droog aan. Gaten in bladeren, bladgroen verlies tussen de nerven. Van één plant hangen de bladeren gewoon, alle planten beginnen lichtgroen te worden.

 

Ze krijgen rond 11 uur 's ochtends allemaal een anderhalve literfles met kraanwater of kraanwater met voeding. Om de dag dus.

 

Hier zijn wat foto's:

 

tn_gallery_12377_3410_10052.jpg tn_gallery_12377_3410_50742.jpg tn_gallery_12377_3410_8581.jpg tn_gallery_12377_3410_19386.jpg tn_gallery_12377_3410_2857.jpg tn_gallery_12377_3410_64818.jpg tn_gallery_12377_3410_2026.jpg

 

Ik ben enorm onervaren en durf gewoon geen conclusies hier te trekken... alle hulp wordt gewaardeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgensmij Watertekort maar zijn hier wel anderen die het beter kunnen vertellen mischien heb ik het wel mis .. Maar ander halve liter per dag is ook niet egt veel :blink: Ze drinken volgensmij veel meer mijnt in ieder geval wel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond voelt gewoon vochtig.. als ik mijn hand naast de kluit erin kan krijgen voelt het lichtelijk vochtig aan en ik krijg zwarte grond naar boven, voor mij een extra indicatie dat het vochtig is.

 

Maar zeker bedankt voor de reactie! Het zou nog steeds zo maar kunnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze nog redden ! :whistling

 

Het volgende :

 

Koop schotels bij de lokale tuinboer en plaatse de potten in deze schotels.

Geef water+voeding (PH kraanwater + voeding + boostertje = =/- PH 6.0) in deze schotels totdat er zo'n

3/4 cm water in staat.... kijk na 2 uur hoeveel water er over is... bijvullen.

Ik hoop wel dat je onderin korrels 2 cm hebt liggen ?

 

en blijf opletten hoeveel de dams per dag drinken 0,5 1 of mischien wel 2 liter :blink:

 

en die gaten in je bladeren... ga op beesten jacht !

De hele gele bladeren weghalen want dat trekt ook weer beestjes aan.

 

en geef alleen BLOEI voeding mee.....

ennuuuh haal snel die ijzeren/wt geverfde muurhouder uit je grond... ben je helemaal gek :smoke

gebruik gewoon bamboe

 

Succes :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie!!

 

Shit, geen korrels, wel gaten onderin... Ik ben op beestenjacht geweest, helaas, niks kunnen vinden. Ik had eerder een hoop vliegjes, bleken het roofinsecten te zijn :whistling

 

Ok, dat geverfde metaal haal ik er wel uit :blink:

 

Ik weet niet wat je bedoeld met een booster, maar ik zal proberen de schotels te regelen! Op de bloeivoeding verpakking staat expliciet dat het een aanvulling is op de groeivoeding. Het spul is van Bio Nova. Nog steeds alleen bloeivoeding geven?

 

Echt super! bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een booster geen toppen bvooster voor je wiet toppen maar gewoon een biologische booster om alles een extra zetje te geven.. ik weet het merk even niet meer maar dat zijn van die rooie flesjes bij de growshop bio-booster ofzo heet dat ik weet het niet zeker.. die zijn goed om een extratje te geven bij uitstek.

 

mijn plant dronk 5 liter water per dag.. ik gaf hem een liter iedere paar uur of hij hing alweer omlaag met zijn bladeren.. het zijn zuiplappen die bomen :blink:

 

succes verder :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! 5 liter!! :smoke

 

Ik zal die booster morgen fixen :specool

 

Bedankt voor de reatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...