Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

No-Zem

Here We Go Again...

Recommended Posts

Een verslaving geworden...???

Neuhh..gewoon een obsessie...!!!

 

Praktisch is er niks veranderd, alleen de 3x400w. hebben plaats gemaakt voor 3x600w. lampen, met de hoop en de bedoeling het beter te doen dan de vorige ronde.

1 van de 60 dames ziet er niet echt gezond uit, kijken wat ze doet in de loop van de tijd...

 

med_gallery_11071_3379_430016.jpg

 

 

med_gallery_11071_3379_98722.jpg

 

 

med_gallery_11071_3379_30834.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes deze ronde.

 

heb je nog aanpassingen gemaakt kwa aan en afvoer van lucht omdat je ook je lampen hebt veranderd

 

ik volg je

 

greetz Da Dende :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hè... ik vond die stekken ook wat lang... maar ik ben er inmiddels alweer aan gewend... :whistling

 

Ik zuig nog steeds af met dezelfde afzuiger... ging er eerst van uit dat dit een 1600m³ was, maar het is toch een 1700m³... kijken wat dit doet, mocht het in de loop der tyd niet werken is deze zo vervangen.

Aanvoer ook niks aan veranderd, paar gaten op maat in het hok, afgedicht met afzuigkapfilters,...die moet ik eigenlijk nog vervangen want die zien eruit aan de buitenkant.... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd Ries,...

er zitten er een aantal bij waarvan de randen en de bladpunten een vreemd kleurtje hebben, waarschijnlijk te veel van....iets... tijdens het aan laten slaan van de wortels.

Nu geef ik ze niks anders dan afgezuurd water en een minima Hy-Pro wortelstimulator, Enzym Plus heb ik nog maar ff achterwege gelaten maar ik moet wel zeggen dat bij een aantal aangetaste stekjes de nieuwe scheuten er wel gezond uit zien, hopen dat dat zo blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aantal plantjes hingen op half 7 en gingen maar niet echt overeind staan,...

 

Ertje kwam ff langs, en heeft een aantal tips gegeven, die heb ik maar ff nageleefd...

dus ipv 2 maar 1 lamp aangelaten, afzuiger uit, de lv schoot omhoog en op 1 na staan ze weer rechtop... :whistling

 

Ertjuh...bedankt.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach afgezien van zijn voorliefde voor gele plantjes , kan die stakkerd nog wel wat hoor!!! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh kleine moeite.

Ik weet het bij een ander altijd mooi te vertellen, maar bij mezelf :blink:

 

Geef nou maar toe dat mijn gele Yuka,s er best mooi bij stonden.

Knippen was een eitje, beetje kneipen en de balederen waren er van af.

 

 

Komt allemaal wel goed nozem, waren wel wat lang maar stevige stekken.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja... is net als fietsen hè Ert,... een keer flink op je bek gaan, maar daarna gewoon weer opstappen en verder trappen... ;)

 

Lange stekken zijn het idd... maar ik kijk er gewoon positief tegenaan want dan hebben ze misschien minder voorgroei nodig :wOOt

 

Verder heb ik een VSA geruild bij de GS, omdat deze nogal zzzzzzoemde, kreeg ik een andere maar die deed he-le-maal niks... de draadjes bruin en blauw voor de lamp een keer omgewisseld (ook op advies :smoke) maar nada... dus weer terug naar de GS.

Nu heb ik een andere maar die hoort niet in het rijtje van de nieuwe ELT's thuis (jaja...ik ben zo'n puntenn**ker), kan ik gvd weer een keer terug voor een nieuwe... :whistling

 

De plantjes doen het nu tenminste wel, ze lijken aangeslagen en staan allemaal met een zelfingenomen eigendunk recht overeind... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een updeetje na een dag of 4....

 

Zoals gezegd...de dames staan nu lekker over eind,.. lv lekker hoog en nog steeds maar 1 lamp aan, deze heb ik alleen een 40 tot 50 cm laten zakken.

Hoe lang ik ze nog laat voorgroeien weet ik nog niet, eerst maar eens kijken of alles zo lekker blijft gaan...

 

med_gallery_11071_3379_675377.jpg

 

 

Over de stekken ben ik uiteindelijk toch niet echt tevreden, volgende keer toch maar wat kieskeuriger zijn,... maar eigenlijk was ik al blij dat ik ze binnen had....

 

Bij deze is al te zien dat je TMV tegenwoordig gewoon gratis mee krijgt...

med_gallery_11071_3379_306428.jpg

 

En bij deze krult het blad zich eigenaardig op.....

med_gallery_11071_3379_288081.jpg

 

Hier is te zien dat ze zich ook een andere kant op kunnen draaien...

med_gallery_11071_3379_447598.jpg

 

Maar er staan gelukkig ook dames die er toch wel een beetje goed uitzien...alhoewel...de bladpunten... :blink:

med_gallery_11071_3379_355403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me geen zorgen maken om de staat van je stekken

die zullen later helemaal bijtrekken :smoke

 

leuke opstelling heb je daar....komt me bekend voor hihihi :whistling

 

je loopt maar 4dagen voor, dus we kunnen een beetje samen op gaan

en van elkaar kijken hoe alles verloopt.

 

in welke soort aarde staan jou plantjes??

en hoe ga je water geven later??

 

ook succes daaro :blink:

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pitt...

Tsja....die opstelling.... die heb ik ergens al eerder gezien... :smoke

 

M'n medium is All Mix, van alles wat dus met een PH 5,8 -6,2 en EC van 1,2 -1,5...

Het waren natuurlijk weer eens net de laatste zakken bij de GS, maar geen prob., ik heb elke pot aangevuld met ongeveer een kwart teeltsubstraat die ik nog over had van de vorige ronde.

 

Blumats of iets dergelijks is nog niet aan mij besteed, ik weet ook niet of ik dat systeem ooit zal gaan gebruiken maar het bewateren is nog ff behelpen met de hand en op gevoel.

 

Het viel me al op dat er een aantal dicht bij elkaar zitten met het starten... Ries bijvoorbeeld weer 4 dagen eerder dan mij... zit ik er toch weer mooi tussen in.... idd kijken hoe het verloopt en wat 't geeft.

 

Over Ries gesproken... ik had eindelijk eens een dag een stille hand en heb ff uitgezocht hoe m'n 4 jaar oude camera werkt, vandaar die behoorlijke kwaliteit foto's.... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patser. :specool

Zo zie je maar wat een speurtocht in je camera opleverd.

Gaat wel lekker he, wat een verschil met van de week.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hé... moest ook nog niet eens,...

Gisteren cursus "hoe gebruik ik m'n camera" gevolgd...

En afgelopen donderdag spoed cursusje "hoe, wat en wanneer doe ik kweken"... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer eens een kleine tegenslag, morgen had ik ze op 12/12 willen zetten, zoals gezegd zoemde 1 vsa, dus die ging terug naar de GS, vandaag nog niet binnen, wordt morgen, maar dat betwijfel ik ook.

Nu net gekeken of alles in orde was, bleek de andere vsa het ook niet meer te doen, dus heb ik nog maar 1 werkende vsa... :smoke

Het gaat dus om dit soort..

med_gallery_11071_2575_584435.jpg

Maar er zal bij de GS wel wat te regelen zijn... :specool

 

Net ook nog wezen schuiven en sorteren, deze 2 stonden naast elkaar onder de lamp, waar het groeiverschil aan ligt... kzou het niet weten...

 

Slechte foto, maar het gaat dus om het groeiverschil...

med_gallery_11071_3379_370727.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

GVD das helemaal wat, zo blijf je aan de gang.

OOk met Cecla zijneen hoop problemen op het moment.

 

De gene met PT/TP er op zijn van een turkse makelij en bagger.

 

Hoop dat je kan wisselen.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

links is inde stress geschoten en heeft waarschijnlijk

donkergroene ingetrokken blaadjes met rode steeltjes.

 

en rechts gaat als een speer.

 

kut man met die vsa...ik heb ook probbies gehad met cecla

beter neem je nu 1tje die geen printplaatje heeft.

 

waar je ook op moet letten als je een nieuwe vsa koopt..

de pennetjes die als eerst uit de trafo komen hebben altijd! een verflaag

en dat geeft ook storingen/verbranding.

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke

zo nozem

zit je niet mee he? :specool

misschien een ander merk vsa? :specool

 

de dames staan er wel mooi bij dus dat is om ergens trots op te zijn :engel

 

succes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè hè... Vsa's zijn er gelukkig, en ze doen het ook nog...

Volgende keer toch maar eens speuren wat de betere vsa's zijn..

Ik krijg er nog 2 voor de backup,...is toch wel wat geruststellender...thnx Ertjuh.. :specool

 

Ja Pitt,...die kleine zit idd wel wat te stressen, maar dit zal toch wel goed komen ?

Hopen dat het geen achterblijvertje blijft maar net zo wordt dan de rest.

 

Vandaag dus toch op 12/12, ik had in gedachten 7 dgn groei, maar het is dus 1 dagje later geworden..

Ze hebben de hele groei periode onder 1 lamp gestaan op een afstand van 1,20m ongeveer,..

Vandaag dus 3 lampen aan en op 1 meter boven de dames laten hangen,...

Zou dit ineens te veel licht en nog eens een te korte afstand zijn ??

 

Wie het weet maggut zeggen... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , die vsa's kunnen problemen opleveren he?

Zoals jullie weten heb ik er 2 x 600 watt gehangen.Daar heb ik Vossloh Schwabe voor gebruikt.

Moeten volgens de berichten een van de betere zijn.

7 dagen is lang genoeg voor die nLX hoor!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ff rond gezapt,...en idd.. die Vossloh vsa's komen wel goed uit de bus geloof ik...

7 dagen voorgroei was eigenlijk ook de bedoeling, maar die ene dag zal het hem ook niet doen denk ik...

 

Ze gingen nog goed,....dus heb ik de lampen net op 60cm gehangen... moeten ze maar tegen kunnen...:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...