Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dordia

Azijn = Ph-

Recommended Posts

hallo beste medekwekers.

Vandaag was ik bij een goede vriend op bezoek en hij vertelde me dat hij de ph van zijn water laat zakken met keukenazijn.

Moet wel zeggen dat zijn dames er goed uitzagen. :blink:

Heeft er nog iemand ervaring met azijn, en zijn er gevaren zoals als ze te klein zijn of in afbloei.

Zeg het me maar,wie weet meer.

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens een officier van justitie gezien die ik ervan verdacht dat hij het dagelijks drinkt, maar meer voor zijn uiterlijk dan zijn PH. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azijn is een zwakzuur, dwz dat hij buffert op een bepaalde pH waarde. Dus ongeacht de concentratie de pH blijft vrijwel hetzelfde. Dat zal rond de pH 3 zijn.

 

Hoe het zich in combinatie met andere ionen gedraagt weet ik zo 123 niet.

 

ph min voor de groei en bloei is niet zo duur :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb wel eens een officier van justitie gezien die ik ervan verdacht dat hij het dagelijks drinkt, maar meer voor zijn uiterlijk dan zijn PH. :whistling

 

Wat hebben we aan deze uitleg :blink: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 40 plantjes, en met een fles ph- doe ik volgens mij een jaar.(een dopje op 65 liter in de praktijk)

Ik denk niet dat die fles meer dan 10 euro heeft gekost dus waarom proberen om wat aan te rommelen met azijn? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle ze weten het weer niet, nu kom ik eens met een normale vraag ,waar dit forum eigenlijk voor dient (blijkbaar zijn er een paar die dat vergeten zijn).

En anders snappen ze de VRAAG niet en anders kunnen ze niet lezen.

Dan heb je er een paar die komen wat lettertjes onder je topic plaatsen om nog wat meer berichten-punten te behalen, informatief of behulpzaam zijn deze texten dan ook zeker niet! :whistling

Passief of actief met lucht werken, spaarlampen of natriumlamp, binnen of buiten kweek, potgrond, hydrokorrels of kweekmatjes enzo ... ontelbare oplossingen om je plantjes te voeden, en dan is de ark van Noa gebouwd zeker volgens sommige. :blink: Waarom niet gewoon naar de coffieshop gaan, inplaats van te zitten knoeien ???

!!! OMDAT DAN DE FUN ERAF IS !!!

 

Voor alle andere medekwekers die nog zin hebben in de zoektocht naar een nuttige antwoord, suggesties zijn welkom :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dordia,

 

Ik gebruik ook wel melkzuur om af te zuren, is een natuurlijk product en mag zelfs bij levensmiddelen. Had dat spul nog van mijn bierbrouwhobby waar het gebruikt werd om een lekkere omgeving voor de enzymen te creeren :blink:.

 

Zuur is volgens mij zuur, ik kan het natuurlijk volledig mis hebben (dan hoor ik het vanzelf!) :whistling.

 

Groet, Slotty

 

Ps. vergeet niet op m'n link te klikken :wOOt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku Slotty, ik heb ondertussen al azijn toegevoegd en men PH van het voedingswater op punt gezet.

Dit was makkelijk, nu alles in het oog houden of de dames er geen last van hebben. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige voordeel van pH- is dat het een voedingsstof voor je planten is, als ik het goed heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is over dit onderwerp al het een en ander geschreven, kwa gezondheid en PH-

Maar waarom afzuren ?

Je gebruikt een aarde van de gs of je mengt je eigen aarde ,dan zit/doe je er kalk in, dit regelt je ph voor een groot deel .

Buiten azijn wordt er ook met citroenzuur afgezuurd.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is over dit onderwerp al het een en ander geschreven, kwa gezondheid en PH-

Maar waarom afzuren ?

Je gebruikt een aarde van de gs of je mengt je eigen aarde ,dan zit/doe je er kalk in, dit regelt je ph voor een groot deel .

Buiten azijn wordt er ook met citroenzuur afgezuurd.

 

Buble

 

inderdaad je was mij voor :blink:

doe ik hier ook waarom.... ik woon naast een citroenveld... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige merken voeding mag je niet gebruiken in combinatie met citroenzuur.

Ik weet niet hoe dit met azijn zit.

Misschien even informatie inwinnen bij de fabrikant van je voeding.

 

Hoe stabiel blijft de PH nadat je met azijn hebt afgezuurd ?

Ik denk dat daar ook nog wel eens verschil in kan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe stabiel blijft de PH nadat je met azijn hebt afgezuurd ?

Ik denk dat daar ook nog wel eens verschil in kan zitten.

 

Het is nu 7uur geleden dat mijn voedingswater klaar gemaakt was ,net terug PH gaan meten en deze is nog altijd op punt PH 5.7

 

Tot hier toe ben ik tervreden, nu nog afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor alle andere medekwekers die nog zin hebben in de zoektocht naar een nuttige antwoord, suggesties zijn welkom :whistling

 

 

 

Ik vind je reaktie daar een beetje overdreven.

 

 

1liter ph- of ph+ kost bij mij in de GS 5 euro, dus zou ik net zoals jou azijnzuur moeten gaan gebruiken/proberen, om dan vervolgens af te wachten hoe je dames daarop reageren ? Er zijn ook mensen hier die met meer dan 5 plantjes bezig zijn. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle zuren zijn in principe pH-. Sommige zuren maken echter gebruik van wat vriendelijker stoffen voor de plant, zoals fosforzuur. De reactie tussen een zuur en een base geeft een zout. Sommige zouten zijn echter slecht oplosbaar (bijvoorbeeld ketelsteen - calciumcarbonaat) en sommigen goed (bijvoorbeeld keukenzout). Bij de keuze voor een zuur kies je het liefst voor een zuur dat uiteindelijk de minst schadelijke, of zelfs goede zouten aanmaakt in haar reactie. Vandaar bijvoorbeeld fosforzuur voor de bloei.

 

Citroenzuur wordt wel gebruikt bij het kweken, maar niet om af te zuren. Sterker nog, het wordt zelfs afgeraden om je voeding daarmee af te zuren vanwege ongewenste reacties. BioNova verkoopt het bijvoorbeeld, maar niet om af te zuren.

 

Als je A/B voeding hebt dien die die ook direct te gebruiken: De fosfor en kalk in de A en B componenten gaan met elkaar reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een beetje een grote mond ,Dordia!!

Je lijkt mij wel!! :blink:

Doe lekker azijn in je water , de slimmeren onder ons spenderen die 5 euro voor die ph- fles en lopen

bij normaal gebruik geen risico, pipo de clown da je rondhuppelt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag was ik bij een goede vriend op bezoek en hij vertelde me dat hij de ph van zijn water laat zakken met keukenazijn.

 

Mijn goede vriend gooit zijn urine in zijn watervat en vertelt me dat zijn ph zakt.

 

Dus heb ik het ook gedaan .... nu zijn mijn plantjes slap en hangen ze een beetje bij jou ook al ?

 

Gaan ze nu dood ?

 

Eerst die Dettol ontsmetting daar werden ze ook al zo bleek van ... deze oogst is bijna al verloren ik hoop dat de urine truuk wel goed uitpakt.

 

Groetjes Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een zeikplantjes heb jij esmie :blink:

 

Ik ga ook gewoon voor de PH- uit de growshop. Bij je azijn (wat trouwens ook niet echt goed is) moet je veel meer toevoegen om hetzelfde resultaat te krijgen.

Uiteindelijk ben je net zo duur uit.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat buble goed bezig is :whistling bijna iedereen kweekt op aarde en ook bijna iedereen zuurt z'n grond af???? :blink:

Waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van deze :

 

 

Verder bevat Urine bevat voor de plant veel bruikbare voedingstoffen.

 

Samenstelling van menselijke urine

(hoeveelheden per 1000 - 1500 mL, per 24h)

Stikstof (totaal) 7,0 - 20 g

- aminozuur 0,15 - 0,30 g

- ureum 12 - 35 g

Ureum is een stikstofhoudende chemische verbinding met molecuulformule CH4N2O. Ureum is een afvalproduct bij de vertering van eiwitten, en wordt gebruikt als meststof voor planten.

- NH3 0,6 - 1,2 g

- creatinine 0,8 - 2,0 g

- urinezuur 0,3 - 0,8 g

- hippuurzuur 0,7 g

Chloriden 10 - 15 g

Fosfor 1,2 g

Zwavel (totaal) 1,2 g

- anorganisch 1,0 g

- etherisch 0,1 g

Natrium 2,5 - 4,0 g

Calcium 0,1 - 0,3 g

Kalium 1,5 - 2,0 g

Magnesium 0,1 - 0,2 g

pH 5,0 - 7,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

<off topic>

Ontwikkelen is ook uitproberen, je kunt lekker met de meute meelopen en weet je precies waar je aan toe bent. Zou je met de massa meelopen zou je niet op dit forum zitten!

Vele ontwikkelingen zijn door toeval ontdekt en niet door de meelopers.

De vraag opzich is niet zo gek. Door de reaktie van Dordia krijgt deze direkt een deel van de harde kern over zich heen, en het gaat maar door in de overtreffende trap.

 

Vorige week werd er nog een belg afgezeken.

weer een belg die een groot stereotype waar maakt
Was ook niet netjes!

 

Waarom gedragen wij ons zo onverdraagzaam terwijl de meeste van ons blowen en je daardoor juist open zou moeten staan voor anderen en anders denkenden.

 

:blink: :whistling :smoke :wOOt ;) Be happy, slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk ,maar azijn ..................Tis trouwens niet de eerste keer dat er over word gesproken.

Je moet gewoon niet dom gaan zwetsen als er mensen zijn die het niet met je eens zijn.Was vroegere kwaal van mij................Helpt niet ,echt niet. :blink: Je hebt het trouwens over andersdenkenden........zijn wij in dit geval toch ook??

 

Lijk jij trouwens op die foto in je avater???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook offtoppic :blink:

groot gelijk Slotty heb ook de indruk dat men hier niet altijd even verdraagzaam is.

 

Als er via zoekfunctie iets terug te vinden was ivm azijn , is de kritiek normaal maar heb eens gezocht en is nergens te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie vonden de reactie van Dordia dus normaal?

Ok, houden we in het achterhoofd. :blink:

 

Kon idd niks over afzuren met azijn vinden.Mijn excuses daarvoor.Vast en zeker ergens anders gelezen.

 

 

Eerste opmerking lagushka schaar ik onder grapje.Resultaat Dordia over de zeik.

Tweede opmerking was wedervraag.

Gaat ie nog meer over de zeik.

Raar dat er mensen zijn die dan reageren,he?

Vooral de zin " ze weten het weer niet"...........................

 

Maar goed , basta voor mij!!!

Nog veel plezier met uw verdere verblijf op dit forum!! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...