Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mainstream

Gister Aangehouden?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik werd gister aangehouden in de stad terwijl ik een jointje stond te prepareren.

Verder had ik niks bij me, het was nog geen halve gram wat ik bij me had.

Echter werd ik aangehouden door de politie.

Ik hoefde de wiet niet in te leveren alleen me naam door te geven.

Hierna vroeg ik wat voor boete ik zou krijgen, maar ze konden me alleen vertelen dat de officier van justitie daarover moest oordelen.

Maarja zoals jullie weten duurt het bij de politie allemaal nogal lang, dus vroeg ik me af of jullie weten hoe hoog de boete is in nederland?

Ik lees namelijk op internet alleen boetes voor bezit boven de 5 gram, of openbaar blowen, wat ik ook niet deed, omdat hij nog niet aan was.

 

Alvast bedankt :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als daar ook al een boete op staat, dan is t echt ver heen met Nederland :whistling

 

Heb je er iemand mee lastig gevallen?

 

Ben je minderjarig?

 

Hebben je alleen willen laten schrikken? :blink:

 

Groetjes Blowsterke :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASGrow, kom er maar in :blink:

 

Van harte gefeliciteerd trouwens ;-)

Edited by suffie63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé R.U Wasted,

 

Het lijkt erop alsof ze je bang hebben willen houden. Maar vervolging lijkt me sterkt. Blijkbaar is geen proces verbaal opgemaakt, alleen je naam genoteerd. En omdat je wiet niet in beslag is genomen, hebben ze ook geen feitelijk bewijs van strafbaar bezit.

 

Hooguit kan ik verzinnen dat een boete voor roken in het openbaar wordt opgesteld. Je geeft weliswaar aan dat de joint niet aan was, maar je weet maar nooit wat zij, de politie, verzinnen. Dat is ook afhankelijk van waar je bent aangehouden. in sommige centra van grote steden zijn ze tegenwoordig totaal willekeurig bezig.

 

Maar zoals ik al aangaf, het lijkt me sterk dat je hiervoor nog verdere consequenties zou kunnen krijgen. Mocht dit nou wel het geval zijn, kun je natuurlijk makkelijk op goede gronden verweer voeren tegen ingezette maatregelen. Zoals je zelf al aangeeft, je bezit is binnen de toegestane marge en feitelijk was je niet aan het roken. Verder is geen verklaring afgenomen, dus ligt de bewijslast bij het OM om anders te kunnen opvoeren voor vervolging.

 

Lullige is gewoon dat ze, door onwetendheid waarschijnlijk, je ook geen uitsluitsel willen of kunnen geven, en daarom maar in onzekerheid laten zitten.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Ooh ja, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Veel plezier vandaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met je twintigste verjaardag RU Wasted en maak je vooral niet druk, er gebeurt niks mee. :blink:

 

Groetjes Blowsterke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha bedankt allemaal :smoke

 

Dat is wel beter man, want dat is het laatste waar ik me geld nog aan uit wil geven :blink: die hebben al genoeg aan mij verdient :whistling

 

Ze wouden ons eerst ook al meenemen omdat een vriend die bij me stond een zak met witte poeder bij zich had, dit hebben ze wel ingenomen, maar gelukkig was dit gewoon caffeine, haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoor je nooit meer iets van hoor. Ik zou zeggen steek er nog 1 op voor je verjaardag. :blink: :whistling :smoke :wOOt ;) :smoke

 

Hahah nee daar voel ik me nu veel te beroerd voor hahah, echt veel te veel gezopen gister, zoals het hoort natuurlijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook niet dat je er nog iets van hoort. :blink:

Maar eh was je zo overdreven bezig of was het echt muggezifterij van die wouten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een keer in duitsland aangehouden met een jointje!

Daar heb ik ook vrij lang over in de stress gezeten maar ik kreeg na een paar weken een brief dat de zaak geseponeerd was dus ik denk niet dat je in nederland een boete krijgt.

Je merkt trouwens wel dat we een christelijk kabinet hebben zeg! jezus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vind het ook een beetje 'te', ik wou hem alleen rollen zodat ik dat niet meer hoefde te doen na het uitgaan, want dan gaat dat meestal niet meer zo goed :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He R.U.Wasted,

 

Hier in Rotterdam krijg je voor het voorbereiden van een blow € 50,00 i.v.m. het verstoren van de openbare orde.

Echter is het dan wel dat ze terplaatse een kennisgeving oftewel een boete uitschrijven.

In jouw geval zou ik me niet druk maken de o.v.j. ( officier van justitie ) word alleen geraadpleegd als je meer dan een gebruikershoeveelheid van 5 gram bij je hebt.

In dat geval word je gezien als daeler en word dit ook niet even op straat afgehandeld en zal je dus mee moeten en ben je alles kwijt.

Dus R.U.Wasted ik zou zeggen steek er nog een op en geniet van de geur en smaak

 

Groetjes Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

GEFELICITEERD

 

ontopic het is staande gehouden aangehouden dan word je meegenomen naar het politieburo :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die gozer met cafeine moeten ze de doodstraf geven, pep versijden met cafeinene daar staat de doostraf op.

 

Ten tweede is het harstikke goed dat de geen drugs op de openbare straat mag gebruiken.

 

Dus geen hero junkies meer en vooral geen zuipende speedsnuivende cafeine junkies meer op straat.

 

 

Dat je dan ook geen jointje meer mag roken op straat en niet meer mag pissen in de gracht en je biertje erachter mag gooien is in mijn ogen alleen maar GOED.

 

Dus beste klagers ...

 

 

Ga is deaed of ga is een jointje roken op de boulevard in New York.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was geen jointjes aan het roken, ik had het alleen bij me...

Het was net 0,3 gram ofzo

 

Heb nu ook een boete binnengekregen van 50 euro :specool

 

Omschrijving strafbaar feit:

 

Op weg of weggedeelte softdrugs gebruiken of openlijk voorhanden hebben.

 

Bleghh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben 1x aangehouden toen ik 16 was, net een 18 jarige wietje voor me laten halen, vriend van mij was het dan. Bovenaan de tunnel in heerlen hingen toen de camera's nog toen was dat nieuwe gebouw er nog niet. We werden meegenomen volgens de opiumwet de tunnel in en gecontroleerd heb alles gewoon ingeleverd. n.a.w gegevens genoteerd en geen boete. Je word wel in hun systeem gezet, bij een volgende keer krijg je dan een proces verbaal. Mwah ze hebben me nooit meer gepakt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt het niet eens tijd om de titel van dit topic te veranderen in: 2 weken geleden aangehouden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...