Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cybrbeast

Bladproblemen

Recommended Posts

-Stekken, soort onbekend

-10e dag van de groei, ze staan net 3 dagen in de aarde bak

-pH 5.8

-EC, niet bekend, batterij leeg

-Temp ~27C

-LV 50-60%

 

De stekken zijn in Masai ondergedompeld toen ze binnen kwamen.

 

Sommige van de bladeren vertonen problemen, zie hier plaatjes (klik voor vergroting):

th_P1020255.jpg th_P1020253.jpg th_P1020252.jpg th_P1020249.jpg

 

kan iemand mij helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je last van rupsen?? :kill:

 

Lijkt wel of je blad wordt weggevreten(laatste foto)

 

Gedompeld in Masai en toen lekker onder de lampen laten verbranden? :icecool :execute

 

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan het geen verbranding zijn, want het zit ook op nieuwere bladeren.

Rupsen lijkt me ook erg sterk, dat is een van de weinige bladeren die zo aangetast is, en het is niet echt weg gevreten meer uitgedroogd/afgestorven. Maar ik zal nog even goed controleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw.... :blink:

Ietsje teveel van het goede... vergiftiging. Je moet ook geen masai als bladvoeding gebruiken bij kleine meisjes...

 

Stekjes die 10 dagen oud zijn gewoon water geven zonder voeding etc... hopelijk over 2 weken zijn ze weer fris en groen ??

 

succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dat zou wel kunnen. Vorige groei wel last van spint gehad en ik meen op dit forum te hebben gelezen dat onderdompelen in Masai een goede manier van voorkomen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderdompelen in Masai voordat ze de pot in gingen was ook mijn idee, maar bij de GS hebben ze het me afgeraden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik Bugs-Away van ecolizer en die adviseren om ze hierin onder te dompelen voor het planten en dan 2 weken te wachten en daarna 3x per week te spuiten tot de 5e week (2 weken groei en 3 weken bloei).

verder gebruik ik Buds-Okay, ook van ecolizer tegen meeldauw (dit heb ik de 2 afgelopen trekken gehad) en............ geen beestjes en geen meeldauw.

 

Kijk maar in mijn gallerij voor foto's, alles staat er erg netjes bij.

 

Het ecolizer spul is allemaal op plantaardige basis maar het lijkt allemaal keurig te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...