Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje1965

Nlx Dames Voor Ries.

Recommended Posts

De bak zelf is 35 cm hoog en de hoogte van de aarde is zo'n 30 cm.

Alle aarde uit de potten zit er in en daarbij nog zo'n 6 zakken nieuwe aarde. Dus in totaal

zo'n 18 zakken van 60 liter.

Nog net geen hernia maar ver zit je er niet naast , Nozem!! :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je in je aardebak niet gekozen voor een drainageslang zoals in het topic van rataplan,

misschien heb je dat wel maar zie nl niet de slangen uitsteken?

 

Succes in ieder geval :icecool

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het goed en snel aanslaan van stekken moet de EC gewoon vet laag zijn . Bij de stekken boer staan ze ook op een EC van minder dan 1.0 ,omdat het anders simpelweg niet opschiet met wortelen . In bv cocopeat slaan ze snel aan .

 

En over dat afzuren , dan kijk je in eerte instantie naar de ph waarde van de grond waarmee je van start gaat . Als de ph 5,5 is en de EC hoog ( all mix) zul je lange tijd niet hoeven aanzuren enz...

Zo raadsel-achtig is dat aanzuur verhaal niet in mijn beleving .

 

Water op een ph van meer dan 7 geven ver in de bloei is in ieder geval nergens goed voor ,alleen in het geval van verzuurde grond misschien . Dat laatste is te voorkomen door stoffen zoals kalk in de grond te mengen, die een reactie met zuur aangaan bij een bepaalde ph (onder 5,5 meestal) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb bewust gekozen om geen drainage te leggen.30 cm aarde....................lijkt me niet nodig! :icecool

Over dat afzuren..........Ik heb de laatste kweek gewoon afgezuurd dus is die ph best laag .Ik heb rond de 5.8 gemeten.

Ik denk wel dat ik verder in de kweek toch wat ga afzuren.Probren we gewoon een ph van 6.7 aan te houden.Kijken wat dat geeft!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf geef ook al enige tijd zonder af te zuren water. Mijn pH komt op 6,5 uit ongeveer zonder af te zuren.

Deze ronde draai ik met nieuwe aarde (buzzcuzz ofzo) en die verzuurd veel te snel.

Aarde van canna daarintegen blijft veel beter op pH 6.

 

Ik denk dat het kalk eerder opraakt dan het zure veen. Daarom schiet de pH eerder om laag dan omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie aardebak riesje :icecool

Wanneer je zo'n grote aardebak hebt zoals die van jou heb je ook een grote buffer.Wanneer je nu een bodemleven maakt en daarnaast ook nog organisch voed kun je rekenen op een goed werkende fabriek welke in staat is om je ph van je medium te reguleren.Op deze manier is afzuren niet meer nodig.

 

Wanneer je op kleinere potten kweekt met ook nog een langere bloeitijd is het wel aan te raden de ph bij te sturen in de loop van de ciclus.

 

Succes deze ronde riesje

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai caramba wat een aardebak :icecool

pure verwennerij van je plantjes :execute

Succes Ries!!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er idd schimmels in gedaan .Bijna een heel potje , zit nog maar een klein bodempie in :icecool

Alleen niet de schimmels die ik had verwacht.

Ik heb er ook wat magnesium doorgemengd en wat kalk in korrelvorm.Tis wel gebruikte aarde maar dat zal geen prob zijn denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer scheuuuuuuuuuuun ries.

Vald to wel mee hoe dicht ze op elkaar staan toch??

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben in ieder geval blij dak weer an de gang ben. :execute

Dank voor jullie steun en berichten!! :icecool

 

Ik vind ze toch wat te dicht op elkaar staan.We zullen zien wat het gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga is ff loeren op 2 vsa's van 600 watt.Kan maar 4 lampen kwijt en wil toch die 2000 watt houden. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo , ik heb het tweede lampie derbij gezet.Ik denk dat ik ze 7 dagen laat gaan en dan omzet.

Nlx word toch wat hoger dan de andere die ik heb gehad ,dus om probs te voorkomen lijkt me dat het beste

tijdsbestek.In de donkere periode verwarm ik de boel wel wat bij.

Ze hebben hun sproeibeurtje met BN sproeimix gehad en hebben er volgens mij zin in. :icecool

Waar ik me wel zorgen over maak is de temp van de aarde.Zo'n grote bak warmt natuurlijk minder snel op dan de potten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discussie over het wel of niet biologisch zijn van B'cuzz voedingen..........

 

Atami/B'cuzz is in haar 8 jarig bestaan uitgegroeid tot een toonaangevend biologisch technisch onderzoeksbureau op het gebied van plantvoeding en substraten (bodemsoorten).

 

Dit staat op hun site.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik me wel zorgen over maak is de temp van de aarde.Zo'n grote bak warmt natuurlijk minder snel op dan de potten .

 

Door de open plekken die er nu nog zijn zal je aardebak nu juist goed opwarmen.Een voordeel van zo'n grote hoeveelheid aarde is dat deze zn warmte goed kan vast houden.

Maak je dus geen zorgen,het is alleen in de winter ff opletten dat je de inblaas niet rechtstreeks op de aarde of op de bak laat blazen! grtz ganja :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga is ff loeren op 2 vsa's van 600 watt.Kan maar 4 lampen kwijt en wil toch die 2000 watt houden. :blink:

Ik snap het ff niet meer... :whistling

Ik dacht dat je 2x600 en 2x400w had hangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom net van onderen weg.................Eentje gaat niet goed.........Aarde word al lekker warm.

Ik heb dus de schimmels van BAC gebruikt en nu is er tijdens het omwoelen waarschijnlijk wat op de aarde gekomen.Ik heb ook wat in het water gedaan met de wortelstim ( dacht dat ik Sannie 's bacto had )

Nu komen er allemaal kleine plekjes met schimmeldraden op mijn aarde te liggen.

Zonde eigenlijk , die hadden dus onder het oppervlak moeten zitten. :blink:

Als dit ook er onder zit , moet dat goed zijn toch???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zullen ze ook wel dieper in de grond zitten die schimmels. Wat je zei over ph 6,7 geven lijkt mij een prima plan . In zo'n grote bak zijn de planten in staat zichzelf beter te reguleren ook wat betreft ph , zeker met de juiste schimmels rond de wortels.

 

Hopelijk is de EC van de hergebruikte aarde niet te hoog ,want daar starten stekken moeilijk op .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook een paar zakken oude aarde van vorig jaar in geknikkerd.Alles wat er aan afval ( blad , wortels) in zat was goed vergaan.Dus ik dacht kom .........flikkert erin die meuk!!

Nog wat wormen halen en erin sodedonderstralen en hoppaaaaa...... :blink: Deze aarde heeft de laatste weken alleen water gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riesje stond er geen zakkie meer voor de deur dan, aan de kant van de weg a062.gif a054.gif

Ouwe zwerver van me.

 

 

Das is als compost bedoeld neem ik aan????

 

gr ertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakken van vorig jaar ?? :blink:

 

dat heb je zeker met die ventilator ook gedaan, ingegraven voor volgend jaar :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...