Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje1965

Nlx Dames Voor Ries.

Recommended Posts

Morgen komen ze ..........nieuwe vriendinnetjes. :icecool

Bak is klaar en staat te wachten op het groen.

Deze ronde gaan we niet afzuren.Wederom de B'cuzz voeding.

Aatal lampen blijf hetzelfde.Ga ik alleen anders hangen.

Bak is op de langste zijde 90 breed ( de staander van de L zeg maar)

Andere zijde is 100 breed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes riesje ben benieuwd naar je vrouwtjes

 

70 stuks aardig wat :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Ries... hebben we dezelfde boer of wat ??? :icecool

Morgen krijg ik 60 Nlx dames,..

Vertel nog eens ff voor de duidelijkheid en om dit topic volledig te maken de aantal watt en de m² van je hok...

Verder wens ik je natuurlijk wederom succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze ronde gaan we niet afzuren.Wederom de B'cuzz voeding.

 

Misschien in je andere topic gemist, maar waarom niet afzuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo riesje,

 

hok klaar? :icecool

 

70x :kill: hoeveel wil je er over houden?

NLX..... :rofl toch is het een mooi plantje met goede opbrengst.

ga volgende week 36 zetten dus ongeveer gelijk met jou....

 

ga je verslagje volgen,

Succes kerel :execute

 

grtz

 

banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

70 plantjes is zeker fors, mijn bakken zijn 3meter bij 88cmx55cm en daar gaan er 20 in en dan zit het echt vol aan het einde van de groei.

Das wel een haze mischien dat dat scheelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10502_3345_228177.jpg

 

gallery_10502_3345_79075.jpg

 

 

Dit gekocht om te bemesten.Iemand een idee of het te gebruiken is??Gaat samen met wat kalk de grond in ,kan niet meer wachten op de Mearl!! :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees iets van "alleen voor moestuin, border, en gazon" als dit idd 4 maanden voeding afgeeft zou je

denk ik op moeten letten met je ec van de voeding die je geeft.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames komen zo......................

Ik heb ook bitterzout gekocht en wil daar ook wat van geven.Kan ik dit oplossen in water?

Dus samengevat:

Die ecostyle mest

bitterzout en kalk.

Start met wortelstim van B'cuzz en calgel opgelost in water offcourse.

Sproeibeurtje met Bionova sproeimix.

 

Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Riesje,

 

Die maten van je L-vormige bak, zijn dat decimeters, anders lijken ons dat zo veel planten op een klein oppervlakte. Is daar een bijzondere reden voor?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Ries schaam me rot dat ik over je heen heb gelezen :icecool

 

Succes met je dames.

Maar ho kommie er bij om niet af te zuren, is daar miss een rede voor :execute

 

Nou succes, na de stilstand.

 

En ik sluit me bij dat wijfie Esmie aan, Foto,s.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
k heb ook bitterzout gekocht en wil daar ook wat van geven.Kan ik dit oplossen in water

 

Jep, is juist de bedoeling dat je dat oplost in je voedings water, en dan vooral tijdens de groei.

 

Maar ga met blauwezand mee, denk dat als je die ecostyle mest door je grondje heen mengt beter rustig aan kan doen met bijvoeden.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10502_3345_247685.jpg

 

gallery_10502_3345_106702.jpg

 

gallery_10502_3345_295301.jpg

 

gallery_10502_3345_56467.jpg

 

 

+Stelletjes zeikerds :icecool

70 stuks NLX . Ze staan er in. :execute

Morgen ff pics maken in ut donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat word al meer gedaan op het forum.....................wil ik ook proberen.Zo goed???

Ik kan me wel vinden in die theorie.En bekijk topic van ert maar eens!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoow...Ries is vertrokken...

 

M'n boer heeft het vandaag af laten weten,...zondag komen m'n Nlx-jes pas... :icecool

 

Hoeveel liter heb je wel niet in je bak zitten... je hebt je een hernia gesjouwd geloof ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom groei je ze niet voor in kleine potjes? Ze zien er wel ieletjes uit hoor... hopelijk kun je de lv hoog genoeg houden en slaan ze snel aan..

Ik snap ook niet waarom je met tuinmest gaat lopen experimenteren.. maarja dat moet je zelf weten natuurlijk.

succes deze ronde :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej riesje ,ten eerst vind ik die stekken van je niet echt geweldig , maar ik heb ze wel slechter gezien.

Ik vind je hok er mooi uitzien en als ik me niet vergis (kan door de vaste bak komen) is jouw oppervlakte

niet zo heel erg groot .

waarvoor ik nu eigelijk post is niet alleen om je succes en grote toppen te wensen maar is nl. om het volgende .

Als ik jou was zou ik gewoon blijven afzuren.ik heb zelf jaren gekweekt zonder af te zuren .

op 30l potten, op 11 liters en in 6.5 liters. Mijn ged8e erachter was in de natuur is ook niet alles zo perfect en daar groeit het wel goed.

Maar elke keer stuitte ik op de zelfde problemen.Of het gewicht was niet rendabel of bladproblemen en de ec niet te vergeten schiet ook omhoog. Daarbij komt nog dat ik de opbrengsten in vergelijking tot een afgezuurde kweek niet te vergelijken is ik haalde gemiddeld 15. g per plantje in een 11 l. pot maar met afzuren en in de zelfde ruimte 22 gr. per plant.das nog steeds niet spectaculair ofsow maar het scheelt wel dus in jouw geval kan het je zo 490gr. ( bijna een halfe kilo schelen).Mijn conclusie is dan ook simpel door de juiste ph toe te dienen word de voeding beter opgenomen wat als resultaat geeft een gezondere plant met dikkere toppen.

Maargoed deze dingen wist je zelf vast al wel ik probeer je alleen te waarschuwen het scheelt niet een beetje in de portemonnee maar echt flink.en ook al doe je het niet voor het geld , zoals de sommige hier claimen . dan scheelt het in je rokertje.

dus luister naar iemand die gewoon nooit anders heeft gedaan in ze begincarriere ik ben absoluut geen kweekmaster of een ouw rot in het vak zoals anderen hier . het is het niet waard wil je voor de goeie opbrengsten gaan.maar nu genoeg geluld , ik ga slapen .

 

Succes ! :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja . tis een risico dak neem ,dat besef ik maar al te goed.

Ook ik heb in de begin jaren niet afgezuurd ,met als resultaat altijd rond de 1300 gram van 80 planten.

Als ik dat afzet tegen nu rond de 1300 met 50 planten in 11 liter potten..........................Tja.

Ik heb ook kweken gezien die niet afzuren die gewoon 30 gram per plant draaiden.Ik denk dat je later in de vervolgkweken met dezelfde aarde wel in de problemen kan komen.

Deze aarde heb ik met kalk en magnesium wat opgekalefaterd.Ben net terug van beneden en er is er niet eentje gaan hangen.De Tuinmest heb ik trouwens ook gebruikt. :icecool

Tis een organische mest met een NPK verhouding die niets verschild met de vloeibare van andere voedingen.

 

De dames waren idd niet van topklasse en wat klein.Als ik er 65 overhoud vind ik het prima .Volgende reis gaan er maar 60 in .Deze 70 zijn er wat veel voor deze bak.

Korte zijde is 110 cm en de lange 95 cm breed.Lengte 220 cm en de breedte van de korte zijde is 175 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij zo,n grote bak hebt staan staan dan is je buffer toch ook niet mis neem ik aan. Dus wat is het probleem dan??

Kijk op andere forum,s waar ze het al zo lang doen, dan ga je toch wel ff denken. In de 6,5l zou ik het ook niet aan durven maar met de 11l geen probleem. Het is natuurlijk wel wennen en als je je water er in gooit sta ik ook wel ff te denken. Of ik er wel goed aan doe omdat het dan nu goed gaat en ik straks net tegen een probleem aan loop.

 

Maar Ries wie niet waagd wie niet wint, succes maatje :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...