Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dogwetrust

250 Watt + Cooltube Hoeveel Cm Van De Plant??

Recommended Posts

Ligt eraan hoe warm hij wordt (yep, cooltubes kunnen ook warm worden)

 

Ik had zelf 3 tubes met een doorsnee van 125 mm en een 300 m3 blazer erop en het werd nog erg warm.

Die heb ik nu vervangen voor 2 tubes van 160mm doorsnee en een +/- 700 m3 blazer erop, de tubes zijn nu een stuk koeler, hierdoor kan ik de tubes op ongeveer 20 cm v/d planten hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt ook deels aan de m3 aan afzuiging en hoe je de afzuiging gebruikt, ik zelf had ze op 20 cm hangen en had wat last van verbranding.

 

Ik gebruikte dan ook niet een aparte afzuiger voor mijn tubes, maar bij mij ging het via het filter door de tubes naar buiten, daardoor veel verlies aan zuigkracht en een te warme temparatuur in het hok.

 

Je zou dus een aparte afzuiger voor de temparatuur in je hok en eentje voor de tubes moeten hebben wil

je het goed doen.

 

Zelf had ik daar de ruimte niet voor en ben dus van tubes afgestapt.

 

Succes

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 105 m3 afzuiger op de lamp die de warmte wegzuigt en uit de kast blaast ,,, en ga nog een 105 kuub nemen die lucht van buiten naar binne blaast is dat dan genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dan dat je onvoldoende onderdruk hebt waardoor je kast gaat lekken.

 

Je gebruikt een 105 m3 om door de tubes (en filter?) te zuigen waardoor je het nodige verlies hebt aan m3,

terwijl je 105m3 inblaas weinig weerstand ondervind en er dus meer lucht in je kast komt dan er uit gaat.

 

Zou dus voor een sterkere afzuiger gaan.

 

Hoe ben je van plan je filter aan te sluiten, dat lees ik namens nergens terug.

 

groeten

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het volledig eens met de boven staande schrijver, blaauwzand.

 

Beter een grotere agzuiger voor je cooltube, of een kleinere actieve inblaas.

maar ik denk dat optie 1 de beste is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan doe ik nog steeds 105 kuub inblaat en hoeveel heb ik nofig voor afzuigen van de lamp?

Ik gebruik geen koolstoffilter!

 

Laterss,

 

Dogwetrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen filter, :icecool :execute daar zijn al meerdere topics over geweest waarom je dat toch moet nemen, gaan we hier niet meer behandelen.

 

zou dan gaan voor een +350m3 afzuiger beter iets te veel dan te weinig.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb m'n 600W cooltube op zo'n 40 cm hangen.

Geldt die +/- 20 cm waar ik in dit topic over lees voor de 250W of kan ik m'n cooltube ook op +/- 30 cm hangen?

 

En waarom zit er een max aan het afzuigen van je cooltube?? Hoe meer hoe cooler toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb m'n 600W cooltube op zo'n 40 cm hangen.

Geldt die +/- 20 cm waar ik in dit topic over lees voor de 250W of kan ik m'n cooltube ook op +/- 30 cm hangen?

 

En waarom zit er een max aan het afzuigen van je cooltube?? Hoe meer hoe cooler toch?

 

Probeer jij maar eens 600 m3 door een 12cm buisje te persen, zal wel lukken maar denk dat je het 3 straten verder nog kan horen. Sowieso verlaat het grootste deel van de warmte de cooltube direct weer, natriumlampen stralen gewoon ontzettend waardoor je heel veel moet afzuigen om goed effect van de cooltubes te hebben. Dit is ook de grootste ontwerpfout in de cooltube die tot nu toe nog niet opgelost is. Ik kan talloze oplossingen bedenken om een cooltube 2 x zo goed te laten functioneren, het plaatsen van hittewerend glas bijvoorbeeld. Dit zou er voor zorgen dat veel meer stralingswarmte in de cooltube blijft en niet meteen door het glas naar buiten gaat. Zo kan je met dezelfde afzuigcapaciteit 2 x zoveel warmte wegzuigen. Ook de reflector (die vaak buiten de tube geplaatst is) is een ontwerpfout. Een reflector warmt behoorlijk op (zonder koeling te warm om vast te pakken). De reflector moet te allen tijden verwerkt zijn IN de cooltube om zo gekoeld te worden door de luchtstroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...