Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

airco

Kweken In Een Aquarium

Recommended Posts

Airco zal de plantjes grootbrengen met de lijn van de starterskit uit Sanies shop :kill:

Zijn soortselectie heeft hij enkel en alleen op basis van kleur gedaan: wow: paarse weed :execute

verlichting: TL-lamp "voor plantengroei" uit de viswinkel, ook al heb ik hem verteld dat hij gewoon een cool white TL vandoen heeft.

 

@Airco: weet je al hoe je gaat zorgen voor ventilatie, temperatuurregeling?

- Waar ga je mijn meest potente dame en heer zetten als je zelf ook nog jackberry en bleutop gaat zetten?

- wat is de oppervlakte van jen aquarium?

 

@eender wie:

- als Airco de plantjes enkel laat bloeien om te bevruchten, komen er dan enkel zaadjes van de dame of is er ook nog een deel rookbare weed? ;)

- die TL-lamp voor aquariumplanten, is deze even geschikt als de cool white voor onze plantjes?

- iemand reeds ervaring met het kruisen van Jack Berry, Bleu Top, Killing Fields + "Freebees"? (verslagje? link?), iemand benieuwd naar een kruising met 2 van deze 4 soorten die liefst nog niet echt geprobeerd is, laat het ons zeker weten?

Greetz,

 

Peacheken.

 

ik ga mijn zaadjes noch appart houden en eerst jou potente dame en heer als testexemplaren gebruiken. de paarse weed vind ik gewoon een mooie plant in bloei :j

die speciale tl lampen zijn bedoeld speciaal voor fotsynthese van bladeren en is zuiverder licht voor planten (bij aquariums heeft dit het effect dat algen zich niet produceren) bij de weetplanten zal dit het effect hebben dat schimels zich niet of slecht zullen huisvesten (denk ik en hoop ik)

de aquarium is 60breed 30diep en 30hoog (cm's)

naar temperatuur toe ga ik eens kijken om met een peltier element te werken , ga mij dan bezig houden met het elementje zodanig te placeren (zal waarschijnlijk een stuk uit mijn plastiek moeten zagen) dat het midden van het element mooi in het midden van mijn deksel komt , en dan is het gewoon 2 cpu coolers ofzo kopen en die elk aan een zijde hangen ofwel koop ik gewoon 2 coolplaten en 2 blazers en richt ik die zelf zoals ik wil , denk dat de beste oplossing zal zijn 1 cpu cooler kopen en die aan de buitenkant hangen en dan een koelplaat met een 120x120fan kopen en deze aan de binnenkant hangen en die tevens gebruiken om mijn plantjes de wind te laten voelen, die 120x120fans blazen vrij perfect op zo een kleine ruimte naar druk toe ect

en dan noch een logo ofzo kopen en het gehele boeletje vol automatisch laten lopen. ik moet juist noch iets vinden voor luchtvochtigheid te regelen en dat zal iets anders worden aangezien het niet te vochtig en ook niet te droog mag zijn...

het autmatiseren is toekomst muziek welliswaar

 

eerst gewoon beginnen testen met u plantjes en zien hoe die groeien , ervaring opdoen :rofl

het zal al gezaag zijn als moeder mijn aquarium zal zien :icecool

Edited by airco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels hebben geen licht nodig, dus daar zal je lamp niets uitmaken.

 

ga je je plant toppen, trainen, pinchen, knakken,...? 30x30x60 lijkt me wel heel erg klein. Ga je een scrogje erin maken? Waar komt de aarde, cocos, ....? In het aquarium? Ben je je ervan bewust dat als de wortels niet dieper kunnen dan 10 cm de kans op een mannetje groter wordt?

 

Ik ben wel benieuwd naar foto's en je verslag. Misschien ben je wel iets geniaals op het spoor, maar ik zie veel problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Schimmels hebben geen licht nodig, dus daar zal je lamp niets uitmaken.

 

ga je je plant toppen, trainen, pinchen, knakken,...? 30x30x60 lijkt me wel heel erg klein. Ga je een scrogje erin maken? Waar komt de aarde, cocos, ....? In het aquarium? Ben je je ervan bewust dat als de wortels niet dieper kunnen dan 10 cm de kans op een mannetje groter wordt?

 

Ik ben wel benieuwd naar foto's en je verslag. Misschien ben je wel iets geniaals op het spoor, maar ik zie veel problemen.

 

de problemen zullen er wel degelijk ferm veel zijn (verwacht ik zelf ook wel om eerlijk te zijn) ik ben benieuwd of ik ze als "bonzai" in bloei zou krijgen het is namelijk niet de bedoeling grote planten te kweken voor grote productie tis meer klein maar fijn principe :execute en voor de rest begrijp ik ver niks van je kweektaal :icecool

de "grote" plant (zal ook relatief zijn zal noch steeds voor jullie pro's een klein plantje zijn) zal pas tijdje later in de living komen te staan denk dat het een jackberry zal worden vind die echt prachtig met dat paars

maar dat is pas over een paar maanden ,

wat ik wel al zeker ben is dat het aquarium intresant zal zijn om kleine plantjes op te starten aangezien het vrij makelijk zou moeten zijn om de temperatuur te regelen in de kleine ruimte en alsook dat er licht van buiten naar binnen kan (nuja het glas dempt licht ik weet het maar srry ik ben NOG geen freak)

 

de aqarium met zen breete omhoog zetten is net sterk af te raden , als ik mijn plantje dan water geef loopt et langst de bovenkant (die dan de zijkant word) er gewoon uit

een aqaurium is best volledig open aan de bovenkant dit omwille voor het beter onderhoud , hoeken zijn ver niet te kuisen maar toch bedankt voor het advies

Share this post


Link to post
Share on other sites
de aqarium met zen breete omhoog zetten is net sterk af te raden , als ik mijn plantje dan water geef loopt et langst de bovenkant (die dan de zijkant word) er gewoon uit

 

Als je de bak kantelt zal de zijkant de onderkant worden, daar zet je je potje neer!

 

Succes (zal nodig zijn). Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je de bak kantelt zal de zijkant de onderkant worden, daar zet je je potje neer!

 

Succes (zal nodig zijn). Slotty

nah ik ga gewoon de aarde in de aqarium smijten en niet met potten werken , mijn aquarium Word mijn pot

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tip, zet je aquarium met de zijde van 60cm omhoog!

 

Jammer dat de opening dan ook aan de zijkant zit en niet boven :icecool

 

 

 

was even te snel met reageren, zag dat de rest dat ook al hed opgemerkt :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

het nut -> kleine ruimte om begin van de kweek in te steken voornamelijk in een ruimte waar de tempteratuur enzo makelijker in de hand te houden is

 

ondertussen mij eens de moeite gedaan om een foto van het aqarium te nemen (staat open moest je je het afvragen)

gallery_10110_3307_660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou spaarlampen gebruiken en die in het midden hangen zodat je aan beide zijde een plant kan zetten (je belicht de planten dan dus van de zijkant). Tussen de plant en de lampen een netjes/gaasje, dan heb je ook geen last van verbrande bladeren omdat je zo weinig hoogte hebt.

 

Zoiets dus(bovenaanzicht):

 

[plant][gaas][lampen][gaas][plant]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich kun je hem wel geruiken om zaden te ontkiemen, en stekken je laten voorgroeien. Maar daarna heb je er niet veel meer aan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Aquarium weer

En als je nou een aquarium van 60x60x60 heb en zo een inbouw armateur die ook precies 60x60 is.

En de buitenkant met eenwarmte folie inpakt.en een kleine ventilator er in hangt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, in geval je advies wou geven, topic is al 13 jaar oud. Daar gaat niemand nog iets aan hebben nu :D

Of is het als vraag omdat je iets gelijkaardig van plan bent? Dan is het best om een nieuw topic aan te maken en de vraag zo uitgebreid mogelijk te stellen. Ik weet wel niet of je nieuw topic kan starten Guest. En blijkbaar is het tegenwoordig niet meer mogelijk om te registreren, moderators zijn hier even zoek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...