Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Met Lege Handen?

Recommended Posts

In het verleden is mij al gebleken dat onderstaand onderwerp een lastig punt is, voor een deel van de forumleden.

Niet alle growers zitten te wachten op legalisatie, vanuit commercieel belang.

Niet alle growers willen zich uitspreken tegen stroomdiefstal...

Vanuit de optiek "leven en laten leven" heb ik moeten leren hier niet tegenin te gaan..

 

Dit stuk is geschreven vanuit de optiek "praten en blijven praten" er staan een paar aannames in waar een deel van de kwekers het niet mee eens zal zijn. Ik hoop dat deze punten er niet uitgelicht worden om bestreden te worden, hier zijn immers andere topics voor.

stroomdiefstal

legaliseren ja/nee

 

Ik mag afgerekend worden op naiviteit, hoor graag de cynische meningen etc......

Ik heb alleen in andere topics mensen zulke interessante dingen zien schrijven en ik hoop dat zij aanvulling kunnen geven (of afbraak ghehe)

 

 

Het lot ligt in onze handen.

Tot nu toe werd het door de vingers gezien.

Hielden zij een hand boven ons hoofd?

 

Zij hebben het teveel uit handen gegeven.

en sommige pakten dit met beiden handen aan.

Groot geld hielp hun een handje.

en nu is ons kruid in handen van criminelen.

Het kruid is handel.

 

Deze handel is hun door de vingers geglipt.

En nu heft Den Haag de hand,

tegen een ieder die het kruid beroert.

 

De kunstenaar Jopie Huisman heeft en prachtige kooltekening gemaakt: de handen van Ouwe Neeltje.

Handen die getekend zijn door haar verleden.

Haar hele leven is af te lezen in haar handen, strijd,armoede maar vooral het leven; haar leven met haar sterke wil.

 

 

Vele handen maken licht werk.....

We kunnen ons zo moeilijk organiseren, het is immers illegaal wat we doen.

 

Er de hand in hebben....

Wordt dus heel moeilijk, we blijven roepende eenlingen in de woestijn.

 

De hand in eigen boezem steken....

Ook hier wordt amper vorm aan gegeven, dit is voor de contra's de makkelijkste tegenstander(=geen tegenstand)

 

De handen ter hemel heffen...

Vandaar hoeven wij het niet te verwachten, het licht zit in onszelf.

 

Neemt het heft in eigen hand...

Daar is geen ontkomen aan. pompen of verzuipen vervalt bij deze. Er moet een nieuw schip gebouwd worden, wij moeten varen onder dezelfde vlag.

Het growschip waar wij nu op varen bevat teveel muiters, die allen op hun eigen manier, een zinkend schip tijdig weten te verlaten.

 

met de vlakke hand....

Ik voel mij geslagen. niet met een goed gebalde vuist, maar met een venijnig vlakke hand. gericht en gedoseerd. Venijnige steken die je hels kunnen maken.

 

 

 

Met open handen sta ik hier voor u, en vraag u; waarom vind u mij slecht? Waarom wilt u mij veroordelen voor hetgeen wat ik doe?

Dit zou ik aan elke nederlander kunnen vragen, nadat ik heb uitgelegd wat mijn/onze visie op het geheel is.

Dit is zo belangrijk: de gezichten van mensen die hun plantje kweken, zonder dat zij de belangen van anderen schade berokkenen.

Het imago wat de kweker nu gekregen heeft is niet te tolereren. Tenminste niet door mij. Het duurt nog een paar maanden en de gemiddelde nederlander denkt:

- dat je alleen met gestolen stroom een lamp kan laten draaien

-je met een lampje er even 1000 euro per maand bijverdient.

-etc etc etc.

 

Al maanden lang zoek ik naar een manier om het gezicht van de blower en grower beter naar voren te laten komen.

Al die 10 duizenden rokers die een jointje in hun leven vinden passen. Die gewoon werken, "normaal functioneren" etc. etc.

Mensen die zich willen distantieren van "stroomstelende overlastmakers"

Mensen die eigenlijk gewoon een beetje boos worden om in een dergelijke positie gedwongen te worden.

Mensen die zich in hun vrijheid beperkt voelen worden.

Want dat is er nu aan het gebeuren, het is een aantasting van mijn individuele vrijheid als burger.

En vanuit die invalshoek ga ik dit probleem naar voren brengen. Elke contra krijgt van mij te horen wat ik fout vind aan het huidige wietjes beleid. Ik zal ze het gras voor de voeten wegmaaien op sommige punten. Ze zullen verrast zijn hoe zelf-kritisch een blower kan zijn.

Maar dan wil ik graag van hun horen of zij mij op die basis kunnen tolereren. Het lijkt zo een soort referendum te worden.

Kunt u deze persoon in uw maatschappij tolereren? JA of NEE

 

Intolerantie is vaak gebaseerd op te weinig kennis van elkaar.

 

Ze mogen mij leren kennen, ze leren de mens achter de blower kennen, en vraag ze of ik in hun land mag blijven wonen?

 

De hand die wij er in hebben....

die wil ik op de foto.

Het word een fotogallerij met een hand en een plant....

 

Ik reik u de hand...

 

 

med_gallery_7713_557_219952.jpg

 

 

In minder dichterlijke woorden;

 

Het lijkt mij een grote noodzaak om een stap naar voren te kunnen doen.

Een stap naar de gesprekstafel.

De gesprekstafel van onze maatschappij.

 

Wij moeten deelnemen aan de discussie over de plant.

Want anders wordt er voor ons besloten.

 

 

Zo moeten er partijen uitgenodigd gaan worden om het gesprek aan te gaan op:

-Maatschappelijk en sociaal niveau.

-landelijke- en regionale politiek.

-Instellingen en organistaties betrokken bij drugsproblematiek.

 

Als andermans probleem en visie niet serieus genomen wordt, kun je nooit de juiste manier vinden om dit bij te stellen.

Als je niet naar andermans kritiek luistert en geen zelfkritische houding aan durft te nemen zul je mogelijke verbeteringen uit sluiten.

 

De enige vorm van samenleven is communiceren.

 

We hebben het over de vormgeving van een gesprekstafel,

Wat is de vorm van de tafel?

wie zijn de gesprekspartners?

Op wat voor stoelen zitten zij?

 

En.... hoe hoog staat de thermostaat ?

 

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, mooi gesproken.

 

Ik wens als blowster ook niet als junk afgespiegeld te worden.

 

Heb een normale baan van veertig uur, twee kids, huisje, tuintje en hondjes.

 

En zo zijn er nog vele andere blowers en growers.

 

De vrijheid waar onze voorouders jaren voor gevochten hebben raken we kwijt.

En er moet inderdaad iets gebeuren, zodat iedereen weer met twee voeten op de grond staat.

 

Groeten uit Tilburg :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zou een tweedeling op gang moeten komen in de maatschappij.

op 1. de grote broodkwekers tegen 2. de op hobby en passie basis kweker. Maar doordat wij weinig het nieuws bepalen en het gros van het publiek niet kunnen benaderen om de "andere manier" uit te leggen. Zal voornamelijk de overheid bepalen hoe de grower en blower gepositioneerd word in de maatschappij.

Volgend probleem is dat wanneer je het gevecht/gesprek aan wil gaan je jezelf en je zaken openbaart t.o.v. de controlerende macht. Dat weerhoud zelfs diegene die weten waar over gesproken wordt.

 

1 ding is wel zeker, wanneer we nu onze grenzen niet bewaken, is het hek van de dam. We staan op een omslagpunt, krijgen we de Nederlander overtuigd. Overtuigd van de onschuld en dat het ook anders kan, voordat we als nederland op hetzelfde niveau zijn als de rest van europa. Terwijl we in weze op weg zijn naar nog erger dan dat. Juist doordat onze overheid de kennis heeft die ze heeft door het jarenlang "open" zijn, is bestrijding nu eenvoudiger in Nederland dan b.v. in België.

 

Iets radicaals zal nodig zijn om een verandering van mening te veroorzaken. Wat, door wie? en waar moet het dan aan voldoen? Moet hier een soort van marketing strategie op losgelaten worden?

Iemand die verbaal alles goed kan verwoorden en uitleggen, die televisieproducenten en kranten kan aansporen er een verslag van te doen hoe het ook kan.

En dan eens niet iemand waarvan je op 100mtr afstand al van kan zien dat het een blower is.

 

Er is een groep mensen met een soortgelijk probleem in Nederland die al systeematisch bezig is zich beter in de markt te zetten. Een groep waarvan de rotte appels de afgelopen 15jaar het beeld bepaald hebben.

De alochtonen, en dan met name de turkse en marokaanse, als ik de tv aanzet en een interview aan tafel volg zie ik niet de hanggroep jeugd of de vrouw die nooit uit huis komt. Nee, interesante, inteligente en mooie mensen die staan voor hun zaak en open staan voor discussie. Ik vind dit een goed voorbeeld van hoe het zou moeten, dit doet namelijk de rest van die "groep" inzien dat het ook anders kan en dat al hun vooroordelen over de autochtonen veranderen op het moment dat ze zelf ook iets veranderen.

 

Onder het motto, beter goed gejat dan slecht bedacht, lijkt mij een dergelijke aanpak een beter resultaat geven dan met 1000 man op het binnenhof staan protesteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[aanvulling?]

Handig zijn we allemaal, o.a. dit forum ontleent er haar bestaansrecht aan.

Een kinderhand is snel gevuld, het is de kunst kind te blijven.

Spreek tot de hand, want het gezicht wil niet luisteren (vrij vertaald: talk to the hand as the face doesn`t listen ). [aanvulling ?]

Open kaart spelen, ik ben voorstander.

M`n foto hier plaatsen is in feite overbodig omdat iedereen die me irl kent weet dat ik suffie63 online ben.

Je wordt op de gekste plaatsen op handen gedragen omdat men beseft dat wiet voor jou een levenswijsheid is geworden ofwel een stukje persoonlijkheid, ongeacht of je op dat moment in de mogelijkheid bent vrijelijk van Mary te genieten. Bijvoorbeeld tijdens een vakantie in Servië.

Het moet mogelijk zijn om door middel van provocatie en abstinentie (uitleg: bewust niet blowen als er belangrijke zaken op het spel staan) een internationale, brede, maatschappelijke discussie met tegenstanders aan te gaan omtrent de "schade" die wiet aanricht.

Ik ga die discussie tijdens mijn vakantie ook zonder joint niet uit de weg, zouden meer blowers moeten doen.

 

Hersenspinsel:

Hand = vingers of vuist dus:

Handen = vingeren of vuisten

 

p.s.

[kouwes]Uit de gedigtenbundel de gedigt "De trein dendert voort" [/kouwes]

 

De trein dendert voort

 

Zodra je

de bestemming

wilt veranderen zul je

de sporen

moeten

buigen.

 

(bron: Esmee: :icecool )

 

p.p.s.

Foto volgt na oogst

Share this post


Link to post
Share on other sites

De door het op watvoormanier ook verbieden/gedogen van cannabis veroordeel je deze mensen een soort subcultuur te laten vormen, omdat ze in andere groepen bijvoorbeeld met de nek worden aangekeken. Kijk maar naar het geaccepteerde alchohol, je hebt niet een soort groep die drinkers genoemd worden, bij 'blowers' (daar begin ik dus al) heb je dit dus wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowsterkte, tanx, ik heb 2 katten ghehe verschil moet er blijven.

 

@dedos verde, Tja die tweedeling...

In het verleden heb ik opgemerkt dat een aantal mensen, meteen het gevoel hebben dat ik me over de grootte van de kweek uitsprak, terwijl ik het alleen maar had over stroomdiefstal.

Je hebt helemaal gelijk dat deze 2 vormen van kweken niet over 1 kam geschoren kunnen worden. Ik persoonlijk vind de term broodkweker meer een waarde oordeel geworden dan dat ik er iets mee kan.

Los van het gedogen van de (kleine) home grower zal er daarnaast zeker nog behoefte blijven aan grotere kwekers. Zij zullen de CS bevoorraden.

Er zijn op gemeentelijk niveau al enkele visjes uitgegooit door burgemeesters. Zij vroegen CS houders een voorstel te maken hoe zij hun achterdeur beleid wilden regelen.

 

ghehehe, een marketing strategie ? Daar is inderdaad geen ontkomen aan.

Publiciteit is er maar een onderdeel van.

 

Spreken met de woorden van de vijand.

Spreken namens de belangen van de vijand.

 

Een grove vertaling van een zin die de grondlegger van de indiase democratie vorm in de 15e eeuw uitsprak.

 

Je voorbeeld van de allochtonen.... helemaal waar... :icecool

 

@suffie63- inderdaad, t'is ook belangrijk om het op internationaal niveau te willen zien.

Het is immers een fundamenteel onderdeel van de vrijheid van geestes verruiming ghehehe.

 

@lord quas- Ik snap je punt, ik ben er echter trots op, ghehe, ik geloof dat je zelf bijdraagt aan het vormen van een subcultuur. Dat valt mij iedere keer weer op als ik mensen zie halen in een CS. die er heel gewoon uitzien. (daarmee bevestig ik dus mijn eigen anders (willen) zijn)

Het zeer negatieve smaakje wat er echter nu aan de "scene"hangt maakt mij vaak minder trots op onze mooie wiet-cultuur.

 

het borrelt bij mij maar door en door.....

 

med_gallery_7713_557_102002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Weetje,

 

Je weet (hihi) hier in Eindhoven zijn we voor die dialoog. Hoe eerder en hoe omvangrijker hoe beter.

 

De vraag naar onze mening blijft, met wie ga je de dialoog aan?

 

In een tijd waarbij individualisme hoogtij viert.

In een tijd waarbij veel levens worden beheerst door de angst die ze wordt aangepraat.

In een tijd waarbij iedereen zich wil meten aan de hand van de verschillen in plaats van onze gemeenschappelijke karakteristieken.

In een tijd waarbij een democratie een dictator kiest en een dictator democratie evangeliseert.

 

Ga je het spel spelen of het spel wijzigen?

 

Door gewoon openlijk toe te geven wie je bent en waar je voor staat, speel je een ander spel. Je stelt je kwetsbaar op en hoopt dat mensen het aangrijpen om mee te doen en zo begrip voor elkaar weten te creeeren.

 

Maar wat als ze niet meedoen. Als ze alleen maar gebruik maken van je kwetsbaarheid en je neer halen.

 

Onze steun kun je onvoorwaardelijk verwachten, want alleen openlijke eerlijke dialoog kan onze vrijheid beschermen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Foto komt eraan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dedos verdes

Quote: Er zou een tweedeling op gang moeten komen in de maatschappij.

op 1. de grote broodkwekers tegen 2. de op hobby en passie basis kweker.

 

Een tweedeling doet me een jaar op 67 terug denken :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bbb, ik snap je punt. En hoe fantastisch ik je hok ook vind, het merendeel die op een dergelijke schaal bezig is doet het heeel anders. Hangt een heel netwerk aan vast van mensen, en voor zover ik me kan herinneren is het bij jou alleen jij zelf en je vriendin. Is alles veilig, koste nog moeite bespaard gebleven ten behoeve daarvan.

 

@AS, quote: Maar wat als ze niet meedoen. Als ze alleen maar gebruik maken van je kwetsbaarheid en je neer halen. Een voormalig/veroordeelde kweker of iets in die trend...?

Maar inderdaad niet het wiel opnieuw uitvinden maar "hun" spel spelen volgens "hun" manier. Als het op die manier duidelijk gemaakt kan worden zal dat naar mijn mening beter gaan dan je eigen spel, want daar zijn we toch al mee bezig...?

 

@ weetje, tuurlijk is het maar een onderdeel van. Roep ook alleen maar enkele hersenspinsels die in me opgekomen zijn :execute

Dat van de burgemeesters is leuk, weet je toevallig welke gemeentes? Maar ik denk dat er hogerop begrip gekweekt (:icecool ) dient te worden.

Met broodkwekers, bedoel ik de kweker die hele huizen volzet, stroom jat, troep erbij gooit, gevaarlijke situaties omdat het toch niet in zijn eigen huis is. En meer van dat soort gein, moet ieder voor zich weten. Mijn zegen heb je, maar ik vind er wel een groot verschil in zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De door het op watvoormanier ook verbieden/gedogen van cannabis veroordeel je deze mensen een soort subcultuur te laten vormen, omdat ze in andere groepen bijvoorbeeld met de nek worden aangekeken. Kijk maar naar het geaccepteerde alchohol, je hebt niet een soort groep die drinkers genoemd worden, bij 'blowers' (daar begin ik dus al) heb je dit dus wel.

 

Volledig mee eens. Je hoort ze dan altijd zeggen van "van een pint word je niet zat en kan je drinken omdat je het graag drinkt, joints rookt men om de roes"

Echter is dit zever want als je aan de drinker vraagt voor niet alcoholisch bier zal het antwoord neen zijn, men doet het echt wel omwille van de alcohol (=roes). Er is zeer zeker een reden waarom je in België met niet meer dan 0.5 promille achter het stuur mag zitten, ook al voel je je niet zat kan het heus een werking hebben.

Bovendien heb je de dag na het drinken een 'afkick' een kater zeg maar, typisch iets voor hard drugs.

De werking van alcohol in grote hoeveelheid is gewoon niet normaal; je word agressief, handtastelijk,stinkt, doet domme dingen... kortom gevaarlijk spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vrees dat er weer een paar zaken door elkaar heen gaan lopen en het is ook niet makkelijk om de discussie zuiver te houden. Ik denk dat we met de vergelijking wiet/alcohol/harddrugs nergens komen.

 

Overigens, toen er vorig jaar sprake van was om eens een dergelijk geluid op TV te laten horen stond het hele forum op zijn achterste benen....

 

Laat ik even advocaat van de duivel spelen en kijken naar de feiten:

 

- Er worden heel veel kwekerijen ontmanteld, steeds meer eigenlijk. Veel van de (grote) kwekerijen zijn ongetwijfeld het werk van al dan niet georganiseerde misdaad. Een willekeurige quote uit een rapportage: "Naast geld, twee dure auto's, drie ons cocaïne en 4000 XTC tabletten werden er ook twee vuurwapens aangetroffen". Nou, da's wel duidelijk he. Geen huiskwekertje. Helaas zien we dat soort berichten veels te veel

- Bij veel kwekerijen wordt er stroom afgetapt. Da's niet alleen de energieleveranciers een doorn in het oog maar mij persoonlijk ook. Die kosten betalen wij uiteraard uiteindelijk gewoon, dat wordt in de verkoopprijs verrekend. Ik wil niet betalen voor dieven van stroom. Daarnaast geeft het veel onveilige situaties met slecht aangelegde en onbeheerde kwekerijen.

- Er gebeurt nogal eens een ongelukje met een onveilige kwekerij. Wateroverlast, geuroverlast of zelfs brand. Niemand zit te wachten op een buurman die in een onveilig kweekhok werkt.

- Uitkeringsfraude. En dan heb ik het niet over iemand die om zijn oaw of wao aan te vullen tot een redelijk niveau een paar plantjes zet.

 

Wat zou jij doen als je de overheid was? Je kunt de goeden niet van de kwaden scheiden. Je hebt onvoldoende verstand van die hele kweekwereld om het te reguleren en bovendien krijg je dan de halve wereld over je heen in "the war on drugs" (een verkapte benaming voor "the quest for oil" trouwens).

 

tja..

 

Mijn oplossing is eigenlijk erg simpel maar ik vrees dat héél erg veel kwekers van dit forum het daar zeker niet mee eens zijn. Nou ja, die blijven dan, net zoals nu, in de illegaliteit.

 

Zorg voor een vergunningenstelsel met daarin 4 categorieën:

 

A - Eigen gebruik, maximaal 5 afbloeiende planten. In vegetatief stadium zijn 15 plantjes toegestaan om een selectie (uit zaad bijvoorbeeld) en stekken voort een volgende kweek mogelijk te maken. Maximaal 1 moederplant t.b.v. stekken. Verkoop is verboden.

B - Eigen gebruik Medicinaal, maximaal 5 afbloeiende planten, maar aantal kan worden bijgesteld op basis van het medicinaal gebruik van de kweker. Verkoop is verboden.

C - Kleinschalig commercieel. Zelfde als categorie A, maar dan met het recht om je wiet aan de erkende koffieshops te verkopen. Jij en de koffieshopt houden daar netjes een administratie van bij zodat je ook netjes belasting over kunt betalen. Je hebt in feite een eenmanszaak met kosten en opbrengsten.

D - Commercieel. Maximaal ?? planten en een beperkt aantal vergunningen onder strenge voorwaarden (onbesproken gedrag etc). Medicinaal kweken wordt reeds gedaan (en geëxporteerd!) dus daar is geen aparte categorie voor nodig.

 

Je betaalt voor een vergunning gewoon leges (want een vergunningenstelsel moet ook gehandhaafd worden!)

 

Voor al deze categorieën gelden een aantal voorwaarden:

 

1 - Veiligheid gewaarborgd - voldoen aan op te stellen installatievoorschriften. Makers van kweekkasten kunnen een certificaat aanvragen waardoor je automatisch hieraan voldoet als je gebruik maakt van deze kasten. Installaties moeten voor ingebruikname gekeurd worden - keuringskosten voor de kweker uiteraard. Bij een standaardkast heb je automatisch typegoedkeuring. Zeg maar hetzelfde als bij hjet RDW: Als je zelf een auto bouwt moet die gekeurd worden of hij "wegwaardig" is, een auto uit de showroom heeft een typegoedkeuring. Bij structurele aanpassingen dient er opnieuw geïnspecteerd te worden. Bij veiligheid behoort ook hygiëne en het gebruik van bestrijdingsmiddelen. Er dient een keurmerk te komen voor organisch geteelde wiet.

2 - Geen overlast en klachten. Er mag niemand last hebben van je kweek en de ruimte waar je kweekt moet daarvoor geschikt zijn (als je niet met een kweekkast kweekt). Daarbij geldt ook een puntensysteem: te veel klachten en aantoonbare overlast en je raakt je vergunning kwijt. Dat puntensysteem geldt ook voor onregelmatigheden, zie volgende punt.

3 - Open voor inspectie. Zowel politie als de controlerende instantie (hehe de wiet-inspectie :execute ) hebben het recht om onaangekondigd steekproefcontroles uit te voeren om de naleving van de regels te controleren.

4 - Zero tolerance voor harddrugs en criminaliteit.

5 - Administratie goed op orde

 

Een aparte categorie is de buitenkweek: Hier kun je een aparte (eenmalige) vergunning voor afgeven met een maximum van 5 bloeiende planten, in dezelfde categorieën A, B, C en D. Ook hier geldt overigens dat de kweek geen overlast mag veroorzaken.

 

Politie en de inspectie houden toezicht. Het lijkt me dat je met een dergelijk stelsel voldoende overheidsinkomsten krijgt om een dergelijke inspectiedienst op te zetten, wellicht zelfs gewoon een onderdeel van de landbouwinspectie.

 

In canada worden al lang op medische gronden kweekvergunningen afgegeven. Dit gaat een stap verder maar is tevens een goede aanzet om de georgniseerde misdaad een halt toe te roepen. Als de kleine thuiskwekers veilig, en met vergunning werken hoeft de politie niet zijn mensen in te zetten om deze op te sporen, enkel de illegale kweekjes. Dat scheelt een hoop onnodige opruimingen en juridisch geneuzel, alleen uit die besparing kun je dit plan denk ik al betalen.

 

Zo, daar loop ik nou al een hele tijd mee rond. Shoot :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, beter verwoorden kan ik het niet :icecool

Vind alleen het verschil tussen a,b en c te klein, maar dat is een klein detail. Voor de rest een win win situatie voor (bijna) iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschil tussen A en B is dat er een groter aantal kan worden vastgesteld voor eigen gebruik indien er medische noodzaak voor is, C is commercieel en dien je dus aan aanvullende voorwaarden te voldoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat optie D betreft.., echt commercieel kweken toestaan lijkt me niet haalbaar.

Dan ga je volgens mij een kloof creëeren tussen mensen, enkelen die enorm veel geld verdienen versus anderen waarvoor dit niet mogelijk is.

En wat houdt bijvoorbeeld groentenboeren dan nog tegen om hun serrecomplexen vol cannabis te zetten, ten koste van productie van meer levensnoodzakelijke middelen.

Dan lijkt optie C me een betere eindoptie.

Wat ik overigens ook denk dat een probleem zou zijn, maar niet direct samenhangt met wat Whazzup hier voorstelt. Is hoe de zwarte verkoop in coffeeshops tegen te houden.

Het is dan ook zo gemakkelijk, iemand zet toch nog elders wat planten, verkoopt dit in het zwart aan de shop, shop verkoopt dit, naast de legale verkoop, verder.

Verder zie ik niet waarom dit systeem niet zou kunnen werken. Het is eigenlijk maar de vraag waarom men het niet van meet af aan zo georganiseerd heeft.

 

grt jim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik overigens ook denk dat een probleem zou zijn, maar niet direct samenhangt met wat Whazzup hier voorstelt. Is hoe de zwarte verkoop in coffeeshops tegen te houden.

Het is dan ook zo gemakkelijk, iemand zet toch nog elders wat planten, verkoopt dit in het zwart aan de shop, shop verkoopt dit, naast de legale verkoop, verder.

Verder zie ik niet waarom dit systeem niet zou kunnen werken. Het is eigenlijk maar de vraag waarom men het niet van meet af aan zo georganiseerd heeft.

 

grt jim

 

Zwarte handel zal er blijven bestaan, de hele samenleving heeft een groot probleem als dat van vandaag op morgen weg zou vallen. Je zal dan shop eigenaren goed moeten controleren, inkoopfacturen, aanwezigge voorraad, verkoopfactuur uit administratie kweker etc etc. Grote verschil mocht dit ooit lukken is dat er in het huidigge systeem heeeel wat meer zwart geld is.

 

@Whazzup, snap wel wat je bedoeld. Maar zijn er op die manier niet te veel mazen...? Vind dat ieder, medicinaal of niet, dezelfde zorg dient te hebben voor zn kweekjes. Plus afromen wordt iets te makkelijk op die manier lijkt mij. Plus het verhaal wordt er niet transparanter op.

Instalatie/kast goedgekeurd =>max 5bloeiende planten en 15 in groei.

 

Eventueel dan verder uit te breiden via een strafpunten systeem oid voor wanneer er klachten zijn of als de opgegeven voorraad niet overeen komt met wat blijkt tijdens een controle. Maar dat dwaalt alweer te ver af, leuk om als argumenten te gebruiken tijdens een discussie. Maar denk dat we vooral the eye on the ball moeten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bzzzz,

ik ben nu eigenlijk veel te icy om hier goed op te reageren..

Ghehehe ik kan het toch niet laten..

 

Ten eerste wil ik duidelijk blijven: Ik wil mijzelf in virtuele zin bloot geven, er is maar 1 ding wat mij weerhoud om dit niet werkeljk te doen: Mijn lieve ouders, het grootste deel van mijn klantenbestand zou nog begrip voor zo'n actie op kunnen brengen. Mijn ouders zouden hun aangezicht erg geschonden voelen als hun zoon met zo'n actie naar buiten stapte... Respect ....

 

Daarnaast gaat het denk ik niet zozeer om iemands kop..

alswel wat er uit komt....

(en wat er insteekt ghehe) :kill:

 

Mijn gevoel is dat er tegenover de vele ruimingen van de overheid een andere hoop geborgen gaat.

Namelijk de hoop dat een deel van de mensen een stap vooruit durven te maken.

Mensen die inzicht willen geven, dingen ter discussie durven te stellen.

En als belangrijkste; Voorstellen kunnen doen.

 

Er zijn in Nederland enkele mensen actief op het gebied van advisering m.b.t. gemeentelijk beleid van wiet.

Een van deze mensen spreek ik wekelijks. Hij is 1 van de mensen die al actief bezig is om wiet in een juiste positie in de maatschappij te zetten. En tja, hij hakt soms met harde hand in zijn eigen wiet-cultuur, maar vertelt ook aan een gemeente waarom ze echt van hun 0 optie af moeten wijken.

En zo maakt whazzup een mooie formulering van hoe een kweekcultuur in banen geleid kan worden. :rofl

En zo ga ik(we) vast nog gebruik maken van de power uit eindhoven--ASGrow.. :icecool

 

Het gesprek aangaan, naar buiten treden, samen om de tafel,....

Samen met enkele andere mensen ben ik al bezig hier lichtelijk vorm aan te geven, en zoals whazzup zegt je krijgt snel met een tweedeling te maken. Maar zoals ik hier de reacties lees weet ik zeker dat we boven de problemen uit kunnen stijgen.

 

 

Maar waar die tafel staat?

 

Het gesprek kan ik niet in een coffeeshop aangaan, da's eigen grondgebied ghehe...

Zo geloof ik zelf dus heel erg in een nieuwe website, een entreehal van een conferentie centrum.

Er zijn verschillende invalshoeken om naar het probleem te kijken, die zie ik vertaald in verschillende forums om de problematiek te behandelen.

Deze forums kunnen op die site staan, of je wordt doorgelinkt naar een reeds bestaand forum, het heeft natuurlijk geen zin om dubbel werk te verrichten.

 

Op het moment zijn wij bezig om de verschillende invalshoeken in kaart te brengen.

 

Ik schreef al eerder: met een zelfkritische houding de tegenstander het gras voor de voeten wegmaaien...

ghehe zoals dedos verdes al denkt aan een strafpunt systeem voor niet kloppende voorraden... :execute dan denken ze aan de andere kant: hey da's een goeie tip...

 

 

Waarom de handel in het kruid niet beter gereguleerd is?

Omdat er in mijn ogen nog nooit serieus gestreefd is om dit reguleren in de hand te werken.

Natuurlijk heeft de overheid alleen maar tegengewerkt om dit te realiseren, maar goed, toch we roken ondertussen wel lekker door hier in NL.

Het innemen van een underdog positie lijkt mij dus niet helemaal terecht. Evenals de vergelijkende discussie met alcohol etc. Daar moeten we niet onze kracht of positie uit putten.

 

Het enge, duistere beeld (lees ongeinformeerde) van het wereldje wat de gemiddelde burger moet dus veranderd worden.

 

jajaja the eye on the ball.. right..

welke vorm heeft de bal, welke kleur,geur,smaak ? hoe is die gemaakt?

 

itza'n iceball

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat optie D betreft.., echt commercieel kweken toestaan lijkt me niet haalbaar.

Dan ga je volgens mij een kloof creëeren tussen mensen, enkelen die enorm veel geld verdienen versus anderen waarvoor dit niet mogelijk is.

En wat houdt bijvoorbeeld groentenboeren dan nog tegen om hun serrecomplexen vol cannabis te zetten, ten koste van productie van meer levensnoodzakelijke middelen.

 

Ik zei ook: "..een beperkt aantal vergunningen onder strenge voorwaarden." Medicinale wiet wordt ook niet zo open en bloot ergens in een kas gekweekt. Maar als de prijs daardoor voor de consument omlaag gaat (wat ik overigens niet verwacht) waarom niet? Die prijs zal niet veel zakken hoor, de producent moet ook netjes zijn stroom afrekenen en belasting betalen, dus de kostprijs wordt een stuk hoger t.o.v. de huidige kweekjes. Het wordt wel een stuk veiliger en gezonder zonder al die TL-balk vergruizende kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs met een beperkt aantal vergunningen krijg je oneerlijke toestanden.

Openbare werken worden ook niet eerlijk verdeeld hoor.

Laten we eerlijk zijn, er is heel veel geld te verdienen met de kweek van cannabis, en daar wegen elektriciteitskosten noch belastingen tegen op.

Als het echt legaal wordt zal het aanbod van kwekerszijde sowieso stijgen omdat meer mensen gaan durven van planten te zetten lijkt me.

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat denk ik ook. De kleine thuiskwekers lijken me niet eens het grootste probleem. Het is de grootschalige commerciële kweek. Aan de andere kant denk ik eigenlijk niet dat er heel erg veel kwekers voor in aanmerking komen. Je hebt een goed beveiligde ruimte nodig, onbesproken gedrag (..) en je hebt er natuurlijk ook wel behoorlijk wat kennis voor nodig.

 

Ik denk dat als er wordt uitgerekend hoeveel plaats er is voor grote kwekers dat je best een aantal kunt vaststellen dat er mag komen, en op basis van inschrijvingen een soort aanbesteding krijgt. Dat is met medicinale kweek tenslotte ook gebeurd. Vergis je niet in de investeringen die je moet doen om het rendabel te exploiteren en de winst wordt ook nog eens belast he... stroom betalen en belasting betalen maakt wiet telen een stuk onaantrekkelijker :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie idealen :blink:

De opzet van whazzup is bijna een bedrijfsplan,niet alleen afgeven op maar ook met hapklare oplossingen komen.Wel of niet te verwezenlijken zal zich uit moeten wijzen.

 

Grappig is dat we de lezers van dit forum niet te hoeven wijsmaken dat wiet niet slecht is maar juist een creatieve plaats verdiend in onze maatschapij.Wiet is niet slecht.Wiet is niet crimineel,als de hele wereld zou blowen zou het er een stuk vriendelijker aan toe gaan :whistling

 

Het is de grote media welke je te pakken moet hebben om het grote niet rokende publiek te bereiken en deze in te laten zien dat wiet niet de duivel is maar een natuurlijke relaxer.

Er is nog veel werk aan de winkel

Politiek is niet mijn ding maar vond dat ik even wat moest zeggen over de sterk doordachte opzet van whazzie

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil Gewoon SuperHaze ,,, geen SuperSillverHaze, ik wil geen silver

Ik wil original Haze,,,, geen Amnesia,

ik wil gewoon skunk #1 ,,, geen cheese,,

ik wil gewone zuivere superskunk ,,,, geen verknoeide en verzwaarde superskunk.

 

vroeger kon ik altijd me hele joint opblowen.

maar tegenwoordig zit er steeds zoeen vies smaakje aan , brand ook niet helemaal zuiver.

dan toch maar die dure amnesia en cheese, etc halen , want die worden niet verknoeid en verzwaard.

8 euro amnesia gaat er in één vloeitje, het lijkt wel een beetje op crack ,

als ik te gewend ben blow ik zoeen 64 euro op in ééń dag.

vroeger kreeg ik 3 gram voor 25 gulden , en draaide er 9 joints uit.

vroeger werd ik helemaal high en boedha van één zoeen joint,

25 gulden gedeeld door 9joints is 2 gulden en 78 centen/ per joint.

nu is één joint 8 euro..

2 gulden en 78 centen is 1,25Euro,

me jointje is dus bijna 6 en een halve keer duurder geworden. 8Euro gedeeld door 1.25euro omgerekend die het vroeger zou hebben gekost. :huh: :)

en vroeger was het beter , werd ik altijd high, blowde ik niet dagelijks als gewoonte.

en nou word ik alleen maar stoned , ook bij een maandje stoppen, dan wel knetterstoned,

niet meer dat highe space boedha toestand meer.

ik wil weer high worden net als vroeger, ik ga maar zaadjes uit de geperste jamaica enzo halen,

en opzoek naar de high van de Hawaii Maui Waui.

SuperHaze vind ik fijn en lekker , maar SuperSilverHaze niet.

ik moet die silver niet., ik heb ook liever pure Skunk en geen super of SilverSkunk.,

weet er iemand nog een goed soortje voor me , geen anasthesia , afghaan ofzo denk.,

Full moon of Eldorado van the sativa seedbank lijken mijn wel tof,,,

of Leshaze van cannabiogen.

zeg het dan Please welke soortje ik moet uitproberen,, misschien de peacemaker.

Welke moet ik nou??? /Kiezen ,ik, wil weer zo high als vroeger worden please

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je gewoon normale onbewerkte wiet hebt denk ik niet dat dat veel anders is als ""vroeger"

ik denk dat je het zelf allemaal anders ervaart als toen

en de omstandigheden waarin je wiet rookt zijn ook belangrijk

soms zou ik wel willen dat ik morgen weer een jaar of 12 was

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

volgens mij lukt het je nog aardig goed

om volledig de weg kwijt te raken.

Hoe lukt het je in vredesnaam om dit topic te vinden,

in de donkere krochten en spelonken van WF

en om er vervolgens deze vraag in kwijt te raken vind ik een absolute topper :huh:

 

Uhm, ja vroeger was de hele boel nog niet zo door elkaar gefokt als nu,

de meer zuivere gevoelens/rassen waren een waar feest.

 

grtz Weetje

 

 

let it r.i.p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ik vind het ook wel erg apart "weetje" egt geweldig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bericht #1: "Met open handen sta ik hier voor u, en vraag u; waarom vind u mij slecht? Waarom wilt u mij veroordelen voor hetgeen wat ik doe?

Dit zou ik aan elke nederlander kunnen vragen, nadat ik heb uitgelegd wat mijn/onze visie op het geheel is."

 

Bericht #16: "... er is maar 1 ding wat mij weerhoud om dit niet werkeljk te doen: Mijn lieve ouders, het grootste deel van mijn klantenbestand zou nog begrip voor zo'n actie op kunnen brengen. Mijn ouders zouden hun aangezicht erg geschonden voelen als hun zoon met zo'n actie naar buiten stapte... Respect ...."

 

mauiwauwi en jij zijn zo te lezen beide dromers, weetje, dus om je te vinden hoefde maui slechts zijn gevoel te volgen. De één droomt van een verleden zoals dat ooit was, de ander van een toekomst die nog nooit was, en beiden hebben nog hoop op een betere toekomst. Zoveel verschil zit er niet tussen. Als het zo dichtbij al zoveel pijn veroorzaakt wordt het daar waar je onbekend en dus onbemind bent niet gemakkelijker, dat is de simpele realiteit.

 

Ik wens iedereen dromerige feestdagen en (vooral de buitengroeiers) een droomjaar 2012!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...