Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
yoitsme

Nu Knippen? Graag Een Reactie!

Recommended Posts

Beste mede growers:

 

Deze powerplant is vanaf 19 juli verduisterd. Ondanks dat de bloeiperiode nog niet over is zijn er al vele haartjes bruin.

 

De plant is perfect verzorgt met canna flores voeding en een doorzichtige paraplu erboven.

 

Er is op elke tak wel wat meeldauw te bespeuren helaas, mijn vraag is dan ook nu knippen of laten staan?

 

Sorry voor de volgende manier van foto's plaatsen, het is een link naar mijn gallerij..

 

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=59884

 

Graag reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de juiste oogsttijd te bepalen kun je het beste met een loep naar de "trichomes" kijken, gebruik even de zoekmachine op dit onderwerp. Vaak is de richtlijn 80% bruin niet juist, even checken met een loepje dus!

Het zou jammer zijn om te vroeg te oogsten.

 

Blessed Love,

Jahbless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ok ga ik gelijk doen!

 

Van de meeste toppen zijn de haartjes veelal bruin en de bloei is nu week 5 ofzo nog maar.

 

Omdat er nu nog geen toprot of meeldauw aan de zaaddoosjes zit denk ik van ja miss tog maar oogsten?

 

Jullie zijn de experts :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 weken is wel erg weinig, PP zit ongeveer op 8 weken bloei.

Trichomes bekijken is de juiste manier om erachter te komen.

 

Veel succes.

 

Jah blessings :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar die trichomes zijn dat de bruine haartjes van halve cm of andere deeltjes? die kan ik namelijk met het blote oog net zo goed zien.

 

Em, ik heb ook nog een ander plantje staan die minder lang in de bloei is maar waar al wel alle haartjes bruin zijn, vreemd.. kan dit door vochtig weer komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee

 

Trichomes zijn de harskristallen. Het ziet eruit als een bolletje op een steeltje. Als een bepaald deel van de bolletjes (persoonlijke voorkeur) nog helder is (meer high-effect), een deel melkachtig wit en een deel amber(bruin-rood)kleurig (meer stoned) kan je oogsten. Ik denk dat bij jou alles nog helder is (de kristallen) maar daar kan je dus naar kijken.

 

Dat de haartjes vroeg bruin zijn kan door regen komen, misschien ook wel door vochtige weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist ja, bedankt voor de zinvolle reactie! Zal eens op zoek gaan naar een goede loep waarmee ik dit wel kan zien :specool .

 

Dat de haartjes al bruin zijn geeft verder niet zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey voitsme,

ik zit met hetzelfde probleem hoewel ik nog een week voorloop. ( is het niet zo dat door verduisteren de bloei ook sneller gaat??)

alleen is dit bruine haartjes probleem alleen bij de bovenste toppen bij mij.

Ook nog geen toprot te zien, maar de komende dagen zullen kritiek zijn (regen :wOOt :P ), daarna voorspellen ze minimaal een week goed weer....ik kies er misschien voor om de bovenste toppen als eerste te oogsten...

Partasol werkt ook bij mij prima, hoewel deze niet doorzichtig is...goed idee :specool )

Bwen benieuwd of je succes met je loep gaat hebben, ik ben zelf bang dat ik niet goed weet waar ik nu naar moet kijken...amber kleur......maar ach zo leren we iedere dag.

jij en de mede growers bedankt voor de info.

ander vraagje 2 weken voor de oogst geen voeding meer of helemaal geen water?

 

greetz ronnepon

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bruine haartjes die je nu krijgt zijn de voorbodes van toprot... niet van afrijpen.

geloof me... ik heb er zelf last van en moet nu al toppen knippen vanwege rot.

Let goed op die bloempjes in de oksel van je steeltjes...als die bruin worden is het mis.

Ik zal proberen er een foto van te maken en in mn album te zetten.

Wiet is niet klaar na 6 weken... als je geluk hebt over 2 maar ga maar uit van over 3.

 

Veel geluk ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is normaal dat die haartjes bruin worden, het feit dat nadat de haartjes bruin werden er bij jou toprot onstond wil niet zeggen dat dat aan elkaar gerelateerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge jonge..

 

zoeken zoeken.. zaken in hun context plaatsen.

 

1. haartjes horen niet 80% bruin te zijn na 5 weken bloei. Dat komt inderdaad door het vocht. Bruine haartjes vroeg in de bloei krijgen is inderdaad een oorzaak van rot: als je bloemen groeien en die bruine haartjes binnenin je bloem terecht komen kan je snel last van rot krijgen (heb het zelf ook meegemaakt)

2. Trichomes. Ook kwestie van zoeken en dan vind je dit o.a. :

 

gallery_5211_1953_107599.jpg

 

 

Vaak zijn de bovenste toppen het eerst rijp. Je kunt er dan oo kvoor kiezen om in twee etappes te ogsten: De onderste laat je dan nog even staan.

 

Hoe je foto's plaatst lees je rechtsboven bij "help"

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Mod,

 

Beetje grumpy begin van je antwoord :wOOt maar dankbaar buigt deze amateur...en gaat morgen een loep kopen... :specool

 

greetz

 

en ja ik zoek me suf maar het verhaal wanneer stoppen met water geven vind ik niet...of ga je nu nog harder zuchten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zucht kreun :specool

 

niet stoppen met water geven. Is belabberd oogsten, slappe planten. Laatste week alleen water geven, geen voeding meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totaal nieuw verhaal voor mij van die haartjes die binnenin de top toprot veroorzaken.

Misschien omdat ik er gelukkig nog geen last van heb gehad.(recentelijk dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja het is inderdaad lastig wat nu te doen, of een gedeelte oogsten om toch maar wat te hebben van deze plant of wachten en hopen op goed geluk.

 

De loep heb ik nog niet maar vind het wel fijn dat er meegedacht is met me en anderen dit probleem ook hebben en zo weten wat te doen.

 

Als ik een gedeelte zou willen oogsten dan oogst ik dus wiet met vollop voeding er nog in, proef je dit niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm je bedoelt dat bruine zakje?? of wat anders heb ik ook probleem,zit bij sommige onderin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gekeken bij mij, en die lege zaadzakjes op alle takjes zijn nu groen.

 

Als ik die zakjes in de gaten houd, kan ik ze dan door laten bloeien? (deze plant heeft nooit in de regen gestaan of dauw en heeft een dakje overdag)

 

Yoitsme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens goed geinspecteerd en blijkt een heleboel bruin tussen de toppen te zitten en ook zakjes bruin zoals op de foto, dus zeer binnenkort knippen.. :specool

 

Jammer hoor.. Bedankt voor de tip VLINDERS!!toppie

 

Zal t resultaat melden :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een paar uurtjes knippen is dit het resultaat geworden:

 

med_gallery_11507_2843_523136.jpg

 

med_gallery_11507_2843_687717.jpg

 

med_gallery_11507_2843_127263.jpg

 

 

Er zat op alle hele dikke toppen wel hier en daar en rot blaadje tussen, de wiet zelf was vrijwel niet aangetast.

Kwalitatief ziet het er netjes uit.

 

Gewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca. 3 onsjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Totaal nieuw verhaal voor mij van die haartjes die binnenin de top toprot veroorzaken.

Misschien omdat ik er gelukkig nog geen last van heb gehad.(recentelijk dan)

Haartjes die bruin worden door het vocht zijn in feite al aan het rotten, ze horen namelijk gewoon wit te zijn in leven. Pas als ze afsterven worden ze bruin. Dood materiaal in je top + vocht geeft veel kans op rot en ik heb het zelf al twee keer geconstateerd (zie de foto's in mijn topic).

 

overigens zijn veel leden er nog niet achter dat er een "help" functie rechtboven zit waar ook netjes wordt uitgelegd hoe je foto's in je topic plaats. rtfm please.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, had de helpfunctie inderdaad nog niet gezien!

 

Foto's vd opbrengst post aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...