Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flor

Hoe Water Te Geven In Volle Tent?

Recommended Posts

Hai,

 

Ik heb zelf dus zo'n growbox 1 bij 1 meter en ik vroeg mij dus af hoe mensen die plantjes water geven als je niet zo'n automatisch systeem hebt en als de plantjes vrij groot worden.

Zelf zit ik er ook nog aan te denken om een 'netje' erboven de maken om te scroggen maar dan kom ik natuurlijk helemaal niet meer bij de potten.

 

Ik dacht eraan om een stukje tuinslang ofzo aan een gieter te monteren om erbij te kunnen, maar ik neem aan dat veel mensen hiervoor een oplossing hebben die misschien wel een stuk beter is.

 

Dus hoe geven jullie water als je hokkie helemaal vol staat en je komt niet meer bij de potten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je in die tent een losse bak onderin liggen.

Zolang de plantjes niet te groot zijn kun je nog van boven geven.

En als dat niet meer lukt gooi je het water gewoon onderin de bak 2 a 3 x in de week.

Ik doe niet anders.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met losse bak zo'n stuk zeil met opstaande randen bedoelt, dan ja :P

Maar om die nou helemaal te vullen met water...hmm.. hij staat bij mij op zolder en ik moet er niet aan denken dat er opeens een x aantal liter langs de muren naar beneden gaat lopen. :specool Dat lijkt mij een beetje eng.

Misschien dat ik de volgende keer die bakken onder die schotels moet zetten maar dat neemt natuurlijk weer meer ruimte in beslag.

 

Voorlopig denk ik nog aan het 'systeem' van gieter - stukje tuinslang - pvc pijpje (voor betere mik controle)

Maar dan nog zal het lastig worden als het helemaal is dichtgegroeid.

 

bedankt voor de tip, maar ik vind het een beetje te eng om mijn hele tent te vullen als een pierenbadje :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi,

 

een cm of 2 a 3 water in zo een bak is zat hoor.

Als er de avond erna nog water in legt heb je teveel gegeven.

Is het echt kurkdroog had je iets meer kunnen geven.

 

Maar als je moeilijk wilt doen moet je het zelf weten,haha.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog sterker.. ik gebruik nog geen gieter maar een simpele maatbeker. Ik moet nu al 2x zo'n water mix aanmaken voor mijn plantjes.

Ik heb natuurlijk liever een betere oplossing zodat al plantjes hetzelfde krijgen en in 1x.

Maar daar verzin ik nog wel wat op, alleen hoe ik er straks er makkelijk bij kan komen is nog even de vraag, zeker als ik een scrog netje ga plaatsen.

 

Maar nu je dat gezegd hebt over water geven van onderen door middel van een laag water in de tent denk ik ook wel dat dat misschien toch wel de beste oplossing is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eng ?

 

Vul jij iedere keer een gieter met water dan ?

 

Esmie

tja sta je met je strand gietertje van een halve liter........en maar steeds nieuwe voeding aanmaken in je gietertje..... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook schotels om je potten op te zetten, da's zat. Met een sproeistok kom je overal makkelijk bij en blumats regelen het zelfs helemaal automatisch en op maat.

 

Als je scrogt kom je juist wél makkelijk bij je potten omdat je de onderste takken dieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb ook intresse in het blumat systeem

ik heb van de week de heer wouters gesproken van hewo.nl

dus legde me wel het 1 en ander uit..

 

maar ik kon niet diep genoeg doorvragen anders zou ie snappen dat ik een binnen tuintje heb..

 

ik heb een vraag aan mensen die de tropf blumats gebruiken

wat is de minimale hoogte om het vat te plaatsen???

ik wil met 9 blumats gaan werken

 

welke onderdelen heb ik daar voor nodig

ik heb ooit van iemand hier op het forum voor bij zien komen die had een lijst gemaakt met artikel nr's van de website www.blumat.nl

mocht iemand die nog kunnen vinden kan deze persoon heb posten???

 

 

mzzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...