Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
newblower

Beïnvloed De Hoeveelheid Tabak Je Stoned ?

Recommended Posts

Mijn voorraad wiet was zogoed als op . Ik had nog zo een 0.50g wiet ligge en d8 van ik rol men laatste en doe hem in het weekend op :specool . Nu heb ik er een bigstick van gemaakt en heb zitte nadenken dat er eigenlijk wel veel tabak in zit :no . Dus ik vroeg me af of de hoeveelheid tabak je in je Jé stopt je stoned beïnvloed ? Ik zal het effe probere duidelijk te make met een voorbeeld .

 

Je hebt bv. 0.50g Whit Widow liggen .

Je rolt een bigstick en gebruik 0.50g en redelijk veel tabak .

Je rolt een smallere / dunnere joint met 0.50g in met weinig tabak .

Je rolt een pure met die 0.50g ( zal moeilijk gaan maar het is dan een korte jé ofzo :( )

De wiet in de 3 bovenste Joints is hetzelfde .

 

Nu rook je deze 3 joints op drie verschillende dagen . Zal het effect tussen deze Joints hard verschillen wegens het verschil van de hoeveelheid tabak ? Je rookt deze joints alleen , dan is de hoeveelheid thc die je opneemt toch hetzelfde omdat de hoeveelheid wiet hetzelfde is ? :blink:

Iemand een mening / ervaring ? :wOOt

 

alvast bedankt

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ( als antwoord op de vraag in topic)

 

Het verschilt bij persoon, meestal als je een wietje puur rookt en er high van word, kan je er stoned van worden als je die met tabak rookt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ene doet weinig tabek met meer wiet, de ander heeft liever meer tabak. Naar mijn mening wordt je stoneder van meer tabak en meer high als je er minder in doet. Zo ervaar ik het, daarom heb IK het liefst 50/50. Maar zoals hierboven al werd gezegd, dat verschilt per persoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een groot verschil tussen een dikke jé me veel tabak en dunnere jé me minder tabak ? Als ge stonder wordt met meer tabak dan rol ik ze altijd met veel tabak .. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt er helemaal aan hoe je ze draait.

 

tabak heeft de eigenschap dat het in tegenstelling tot wiet de longblaasjes doet krimpen, wat de opname van thc bemoeilijkt. in theorie is het dus; minder tabak = betere opname van thc.

 

uit mijn eigen praktijkervaring heb ik wel geleerd dat de manier waarop een joint brand heel veel invloed heeft op hoe stoned je wordt. Een pure joint zal altijd wat minder goed branden (tabak brand immers beter dan wiet), zodat er een hoop thc gewoon de lucht in gaat zonder je longen te passeren.

 

normaal gesproken draai ik zelfr m'n jointjes behoorlijk strak, zodat ik er lekker lang van kan roken. Bij een tekort aan wiet wil ik nog wel eens een wat slappere joint draaien met een stuk minder wiet. Die joint is dan wel snel op, maar door de veel betere verbranding lijkt ik vaak net zo stoned als met de dubbele hoeveelheid wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadkill heeft idd gelijk, als je wiet verbrand wordt dat warmer dan tabak, wiet heeft namelijk een kortere verbandings tijd maar met een hogere temperatuur integenstelling tot tabak wat op een lagere temperatuur verbrandt maar langzamer opbrand. (oorzaak nummero uno van inbranders is dan ook alle wiet aan 1 kant doen)

Verder maakt de hoeveelheid tabak volgens mij niet echt een verschil de soort wel (zou light cigaretten pakken makkelijkst binnen te houde minste effect op de longen)

Het is dus meer de verdeling van de weed in de joint en de soort tabak dat een verschil zou kunnen maken qua stonedheid ipv de hoeveelheid tabak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...