Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietplanter

Ph Probleempje

Recommended Posts

Hoi ik heb in totaal 17 coco's slabs van 1,33 meter.

Mijn plantjes zitten nu ongeveer in hun laatste week en krijgen voeding met een ec van 2.0 en een ph waarde van 5.6.

Ik geef ze 2 a 3 keer water per 24 uur waarbij ik ook zo weinig mogelijk drain heb.

Ik spoel ook elke week!!

 

Nu heb ik het probleem dat als ik m'n drain uit de verschillende libra's meet dat sommige slabs een normale waarde geven: ec 2.10 en ph 5.6 maar drain uit andere libra's hebben dan een ec van 2.70 en een ph waarde van 5.0 of zelfs vorige week een ph waarde van 3.5 en dat lijkt me echt niet goed :specool

 

Wat me opvalt is dat die planten ook wat kleiner zijn....

Hoe kan dit nu zo verschillen tussen de libra's??? kan het liggen aan mijn pomp die te zwak is en dus bij die planten die kleiner zijn ook minder water geeft? of is het normaal dat die planten kuren beginnen te krijgen omdat ze op hun eind lopen? :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wietplanter,

met het soort medium hebben wij geen ervaring.

Met lage ph des te meer...

Dit veroorzaakt welzeker kleinere planten, stekken worden zelfs miniplantjes...

 

Op aarde krijg je een ph blokkade waardoor de opname van de plant stagneert, of dit op slabs ook zo is...?

Wel zou het dan kloppen dat de ec van de drain hoger is, er is immers minder opgenomen.

Zelfde partij/ soort slabs? ofwel was je beginwaardes gelijk?

 

Als een plant te weinig water krijgt zal die eerder wat gaan strekken, denk ik. Wel kun jij zeggen waar die slabs zich bevinden in de voedingslijn...(netwerk)

 

Planten kunnen wel kuren krijgen maar dit is dan een overall probleem, terwijl jij

het al kunt herleiden tot bepaalde afwijkingen.

 

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu begonnen met een nieuwe reeks en die deden het de eerste week slecht, had m'n slabs laten weken met water op ph 6.5 maar toen ik na 24 uur de knietjes naar beneden deed en nog eens m'n ph controleerde was de ph 5.6 (ideaal dus) na een week zagen ze er geel uit en groeiden niet goed. Veronderstel dat de ph in die week dan toch nog verder gedaald is want heb nu goed gespoeld met ph van 6.5 en nu telkens verder bewateren met ph 6.0 en doen het nu na 2 weken toch terug goed en zien er weer terug goed fris uit.

 

De boosdoener zijn die Enzymen zoals hier ook nog verder in een topic te lezen valt van Stumper !!

weer een les wijzer :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goeie tip !

 

laat die slabs voor wat het is. en ga op quantigo/mapito of aarde.

slabs zijn kut .wel beter voor je dat je het probleem heb gevonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...