Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peacheken

10 Killing Fields + 10 Freebees, Zaad

Recommended Posts

de foto's gaan er nog sneller komen dan ikzelf had verwacht, de afspraak is niet doorgegaan dus heb ik ondertussen de foto's al kunnen nemen en ze kunnen uploaden, nu nog hier neerpoten.

 

Ik zal beginnen met 3 overzichtfoto's van in het kot zelf:

med_gallery_10466_3224_474402.jpg

 

med_gallery_10466_3224_126701.jpg

med_gallery_10466_3224_29749.jpg

 

en dan nu de geknipte :D planten stuk voor stuk, van elks 2, vraag me niet waarom ik de foto's zo heb bewerkt. Alvast mijn excuses dat ik jullie ogen zo belast, wie weet leer ik ooit met een goed fotoprogramma werken en beschik ik er dan ook over één.

Je zal kunnen zien dat de plantjes nogal naakt staan, en op foto komt dit blijkbaar nog een stuk erger over. Dit is omdat ik gisteren zo goed als alle grote bladeren heb weggedaan. 'kben er immers gerust in dat je van elke nieuwe scheut/top die reeds voldoende gevormd is en dus al zelf enkele blaadjes draagt dat je het blad dat ervan aan de basis ligt mag wegnemen. De eigen blaadjes, en de bloemen zullen zelf voldoende voor het aanzuigen van het nodige vocht zorgen. En, op deze manier kan het lciht tot zo goed als overal bij de plant komen. Aangezien ik maar 4 planten overhoudt waar ik er ongeveer 10 had voorzien blijkt dit nog een vrij goede oplossing te worden om het verlies te beperken.

'kzal beginnen met de stekken van mijn vorige kweek (nu ik ze zo mooi zie groeien heb ik er al spijt van er geen stekken meer van over te hebben): Deze heeft dus het donkergroene (mat) en gestrekte van de haze, maar blijft wel gezellig laag :wOOt

med_gallery_10466_3224_71708.jpg

 

med_gallery_10466_3224_129717.jpg

 

Het zal dus de laatste keer zijn dat ik dit soortje mag zien groot worden.

 

Dan het soortje waar ik het minst voor te vinden ben op basis van uiterlijk en hanteerbaarheid. De FB is een soortje dal wel mooi grote bladeren aanmaakt, met ronde en dikke vingers en zeer korte internodes, maar net die eigenschappen maken het zeer moeilijk te hanteren, het te richten naar het licht, bijna elk blad neemt het licht weg van de onderliggende internode.

De pas gevormde bladeren bij deze soort vind ik best wel mooi. De oudere reuzebladeren begin ik daarentegen lomp te vinden terwijl bij de haze-achtige zelfs de grote bladeren hun slanke gestrakte elegantie blijven behouden.

Zowel bij de freebee als bij de killing fields heb ik bladeren gehad tot 11 vingers :D, wat een ongelooflijk gevoel gaf. Van deze freebee en de laatse killing field heb ik een stek die ik kan laten groeien tot mama.

dus, de freebee dan: ( :D daddy, daddy cool)

med_gallery_10466_3224_132945.jpg

med_gallery_10466_3224_141630.jpg

 

 

en dan de killing fields, eerst de haze-achtigen, daar heb ik er 2 verschillende van, een grote en een kleine. Deze komt eerst aan bod. Deze maakt "witte" bloemen en is dus klein en haze-achtig qua blad: donkergroen, blinkend, gestrekte fijne vingers.

persoonlijk heb ik het meer voor zijn grotere broer te vinden, maar die komt dus straks. Nu het kleinere broertje:

med_gallery_10466_3224_39760.jpg

med_gallery_10466_3224_55055.jpg

"Vervelend" aan deze haze-achtigen zijn die uitschietende toppen bij een nog goed producerende kruin die een stuk lager zit dus. Bij de grote haze leidt dit tot een temperatuursverschil van bijna 8 graden soms tussen hoogste punt (32°C) en laagste behoorlijke topjes (24°C).

Nu als het hoogste punt zich in de 32°C-zone bevindt, bevinden de meeste "hoofdtoppen" zich in een zone schommelend tussen de 28 en de 30°C. Daarover heb ik dus zeker geen klagen.

Na den kleinen is het dan tijd voor de grote broer. Ondanks zijn onhandelbaarheid ben ik wel voor deze plant te vinden. Sowieso omdat ik wel voor die donkere gestrekte elegante vingers te vinden ben, net als het mooi open groeien, maar ook omdat deze een paarse kleur in zijn bloemen begint te vertonen :offtopic . Deze plant is ook de traagste in zijn bloeiproces, ondanks zijn zeer sterke groei. Deze is nog maar de laatste week goed in bloei gegaan terwijl de andere planten al 2 tot 3 weken zo duidelijk aan het bloeien zijn. Blijkbaar gaan de oerwoudachtigen het snelst en kompaktst in bloei.

med_gallery_10466_3224_9749.jpg

med_gallery_10466_3224_75593.jpg

en tot slot, mijn tweede favorietje, een mixje van de 2 uiterste fenoverschillen. De mooie frisgroene rondingen en de korte internodes zoals bij de freebee, maar met de mooie elegante afwerking zoals bij de andere killing fields. In tegenstelling tot de andere planten produceert deze ook niet direkt de klassieke kristallen, maar eerder een lichtbruin hashachtig poeder. Dit maakt me natuurlijk ook wel nieuwsgierig. En net zoals mijn andere favoriet geeft deze ook een paarse kleur aan zijn bloemen. Maar van deze heb ik dus wel een stek die mama kan worden :)

med_gallery_10466_3224_58963.jpg

med_gallery_10466_3224_76094.jpg

'kgeef toe, er zijn foto's van voorgaande planten die ervoor kunnen zorgen dat je dit geen mooie plant gaat vinden. Maar zoals reeds aangegeven, er is sterk gesnoeid EN met mijn fotokunsten heb je ook totaal geen beeld van de toppen hè.

Dus zal je maar moeten aannemen dat ze echt wel mooi staan ;)

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens terug voor een updateje. Het is ondertussen alweer 3 weken geleden en de toppen zijn mooi beginnen zwellen. Ik ga nog een mooiere oogst hebben dan toen ik verwacht had wanneer ik vaststelde dat ik maar 4 vrouwtjes overhield van de 20 nieuwe zaadjes.

 

Qua voeding blijf ik dus mooi min of meer sannies lijn volgen, met PK-booster en bloeistimulator. 'kmerk wel dat ik moet opletten om niet te veel voeding te geven. Ook naar grondvochtigheid toe is het niet evident omdat ik nog steeds geen vochtigheidsmeter heb en er grote verschillen zitten in waterverbruik tussen de verschillende planten. Dit probleem vang ik weliswaar op door langs onderen water te geven en te zien hoe hard het wordt opgezogen (sowieso geef ik steeds een halve liter langs boven opdat het water ook direkt in de bovenste grondlaag aanwezig is, en ik denk dat dit ook een betere wortelspreiding geeft. En 'tis echt ongelooflijk als je ziet hoe zo'n 10L emmer zonder probleem nen liter water kan opzuigen als de grond aan de droge kant staat.

 

Van mijn favoriete plant heb ik jammer genoeg geen stek over gehouden. Ik zal me nog maar eens KF moeten aanschaffen op zoek naar dergelijk plantje/fenotype hè. Deze favoriet drinkt zomaar eventjes 2L water/dag terwijl de andere planten schommelen rond de liter! Ze is ook beduidend trager in haar bloei, maar groeit wel een stuk sterker (is van het sativa type) en geeft paars getinte bloemen. Zijn kleinere witte zus geeft een citroenachtige geur af. Van haarzelf kan ik de geur nog niet genoeg ruiken (ik heb een zeer slechte neus).

De stek van de KF die ik heb overgehouden pleziert me ook wel, dit is de indica/sativamix. Deze vind ik mooi elegant afgelijnd en heeft ook paarse bloemen.

De FB die was zeer snel in zijn bloei, begon al van in 't begin zeer dikke toppen te produceren, maar dit had als nadeel dat ik die nu al weken als het ware niet meer zie evolueren, wat ik absoluut niet kan zeggen van mijn andere plantjes. Deze is een zuivere indicaplant en spreekt me eerlijk gezegd het minst aan. Hier heb ik wel een stekje van, waar ik toch wel blij mee ben omdat ik zo toch ook een mama heb die indica is. 'tis leuk af en toe eens wat anders te kunnen roken hè.

 

De indica/sativaKF begint al behoorlijk wat bruine haartjes te vertonen. Als ik deze vergelijk met de haartjes van mijn coffeeshopweedje dan zijn die verdomd lichtbruin, om niet te zeggen donkerblond.

Telt dit ook als bruin? Of is dit maar een tussenstadium van de haartjes net voor ze echt bruin gaan worden?

'tis maar dat deze anders ook ver omver zal mogen, net zoals dat shopweedje.

 

de foto's

1) het shopweedje (van de vorige kweek dus)

med_gallery_10466_3224_137838.jpg

 

 

 

en zijn topjes

med_gallery_10466_3224_435984.jpg

 

 

med_gallery_10466_3224_97938.jpg

2)De FreeBee

med_gallery_10466_3224_167861.jpg

en wat dichter bij de topjes

med_gallery_10466_3224_201679.jpg

 

 

 

3) De KF indica/sativa (KF2)

med_gallery_10466_3224_147959.jpg

 

 

 

med_gallery_10466_3224_293794.jpg

4) De kleine KF sativa (KF4)

med_gallery_10466_3224_101632.jpg

 

 

med_gallery_10466_3224_135339.jpg

med_gallery_10466_3224_89831.jpg

med_gallery_10466_3224_146004.jpg

 

5) en dan mijn grote favoriet dus, de grote KF met paarse kleur in de bloemen (KF6)

wat toppen apart

med_gallery_10466_3224_87518.jpg

 

 

med_gallery_10466_3224_246076.jpg

med_gallery_10466_3224_28829.jpg

 

Bij sommige plantjes heb ik een beetje geprutst met de foto's. Vandaar mijn om zeep geholpen structuur: eerste plantje, dan enkele toppen. Vergeef me mijn zonden :)

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor :)

En die gaan nog veeeeeeel groter worden :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie: wat zeg je nog veeeel groter !? Ik hoop dat je bedoelt dat de toppen nog mooi verder zullen zwellen en dat je niet bedoelt dat ze ook nog verder in de hoogte gaan groeien, de bamboestokken komen tot 90cm á 1m en na 4 weken nadat ik de zaadjes in de grond heb gedaan heb ik er al de bloei ingezet! Als ik die planten zo zie ben ik blij dat ik er geen 10 in dat kot heb zoals eerst was bedoeld.

En zelfs na reeds meer dan 8 weken bloei (8,5 om juister te zijn)?

 

Kan je me ook vertellen of de "blonde" haren mogen beschouwd worden als bruine haartjes (reeds vele haartjes verkleuren dus blond, worden niet bepaald bruin zoals ik gewoon ben van te zien in mijn gekochte weed)?

Zo ja, dan moet ik zeer binnenkort waarschijnlijk de FB en één van mijn KF's al aan de kapstok hangen.

 

Weet iemand indien ik deze in een 2-deurs kleerkast hang te drogen, en ik zuig af met een pc-fan 120mm of ik deze op vol vermogen mag laten zuigen of beter niet omdat ik dan te snel zou drogen?

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een updateje, woensdag (21/11) is de 9de week bloei begonnen, mijn eerste plant is dus omver gehakt na 7.5 weken en niet 8.5!

Zeer binnenkort zullen mijn FB en de 2 kleinere KF's ook wel omver mogen. De FB denk ik zelfs zondag al aan de kapstok te hangen.

 

De planten die ver omver moeten krijgen geen voeding meer, wel nog stimulator. De grote KF krijgt nog ongeveer 2ml bloei en 2.5ml PK. Deze heeft nog zo goed als geen enkel bruin haartje :nerd De spijt is echt groot dat ik hier geen stek van heb om groot te brengen als mama :o , ik moet echt om zoek naar zo'n nieuw KFje.

Deze groeit groots en open, maar uiteindelijk gaan de mooie paarse bloemen toch nog alles dicht doen groeien, ondanks de grote internodes. Ik schat dat deze plant qua volume het dubbele omvat dan de gemiddelde ander plantjes.

Hieronder alweer een fotosessie (en nu zou het moeten lukken om steevast eerst een foto van de volledige plant te tonen en dan enkele "budshots". En sommige foto's beginnen me redelijk goed te lukken qua kwaliteit, ook al is het mooi op beeld vastleggen van de stampertjes, de bloemen nu ook nog weer niet binnen bereik :)

 

De freebee(FB2):

med_gallery_10466_3224_296253.jpg

med_gallery_10466_3224_142300.jpg

 

 

med_gallery_10466_3224_138636.jpg

 

De KF-mix indica/sativa (KF2):

med_gallery_10466_3224_137255.jpg

 

 

 

med_gallery_10466_3224_121202.jpg

med_gallery_10466_3224_69481.jpg

med_gallery_10466_3224_187316.jpg

 

De witte sativa KF(KF4):

med_gallery_10466_3224_82184.jpg

med_gallery_10466_3224_81223.jpg

med_gallery_10466_3224_224850.jpg

med_gallery_10466_3224_196937.jpg

 

De De paarse KF sativa reus(KF6):

med_gallery_10466_3224_609946.jpg

 

 

 

med_gallery_10466_3224_35535.jpg

med_gallery_10466_3224_542790.jpg

med_gallery_10466_3224_496928.jpg

med_gallery_10466_3224_209606.jpg

De laatste foto vormt de onderkant van de voorlaatste, en op die oorlaatste moet je bedenken dat de bamboestokken eigenlijk rechtop staan ;)

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi man :nerd

Wat een prachtige kaarsen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze keer geen foto's, al bij al zou er toch niet veel verschil te zien zijn.

Wel een wat uitgebreidere brief in de plaats, joepie !

 

Enkel mijn absolute favoriet staat nu nog in bloei. De andere duidelijke KF sativa hangt 2 dagen te drogen en de kleine KF 4 dagen. De FB hangt zondag (binnen 3 dagen dus) 2 weken te drogen. De soort van mijn vorige kweek wordt ondertussen genuttigd.

Ik ga duidelijk nog wat moeten zoeken op het drogen. Nu drogen de bloemetjes echt wel te snel, na anderhalve week zijn ze al vrij droog. Ik vrees dat de T° te hoog is en de luchtvochtigheid té laag.

'kga nog es moeten kijken hoe ik dat doe met een kast die de helft groeikast is en de helft droogkast. 'tprobleem is dat ik vooral niet te veel extra elektriciteit wil verbruiken.

Bij huidige kweek hou ik het bij wat minder de deuren van mijn droogkast open te trekken zodat er minder luchtverversing is, en ik deed het al maar hooguit enkele keren per dag.

Bij de FB en de indica/sativamix heb ik voor het ophangen eerst nog wat de bladeren bijgeknipt (tegen het inkrullen). Begin ik er al spijt van te krijgen ja. Niet alleen droogt het met bladeren al snel, al bij al vind ik dat de toppen nog gemakkelijk "kuisen" met die gekrulde bladeren. Je rolt ze van boven naar beneden open en breekt het blaadje af, 'tzal prutsen worden met die ingekorte blaadjes.

Maar de KF sativa die reeds hangt te drogen draagt nog schoon zijn blaadjes en zijn grotere broer zal dat nu ook wel doen.

 

'tis nu wel leuk om zien.

Staat die ene reus mooi te glunderen ondere het stralende zonneke, met de armen wijd open. De ruimte voor haar alleen en ze weet die nog redelijk goed te vullen ook :spliff: Elk bloemetje voelt de direkte zon op zich ;)

Gisteren is de 11de week begonnen en ik denk dat ze haar 11 weken ook wel vlot zal uitdoen. 2 dagen geleden moest ik nog scherp kijken om bruine haartjes te zien en overheersten dus nog volop de witte haartjes. Nu pas begint mijn plantje echt duidelijkk bruine haartjes te vormen.

Ik heb wel de indruk dat de toppen die zich op een bepaalde hoogte bevinden (T°) koppig blijven. In dat gedeelte blijven de witte haren echt nog overheersen en is het nog altijd "zoeken" naar de enkele bruine.

Ja, 'twas en 'tblijft de plant die me ontzettend boeit, ook al behoorde ze tijdens het ontkiemen en de eerste weken groei tot één van de zwakste plantjes!

 

Nu, omdat de opbrengst niet overdreven is en ik direkt wel stekken kan nemen ga ik eerst nog een kweekje doen met minstens 2 soortjes, misschien 3.

De eerste 2 komen van de FB en van de KF indica/sativa die nu hangen te drogen. Het derde is van een zaadje dat zeer traag is ontkiemd, en dat ik samen met 2 anderen had laten staan in 1 emmer met aarde in de living tot ik mijn 5-deurskast had. Die 2 anderen hebben het dus opgegeven, maar deze is overeind gebleven en zou bijgevolg nog eens een sterk plantje kunnen zijn. Enkele dagen terug heb ik er stekjes van genomen, ook al was het nog wat vroeg omdat ik graag nog het geslacht zou weten voor mijn reusje gedaan heeft met bloeien. 'kben nog niet zeker dat ze goed schieten ('kdoe het op gewone natte aarde met bacto, schimmels en wortelstimulator, in een klein potje onder TL).

'kzal subiet eens een foto trekken van de droogkast met de deuren open en nog toevoegen, een foto van mijn reus nog in volle glorie hebben jullie zeker nog te goed. Maar ze is nu bezig met haar schoonheidsslaapje en dus storen we haar niet!

'khoop da'k nog van haar zal kunnen proeven dit jaar want als ze nog een week of langer moet bloeien en dan nog eens 2 weken drogen zal het sneller nieuwjaar zijn dan verwacht.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's van de kast, alsook de drogende planten en de huidige mama's:

Om in schoonheid te eindigen begin ik met de foto's die vooral de kast omschrijven.

 

nog es beginnen met een overzichtsfoto:

med_gallery_10466_3224_428061.jpg

 

 

 

Achter de middelste deur, die je nu dus open ziet staan :D, heb ik 2 verdiepen voorzien om te gebruiken als stekkenkast. Ik denk echter met 1 verdiep voldoende te hebben en het onderste te gebruiken als "materialenkot" (zoals je al een beetje ziet). Voorlopig is het nog geen stekkenkast omdat er nog licht moet voorzien worden ;)

 

Het linkse 2-deursgedeelte, de mamagroeikast:

med_gallery_10466_3224_158481.jpg

 

en van iets dichter de mama's zelf:

eerst de KF-indica/sativamix:

med_gallery_10466_3224_431099.jpg

een beetje krom, maar ze komt er wel :P In de kleine potjes staan al stekken waarvan ik vrij gerust ben dat ze zullen goed schieten

en dan de FB met de nog onbekende KF:

in de emmer met de blauwe sticks zijn de KF, daarbij staan drie potjes met elk 2 ministekjes. De roze sticks zijn dus voor de FB, daar zijn nog geen stekjes van, ook al staan de potjes klaar.

med_gallery_10466_3224_460885.jpg

 

En dan nu over naar de planten die te drogen hangen, eventjes topjes aanschouwen. En naar goeie ouwe traditie eerst een overzichtjen:

med_gallery_10466_3224_294664.jpg

van links naar rechts: de FB, de KF indica/sativa met paarse bloemen, de KF sativa met witte bloemen

De eerste 2 zijn dus "gesnoeid" voor het te drogen hangen. Desondanks vind ik dat de derde een al behoorlijk mooie kruin heeft. Ze begint hoger en eindigt lager met een mooi volle kruin ten opzichte van haar buur, en die is duidelijk alweer voller dan haar buur. 'kdenk wel voldoende te hebben om een volgende kweekperiode rond te komen, het sparen begint al :spliff: En bij mijn volgende kweek weet ik op voorhand hoeveel vrouwtjes er in mijn kot zullen staan, namelijk evenveel als er plantjes zullen staan. Geen afvallers meer nadat ik ze in bloei heb gezet :(

 

en dan nu elk afzonderlijk eens in de schijnwerpers:

- de FB:

med_gallery_10466_3224_582746.jpg

 

- de KF indica/sativa

med_gallery_10466_3224_623080.jpg

 

- de witte KF

med_gallery_10466_3224_20997.jpg

 

binnenkort dus wel nog eens een foto van mijn schatjen dat nog mooi staat te glunderen, maar haar stoor ik echt niet tijdens haar slaap.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

 

Voila sie, hier zijn we reeds met een paar foto's van mijn schatsjen :P

med_gallery_10466_3224_84829.jpg

 

 

efkes pauze, ze mag alweer gaan slapen :j

...

ze staat zo mooi :P Het is altijd een plezier haar slaapwel te kunnen gaan wensen en ze nog wat te kunnen bewonderen en een beetje beter leggen, mmmm.

nu nog eens ongeveer dezelfde foto, maar wie weet vertelt ie toch iets meer, anders

med_gallery_10466_3224_298986.jpg

 

 

deze 2 foto's geven al iet of wat een beeld van de totale grootte van mijn kot.

 

En nu nog mijn mooie hoofdtop, 'kvind zelf wel dat ie best wel geslaagd is:

het is de top die op de overzichtsfoto uiterst rechts gericht staat, ook al vind ik dit nu niet direkt een leuke richting.

med_gallery_10466_3224_9792.jpg

'kben echt es benieuwd naar de opbrengst van dit plantje.

 

Ondertussen doen de bruine haartjes echt wel een aanval. 'kbegin het gevoel te krijgen dat het één is die steeds zeer laat in actie schiet, maar het dan ook direkt goed doet. Natuurlijk draagt mijn meiske nog behoorlijk wat witte haartjes, ze verdwijnen nog niet in een paar dagen godzijdank! 'kmoet ze toch ongeveer een week zonder voeding zetten hè (en morgen krijgt ze nog een laatste beetje, met uitzondering van bloeistimulator).

'kvraag me trouwens af of mijn toppen nu nog altijd blijven doorzwellen. Niet alle dagen weliswaar, maar toch, regelmatig merk ik plots op dat het is alsof sommige toppen alweer zijn bijgekomen, terwijl ik er toch wel dagelijks mee bezig ben.

Als de schoonheid en de kwantiteit borg staan voor de kwaliteit staat me nog een stevig en lekker weedje te wachten :no

Ik hou jullie op de hoogte, ook al is het niet altijd even regelmatig :D

De groetjes nog,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila,

mijn coffeeshopsoortje is op. Gisterenavond heb ik de FB gekuist (na 2 weken drogen dus) en de eerste FB-joints zijn reeds opgesmoord.

Ik proef vooral nog die scherpere smaak van het drogen, iets waar ik bij volgende oogst wel nog eens goed ga moeten op zoeken. Qua effect is het ook niet direkt een wonder, eerder middelmatig.

Op een hoeveelheid voor enkele dagen, een week na, bewaar ik de rest bovenaan in mijn frigo in een zwarte zak. 'kheb zo het gevoel dat het drogen en bewaren nog 't moeilijkste is bij het kweken.

 

Hieronder enkele foto'svan de half gekuiste oogst, goed voor 0,07gr/W. Aan 10 planten zou dit dus 0,7gr/W geven.

 

Naar goeie ouwe traditie ondertussen, eerst een overzichtsfotootje:

med_gallery_10466_3224_424385.jpg

 

 

dan eerst een beeld van de kleinere topjes,

hier zie je enkele bruine toppen tussen. Deze verkruimelden volledig, een beetje zoals iet of wat vochtige bloem/meel (links onder en in 'tmidden van het hoopje). Kan dit toprot zijn? Het zijn stukken van mijn hoofdtop (de bruine top links onder was de kop van deze hoofdtop), die van in't begin direkt mooi dik gezwollen stond.

med_gallery_10466_3224_720605.jpg

 

 

en dan nog de "kaarsen" afzonderlijk, zonder de plukjes dus:

med_gallery_10466_3224_239188.jpg

 

 

Voila, nog een weekske en 'tis de beurt aan de eerste KF.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet dr netjes uit :bier

 

Je mag alleen wel stellen dat het toch een echte sativa is die killing fields?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smikkel smikkel dat gaat heel wat lekkere rookwaar opleveren :bier

En ja de killing fields is een overtuigende sativa

 

greetzs sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor je eigen wietje, ziet er goed uit :bier Ben ook zeer onder de indruk van je stapelkunst :D Kun niet gemakkelijker die TL een meter laten zakken met 2 kettinkjes, dan je planten een meter omhoog te zetten, en zorg dat je TL maar zo'n 5cm boven de planten staat om het strekken te voorkomen.

 

Succes, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

leuke boel bij je :D dat stapelen zou ik toch ook iets anders voor zoeken, straks slaagt je plant kapot naar beneden op een zaterdag avond... :specool en dat bruin vuil in je weed is rot man, das rot, betere ventilatie voorzien in je drooghokje :bier

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuinkabouter: thx! nu weet ik rot met zekerheid te erkennen

 

@slotty: die kettingskes heb ik nog niet, mijn constructie wel :P

 

@iedereen: bedankt voor jen reacties! Ik doe het graag rustig aan en veeg soms al eens mijn kloten aan van die raad die muggezift over een Ph-afwijking van 0,1, maar ik leer er wel degelijk uit.

 

@Sannie: bedankt voor jouw service en ondersteuning, voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Je bent een voorbeeld, veel hoog geplaatste ondernemers zouden nog wat van jou kunnen leren!

 

Voor de droogkast ga ik echt nog eens goed moeten kijken aangezien dit dezelfde kast is uiteindelijk als de ontkiem/mamakast en dus in dezelfde ruimte staat, in dezelfde temperatuur. Ik ben nog op zoek ook naar een voeding van 12V om mijn pc-fans aan te sturen voor luchtdoorstroming in de verschillende kasten.

 

Mijn koninging heb ik dan toch maar omver gehakt, we zijn ondertussen iets meer dan 12 weken ver. Ook al twijfel ik of ik ze niet beter nog wat had laten staan. Ze maakte immers nog redelijk wat nieuwe bloemen aan, maar daar tegenover staat dan weer dat er ook al zeer veel bruine haartjes waren. Ik vrees dat ik te vroeg gestopt ben met voeding geven waardoor mijn meiske de blaadjes is beginnen laten hangen, verkleuren en afvallen, en waardoor de bloemproduktie, die nog aan de gang was dus, ook minder was.

 

Nu, de nieuwe zaadjes zitten al in de pitpots sedert maandagavond (het is nu vrijdag), en de eerste 5 zijn reeds ontkiemd. Ik hoop tussen deze reeks opnieuw een plant te hebben zoals mijn koninging, want nu zal ik erop toezien dat ik van elk zaadje een extra stekje heb om eventueel mama te laten worden.

Mijn "mama's" van de FB en de KF die ik had achtergehouden staan nu op de bodem in de kast. De pitpots staan nu op een prachtige toren :D Door lichtproblemen zie je op de foto weliswaar enkel de "ontkieminstallatie". De spaarlampen zijn 18W/st. Maar hierover open ik wel nog een nieuw topic, want 'kzie me nu alweer afdwalen :P

 

de foto's van de net geknipte KF killing queen:

deze keer heb ik haar al in stukken geknipt om ze eens anders te drogen te hangen, 'tzijn voorlopige truucen met de bedoeling tegen volgende oogst de droogkast geüpdated te hebben, net zoals het stekken gedeelte zodat het gedeelte waar nu de zaadjes staan het mamagedeelte kan worden.

De top(jes) liggen op een wit blad van 50 X 71 cm, na een tijdje heb ik eraan gedacht er een briquet en muis bij te leggen om een nog beter beeld te kunnen geven.

en hier zijn we weer, eerst de kleintjes, en van overzicht naar "meer detail" :specool

med_gallery_10466_3224_99160.jpg

 

 

 

med_gallery_10466_3224_443151.jpg

 

 

 

 

en dan is het tijd voor de middenklasse

med_gallery_10466_3224_721987.jpg

 

 

 

med_gallery_10466_3224_186700.jpg

 

 

 

 

en voor we naar de echte top gaan, eerst nog een overzichtje in de droogkast :(

 

de top gebundeld aan de kapstok :smoke

med_gallery_10466_3224_82517.jpg

het middenkader en de kleintjes op de rooster gelegd

med_gallery_10466_3224_212528.jpg

 

 

 

 

 

en nu nog de top, en gelukkig voor het overzicht op het witte papier i.p.v. op de donkere vloer ;)

med_gallery_10466_3224_300583.jpg

de derde is de "hoofdtop" (ik had de plantjes niet getopt), waarvan nu een solobeeld volgt

 

med_gallery_10466_3224_126215.jpg

kwijl, kwijl, :P :bier

hiervan hoef ik zelfs niet te proeven om te weten dat ze me zal plezieren.

'kben ook uiterst benieuwd naar de opbrengst als ik weet wat haar kleinere witte zusje heeft opgebracht.

Eventjes op zoek naar een dergelijke mama nu, en dan nog op zoek naar een leuke mama in de trend van K.O Kush en ik zal wel lekker genesteld zitten voor een tijdje.

 

Ik ervaar het wel als voordeel met 2 soortjes tegelijk te growen, vooral met 2 soorten die sterk verschillen in bloeitijd.

Na amper 8 weten ging bij me de eerste plant uit mijn kot, waardoor de anderen al meer ruimte kregen en beter het licht konden opvangen. Na een goede 9 weken schoot nog enkel mijn mooiste over en die heeft dus nog 3 weken met al haar armen wijd open de zon opgevangen en gestraald. Ik heb haar minder laten glunderen door te vroeg te stoppen met voeding geven.

Ook in dit opzicht is een combinatie K.O Kush (± 8weken?) en een mama KF, zoals mijn liefste nu (12/13weken), een prachtcombinatie, een droomkoppel. Mijn KF zou nog meer dan 4 weken van de volle zon kunnen genieten.

 

Momenteel ben ik de FB aan het roken.

Nu, over smaak kan ik moeilijk oordelen (ik weet wel dat ik haze lekker vind omwille van een specifieke smaak, die rook ik het liefst), maar ik proef alleszins niet te veel hooismaak, die geur die ik had, en in 't begin ook meer proefde, bij het drogen, na enkele dagen ongeveer. Een zeer doordringende geur ook. Het weedje blijkt dus echt wel te verzachten :wOOt

Qua werking ervaar ik het als een rustig weedje, 'kzal er mezelf niet van de kaart mee smoren. Daarom dat ik na de KF overweeg op zoek te gaan naar iets zoals K.O Kush.

'kben natuurlijk nog uiterst benieuwd wat mijn prinses gaat doen met me.

 

Dit was het dan voor dit KF/FB-experiment. Op naar de verfijning van mijn KF nu.

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...