Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mortal

Npk Verhouding

Recommended Posts

Beste mensen

 

Toch vraag ik me af wat nou de beste npk verhouding is voor de groei en de (bloei fase voor de plant.

Aangezien er toch verschillen in zitten qua merken----

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat alles samenhangt met het hele groei en bloeiverloop van een plant. Iedere voedingsfabrikant heeft een eigen uitgebalanceerd schema dus...... Het lijkt me dan ook niet goed om ineens van merk over te stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt, het ligt gewoon aan de opname van de plant. Zo doseren ze in de professionele tuinbouw ook. Er wordt een analyse gemaakt van het drainwater. Aan die analyse is exact te zien per element of sporenelement wat de plant niet heeft opgenomen. Op die manier wordt het constant bijgesteld. Want een plant neemt op wat die nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de groei NPK 10.7.8

 

voor de bloei NPK 4.8.8

 

zaailingen = 50-150 p.p.m.

ontwortelde klonen = 100-350 p.p.m

kleine installaties = 400-800 p.p.m.

grote installaties = 900-1800 p.p.m

 

 

handig plaatje gevonden

gallery_12381_2967_1918.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin !!

 

Basis regel voor bomen, planten, bloemen en fruit !!!

In verhouding tot andere elementen meer Fosfor (P) in de periode dat de plant en wortels aan het groeien zijn..

want de meeste fosfor van een plant zit in de wortels, en hoe groter de vrucht of bloem, hoe meer K in verhouding tot de andere elementen....

Ik heb dit verhaal van Metrop gehoord bij de uitleg van hun voeding en na gelezen in een stuk van de Universiteit van Wageningen..

Een Marihuana plant is echt niet anders.....

Probeer de voeding maar van Metrop, dan zie je echt verschil, gelijk al in het begin.

Ik ben een echte fan geworden i.i.g. en wil nooit meer anders

 

MR1 10-40-20

MR2 10-20-40

en super calgreen N -10, Ca 22.50%

 

Ik heb met m`n pa alle merken in Nederland zonderhand gehad..... mij maak je niks meer wijs en zeker als een voedingsleverancier het niet kan onderbouwen..

 

Groeten uit Utrég..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirical Growth van bij de Gamma en Agriland 6 eu per potje goed voor 190 liter water..

 

npk 15/30/15 met wat sporen elementen, tevens lagen er ook calcium korrels naast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...