Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomas

3x Killa Kush - 2x Blueberry Indica F2 - Scrog

Recommended Posts

kill em all :specool

 

lastig dat ongedierte, maar het ziet er toch mooi.

mooie scrog ook, deze winter ook es proberen

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie scrog

Ruikt het al een beetje?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee echt ruiken doen ze nog niet..

 

net weer wezen kijken en het staat er echt stukken slechter bij als gisteren.. alle killer kushes krijgen nu geelachtige vlekjes op het blad, en bladranden trekken ook naar elkaar toe.. ik heb een (onduidelijke) foto van een paar dagen geleden, misschien dat iemand een verklaring heeft..

 

gallery_6949_284_2972.jpg

 

 

 

 

 

zal morgen met het licht uit proberen wat betere foto's te maken..

 

De takjes blijven ook wat iel, en zelfs de nieuwe scheutjes zien er beroerd uit.. Snap niet goed wat het kan zijn, ik geef nu elke keer 1ml bloeivoeding per liter mee, en zuurde eerst af op +/- ph 7, de laatste twee waterbeurten helemaal niet meer afgezuurd (ph zal dan rond 7.4 liggen)

Aangezien ik grote potten gebruik leek het me dat dit geen probleem moet zijn..

Het lijkt nog het meest op een magnesium probleem, maar de oorzaak is mij onbekend, en of het zou helpen om met een mg oplossing te spuiten weet ik ook niet, maar misschien toch handig om te gaan doen voordat het nog meer verergert..

Als iemand een beter idee heeft, laat maar weten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja das een goeie..

 

Ze hangen alsof ze verzuipen, en zo te zien worden ze geel van binnenuit naar buiten. hang me er niet aan op maar geloof niet zo aan een magnesium probleem, dan zouden ze van buiten naar binnen geel worden en van uit de kartels en bladpunten naar de nerf.

Maar het is idd niet echt goed te zien op de foto`s.

 

Ik zou het zo niet weten, welke voeding gebruik je en hoe nat hou je ze?

Sorry had geen zin om terug te bladeren..

 

Sulfaten tekort lijkt er ook wel wat op.

 

Iig mooi klote dat het wat minder gaat :specool

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken Spock. Een wateroverschot sluit ik uit, ze stonden eerder iets te droog dan te nat..

Ik heb ook al wat zitten zoeken en er zijn een paar tekorten die in de buurt komen, maar aangezien ik niet bijzonder veel of weinig heb bijgevoed hoeft dit het niet perse te zijn..

heb 't probleem ook aan sannie voorgelegd en hij vermoed dat het kan komen door het spuiten.. daar ga ik nu mee stoppen en het een paar dagen aankijken.. Ik heb er helaas een hard hoofd in :specool

 

Het lijkt overigens precies op dit probleem: http://www.wietforum.nl/Rare-Bladeren-Topp...cht-t31364.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je mee gespoten dan(vital)?

Hebben alle planten het dan of alleen de kk?

 

Laten we hopen dat ze niet zo eindigen zoals de planten in dat andere topic...

 

Niet meer spuiten, en ik zou zelf proberen om de bloei voeding wat op te krikken.

Welke voeding gebruik je eigenlijk, en op wat voor grond staan ze. Nieuw of gebruikt en opgewaardeerd?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week 1 keer met brimex spray gespoten (dit vertrouw ik nu niet meer) en later ook 1x met vital..

m'n aardemix bestaat uit: trefmix (soort lightmix), batmix, seramis en cocos.. niet hergebruikt. Ben na een week of 2 begonnen met licht bijvoeden..

Ik gebruik de organische BAC voeding..

 

Whazzup had ook soortgelijke problemen met 1 sativa, en wat hij ook probeerde, de plant kwam er maar niet bovenop.. ik vrees dus het ergste, maar ga het voorlopig nog even aankijken. Anders trek ik alles er uit, zou zonde zijn van de tijd en moeite.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

update van 't front..

 

ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het spuiten de oorzaak is van de problemen.. de bladmondjes worden simpelweg afgesloten door de spray, waarna ze het vocht niet meer kunnen verdampen.. Vandaar de gekrulde blaadjes en slechte groei..

Morgen een poging doen om wat residu weg te spoelen door met water te spuiten, en dan wacht ik het nog een weekje af..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soo :specool echt zonde he als je ze morgen gaat afspoelen doe dan een lichte oplossing bitterzout bij je water(EC1.0). Dan vloeit het water beter uit over het blad en hebben je planten nog meer aan de douche dan ze gewoon zouden hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, dat lijkt hetzelfde probleem dat ik ook heb, maar ik heb niet gesprayed met iets

 

68ksk6r.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, laten we hopen dat het niet te laat is.. :specool

 

Ik hoop het ook, maar een goede ronde zal het al niet meer worden..

 

Oei Oei, dan maar even met de tuinslang erover!

 

yo neus wanneer post jij weer eens wat :engel

 

Soo :smoke echt zonde he als je ze morgen gaat afspoelen doe dan een lichte oplossing bitterzout bij je water(EC1.0). Dan vloeit het water beter uit over het blad en hebben je planten nog meer aan de douche dan ze gewoon zouden hebben.

 

thx voor de tip, ik was idd van plan om een uitvloeimiddel te gaan gebruiken.. ook omdat die spray wat vettig was, en het water er anders niet op zal blijven liggen.

 

Hee, dat lijkt hetzelfde probleem dat ik ook heb, maar ik heb niet gesprayed met iets

 

lijkt er idd op, hou 't maar goed in de gaten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede les, in het vervolg ga je spint te lijf met enkel roofwants...werkt altijd zeer effectief bij mij, wel uitzetten als het licht net uit is en na een paar weken nog es herhalen bij grote plaag..

Ik hoop dat alles nog inorde komt...

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

soo tomas lekker wietje word dat

 

ik van de week ff paar gram blue berry gerookt en dat was echt goed te doen :innocent:

 

succes met deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt ondanks de pogingen het blad schoon te spuiten.. (heb t na de tip van tijger zelfs met een spons geprobeerd..), ik beschouw de ronde al min of meer als mislukt.. maar ga ze wel afbloeien. De blueberry gaat best lekker, begint ook al erg fruitachtig te ruiken. De Killer Kush heeft duidelijk meer schade ondervonden van de eerdere aanslag..

 

zal proberen morgen wat foto's te plaatsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wijt het bij mij nog echt aan lichtstress. Binnen naar buiten naar binnen naar buiten, dat konden ze niet aan. Heb geen idee wat het bij jou kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net eventjes gespeurd... Ik denk dat die brimex je planten genekt heeft(dat spul in die spuitbus als ik me niet vergis) ik kan niet eens de werkzame stof van dat goedje vinden. :lol:

En vital lijkt me gewoon goed om te gebruiken mits goed gedoseerd en onder niet te scherp licht...

 

Succes nog met je dames tomas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep osmoose, die brimex is zeker de boosdoener..

Is bar weinig over te vinden idd, ik gebruik het in ieder geval niet meer..

 

gallery_6949_3151_101731.jpg

 

 

Het ziet er niet eens zo heel slecht ui van een afstandje, maar ze zijn (door de vertraging?) veel te groot geworden.. veel fluffy budjes dus onderin, die er al slecht aan toe waren door de spuitbeurt..

 

gallery_6949_3151_29169.jpg

 

 

BBi topjes gaan wel redelijk, al zitten er al wat bruine haartjes in, en ik heb ook een banaantje gespot.. hopen dat niet alle bruine haartjes bestoven meeldraden zijn..

 

gallery_6949_3151_24797.jpg

 

 

trips vermenigvuldigt zich niet meer zo snel, ook wat lagere temps in het hok nu.

Overigens complimenten voor de service bij Biocontrole, waar 1 buisje Orius roofwants beschadigd aankwam, en ik er 2 vergoed kreeg.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van spuiten wordt wiet nooit beter... ik hou van Orius... en zet ze ook wel eens preventief uit...

 

Vervelend, ik heb ook moeten spuiten... tegen meeldauw... bah!

 

Sterkte tomas!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nounou dat ziet er helemaal nog niet zo slecht uit :lol:

Daar kan nog aardig wat vanaf komen..maar zoals altijd is de kwaliteit het belangrijkst :)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx tiger en SB..

Ach 't goedje bestaat volgens Brimex uit 'organische vetzuren', dus in vergelijking met wat sommigen hier in week 6-8 nog op hun toppen durven spuiten maak ik me daar niet al te veel zorgen over..

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn inmiddels wat verder en zoals verwacht wordt het geen topronde haha.. Toch hebben beide soortjes zich er redelijk doorheen weten te slaan.. vooral de blueberries hebben het aardig gedaan, helaas zijn ze wel wat overwoekerd dor de kush, die na bij te zijn gekomen van de spuitaanval een groeispurtje hebben gehad.

geen dikke toppen, maar ze zijn wel lekkerd hard, en harsrijk :smoke

De killa kush (achterin) kleurt door lagere nachttemperaturen wat paars, erg mooi. De blueberry heeft ook mooie paarse toppen.. Ik laat ze nog hooguit een dag of 10 staan en bijverwarmen doe ik niet meer aan.

 

Het voormalig slagveld :wacko:

 

gallery_6949_3151_45837.jpg

 

 

 

gallery_6949_3151_84831.jpg

 

 

 

gallery_6949_3151_105694.jpg

 

 

 

gallery_6949_3151_53763.jpg

 

 

 

gallery_6949_3151_65893.jpg

 

 

 

gallery_6949_3151_90505.jpg

 

 

 

gallery_6949_3151_99023.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien niet veel maar ik ben al lang blij dat de planten er nog enigszins overheen zijn gekomen na jou martel praktijken :smoke

Ik hoop dat de smaak een hoop goed maakt :wacko:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...