Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CannaDanny

Scroggen

Recommended Posts

hey atmo vertel er wel ff bij hoeveel ervaring jij hebt he :icecool want zou lijkt het of een koud kunstje is !!!!

 

ik denk dat scroggen trouwens tog nog wel degelijk een functie heeft als men neit wilt overgaan op het direct op 12/12 systeem want groei je voor en daarna op 12/12 dan zul je zien dat de meeste planten fluffie toppen onderin krijgen of de toppen die lager liggen iets verschillen van kwaliteit van de bovenste toppen.

 

door te scroggen en een egaal net te vormen zouden in theorie alle toppen op gelijke hoogte moeten komen en de lampen hebben een diep genoege straling om elke top van super kwaliteti te voorzien.

 

het is duzz net wat de kweker kiest in mijn ogen nou meot ik wel zeggen direct op 12/12 leverd je wel veel minder werk op en bespaard je wat rugpijn van al het bukken !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grote voordeel voor mij met scroggen blijft nog steeds het feit dat je met slechts 4 of 5 planten per vierkante meter en een niet al te lange voorgroeiperiode toch optimaal gebruik kunt maken van de ruimte en licht die je tot je beschikking hebt.

 

@atmosphere nee uiteraard niet, maar dat zijn dan ook meer dan 5 planten, en geen stekken.. Waren dat het wel dan waren de buds onderin waarschijnlijk erg fluffy geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekeken vanuit het 5 planten princiepe is het scroggen zeker een goed idee ,het kost minder tijd dan toppen.

maar, zodra je er meer als 5 zet maakt het al niet meer uit of je 7 of 20 planten pakt .

 

Bij de scrog uitleg hoort de vermelding dat het om weinig planten (tot 5) per oppervlakte gaat denk ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmosphere

Nu pak je die mooie toppen van je zoals onderstaande foto en hak je ze in 2en,zet ze naast elkaar.(ff inbeelden he :icecool ).

gallery_4254_232_50506.jpg

Als je hoofd bud een 60 cm is kan je lamp dus zeker 30 cm zakken.Nu is het hetzelfde veld toppen alleen dan met een meer intensieve verlichting en was het niet zo licht is gewicht?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval worden het korte toppen . Liever de ruimte net zo vol lange toppen .

 

Maar voor de methode met 5 stekken is scrogg de beste optie dat denk ik zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ligt eraan beste kerel.....

 

je kan een aantal verslagen lezen, staan eerder in deze topic vermeld door tomas, misschien had je t al gedaan...dan :specool

 

wel weet ik dat je voorgroei afhankelijk is van:

 

-lamp: HPx of TL (HPx gaat sneller, TL beter onder controle te houden)

-hoe groot is je net (4 planten per m2)

 

ik laat m'n plantjes nog 5 weken groeien onder twee 18 watters Kl.Code 33. het is m'n eerste keer dat ik ze voor laat groeien, dus ik weet verder niet wat 't gaat worden.

 

m'n ideee:je kan denk ik het beste zoals tomas zei een in hoogte verstelbaar net maken, en dan beginnen met je stekken te trainen (vertikaal opbinden op je screen).

denk dat je energie spaart door een TL voorgoei hokje te maken, als je er de ruimte voor hebt...... ervan uitgaande dat de stekken nu 2 a 3 weken zijn voorgegroeid onder TL en 20 cm meten, met enkele uitlopers. dan onder de HPx,(evt toppen), laat het screen zakken, uitlopers er een paar cm doorheen. de uitlopers buigen en opbinden. Onder HPx zullen ze sneller groeien, in hoogte en breedte. dit kan worden opgevangen door je screen hoger te hangen, en de uitlopers verder te binden. de eerste weken zul je denk ik druk zijn met alles, maar denk dat het rendement redelijk hoog ligt.

 

ik hoop dat er nog meer scrog-verslagen zullen volgen zodat er ervaringen kunnen worden uitgewisseld.

 

mvg CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

leerzaam topic :specool

 

ik heb nu 10 jackberrys en 5 Shacks in de voorgroei staan, en ben van plan er daarvan 4-5 in scrog te plaatsen, onder 400W of 2x400W (hangt ervan af of ik de temp. in de hand kan houden), ik zou ze een week of 5 voorgroei willen geven onder 4 x 36W cool whites...

 

ik vraag me nu enkel nog af of ik ze moet toppen, en hoeveel maal, en of je de zijtakken ook moet toppen of niet ...

 

En moet je ze nu lichtjes (gecontroleerd) laten strekken, zodat ze het net halen, of blijft het de bedoeling om ze kort en gedrongen te houden?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vraag me nu enkel nog af of ik ze moet toppen, en hoeveel maal, en of je de zijtakken ook moet toppen of niet ...

 

1 keer toppen, uitlopers niet

 

En moet je ze nu lichtjes (gecontroleerd) laten strekken, zodat ze het net halen, of blijft het de bedoeling om ze kort en gedrongen te houden?

 

enkele uitlopers zijn wel makkelijk. (daarom lijkt me een in hoogte verstelbaar screen is superhandig.....)

 

denk dat er gewoon beetje mee ge-experimenteerd moet worden. besteed er aandacht aan.

 

de eerste en tweede keer waren m'n planten zo toen ik ze onder de lamp zette. eerste keer niet getopt, tweede keer wel en SCRoG. 2 plantjes kunnen wel maar niet meer in zo'n klein hokkie.

 

gallery_12381_2967_68898.jpg

 

dit is wel overkill, beter is om een wat kleinere te gebruiken omdat je die beter kan scroggen. een stek voor laten groeien heeft nog een vooordeel, je kan de plant helemaal aanpassen aan je hok/screen.

 

daarom nu twee maand voorgroei onder TL. mocht de plant toch te groot worden, dan maar weer een stekexperimentje.....

 

succes met de scrog.....

 

mvg CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe maak je die 2e bak, er staat alleen wat over die eerste maar niks over die tweede.

Share this post


Link to post
Share on other sites
taps

Geplaatst Gisteren, 22:05

hoe maak je die 2e bak, er staat alleen wat over die eerste maar niks over die tweede.

 

welke tweede bak?

 

mvg, CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ken je mij je verslag sture van dat scroggen vind ik wel intresant en wat is nou de beste voeding voor goeie wiet en goeie opbrengst

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

javaan niet onnodig quoten en volgens mij kun je ook niet zo goed lezen.

 

Stel je eerst eens even voor in het wie is wie topic zoals aan je is verzocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 keer toppen, uitlopers niet

 

Waarom niet meer keer toppen? Is daar een special reden voor? Als je met maar 1 plant werkt is er alle ruimte voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dat probeer ik dan maar eens met m'n black jack sweet female seeds onder een 600tje

Verder voeg ik aan het eind een fotoverslagje toe dus kijk wat uit indien geïntresseerd groeten aan allen...Hairy

 

hey ken je mij je verslag sture van dat scroggen vind ik wel intresant en wat is nou de beste voeding voor goeie wiet en goeie opbrengst

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Okee dat probeer ik dan maar eens met m'n black jack sweet female seeds onder een 600tje

Verder voeg ik aan het eind een fotoverslagje toe dus kijk wat uit indien geïntresseerd groeten aan allen...Hairy

wel zelf raad ik geen meststoffen aan bij de groei(behalve voor stekken mss wat root stimulator)

goeie aarde(bat-mix) bevat genoeg voedingstoffen waarmee je plant wel een maandje doet,verder gebruik ik in bloei bio-,of zelfs terra-flores van canna en de laatste 3 weken ALVORENS het flushen schakel ik over naar green sensation...ook spoel ik de planten om de 2 weken door met enzymen om een goede gezondheid te garanderen..dit is maar goede raad indien je hem strikt zou opvolgen!

vriendelijke groeten vanuit belgië en keep it green now!!! Hairy

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo

Heb je ook ervaring er mee om het buiten te doen .

Het lijkt mij voor buiten een geweldige manier .

 

GR WIM 49

Share this post


Link to post
Share on other sites
:bier ziet er goed uit ga ik ook mee beginnen 26 stuks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ban beginner kan mij iemand vertellen wanneer ik ze moet knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.) Lees eerst je welkomsbericht eens.

2.) Volg de aanwijzingen daarin op.

3.) We hebben een magische knop op dit forum waarachter alle informatie schuilt die je zoekt.

 

- Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een zeer goede en handige uitleg, bedankt!

Ik ga het net zo doen.

Edited by Matti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic hoor, echt duidelijk!!! Kompliment!!!

 

Ik heb zelf al jaren geleden, lang voordat het een hype werd, ook al eens met zo'n screen gewerkt.

Ik heb toen een experiment gedaan om te zien hoeveel meer opbrengst ik ervan zou krijgen.

Dus vier dezelfde planten gescrogt en vier gewoon in een 25 liter pot. (zelfde lamp en zelfde grondmix)

 

Wat achteraf bleek was dat je met de scrog wel veel kleine toppen krijgt maar de toppen aan de planten zonder screen waren veel mooier volgroeid, voller en harder dan die van de scrog.

Ook was de uiteindelijke opbrengst van de scrog minder dan van de andere planten.

 

Bij het toppen van planten is het me opgevallen dat ze wel in de breedte gaan groeien en zo ook meer toppen maken, maar dat die toppen nooit zo mooi groot en hard zijn als van planten die niet getopt werden.

 

Als je bijna geen ruimte hebt om te kweken is het misschien wel een oplossing maar het is geen manier om een betere of grotere opbrengst te krijgen.

 

(Indien mogelijk zal ik dit jaar het experiment herhalen en dan de gegevens bijhouden en foto's maken.)

 

 

KEEP IT HIGH!

PIETJE WIETJE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo leer je nog eens wat :P :D

Maar denk wel dat mijn opbrengst een stukkie hoger wordt door de Scrog :P

 

med_gallery_6458_4827_898193.jpg

 

Gr,

NN

 

 

 

5xHaze in Scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo No Name

 

That' s the SCRoG spirit! :P

 

Mijn netje begint ook al lekker te komen... Wat zijn de maten van je screen?

 

 

CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...