Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
memberw

Double Fun Bladprobleem

Recommended Posts

he allemaal,

al een tijdje heeft 1 van mijn DF een bladprobleem,

dacht eerst aan een overvoeding maar aangezien de stekken die er van gesneden zijn het ook hebben

lijkt dit me niet het geval,

de plant staat buiten in de volle grond (in mengsel van cocos, potgrond,kippenmestkorrels)

de andere planten erom heen hebben de zelfde plantgaten maar geen bladproblemen

 

gallery_9017_1798_114916.jpg

 

gallery_9017_1798_87412.jpg

 

ze heeft er overigens geen hinder van ,de stekken ook niet.

maar aangezien ik de stekken onder de hps wil doen ,wil ik graag weten wat het is

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zijn de verhoudingen van potgrond cocos en kippenmest .

 

Wat ik op de foto zie is geen genetisch probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit probleem had ik bij een jonge zaailing die opgroeide, voor zover het wilde, met dit probleem, tot hij na 2 weken nog steeds niet verder gegroeid was, mijn conclusie overvoeding.

 

ik gooide er van alles op, wortel stimulator gemengd met groeivoeding en dit niet echt zuinig op een medium van allmix gemengd met growmix en een flinke hap wormen mest ik denk het geheel over de 45 liter bak in procenten schat ik als volgt. growmix 45%, allmix 45%, wormen mest 10%

 

dit was mijn jonge mexican sativa zaailing teveel van het goede.. ik denk dat je teveel kippenmest in je medium hebt gedaan.. zet voor de gein is een stek buiten met alleen potgrond en cocos en laat de kippenmest korrels even buiten beschouwing, en kijk hoe het gaat :blink:

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voelt het blad slap & Zacht aan en heeft ie ook last van door de wind gescheurde bladeren?

 

Heb een zaailing staan met hetzelfde blad, staat ook deels in kippenmest;denk dat het een overdaad aan stikstof is (superrrr groen). Kan een plant zijn met een afwijkend gestel waardoor ie vatbaarder is voor hoge N gehalten.

 

Stekken zouden wel bij moeten trekken na verloop van tijd als je die in een andere mix of potgrond hebt staan.

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat ook gehad, volgens mij is het een fosfor(P) tekort,

want nu ik wat extra Pk 13/14 Geef is het probleem bijna helemaal weg ! :whistling

 

Groeten,

 

Hazeee :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen kalium tekort dan? :blink:

Dit lijkt me geen juiste conclusie. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom de plant weer normaal blad aan gaat maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies , erg veel redenen

 

Het lijkt hier echt op overvoeding of een ammoniak vergiftiging . Kippenmest is heftige shit welke in verse vorm schade aan kan richten als er te veel van is . Met biologische voeding kun je ook overbemesten !

 

 

Zeker jonge planten doen het een stuk beter op grond met relatief weinig voeding.

 

dit probleem had ik bij een jonge zaailing die opgroeide, voor zover het wilde, met dit probleem, tot hij na 2 weken nog steeds niet verder gegroeid was, mijn conclusie overvoeding.

 

ik gooide er van alles op, wortel stimulator gemengd met groeivoeding en dit niet echt zuinig op een medium van allmix gemengd met growmix en een flinke hap wormen mest ik denk het geheel over de 45 liter bak in procenten schat ik als volgt. growmix 45%, allmix 45%, wormen mest 10%

 

Oei , dan heb je ongeveer grond gehad met EC 4 . De plant moet dan erg veel moeite doen nog water op te kunnen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik deze pagina er op na lees ( ik heb namenlijk ook bladproblemen ) http://4e.plantphys.net/article.php?ch=t&id=289

 

zou het ook wel s op koper deficientie kunnen zijn

 

Copper. These copper-deficient leaves (see Figure 11) are curled, and their petioles bend downward. Copper deficiency may be expressed as a light overall chlorosis along with the permanent loss of turgor in the young leaves. Recently matured leaves show netted, green veining with areas bleaching to a whitish gray. Some leaves develop sunken necrotic spots and have a tendency to bend downward. Trees under chronic copper deficiency develop a rosette form of growth. Leaves are small and chlorotic with spotty necrosis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dus dat het idd een EC probleem is. zoals atmosphere al aangeeft had ik ook een EC probleem..

hierdoor is de oogst merendeel mislukt, de wiet is erg goed volgens de mensen die het hebbe gerookt (Nlx) maar het ziet er niet uit.. lijken net stukken wat je van je heg hebt gesnoeid je kijkt er dwars doorheen bij sommige toppen. Ze zitten wel goed in de thc maarja het oog wil ook wat als je het kwijt wilt..

als je het zelf rookt moet het geen probleem zijn.

 

Ik zal je EC maar eens nagaan en deze verlagen.. overzetten naar een ander gedeelte in je tuin kan helpen alleen zo kan je de kippenmest bij je plant weghalen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naaaah lijkt me toch geen ec probleem hoor.

 

Heb krak hetzelfde en had de eerste week geen voeding gegeven, nu week 2 ec van 1.3 a 1.4 op slabs welliswaar.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...