Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dogyfish

4x Vicking

Recommended Posts

ziet er lekker uit vriend.. zo onder je TL'Letjes

 

wat is de effectieve lengtestral;ing van je buizen?

dus eigenlijk tot hoever komen er goed ontwikkelde toppen??? het lijkt bij jou wel 20-30 cm

 

terwijl ik altijd max 10 cm aanhield.

 

je uitleg was goed

 

hoever zijn ze nou?? ben beetje vaag dus vraag het maar ff...

 

groeten en comlimenten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bk, licht stopt niet voor het iets raakt, en folie reflecteerd ongeveer 90%... Dus als je goede folie plakt dan komen vrijwel alle lichtdeeltjes op je planten...

 

Ik ben nog steeds bezig met mijn programmatje om daar wat over te berekenen maar dat schiet niet op (vrij lastig).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik heb dit een gelezen:

 

effectieve stralingsdiepten

 

TL: 5-10 cm

250 watt: 20-25 cm

400 watt: 40 cm

600 watt: 60 cm

 

(als je deze afstand plus de afstand die de lamp van de planten af moet hangen opteld heb je dan naar mijn menig de effectieve stralingsdiepten.)

 

onder deze diepten zullen de lumen sterk afnemen..

 

please correct me if i am wrong

 

grieten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit zo:

 

TL-balken geven hun licht af in 360graden, (we negeren even de diepte van de buizen maar gaan voor het platte vlak). In de gehele straal van deze 360graden worden de lumen verdeeld. Als je op 1 meter van je balken af zit heb je een omtrek van 2pi x 1, stel je hebt hier 1000 lichtdeeltjes (lumen is verkeerde enheid hier), dan heb je op de straal van je cirkel 1000/6,28=126 lichtdeeltjes per meter op een afstand van 1 meter afstand van de lamp.

 

Als je dan dus veel lampen hebt in de breedte dan heb je natuurlijk in totaal net zoveel licht. Maar als je dus reflecteerd dan is het enige dat je nog belemmert de totale hoeveelheid licht die de TL's uit stralen, doch, TL's hebben meer potentieel dan HPS, en dat is het feit dat het licht veel beter verdeeld wordt, omdat als je veel TL's bij elkaar hangt je overal een net matje aan licht hebt.

 

Het argument dat een HPS meer dieptestraling zou hebben is gewoon omdat een HPS meer licht geeft, maar als je dezelfde hoeveelheid licht met TL kan maken dan zit je prima.

 

Ik heb met mijn lichtbak al ongeveer een 400W HPS per vierkante meter, alleen heb ik dan een kwart vierkante meter. Als je het spectrum dat bij TL beter is mee rekent zit ik misschien wel op een 600 watter.

 

Zo :wacko: als je nog meer wil weten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er lekker uit vriend.. zo onder je TL'Letjes

 

 

ehm??? :specool :wOOt :huh:

 

i citeer uit mijn aller eerste post :wacko:

 

8 tl's van 18 watt met verse buizen (kleurcode 33). Afbloeien gaat onder 400 watt hps....

 

:o

 

ik bloei dus af onder 400 watt hps...anders had die wel in het micro/fluo gedeelte gestaan he :smoke

 

 

Ze zjin vanaf de grond tot de top 50 centimeter, de efectivietijd lijkt inderdaad zo'n 30 centimter. *zoekt meetlat* ik heb onder de 30 centimter nog redelijk topvorming.

 

Gister was de 4de week bloei, dus nog een kleine 5 weekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende ronde wil ik er tenminsten 9 in gaan zetten, ik heb plek voor 12, ga de volgende ronde met zaden doen, stuk of 20 zaden ontkiemen, 12 gaan erin en wat qua vrouw overblijft gaat direkt onder afbloei.

 

Wil dan een week voorgroei geven gewoon onder hps en dan de klok omzetten naar 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke Vandaag word bruin!!! De kleur van mijn toppen :specool

is al een paar dagen zo :wacko: ongeveer 10%

 

Rijpen gaat aardig, voedings probleem lijkt weg te zijn, toch geef ik vandaag en morgen alleen water zonder spul erin. Vrijdag gaat er weer bloeivoeding bij met pk 13/14.

Ik ben niet bekent met dit soortje maar ik gok het tussen de 8 en 9 weken, ze staan zaterdag 5 weken, aan het eind van de 8ste week spoel ik een x met wat water en dan gaan ze alleen nog leven op water.

 

Me schatjes:

 

1

gallery_9061_3138_192122.jpg

 

 

2

gallery_9061_3138_192938.jpg

 

 

3

gallery_9061_3138_155823.jpg

 

 

4

gallery_9061_3138_198424.jpg

 

 

me tel is nogsteeds aan het fucken, volgende update doe ik wel weer overdags :wOOt

 

Maszol

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een korte update...morgen paar foto's erop knallen.

 

Heb besloten om het op 8 weken te houden, morgen zit ik op 6 weken.

De geur begint lekker op te komen, bij het oplopen van de trap ruik ik me meisie, dus de het rijpen kan beginnen.

 

Dat houd dus in dat ze morgen nog voeding krijgen, en de laaste 2 weken alleen water. :offtopic

 

Heb toch wat fouten ontdekt in de manier van kweken die ik volgende ronde ga verbeteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze beginnen lekker door te hangen :offtopic 1 dame vertoont vormen van een magnesium tekort, laat het voorloopig voor wat het is, kan ook zijn dat ze tegen het einde aan loopt, maar zou dan wel erg vroeg zijn

 

foto's dan maar :D

 

1

gallery_9061_3138_2598.jpg

 

 

 

2

gallery_9061_3138_80985.jpg

 

 

 

gallery_9061_3138_38372.jpg

 

 

 

3

gallery_9061_3138_113018.jpg

 

 

 

gallery_9061_3138_14332.jpg

 

 

 

4

gallery_9061_3138_120876.jpg

 

 

 

gallery_9061_3138_82285.jpg

 

 

de pk lijkt toch zijn werk gedaan te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb uit voorzorgs maatregele vandaag geknipt :D ...ik hoop maar dat het niet tenkoste gaat van de smaak.

 

vind het vrij druk met politie hier, vanmorgen een hoop kabaal en afgelopen maanden een hoop helikopters voorbij zien komen.

 

Al om al was het toch meer dan ik had verwacht...ik had een halve kilo nat verwacht maar ben uitgekomen (afgerond) op 620 gram :offtopic

 

pics in de loop van volgende week

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je al hebt moeten knioppen maar een paar mooie plantjes nog hoor! :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah betreur het ook ten zeerst, maar hoop dat het niet al teveel negatieve effecten heeft.

 

Over de natte opbrengst mag ik cker niet klagen, hoop droog toch wel een 200 gram over te houden, dus een halve gram per watt :offtopic

 

zal even foto's zetten

 

hoofdtoppen

 

gallery_9061_3138_39553.jpg

 

 

gallery_9061_3138_12118.jpg

 

 

gallery_9061_3138_62450.jpg

 

 

gallery_9061_3138_16923.jpg

 

 

Inside droogrek

 

gallery_9061_3138_47673.jpg

 

 

gallery_9061_3138_62746.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende ronde komt er, maat van het hok blijft hetzelde, mits we niet gaan verhuizen waar alwel over gepraktiseerd word, alleen word het dan een homebox, die dan in een later stadium word gebruikt als voorgroei hok en de volgende kweken gebeuren en dan een xl darkroom...maar ik praat over een termijn van 6 maanden ofzo...i.i.g, het growen gaat door :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag een week drogen erop zitten, denk dat het meeste chlorofyl nou wel omgezet is.

 

Vanmorgen het overige blad dus maar weg geknipt, en nu hangen enkel alleen de toppen te drogen.

 

Ze zijn vrij hard en licht zoet van geur...wat popcorn wat ik al eraf gehaald had is nou droog daat vanavond denk ik geconsumeerd worden.

 

De ruimt is nu leeg, dus kan opnieuw beginnen, ik wacht alleen even tot einde van volgende week, dan word er definitief belist of we gaan kopen of en niet en of ik dan dus ga uitbrijden of niet.

 

Eind gewicht zal ik eind volgende week ook wegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

vond het een mooie dag vandaag om alles goed te knippen.

 

Hier een kort verslag:

 

Geur: op de achtergond beetje citroen achtig, toch sterk overheersende , de wel bekende, wiet lucht.

Staat: mooi droog, niet kurk droog.

Plakerigheid: te hoog :)

smaak: dat word straks getest :)

Gewicht: wat ik al d8, net geen 200 gram.

 

En als extra, word het prduct morgen ook nog profesioneel getest door de koper, dus krijg ook uitslag van het thc gehalte en wel meer denk ik.

Maar dat komt later

 

Foto's komen zo, eerst eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een update over de smaak

 

Smaak is goed te noemen, al vond ik dat het veel naar hash smaakt :) ze gaat lekker zacht over de longen en de high is meer dan goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...