Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

Santa Is Coming To Town

Recommended Posts

Dag 46

 

Dank jullie voor de leuke reacties :smoke

 

Kwam vanavond in het hok en schrok me kapot. Ik misde ineen een halve m2 :P

 

De dames waren weer zo leuk geweest om helemaal achter in de hoek ff masaal dwars te gaan liggen. :blink:

Ik had uit voorzorg al stokjes naast de dames geprikt, maar zelfs dat mocht dus niet baten :P

 

Alles eruit genomen, extra stokjes erbij geplaatst, losse en verdorde bladeren maar meteen weggehaald en weer terug gezet. Hele operatie een dik uur mee bezig geweest :wOOt

 

En plakken dat ze doen !!! lijken wel pattex plantjes ;)

 

Verder nog redelijk wat groene bladeren, de grote echter zijn wel aardig verkleurd. Ze moeten nog tot eind van de maand ergens, maar ik heb wel het idee dat ze dat gaan halen.

De haartjes zijn nu ook pas voor een kleine 20% bruin, ze mogen dus nog wel eventjes.

 

De toppen zijn al behoorlijk zwaar en er was ook letterlijk geen enkele dame die zonder houvast van de buurvrouw zelfstandig recht kon blijven staan :verrygood

 

Als die nog 2 weken moeten gaan spekken, dan ontploffen ze :wave:

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updeet dag 48.

 

Heb ik 2 vreemde eenden in de bijt? Lijkt er wel op in ieder geval.

Tijdens bezoek van een medeforummer, viel deze op dat er een vreemdganger tussen zat. Na inspectie vanmorgen zag ik zelfs 2 van die exemplaren.

 

Niet dat ik het erg vindt, maar kijken of ik kan achterhalen of dit toch stiekem andere soortjes zijn. De bouw van de top is anders en ze vertonen nu nog nagenoeg geen bruine haartjes. De top is ook veel groter en steviger dan de rest.

 

Verder lijken ze nog goed te gaan na hun top-zwaar avontuurtje. Blad probleem blijft gewoon het zelfde en ik ga hier ook totaal niks meer aan doen. Ze zullen nu nog een kleine 2 weken moeten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 53,

 

Het einde naderd duidelijk. Riesje gaat gelijk krijgen......

 

Steeds meer gele bladeren er tussen, dus strak in de gaten houden.

De dames blijven nu zelfs omvallen met stok en al :wacko:

 

Hebben 2 dagen geleden alleen nog water gekregen en geen voeding meer.

 

Ze ruiken behoorlijk goed, toppen voelen zich lekker stevig aan.

 

De 2 vreemde dames konden wel eens PP'tjes zijn (vraag me niet hoe ze erin zijn gekomen), Het jammere is wel dat deze dus met de reguliere knip mee moeten gaan.

 

Zij hebben nog amper bruine haartjes en zijn ook nog duidelijk aan het spekken. Die zouden nog makkelijk een week langer kunnen blijven staan.

 

Luchtvochtigheid is momenteel 31% met de lampen uit en rond de 28% met de lampen aan. Hoef me dus niet zo snel druk te maken over toprot.

 

Ze zullen wel vrij snel uit hun lijden verlost worden, waarschijnlijk ergens richting het weekeinde.

 

Misschien verstandig om de laatste 2 dagen de dames in het donker te laten staan? Dit zal volgens mij ook voorkomen dat een dame te snel nu gaat uitdrogen met de lampen aan als deze geen voeding meer opneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr uit just4fun :wacko:

 

nu zie ik wanneer die andere kippetjes hier heen kunnen...

duurt niet lang meer zo te zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkkere kweekje heb je mooie planten vertel me hoeveel kg je eruit hebt gehaald als je klaar bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

De boel is afgelopen week geknipt geworden.

 

Ondanks dat de helft van de stekken matig tot mindere kwaliteit was valt het me toch een beetje tegen.

 

Het Ph probleem zal natuurlijk ook weer hebben bijgedragen.

 

Merkte met knippen dat er dames bij waren die flinke stevige toppen hadden, maar er zater er ook redelijk wat tussen die zich nog aardig fluffy aanvoelden :smoke

 

Maarja, weer een paar lessen geleerd deze ronde: Matige stekken komen hier niet meer binnen, PH medium van de aarde wat hoger houden, nl rond de 6.5 - 7.0 en dames moeten een wat matigere hoogte gaan krijgen.

 

Maar als de toekomstige moeders dadelijk gereed zijn en de selectie heeft uitgewezen welke de sterke zijn, dan is in ieder geval 1 van de bovenstaande problemen opgelost.

 

Iedereen die heeft meegewerkt en/of gereageerd heeft in dit topic, harstikke bedankt daarvoor :wacko:

Dank zij jullie krijgen we wel iedere ronde de problemen steeds beter onder controle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep j4f :wacko:

 

Ben benieuwd hoe hij geworden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...