Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

Santa Is Coming To Town

Recommended Posts

OOk hier ziet het er strak uit.

 

 

Dat heb je netjes gedaan dat voor groeien.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updeetje dag 22

 

De dames zijn nu zo'n beetje uitgegroeid, de grootste is nu rond de 60 cm en de kleinste rond de 50 cm.

Topjes ontwikkelen zich nu ook lekker.

 

De mama's zijn ook alweer bijna klaar voor de volgende knipbeurt, ze zijn weer aan het proberen om boven de tl-bak uit te komen.

 

De proefstekjes staan nu 8 dagen in de propagator, ze leven nog allemaal, maar heb nog geen wortelontwikkeling gezien. moeten nog een weekje wachten voordat ze door het steenwol sponsje heen komen.

 

Geen beestjes, geen blad- of voedings problemen, kortom een saaie kweek voor jullie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit J4F :specool

 

Je planten staan fier rechtop, mooi om te zien..

 

Zit er nu nog veel verschil tussen de planten met verschillende voorgroei? Is op de foto's een beetje moeilijk te zien. Zo te zien word het een van je betere rondes, wat denk jij?

 

Gr.

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Just,

 

defQon terug van de Dominicaanse. :smoke

Was toppie......

 

Je sletjes gaan goed, en hun moeders erbij :specool

Deze week ga ik een beetje knutselen.

Resultaat volgt zsm.

 

Spreek je laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

tien woorden zeggen meer dan 100 foto's.....of was t nou 10 foto's.. :specool :smoke

 

mooi hokkie hoor en een toppie witbalans.

keep it up

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Just4Fun,

 

Ziet er mooi uit man,

Ook mooi voor je dat je geen blad of andere problemen hebt,.

 

Ik wens je veel grammen en succes..

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28, Kwijltijd?

 

Ben net weer ff gaan smoezen met mijn dames. Vind ze nu best leuk uitzien en zelfs met de dag leuker :innocent:

 

De nieuwe stekjes zien ook stukken beter uit dan de vorige, maar dit is nog steeds oefenfase ;)

 

De moeders Annie en Helga zijn nu ook aan het herstellen van hun laatste knipbeurt, maar daar hebben ze weinig last van zo te zien.

 

En de dames in het bloeihok, tja, die hebben volgens mij iedere dag een house party of zo.

Topjes ontwikkelen zich rustig aan, maar worden wel duidelijk dikker.

 

Met de voeding doe ik dit keer nog steeds rustig aan, maar ik ga straks wel eens even de aarde controleren wat betreft de PH en EC waardes.

 

Geen gele puntjes in ieder geval maar ook geen gele bladeren, lijkt erop dat ik goed zit, maar meten is weten he!

 

Maar zie eerlijk gezegd geen verschil tussen de 2 en de 4 weken groeiers, behalve een heel licht hoogteverschil. Misschien dat dit aan het eind zichtbaar wordt :)

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zitten nu ongeveer op de helft van de rit. Vandaag zijn ze 31 daagjes in de bloei.

 

Wel wat bladverkleuring geconstateerd. Hierop het medium meteen gecontroleerd. Kwam uit op een Ph waarde van 5,7 en een EC van 1,5.

 

De EC is licht aan de hogere kant, maar dat zal in de loop der dagen minder worden. De Ph ben ik wel aan het proberen hoger te krijgen.

 

De symptonen lijken op Calsium tekort naar mijn idee en ben nu dus 1 ml CA per 1 L water extra aan het geven. Voeding momenteel even niet om het EC iets te laten zakken.

Afzuren doe ik nu ook niet en geef nu dus (tijdelijk) een Ph van 7,0 om de boel een beetje omhoog te duwen.

 

Topontwikkeling gaat lekker momenteel, maar we mogen nog een paar weekjes gaan.

 

De moeders gaan ook nog steed lekker, zij hebben ook geen geconstateerde problemen. De 20 proefstekken staan er ook nog netjes bij. Foto's hiervan volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat calciumgebrek heb je denk ik goed gezien! Verstandige keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

37 Dagen, nog even en dan......

 

Heb vandaag besloten om Annie en Helga te verplaatsen naar een andere locatie. De kliko in dit geval.

De stekken van hun hebben nauwelijks levenskracht, na 10 dagen nog maar een minimale wortelontwikkeling.

En ook veel te veel last van TMV.

 

Ik ga de volgende moeders uit zaadjes laten groeien. Waarschijnlijk zullen dit Shacks worden. Ben hierover nog in conclaaf met mezelf :smoke

 

de dames in het bloeihok geven wel aan dat ze CA gebrek hebben, maar is redelijk lastig te corrigeren.

De Ph van het medium was tijdens de eerste meting 5,7 en lijkt nu langzaam te stijgen. Momenteel zit deze op 5,8.

Ik geef ze wel voor de zekerheid extra calsium mee, maar ik zuur het water nu wel af op 6,2 tot einde rit ipv de 5,8 die ik altijd heb aangehouden.

 

Volgende ronde maar hoger gaan starten met de ph waarde. Tot nu toe steeds iedere ronde vergelijkbare problemen rond hetzelfde tijdstip.

 

Ec waarde zit nu rond de 1,4 en na volgende week ga ik dit verhogen naar 1,5.

 

De problemen houd ik goed in de gaten, ze moeten tenslotte nog 3 weken.

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Just4Fun,

 

Jammie,.. :smoke

 

Dat ziet er mooi uit,. erg goed van je met dat blad probleem, ik denk alleen dat ik toch hier en daar iets van overvoeding zie,. Of je zit tegen je max van je voeding aan,.

 

Groetjes Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

 

t ziet er geweldig uit.

net je verslag doorgenomen en is top en goed te lezen.

toch jammer van je moeders,

maar denk dat zaad betere resultaten zal laten zien.

 

ik hou je in de gaten vooral je bladproblemen, ik zit in week 4 en heb ook last van.

altijd intressant.

 

succes!

 

liefs Eline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey J4f,

 

heb zelfde prob gehad als jij, en het is verdomd moeilijk om het te corrigeren.

dus bij deze wens ik je succes.

wat de moeders betreft is het toch altijd beter om uit zaad te starten, toch?

 

voor de rest gaat z'n gangetje,

 

wel een vraag over die een na laatste foto,

zie ik nou een webje om je top heen of moet ik toch naar de opticien. :smoke

 

succes kerel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van je bladeren, maarja :smoke

 

OO zonde van je tijd met je mamma,s. Maar zo doende leert men.

 

Ik zie bij je 2e foto van onder af een HAAR of een beginnend weppie.

 

Verders mag je niet klagen denk ik aan je opbouw te zien.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de dames net nog ff grondig onderzocht ivm dat "draadje" op de een na laatste foto.

 

Heb gelukkig geen beestjes kunnen ontdekken, want als ze al zo groot zijn dat ze een web kunnen maken, moet je ze ook kunnen zien lijkt me.

 

Ik denk eerder dat het een haar van mijn hond is die via mij het hok mee is ingelift. $hond ligt ook regelmatig bij mij in de kelder voor gezelschap. Denk dat bij het openmaken van de deuren de haren meewaaien het hok in of zo. Aan de lengte van de haar te zien zou dat ook heel goed kunnen.

 

Tijd voor een chihuahua :P of een tondeuze :D

 

@missie: overvoeding ? :) :smoke

@G!rly & Banaaniel: Zaadjes zijn onderweg......

@ert: Is geen zonde van de tijd vind ik, dit leert dat je niet zomaar moeders van willekeurige stekken kunt maken en toch wat selectiever te werk moet gaan :j

 

In ieder geval super de reacties hier :nerd

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker

Ik heb ook een hond en heb idd ook altijd haren in men kastje

Dit is gewoon niet te voorkomen het is net of de toppen haren aantrekken

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

39 daagjes bloei.

 

Blad probleempjes zijn dit keer moeilijk te stabilizeren, hoop dat ze die 3 weekjes goed uithouden....

Ik heb mijn kijkers op ze gericht in ieder geval.

 

Verder gaan ze lekker, de dikken duidelijk aan, nu maar hopen dat die stokjes stevig genoeg zijn.

 

Geen beestjes etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 43 bloei alweer.

 

De dames zijn zich nog steeds duidelijk aan het volproppen. De toppen beginnen zich nu goed te vullen.

De planten beginnen ook al scheef te hangen vanwege het gewicht, ondanks de stokjes die ik erbij heb gezet.

 

15% van de bladeren zijn toch aardig geel en sommige daarvan zijn aan het uitdrogen. Ik let er goed op dat er in ieder geval geen bladeren de toppen in gaan krullen.

 

De temperatuur ligt netjes rond de 28 graden met een LV van 45% momenteel. Ze zullen nu minimaal 2 weken nog moeten en misschien nog zelfs een derde week erbij.

 

Zolang ze het zo blijven doen, zal het wel goed komen. Wish me luck !!

 

 

Hier nog wat pictures voor de liefhebbers.

 

med_gallery_8828_3035_824211.jpg

 

 

med_gallery_8828_3035_1754114.jpg

 

 

med_gallery_8828_3035_418682.jpg

 

med_gallery_8828_3035_50805.jpg

 

med_gallery_8828_3035_22298.jpg

 

med_gallery_8828_3035_400364.jpg

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ook voor mij is het te vroeg om terug te lezen.

 

Wil ook wel graag weten hoeveel voeding jij mee geeft...????

 

Verders dikken ze lekker door en zien we een lekkere oogst tegemoed :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben jaloers. Ik hoop dat ik er binnekort toch eindelijk eens van mag gaan proeven. Hoop dat we snel een meeting kunnen regelen!

Succes, en dat het een top oogst mag worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's :wave: Ik hoop dat ze het nog even volhouden, zal een mooie score worden.

Succes!! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...