Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

Santa Is Coming To Town

Recommended Posts

Ziet er lekker uit Just!!!

 

Zal wat worden als ze onder de HPS gaan

 

Zie op de foto's dat je een potlood als spalk gebruikt, niet bang voor

vreemde stoffen in je potjes?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@umleitung: is geen potlood, is een stokje van de intratuin die extra voor planten is. Hebben ze ook in de kleur groen, valt die niet zo op :specool

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na weer een duidelijke spint aanval, zijn de dames gisteren gedompeld in de Masai.

Hopen dat het help :wOOt

 

Hebben wat aanslag op de bladertjes door de spint, een enkel verbrand blaadje, maar over het algemeen staan ze er lekker bij.

 

Klimaat in het hokje moet ook nog aan gewerkt worden. Als de deur word dicht gemaakt loopt de temp makkelijk op tot boven de 30 graden.

Komt dus duidelijk te weinig verse lucht binnen. Ik laat nu het deurtje op een kiertje open, dan is het goed te doen (27 graden)

Echter lijkt me dit niet ideaal ivm het voorkomen van beestjes etc. :specool

 

Over een paar daagjes gaan ze op de moeders na allemaal om naar het bloeihok. Hier staan hun reeds gevulde potjes al te wachten.

Wil dan ook voor de zekerheid meteen begin volgende week de roofmijten bestellen. Zeker is zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Just4Fun

Volgens mij heb je last van trips en niet van spint :wOOt

 

En nog bedankt he van gisteren :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup

 

Helaas heb je gelijk sannie :specool

 

Morgen maar ff wat defence halen.

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, even jullie weer bijwerken :specool :P

 

 

Alle dames eergisteren gedompeld in de V. Vandaag bij het ompotten geen enkel beestje meer gezien :blink:

 

Over een weekje nog een keertje spuiten met V. Daarna roofwantsen voor de zekerheid uitzetten.

 

Dames zijn sinds vandaag omgehuist naar hun 11 liter potjes. Had de aarde een paar dagen geleden al erin gedaan en de bak gevuld met een dikke 40 liter water met rhizotonic (afgezuurd op 5,8)

 

Dames erin, nog even flink nat gemaakt, aarde netjes bijgevuld tot aan de rand. Stokjes geplaatst voor de nabije toekomst :wOOt

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPdeetje:

 

De dames staan nu 4 dagen in het bloeihok. Geen sporen van beestjes, dus dat gaan nog goed :icecool

 

Annie en Helga waren me aan de bovenkant van de tl lampen aan het verkennen. Voor straf heb ik de stoute takken geknakt, zodat het boompje wat lager maar wel breder wordt. :rofl

Heb ze nu ook alweer voor de 3e keer getopt. blijven lekker alle kanten uitschieten :execute

 

De reserve dames staan er ook nog, maar ben bang dat ik ze niet nodig ga hebben.

 

Verder zijn de dames in het bloeihok nu ook duidelijk wat breder aan het worden, en lichtjes groter.

Zien er verder nog mooi groen uit, geen overvoedings verschijnselen en drinken vanaf hun eerste dag in het hok ook al het water uit de bak. :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er vet uit J4F, alleen je moet elke keer als je ze gaat water geven een rijtje eruit halen en dan water geven :execute :kill:

 

Ga zo door :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor wietsurfer, ik ben lui en gooi het gewoon in de bak. De aarde zuigt het zelf wel op. :icecool

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Just4fun.

 

Ziet er weer mooi uit,..

en vanaf onderen watergeven is niet alleen makelijk, maar ook nog eens goed voor je planten heb ik begrepen,

maar hoe het pcies zit moet je maar ff na lezen op het forum.

 

 

Groetjes Miss_Stoned

 

Ps, lui zijn en goed wietkweken gaat niet samen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps, lui zijn en goed wietkweken gaat niet samen

blijkbaar wel.. lol

 

ziet er nice uit (heb er geen verstand van maar ziet er wel gewoon goed uit hoor :execute) :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan nu precies 10 dagen in het bloeihok onder 12/12 en hebben het reuze naar hun zin.

 

Hebben vandaag voor de tweede keer water gekregen met een EC van 1,1 en een PH van 5,9.

De potten voelden na 10 dagen eindelijk licht aan en mijn vingertje zei dat ze wel een slokje lusten.

De dames in het groeihok krijgen afgezuurd water met een klein beetje terra vega erin (EC max 1,0)

De rest krijgt afgezuurd water met een minimale hoeveelheid rhizotonic, visemulsie en terra flores (max EC 1,1)

 

Annie en Helga maken het ook uitstekend en de drie reserve spelers zitten maar te wachten op een plaatsje in het grote hok. Ik denk alleen dat dit er niet meer voor hun in zit en dus maar een ander doel moet gaan zoeken voor ze. Water krijgen ze nu allemaal van onderaf. :smoke

 

De beestjes ben ik gelukkig niet meer tegengekomen. Heb ze net nog zeer grondig geinspecteerd, maar kon niks ontdekken. Lang leve "V". Ik ga wel voor de zekerheid roofwantsen bestellen, zeker is zeker! :whistling

 

De eerste bloei heeft zich nu na 10 dagen ook al laten zien, nu mogen ze laten zien wat ze kunnen. :blink:

 

Ze zijn wel nog een behoorlijk stuk gegroeid sinds ze onder de HPS zijn komen te staan, maar dat zal over een dagje of 3 a 4 ook wel teneinde zijn.

Ze zullen nu tussen de 40 en 50 cm zijn.

Vreemd dat je ze onder tl zo mooi in gareel kunt houden en dat ze onder HPS als kool de grond uitschieten, terwijl de lamp een kleine 40 cm boven ze hangt.

Net alsof de tl meer licht afgaf dan de HPS :wOOt of zou dit dat toch met de kleur te maken hebben? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

super hoor,

 

hou ze groen!

 

annie en helga blijven onder de TL?

 

ik blijf je volgen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling

 

Jeetje wat een OERWOUD!!!!

 

ga je die tropische dames nog dieven of zo? :blink:

 

voor de rest gaat ie lekrrr!!!

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken verschil in groei, en toch nog dezelfde hoogte bereikt.

 

Goed bezig Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, goed bezig?? Had ze liever op de grootte gehouden zoals ze het groeihok uitkwamen. Toen waren de nodes lekker kort, nu zit er weer een paar cm tussen in. :wOOt

 

Dames zijn nu flink aan het zuipen (waarschijnlijk related to mike :blink: ), zowel in het bloeihok als de moeders.

Topjes zijn rustig groter aan het worden. Ben ze vaak groter aan het proberen te kijken, maar dat lukt nog niet altijd :smoke

 

Heb een paar proefstekjes van de moeders afgesneden om mijn kennis te testen, maar daar valt nog genoeg aan bij te schaven merk ik :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten nu op 17 dagen bloei.

 

De dames zijn nog behoorlijk gegroeid :smoke ondanks mijn moeite om ze wat kleiner te proberen te houden.

Ze zullen nu zeker een dikke 50 cm zijn.

 

Topjes zijn nu ook goed aan het ontwikkelen, je ziet ze bijna groeien.

Ze krijgen nu ook bloeibooster sinds hun laatste voeding. Ik houd nu een EC van 1,2 aan en een PH van 5,9.

 

Beestjes hebben we geen last van, de roofwantsen hebben een grondige inspectie gehouden en er waren geen indringers meer gesignaleerd :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...