Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
a.bassie

Afbouwen Van Verduisteren?

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

Ik ben op 16 juli gaan verduisteren volgens het schema 2007 van dit forum (bedankt daar voor) :verrygooden en ik wil nu gaan stoppen, dat moet gaan zeggen ze maar dan heb je een verschil van 2 uur en 50 min.

Nu is mijn iedee :no om het verduisteren langzaam af te bouwen zodat de plant niet zo in de stress raakt.Nu dacht ik dit te doen door 2 dagen een half uur later te verduisteren en dan weer 2 dagen een uur later te verduisteren en zo dan de planten langzaam naar de 14:30 uren licht te brengen :D of ;)

 

ps. Ik heb al heel wat uren zitten lezen (veel geleerd hier) maar kon hier niks over vinden maar het kan nog zo zijn dat ik er overheen heb gelezen maar tik me dan op de vingers en zal het nooit meer doen ;) :)

 

Mzl BASSIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou nog minimaal 1 weekje doorgaat kan je er helemaal mee stoppen.

Je had deze vraag beter in HET VERDUISTER TOPIC kunnen stellen maar dat is voor de volgende keer....

 

Nog 1 weekje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je doorgaat ben je in ieder geval zeker dat het goed gaat met het licht, maar heb al aardig wat verhalen gelezen over mensen die inderdaad na de 2e week augustus stoppen met verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

 

door het afbouwen van het verduisteren denkt de plant dat de dagen langer worden en zal dus weer gaan groeien, blad vormen waarbij de bloei stopt. Dat willen we niet hebben.

 

Er zijn er velen die na 20 augustus stoppen met verduisteren en het tijdsverschil op de koop nemen omdat de dagen dan snel korter worden.

 

Het veiligste is zolang blijven verduisteren totdat je dagen even lang zijn.

 

Voor volgend jaar: Begin met verduisteren wanneer je wilt maar na 21 juni, zorg dat de planten 14 uur licht krijgen (geen 12 uur, is niet nodig). Ga door met verduisteren tot ong. 25 augustus, dan zijn de dagen zo'n 14 uur en worden snel minder. dat is verreweg de veiligste methode.

 

Succes,

 

Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt gewoon stoppen hoor, ze schieten echt niet meer in de groei! Ik heb dit jaar van 12 juli t/m 29 juli verduistert! En ze zijn gewoon doorgegaan met bloeien! Geen stilstand gehad, helemaal niks! Ze gaan hardstikke goed!

 

 

 

En dan moet ik er bij zeggen dat ik het af en toe niet zo strikt heb gedaan volgens het schema vanwege mijn werk! Ik heb de folie er weleens later overheen getrokken, maar ik heb de folie er ook weleens een uur voor het donker er weer af gehaald omdat het echt niet anders ging! Begon daarna wel snel te schemeren! Het zijn 12 planten en ik controleer ze allemaal en ik vind geen herma's!

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...